LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
skier.n
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 795
Registrován: 01.06.2010 17:05
Bydliště: Petřvald

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od skier.n » 21.08.2013 22:11

jak říkám, mi se to hrozně dusilo, jelo to na 3 válce a byl to špatný vstřik...
FoFo MK3 2017 1.5 EcoBoost, ST - line Black & Red edition "GALERIE"
FoFo MK2 1.6Ti-Vct LPG, MS Desing packet EX"GALERIE"
FoFo MKI 2.0i , Eibach, ST křidélko EX "GALERIE"

morreluc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 20.08.2013 07:21
Bydliště: Lysá nad Labem

..zhasl motor na volnoběh

Příspěvek od morreluc » 22.08.2013 07:27

Přesunuto, lucky.jack

Ahoj všem,

pořídili jsme forda focuse 1999, 1,6 v LPG... je krásnej a jezdí výborně :) jen se nám včera stalo, že při vyřazení na volnoběh cca při 2tis otáčkách se rozvítila ikonka dobíjení a chcíplo to, když jsem zařadila a přišlápla, chytlo se to a jeli jsme dál, samozřejmě začal blikat plyn a jeli jsme na benzín, asi byl chudák zmatenej..
Nenapadá prosím někoho čím to mohlo být? Zkusila jsem pak po dojezdu domů znovu nastartovat a kousek to projet a už to neudělalo...ale forda jsme pořídili jako spolehlivé auto tak mě to trochu vrtá hlavou co to je...
Díky Lucie

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od 321910336 » 22.08.2013 19:09

to se mi stávalo dost často před první kontrolou po přetavbě, docela sranda před křižovatkou vyřadit a pak bez posilovače brzdit naložené auto :lol: . zajet k plynařovi na kontrolu a případné seřízení a jestli můžu doporuřit, když ti to zdechne tak už to stejným způsobem nestartuj
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

morreluc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 20.08.2013 07:21
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od morreluc » 23.08.2013 09:45

Díky za radu, zkusím tedy zajet za plynařem...včera jsem to zkoušela a opravdu, když to má přes 1000 otáček a vyřadím,,,chcípne to...tedy tentokrát jsem zajela ke krajnici a nastartovala znovu :) a dál jsme pokračovali v pohodě- už jsem jen podřazovala a žádný volnoběh...někdo tady psal o volnoběžném ventilu, že je potřeba vyčistit...příští víkend původní majitel slíbil vyměnit uložení stabilizátoru (děsně to klepe na nerovnostech) a že vyčistí i ten ventil...

morreluc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 20.08.2013 07:21
Bydliště: Lysá nad Labem

Re:

Příspěvek od morreluc » 23.08.2013 13:39

akumulator píše:Plne s tebou souhlasim... Asi do FlashLube pujdu taky, ale 2500 se mi za to davat nechce, takze to asi vezmu z ebaye a namontuju si to sam...

Jinac ja asi zustanu u Landi Renzo, prece jen je to pry "Mercedes" mezi splynovaci ;-)

Pak se muzem domluvit a objednat nejake vetsi baleni te zlute sracky, 800kc za 0,5l jak nabizeji na http://www.lpg.cz mi prijde strasna rana, dyz pet litru se da koupit za 49EUR...

Btw: davkovac FlashLube (to zarizeni) vyjde na cca 45EUR, montaz by laikovi nemela trvat dyl jak 20min... A dat servisu za 20min 1000kc mi moc fer neprijde...

At ti to dobre jezdi!
Koupili jsem focuse 1999 v LPG a nemá přimazávání flashlube...jak o něm píšete, rozmýšlím zda se vyplatí to dokoupit, ale LPG je tam už skoro deset let a podle tlaku válců (všechny kolem 12,5) to je snad ještě v pořádku...moc se v tom nevyznám, ale rozhodně chceme příští rok koupit novou nádrž a jezdit dál :-)

Tomáš K.
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 09.12.2012 20:32

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Tomáš K. » 04.09.2013 09:20

Zdravím, nemáte někdo tip na kvalitní dílnu na přestavbu LPG v Ústeckém kraji, konkrétně Žatec, Louny, Chomutov a Most. Díky za odpověď.

