FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

nomerad
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02.08.2013 21:21

FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od nomerad » 21.08.2013 16:30

Zdravím a měl bych dotaz: má někdo zkušenosti s tímto motorem? Mám na mysli konkrétní jízdní a dynamické zkušenosti, nejen dojmy na základě infa z tabulek a katalogů. Je to skutečně až taková katastrofa? Je totiž obtížné najít zevrubnější informace o výkonové charakteristice tohoto motoru, např. křivku průběhu krouťáku jsem nikde nenašel, a to googluju už delší dobu.

výkon: 63 kW/6000 ot.
krout. moment: 141 Nm/2500 ot.

Moment je na tyto otáčky poměrně slušný. Takže, jezdíte s tím někdo?

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od C4R3W » 23.08.2013 10:25

Osobni zkusenost s tim nemam, ale nedavno jsem se bavil s prodejcem, ktery mi prodaval muj Ecoboost, a ten se sveril, ze tento motor je mu naladenim prijemnejsi nez 1.6 77kW. Ze pry ma prijemny spodni zatah, dynamiku v nizsich rychlostech slusnou. Nazval to idealnim motorem "na vesnici", coz jsem pochopil v konfrontaci s papirovymi hodnotami tak, ze ve meste je prijemne pruzny a na okreskach v rychlostech do 120 km/h plne dostacujici. Navic je pry celkem usporny.

Ale je to samozrejme zprostredkovane, nejel jsem s tim. Sam jsem zkousel pouze 77kw verzi, ktera sice nebyla spatna, ale nicim me nenadchla :) Osobne bych asi souhlasil s nazorem prodejce, do mesta idealni, na okresky ok, na dalnici v ramci limitu asi taky. Zkus se nekde projet s predvadeckou a dej vedet ;-)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

nomerad
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02.08.2013 21:21

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od nomerad » 24.08.2013 17:05

C4R3W:
díky za info, takhle nějak jsem si to taky představoval. Při max. krouťáku ve 2500/min. to asi při dálničních rychlostech nebude velká sláva. Ovšem zátah je to slušnej.

Sehnat toto jako předváděčku není zrovna nejdostupnější, většinou předvádějí ty lepší motory, ale ještě se pokusím... :wink:

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od C4R3W » 26.08.2013 09:49

Neco me napadlo:) Zkus proste kontaktovat importera s zadosti o pomoc - at ti pomuzou lokalizovat dealera, co to ma jako predvadecku...

http://www.ford.cz/SBE/TestDrive/p=1205023911465

Zadna poznamka tam sice neni, ale pred lety to fungovalo tak, ze ti zavolali od importera zpatky. Takze kdybys nezadal preferovanyho dealera... :)

Nevim, odkud ses, ale pokud se nezdari, zkus hledat u dealeru v mensich mestech, idealne mimo dalnicni tahy - ten motor tam svym urcenim bude idealne zapadat, takze je asi vetsi sance :) Jinak techhle 63kw jsem hodne videl v rakouskejch autosalonech, tam se totiz vyplatej danove - takze to muzes zkusit tam :))
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od Anduril » 26.08.2013 09:51

Skladovky jsou videt i u nas, s timto motorem, ale jestli to poskytnout na predvedeni, to asi ne. To spise byvaji ty 77kW nebo ecoboosty.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od C4R3W » 26.08.2013 10:02

Skladovky jsou vzdycky, ale jezdit se s nima takhle neda:)) Proto ma moje vlakno, kde se zajimam o 1.0 74 kW, 0 odpovedi - vsichni dealeri ten motor maj na sklade, ale jako predvadecku to nemaj a skladovku ti nepujcej :/ A zatim si to zadnej odvazlivec nekoupil...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6810
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od Adow » 26.08.2013 11:03

Po tom, co tu někteří píšou, že nová 77kW je línější než má 74kW, tak do varianty se 63kW bych nešel už vůbec.. To bude trápení :(.

nomerad
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 02.08.2013 21:21

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od nomerad » 26.08.2013 13:26

Adow:
právě z tohoto důvodu mě zajímají ty konkrétní jízdní zkušenosti, nikoliv dojmy a dohady. Přecházím z dodělávající Octavie I 1.6, která je v nižších otáčkách línější, protože maximum točáku má ve 3800/min. Tenhle motor má ve 2500/min. lepší průběh, proto se mi z hlediska pružnosti zdá lepší dokonce i než 77kW - ten má 150 Nm, ale až ve 4000-4500/min. Zkrátka, pokusím se sehnat předváděčku. 8)

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6810
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od Adow » 26.08.2013 13:32

Brácha má dvojkovou Oktávku 1.6i. Musím bohužel říct, že její charakteristika by mi vyhovovala asi víc. Dole to jede líp - a nahoře mě to zas tak moc nezajímá :D. Kdybych kupoval nový auto, jdu do ecoboostu. Sice bude mít třeba o něco nižší životnost, ale při mým nájezdu mi to nebude vadit a alespoň by to jelo..