Fossa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 05.05.2011 20:27
Bydliště: JM kraj

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Fossa » 16.09.2013 08:17

Tak v sobotu proběhla výměna svíček, protože už se mi rozsvítila kontrolka grilovaného kuřete a po načtení diagnostiky to vyhodilo chybu zapalování prvního válce+ nějaký problém v katu asi díky špatně spálené směsi (rožlo se to při jízdě na LPG). Dal jsem tam svíčky ,, NGK 1516 laser line 5 (NG LPG5) " momentálně výprodejová akce v autokelly a kára zatím lítá bez chyby.
Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue

WGeorge
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 31.07.2011 22:35
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od WGeorge » 19.09.2013 13:11

Ahoj,

tak po téměř dvou letech a více jak 27k km s LPG ve FoFoI 1.6 si dovolím napsat pár poznatků:

Ekonomika:
Průměrná spotřeba za celé dva roky je 9,06 lpg/100km, což při průměrné ceně plynu dělá náklady 1,53 kč/km. Se započtením spotřeby benzínu, je spotřeba 9,57 phm/100km při ceně 1,72 kč/km. Další náklady spojené s LPG: revize cca 1000 kč, o 150 kč dražší emise a 500 kč za FlashLube (ještě mi tam něco zbylo). Nutno podotknout, že rozhodně nejezdím ekonomicky (+ dálnice, klima) a v cenách je započteno i několik zahraničních tankováních, kde je ten plyn dražší. Na benzín jsem jezdil se spotřebou kolem 8l/100km, což při ceně cca 35kč/l dělá téměř 3kč/km. Úspora je tedy značná a i při mém relativně malém nájezdu se mi montáž v pohodě zaplatila do dvou let.

Problémy, které u mě nastaly:
1) Hned od montáže jsem zaregistroval, že jakmile jedu hodně svižně a v zatížení (např. dálnice 150km/h do kopce), tak po zvolnění (cesta z kopce) mi vyletí teplota vody těsně na hranici červeného pole a po chvíli se zase vrátí do normálu. Řešení jsem nenašel, ale pravděpodobně to bude pomalejší otevírání termostatu, který nestihne zareágovat na menší odběr tepla reduktorem. Nicméně jsem si na to zvykl a ničemu to zřejmě nevadí.

2) V zimě za mrazů, při velkém zatížení, kdy je potřeba více plynu, nestihne reduktor potřebné množství dodat a dojde k přepnutí na benzín. Dělo se to ale jen sporadicky za velkých mrazů. Asi lepší zakrytí reduktoru by tomu zabránilo.

3) Poslední věc, která se mi párkrát stala při tankování, tak je to že čerpadlo jakoby nepřetlačí zpětnou kuličku a nedojde k tankování - tohle ještě nevím jak vyřešit, kdyby tento problém někdo měl, tak prosím dejte vědět, dík.

Zkušenosti ze zahraničí:
1) Německo - benzínek je spousta, dost často mají stojany i pro náš italský systém, jinak všude kdyžtak půjčí (někdy za zálohu) redukce. Na benzínkách si to člověk tankuje sám. Občas jsou samoobslužné stojany mimo benzínky, ale tam je nutná redukce na náš systém (btw. jedna mi zbyla kdyby někdo měl zájem můžu mu odprodat) Na jejich plyn mám větší dojezd než na ČR.

2) Rakousko - Benzínek moc není, ale poslední dobou docela přibylo a je dobré se podívat před cestou na aktuální stav např. zde http://www.mylpg.eu/. Zatím jsem viděl jen naší Italskou koncovku, takže není potřeba redukce. Plyn jsem si vždy tankoval sám. A dojezd opět o něco lepší než v ČR.

3) Itálie - Benzínek snad více než v ČR a dost často mají i CNG (Metane) takže nepoplést. Koncovka a dojez stejný jako v ČR. Ale vždy s obsluhou, což může být problém o víkendech, protože v sobotu odpoledne a v neděli mají dost často na čerpačkách self service a LPG zamčený. Benzínek které mají LPG i v neděli tak moc není a jsou spíše na dálnici, nebo velkých městech.

Shrnutí:
Jelikož mám auta s LPG již dlouho (Š125L, Forman, Focus) tak jsem s plynem nadmíru spokojen, sice člověk častěji staví na benzínkách, ale aspoň si při delších cestách odpočine. Ekonomikou provozu je to zhruba podobné jako mají nové úsporné dieslové 1.6, kde je samozřejmě větší dojezd na nádrž a odpadají další problémy (montáž, revize a pod) i když turba, rozvody, filtry pevných částic, taky nejsou zadarmo:) Takže tomu kdo si plánuje nějaký čas auto nechat a najezdí ročně alespoň 10-12 000 km ročně mohu LPG ve Focusu jen doporučit:)
FoFo I combi po FL r.v. 11/2003 1.6 16V - LPG AC Stag 4 Plus

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od ballu » 19.09.2013 14:34

Co ti zbyl ten přímaz plynu, tak do injekční stříkačky nebo na hadřík a při tankování vždy pošplíchat kuličku, aby nepřimrzla v těsnícím sedýlku. Stačí sebemenší množství i to co zaklapneš mezi spojkama, je vzduch, který obsahuje molekuly vody . I samotný průtok podchlazuje a vše orosí, zase obsah vodní páry, to pak přimrzá. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

WGeorge
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 31.07.2011 22:35
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od WGeorge » 19.09.2013 14:59

ballu píše:Co ti zbyl ten přímaz plynu, tak do injekční stříkačky nebo na hadřík a při tankování vždy pošplíchat kuličku, aby nepřimrzla v těsnícím sedýlku. Stačí sebemenší množství i to co zaklapneš mezi spojkama, je vzduch, který obsahuje molekuly vody . I samotný průtok podchlazuje a vše orosí, zase obsah vodní páry, to pak přimrzá. :wink:
Což promazat to mohu zkusit, jednou mi to takhle přimrzlo na formanovy ještě, ale tohle se mi teď děje v létě. Jednou mi v Německu tvrdil že to je tím, že ten je holandskej systém mám menší tlak a tak to nepřetlačí, ale teď se mi to už stalo i v Čechách na pumpě, kde tankuju běžně. Jednou dokonce, teď v neděli, tak že v cca ve tři odpoledne jsem v pohodě tankoval v Rakousku a po příjezdu do ČR to nešlo. Až když jsem tam vrazil šroubovák a držel zmáčknutou tankovací pistoli, tak se to pomalu rozjelo, že to tankovalo skoro normálně, ale přes to pomaleji, ne obvykle. Jedině že by při tom připojení tam trochu toho uniklého plynu způsobilo přimrznutí tý kuličky :? . Uvidím zkusím promazat, dík za typ.
FoFo I combi po FL r.v. 11/2003 1.6 16V - LPG AC Stag 4 Plus

Uživatelský avatar
JohnDoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 09.03.2009 16:01
Bydliště: Písek, JČ

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od JohnDoe » 19.09.2013 15:53

Zdarte,
LPG mám ve FoFo2 1.6 vct od podzimu 2010, takže to budou tři roky, najeto 40 tisíc, průměrná spotřeba 9,6 l na sto. Za tu dobu jsem neřešil nic, než pravidelné revize. Až poslední měsíc mám trápení s rozsvicející se kontrolkou motoru. Mám F-Super ODB čtečku a když načtu PCM, naskakují mi v náhodném pořadí, nebo i společně chyby P0201, 204 a 156 (Cylinder 1 Injector Circuit Malfunction, Cylinder 4 Injector Circuit Malfunction a 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2). Trvá to tak měsíc, přitom auto jede normálně, spotřeba stejná, žádný pokles výkonu, cukání, nic. Když chybu smáznu, tak během 20km jí mám zpátky. Zkusil jsem ji smazat a jet jen na benzín, no a po pár km jsem tam měl P0201 zpátky. Je možné, že jsou od ježdění na LPG nějak poškozeny benzínové vstřiky? A co ta lambda? Řešil jste někdo něco podobného? Díky za případné info.
Ferda - FoFoII kombi sport, 8/2005, 1.6 Ti-VCT 85kW, panther black.
Od 22.10.2010 baští LPG (AC Stag 300+, Tomasetto, Atrama - od každého něco)
Spotřeba LPG Obrázek

Obrázek

WGeorge
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 31.07.2011 22:35
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od WGeorge » 20.09.2013 11:38