Uživatelský avatar
Blackhawk
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3862
Registrován: 24.07.2009 15:02
Bydliště: Sereď

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od Blackhawk » 26.08.2013 13:43

Adow, brat ma 1.6 MPI? Minuly tyzden som s tym bol na sluzobke a z motora som bol celkom milo prekvapeny. V nizsich otackach to asi islo lepsie ako Focus. A este viac sa mi pacilo odhlucnenie, ktore bolo o dost lepsie ako vo Focuse. Ale zasa sedacky a celkove jazdne vlastnosti .... :nixw:

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6810
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od Adow » 26.08.2013 14:03

Jj, bude to 1.6 MPI, rok cca 2008. Docela se mi to motorově líbilo.. Sedačky a to okolo - tam se shodneme - máme podobný. Já jsem teď po dlouhé době jel služebním Mondeem 2008 (Ghia) a na sedadle jsem nemohl najít polohu, ve které bych si hověl jako v těch našich..

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od C4R3W » 27.08.2013 10:07

1.6 77 kW jsem porovnaval primo s FF2 1.6 74kW (oboji hatchback, rozdil v hmotnosti cca 30 kg) - prijel jsem do autosalonu svym FF2, presednul do predvadecky a pak zase zpatky :) Znatelnej rozdil jsem nepocitil - prisla mi o trochu linejsi ve nejvyssich otackach, ale zase ma dalsi prevody (stalej prevod 3.82 vs. 4.06).

Prave ta 63 kW verze se udajne v nizsich otackach chova prijemneji a rozhodne bych to jako auto spis na mestskej provoz nezatracoval - jestli je naladeni skutecne takovy, tak proc ne; kdo jezdi mesto a okresky, ten bude spokojenej. Navic bych tipoval, ze bude uspornejsi.

Jinak 1.6 MPi je motor s dvouventilovou technikou, takze ma predpoklady pro lepsi zatah v nizkejch otackach -> naopak ve vyssich zvadne. Mam zkusenosti se slabsi, kdysi velmi popularni 55 kW verzi, ta tahla krasne odspodu, ale pri 4500 rpm rychle zvadla - paradni "featura" pri predjizdeni, pripadne podrazeni v dalnicnim kopci :)))
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od 321910336 » 27.08.2013 13:46

ten graf průběhu by mě zajímal, podle mě tam musí být strašný propad výkonu po 2500 což je zrovna pásmo okresek a dálnice :? a až se ten motor kolem 4000 roztočí, tak zase nárůst výkonu. kdyby ten kroutící moment po 2500 nespadl a podal jen mírně nebo vůbec tak by ten motor měl i vyšší výkon když jeho maximum je v 6000 stejně jako 77 kw
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od C4R3W » 28.08.2013 18:38

Takze jsem prohledal motor-talk.de a nasel jsem tam jedno tema. Nekdo se ptal na zkusenosti, debata byla podobna jako tady, nakonec se tam nasel jeden uzivatel, kterej si to pochvaloval. Samozrejme nelze cekat zazraky, ale jako auto pro provoz ve meste naprosto dostatecny a svizny (doslova napsal, ze v mestskym provozu "jede jako svine, sprinty na svetlech a projizdeni oranzovych - zadnej problem"). ;-) K jizde mimo mesto se tam bohuzel nevyjadril.

Pri procitani me ale zarazila jedna vec - udajne ma tahle verze stejnej stalej prevod, jako mely FF2 v 1.6ce (at obyc nebo Ti-VCT). Vzhledem k tomu, ze prevodovka je totozna (iB5), tak bych to videl jako zasadni nevyhodu:

FF2 mel stalej prevod 4.06, petka mela 0.88, ve vysledku to bylo peklo - pri 130ti motor tocil uz 4000rpm, bylo to hlucny a auto zralo jak protrzeny necky. Jestli je zprevodovani stejny i tady, tak potes koste :D Ale dynamice to samozrejme prospeje (77/92 kW verze ma stalej prevod 3.82, takze je o par set otacek niz), coz by vysvetlovalo dojmy, ktery mi o tom sdeloval prodejce, ale pak je to skutecne auto jen do mesta a na okresky. Tuhle informaci by to chtelo nicmene overit...

Napadla me jedna vec - pokud nejezdis vyhradne mesto, uvazovals o 1.0 EB 74 kW? Bude to podle me vyrazne sviznejsi i uspornejsi... Navic, kdyz jsem kupoval auto ted na jare, tak napriklad jeden brnenskej prodejce mel akci, kdy 1.0 74 kW byla za cenu 1.6 63 kW...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII, 1.6 Duratec Ti-VCT 63kW/85hp

Příspěvek od C4R3W » 28.08.2013 19:09

A tady jsem k tomu nasel dalsi informace :)

http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... iente.html

Je potreba si to dukladne proklikat, ale je tam toho hodne... Kazdopadne udaje z tyhle stranky vyvraci predchozi domnenku o zprevodovani, stalej prevod je 3.82...
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host