2JohnDoe

asi ti odchází jeden benzínovej vstřik. Mohlo by to být poznat třeba na škubání při akceleraci a pod. Ta P0156 značí buď špatnou lambdu, nebo špatný kontakt a nebo také díru ve výfuku kolem lambdy. Pak mě napadla ještě jedna věc, nevím jak je to řešený u Focuse, ale měl jsem dosti podobný problém na Formanovy - 4. válec špatně pálil a lambda ukazovala moc kyslíku. Problém byl v díře v podtlakové hadici k posilovači brzd, která je připojena ke 4. válci. Výměnou hadice, vše v pohodě. Ale nevím jestli je to u FoFo řešený stejně, takže to ber jen jako nápad.
FoFo I combi po FL r.v. 11/2003 1.6 16V - LPG AC Stag 4 Plus

Uživatelský avatar
skier.n
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 795
Registrován: 01.06.2010 17:05
Bydliště: Petřvald

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od skier.n » 06.10.2013 20:13

dnes při demontáži benzínových vstřiků jsem si všimnul ,že se v místě kde jde plyn do sání , se to trošku kejklá, což asi značí netěsnost. Je to na škodu? popř čím zase zatěsnit?
PŘIKLÁDÁM foto, nevím jestli jsem to místo popsal správně 8)

díky
Přílohy
IMG_0347.JPG
IMG_0346.JPG
FoFo MK3 2017 1.5 EcoBoost, ST - line Black & Red edition "GALERIE"
FoFo MK2 1.6Ti-Vct LPG, MS Desing packet EX"GALERIE"
FoFo MKI 2.0i , Eibach, ST křidélko EX "GALERIE"

honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od honza_ » 30.10.2013 11:28

Zdar, na fórech se obvykle řešej spíš problémy a čtenář takovýho vlákna může nabýt dojmu, že diskutovaný řešení je proto problematický, protože, kdo nemá problémy, nepíše na fóra. Takže já píšu: po cca 27 000 km na LPG po vychytání nějakejch dětskejch nemocí je vše OK. Spotřeba teď přes léto cca 8,7 l LPG + 0,7 l benzínu (přístřik kvůli ventilovým sedlům + starty) na 100 km. V jízdním režimu, ve kterém byla spotřeba před zástavbou cca 7,8 l benzínu/100 km, čili úspora je zatím zdánlivě ta cca 1 Kč/km, po započítání vícenákladů na servis v důsledku podpálení vent. sedel (zatím nic nepozoruju, ale ani neměřím vůle) to bude o něco míň. Výkon zástavbou trochu poklesl, ale pro 130 po dálnici + sem tam nějaký to předjetí to stále stačí. Jenom taková maličkost - mám tam 53 l nádrž kam se vcházelo vždy 43 l a v poslední době se mi tam nepodařilo natlačit víc než nějakých 41,5 , ale to je opravdu jen drobnost.

Takže celkově spokojenost.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

pezet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 23.09.2011 13:49

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od pezet » 04.11.2013 22:07

Nazdar chlapi. Ja som pred nedávnom taktiež dal do svojho fofíka (mk1 1,8 16v r.v.2002) LPG. Mám na ňom najazdené 145000km a z toho 5000km na lpg a max. spokojnosť. LPG sys. mám od elpigazu. Spotreba 8,7-9l/100km lpg, predtím 7,8-8,3l/100km na benzín. Ja to mám bez prístreku benzínu(dá sa nastaviť), ale firma ktorá my montovala plin my doporučovala namontovat sys. primazavania zmesy tzv.flashlube. Nádrž mám toroidnú 47l do ktorej sa dá natakovať max.41,5l cez leto a cez zimu 37l. Tak isto som si všimol že mnohý píšu že po namontovaní lpg palubní počítač ukazoval skreslené údaje, ale moja skúsenosť je taká, že údaje sú správne. Tiež som si všimol malí úbytok výkonu, ktorý postrehnete pri rozjazde v kopci, ale ten rozdiel je fakt malí. A ešte jedna vec. V mnohých príspevkoch sa rieši výmena motorového oleja. Tak mne bolo doporučené interval výmeny oleja dodržovať tak ako predpisuje výrobca, čo je u fofo1 15000km.
No keď to všetko sčítam vyjde my, že som nič lepšie nemohol urobiť. Veď povedzte nie je super kupovať plnú cca do 800kč.
Tak chlapi ako sa hovorí zdar LPG.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti