LPG - montáže a zkušenosti sem...
- skier.n
- Pokročilý
- Příspěvky: 795
- Registrován: 01.06.2010 17:05
- Bydliště: Petřvald
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
jak říkám, mi se to hrozně dusilo, jelo to na 3 válce a byl to špatný vstřik...
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.08.2013 07:21
- Bydliště: Lysá nad Labem
..zhasl motor na volnoběh
Přesunuto, lucky.jack
Ahoj všem,
pořídili jsme forda focuse 1999, 1,6 v LPG... je krásnej a jezdí výborně
jen se nám včera stalo, že při vyřazení na volnoběh cca při 2tis otáčkách se rozvítila ikonka dobíjení a chcíplo to, když jsem zařadila a přišlápla, chytlo se to a jeli jsme dál, samozřejmě začal blikat plyn a jeli jsme na benzín, asi byl chudák zmatenej..
Nenapadá prosím někoho čím to mohlo být? Zkusila jsem pak po dojezdu domů znovu nastartovat a kousek to projet a už to neudělalo...ale forda jsme pořídili jako spolehlivé auto tak mě to trochu vrtá hlavou co to je...
Díky Lucie
Ahoj všem,
pořídili jsme forda focuse 1999, 1,6 v LPG... je krásnej a jezdí výborně

Nenapadá prosím někoho čím to mohlo být? Zkusila jsem pak po dojezdu domů znovu nastartovat a kousek to projet a už to neudělalo...ale forda jsme pořídili jako spolehlivé auto tak mě to trochu vrtá hlavou co to je...
Díky Lucie
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
to se mi stávalo dost často před první kontrolou po přetavbě, docela sranda před křižovatkou vyřadit a pak bez posilovače brzdit naložené auto
. zajet k plynařovi na kontrolu a případné seřízení a jestli můžu doporuřit, když ti to zdechne tak už to stejným způsobem nestartuj

-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.08.2013 07:21
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Díky za radu, zkusím tedy zajet za plynařem...včera jsem to zkoušela a opravdu, když to má přes 1000 otáček a vyřadím,,,chcípne to...tedy tentokrát jsem zajela ke krajnici a nastartovala znovu
a dál jsme pokračovali v pohodě- už jsem jen podřazovala a žádný volnoběh...někdo tady psal o volnoběžném ventilu, že je potřeba vyčistit...příští víkend původní majitel slíbil vyměnit uložení stabilizátoru (děsně to klepe na nerovnostech) a že vyčistí i ten ventil...

-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 20.08.2013 07:21
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re:
Koupili jsem focuse 1999 v LPG a nemá přimazávání flashlube...jak o něm píšete, rozmýšlím zda se vyplatí to dokoupit, ale LPG je tam už skoro deset let a podle tlaku válců (všechny kolem 12,5) to je snad ještě v pořádku...moc se v tom nevyznám, ale rozhodně chceme příští rok koupit novou nádrž a jezdit dálakumulator píše:Plne s tebou souhlasim... Asi do FlashLube pujdu taky, ale 2500 se mi za to davat nechce, takze to asi vezmu z ebaye a namontuju si to sam...
Jinac ja asi zustanu u Landi Renzo, prece jen je to pry "Mercedes" mezi splynovaci
Pak se muzem domluvit a objednat nejake vetsi baleni te zlute sracky, 800kc za 0,5l jak nabizeji na http://www.lpg.cz mi prijde strasna rana, dyz pet litru se da koupit za 49EUR...
Btw: davkovac FlashLube (to zarizeni) vyjde na cca 45EUR, montaz by laikovi nemela trvat dyl jak 20min... A dat servisu za 20min 1000kc mi moc fer neprijde...
At ti to dobre jezdi!

-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 09.12.2012 20:32
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zdravím, nemáte někdo tip na kvalitní dílnu na přestavbu LPG v Ústeckém kraji, konkrétně Žatec, Louny, Chomutov a Most. Díky za odpověď.
-
- Nováček
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.05.2011 20:27
- Bydliště: JM kraj
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tak v sobotu proběhla výměna svíček, protože už se mi rozsvítila kontrolka grilovaného kuřete a po načtení diagnostiky to vyhodilo chybu zapalování prvního válce+ nějaký problém v katu asi díky špatně spálené směsi (rožlo se to při jízdě na LPG). Dal jsem tam svíčky ,, NGK 1516 laser line 5 (NG LPG5) " momentálně výprodejová akce v autokelly a kára zatím lítá bez chyby.
Je: Ford focus II combi, Duratec HE 2.0 + LPG Prins VSI, 107 kw, r.v. 2006, Black panther
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
Byl: Ford focus II hathback, Duratorq 1.6 TDCi, 66 kw, r.v.2006, Jeans blue
-
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 31.07.2011 22:35
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Ahoj,
tak po téměř dvou letech a více jak 27k km s LPG ve FoFoI 1.6 si dovolím napsat pár poznatků:
Ekonomika:
Průměrná spotřeba za celé dva roky je 9,06 lpg/100km, což při průměrné ceně plynu dělá náklady 1,53 kč/km. Se započtením spotřeby benzínu, je spotřeba 9,57 phm/100km při ceně 1,72 kč/km. Další náklady spojené s LPG: revize cca 1000 kč, o 150 kč dražší emise a 500 kč za FlashLube (ještě mi tam něco zbylo). Nutno podotknout, že rozhodně nejezdím ekonomicky (+ dálnice, klima) a v cenách je započteno i několik zahraničních tankováních, kde je ten plyn dražší. Na benzín jsem jezdil se spotřebou kolem 8l/100km, což při ceně cca 35kč/l dělá téměř 3kč/km. Úspora je tedy značná a i při mém relativně malém nájezdu se mi montáž v pohodě zaplatila do dvou let.
Problémy, které u mě nastaly:
1) Hned od montáže jsem zaregistroval, že jakmile jedu hodně svižně a v zatížení (např. dálnice 150km/h do kopce), tak po zvolnění (cesta z kopce) mi vyletí teplota vody těsně na hranici červeného pole a po chvíli se zase vrátí do normálu. Řešení jsem nenašel, ale pravděpodobně to bude pomalejší otevírání termostatu, který nestihne zareágovat na menší odběr tepla reduktorem. Nicméně jsem si na to zvykl a ničemu to zřejmě nevadí.
2) V zimě za mrazů, při velkém zatížení, kdy je potřeba více plynu, nestihne reduktor potřebné množství dodat a dojde k přepnutí na benzín. Dělo se to ale jen sporadicky za velkých mrazů. Asi lepší zakrytí reduktoru by tomu zabránilo.
3) Poslední věc, která se mi párkrát stala při tankování, tak je to že čerpadlo jakoby nepřetlačí zpětnou kuličku a nedojde k tankování - tohle ještě nevím jak vyřešit, kdyby tento problém někdo měl, tak prosím dejte vědět, dík.
Zkušenosti ze zahraničí:
1) Německo - benzínek je spousta, dost často mají stojany i pro náš italský systém, jinak všude kdyžtak půjčí (někdy za zálohu) redukce. Na benzínkách si to člověk tankuje sám. Občas jsou samoobslužné stojany mimo benzínky, ale tam je nutná redukce na náš systém (btw. jedna mi zbyla kdyby někdo měl zájem můžu mu odprodat) Na jejich plyn mám větší dojezd než na ČR.
2) Rakousko - Benzínek moc není, ale poslední dobou docela přibylo a je dobré se podívat před cestou na aktuální stav např. zde http://www.mylpg.eu/. Zatím jsem viděl jen naší Italskou koncovku, takže není potřeba redukce. Plyn jsem si vždy tankoval sám. A dojezd opět o něco lepší než v ČR.
3) Itálie - Benzínek snad více než v ČR a dost často mají i CNG (Metane) takže nepoplést. Koncovka a dojez stejný jako v ČR. Ale vždy s obsluhou, což může být problém o víkendech, protože v sobotu odpoledne a v neděli mají dost často na čerpačkách self service a LPG zamčený. Benzínek které mají LPG i v neděli tak moc není a jsou spíše na dálnici, nebo velkých městech.
Shrnutí:
Jelikož mám auta s LPG již dlouho (Š125L, Forman, Focus) tak jsem s plynem nadmíru spokojen, sice člověk častěji staví na benzínkách, ale aspoň si při delších cestách odpočine. Ekonomikou provozu je to zhruba podobné jako mají nové úsporné dieslové 1.6, kde je samozřejmě větší dojezd na nádrž a odpadají další problémy (montáž, revize a pod) i když turba, rozvody, filtry pevných částic, taky nejsou zadarmo:) Takže tomu kdo si plánuje nějaký čas auto nechat a najezdí ročně alespoň 10-12 000 km ročně mohu LPG ve Focusu jen doporučit:)
tak po téměř dvou letech a více jak 27k km s LPG ve FoFoI 1.6 si dovolím napsat pár poznatků:
Ekonomika:
Průměrná spotřeba za celé dva roky je 9,06 lpg/100km, což při průměrné ceně plynu dělá náklady 1,53 kč/km. Se započtením spotřeby benzínu, je spotřeba 9,57 phm/100km při ceně 1,72 kč/km. Další náklady spojené s LPG: revize cca 1000 kč, o 150 kč dražší emise a 500 kč za FlashLube (ještě mi tam něco zbylo). Nutno podotknout, že rozhodně nejezdím ekonomicky (+ dálnice, klima) a v cenách je započteno i několik zahraničních tankováních, kde je ten plyn dražší. Na benzín jsem jezdil se spotřebou kolem 8l/100km, což při ceně cca 35kč/l dělá téměř 3kč/km. Úspora je tedy značná a i při mém relativně malém nájezdu se mi montáž v pohodě zaplatila do dvou let.
Problémy, které u mě nastaly:
1) Hned od montáže jsem zaregistroval, že jakmile jedu hodně svižně a v zatížení (např. dálnice 150km/h do kopce), tak po zvolnění (cesta z kopce) mi vyletí teplota vody těsně na hranici červeného pole a po chvíli se zase vrátí do normálu. Řešení jsem nenašel, ale pravděpodobně to bude pomalejší otevírání termostatu, který nestihne zareágovat na menší odběr tepla reduktorem. Nicméně jsem si na to zvykl a ničemu to zřejmě nevadí.
2) V zimě za mrazů, při velkém zatížení, kdy je potřeba více plynu, nestihne reduktor potřebné množství dodat a dojde k přepnutí na benzín. Dělo se to ale jen sporadicky za velkých mrazů. Asi lepší zakrytí reduktoru by tomu zabránilo.
3) Poslední věc, která se mi párkrát stala při tankování, tak je to že čerpadlo jakoby nepřetlačí zpětnou kuličku a nedojde k tankování - tohle ještě nevím jak vyřešit, kdyby tento problém někdo měl, tak prosím dejte vědět, dík.
Zkušenosti ze zahraničí:
1) Německo - benzínek je spousta, dost často mají stojany i pro náš italský systém, jinak všude kdyžtak půjčí (někdy za zálohu) redukce. Na benzínkách si to člověk tankuje sám. Občas jsou samoobslužné stojany mimo benzínky, ale tam je nutná redukce na náš systém (btw. jedna mi zbyla kdyby někdo měl zájem můžu mu odprodat) Na jejich plyn mám větší dojezd než na ČR.
2) Rakousko - Benzínek moc není, ale poslední dobou docela přibylo a je dobré se podívat před cestou na aktuální stav např. zde http://www.mylpg.eu/. Zatím jsem viděl jen naší Italskou koncovku, takže není potřeba redukce. Plyn jsem si vždy tankoval sám. A dojezd opět o něco lepší než v ČR.
3) Itálie - Benzínek snad více než v ČR a dost často mají i CNG (Metane) takže nepoplést. Koncovka a dojez stejný jako v ČR. Ale vždy s obsluhou, což může být problém o víkendech, protože v sobotu odpoledne a v neděli mají dost často na čerpačkách self service a LPG zamčený. Benzínek které mají LPG i v neděli tak moc není a jsou spíše na dálnici, nebo velkých městech.
Shrnutí:
Jelikož mám auta s LPG již dlouho (Š125L, Forman, Focus) tak jsem s plynem nadmíru spokojen, sice člověk častěji staví na benzínkách, ale aspoň si při delších cestách odpočine. Ekonomikou provozu je to zhruba podobné jako mají nové úsporné dieslové 1.6, kde je samozřejmě větší dojezd na nádrž a odpadají další problémy (montáž, revize a pod) i když turba, rozvody, filtry pevných částic, taky nejsou zadarmo:) Takže tomu kdo si plánuje nějaký čas auto nechat a najezdí ročně alespoň 10-12 000 km ročně mohu LPG ve Focusu jen doporučit:)
FoFo I combi po FL r.v. 11/2003 1.6 16V - LPG AC Stag 4 Plus
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Co ti zbyl ten přímaz plynu, tak do injekční stříkačky nebo na hadřík a při tankování vždy pošplíchat kuličku, aby nepřimrzla v těsnícím sedýlku. Stačí sebemenší množství i to co zaklapneš mezi spojkama, je vzduch, který obsahuje molekuly vody . I samotný průtok podchlazuje a vše orosí, zase obsah vodní páry, to pak přimrzá. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 31.07.2011 22:35
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Což promazat to mohu zkusit, jednou mi to takhle přimrzlo na formanovy ještě, ale tohle se mi teď děje v létě. Jednou mi v Německu tvrdil že to je tím, že ten je holandskej systém mám menší tlak a tak to nepřetlačí, ale teď se mi to už stalo i v Čechách na pumpě, kde tankuju běžně. Jednou dokonce, teď v neděli, tak že v cca ve tři odpoledne jsem v pohodě tankoval v Rakousku a po příjezdu do ČR to nešlo. Až když jsem tam vrazil šroubovák a držel zmáčknutou tankovací pistoli, tak se to pomalu rozjelo, že to tankovalo skoro normálně, ale přes to pomaleji, ne obvykle. Jedině že by při tom připojení tam trochu toho uniklého plynu způsobilo přimrznutí tý kuličkyballu píše:Co ti zbyl ten přímaz plynu, tak do injekční stříkačky nebo na hadřík a při tankování vždy pošplíchat kuličku, aby nepřimrzla v těsnícím sedýlku. Stačí sebemenší množství i to co zaklapneš mezi spojkama, je vzduch, který obsahuje molekuly vody . I samotný průtok podchlazuje a vše orosí, zase obsah vodní páry, to pak přimrzá.

FoFo I combi po FL r.v. 11/2003 1.6 16V - LPG AC Stag 4 Plus
- JohnDoe
- Nováček
- Příspěvky: 52
- Registrován: 09.03.2009 16:01
- Bydliště: Písek, JČ
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zdarte,
LPG mám ve FoFo2 1.6 vct od podzimu 2010, takže to budou tři roky, najeto 40 tisíc, průměrná spotřeba 9,6 l na sto. Za tu dobu jsem neřešil nic, než pravidelné revize. Až poslední měsíc mám trápení s rozsvicející se kontrolkou motoru. Mám F-Super ODB čtečku a když načtu PCM, naskakují mi v náhodném pořadí, nebo i společně chyby P0201, 204 a 156 (Cylinder 1 Injector Circuit Malfunction, Cylinder 4 Injector Circuit Malfunction a 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2). Trvá to tak měsíc, přitom auto jede normálně, spotřeba stejná, žádný pokles výkonu, cukání, nic. Když chybu smáznu, tak během 20km jí mám zpátky. Zkusil jsem ji smazat a jet jen na benzín, no a po pár km jsem tam měl P0201 zpátky. Je možné, že jsou od ježdění na LPG nějak poškozeny benzínové vstřiky? A co ta lambda? Řešil jste někdo něco podobného? Díky za případné info.
LPG mám ve FoFo2 1.6 vct od podzimu 2010, takže to budou tři roky, najeto 40 tisíc, průměrná spotřeba 9,6 l na sto. Za tu dobu jsem neřešil nic, než pravidelné revize. Až poslední měsíc mám trápení s rozsvicející se kontrolkou motoru. Mám F-Super ODB čtečku a když načtu PCM, naskakují mi v náhodném pořadí, nebo i společně chyby P0201, 204 a 156 (Cylinder 1 Injector Circuit Malfunction, Cylinder 4 Injector Circuit Malfunction a 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2). Trvá to tak měsíc, přitom auto jede normálně, spotřeba stejná, žádný pokles výkonu, cukání, nic. Když chybu smáznu, tak během 20km jí mám zpátky. Zkusil jsem ji smazat a jet jen na benzín, no a po pár km jsem tam měl P0201 zpátky. Je možné, že jsou od ježdění na LPG nějak poškozeny benzínové vstřiky? A co ta lambda? Řešil jste někdo něco podobného? Díky za případné info.
Ferda - FoFoII kombi sport, 8/2005, 1.6 Ti-VCT 85kW, panther black.
Od 22.10.2010 baští LPG (AC Stag 300+, Tomasetto, Atrama - od každého něco)
Spotřeba LPG

Od 22.10.2010 baští LPG (AC Stag 300+, Tomasetto, Atrama - od každého něco)
Spotřeba LPG


-
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 31.07.2011 22:35
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
2JohnDoe
asi ti odchází jeden benzínovej vstřik. Mohlo by to být poznat třeba na škubání při akceleraci a pod. Ta P0156 značí buď špatnou lambdu, nebo špatný kontakt a nebo také díru ve výfuku kolem lambdy. Pak mě napadla ještě jedna věc, nevím jak je to řešený u Focuse, ale měl jsem dosti podobný problém na Formanovy - 4. válec špatně pálil a lambda ukazovala moc kyslíku. Problém byl v díře v podtlakové hadici k posilovači brzd, která je připojena ke 4. válci. Výměnou hadice, vše v pohodě. Ale nevím jestli je to u FoFo řešený stejně, takže to ber jen jako nápad.
asi ti odchází jeden benzínovej vstřik. Mohlo by to být poznat třeba na škubání při akceleraci a pod. Ta P0156 značí buď špatnou lambdu, nebo špatný kontakt a nebo také díru ve výfuku kolem lambdy. Pak mě napadla ještě jedna věc, nevím jak je to řešený u Focuse, ale měl jsem dosti podobný problém na Formanovy - 4. válec špatně pálil a lambda ukazovala moc kyslíku. Problém byl v díře v podtlakové hadici k posilovači brzd, která je připojena ke 4. válci. Výměnou hadice, vše v pohodě. Ale nevím jestli je to u FoFo řešený stejně, takže to ber jen jako nápad.
FoFo I combi po FL r.v. 11/2003 1.6 16V - LPG AC Stag 4 Plus
- skier.n
- Pokročilý
- Příspěvky: 795
- Registrován: 01.06.2010 17:05
- Bydliště: Petřvald
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
dnes při demontáži benzínových vstřiků jsem si všimnul ,že se v místě kde jde plyn do sání , se to trošku kejklá, což asi značí netěsnost. Je to na škodu? popř čím zase zatěsnit?
PŘIKLÁDÁM foto, nevím jestli jsem to místo popsal správně
díky
PŘIKLÁDÁM foto, nevím jestli jsem to místo popsal správně

díky
-
- Nováček
- Příspěvky: 44
- Registrován: 04.10.2010 20:28
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zdar, na fórech se obvykle řešej spíš problémy a čtenář takovýho vlákna může nabýt dojmu, že diskutovaný řešení je proto problematický, protože, kdo nemá problémy, nepíše na fóra. Takže já píšu: po cca 27 000 km na LPG po vychytání nějakejch dětskejch nemocí je vše OK. Spotřeba teď přes léto cca 8,7 l LPG + 0,7 l benzínu (přístřik kvůli ventilovým sedlům + starty) na 100 km. V jízdním režimu, ve kterém byla spotřeba před zástavbou cca 7,8 l benzínu/100 km, čili úspora je zatím zdánlivě ta cca 1 Kč/km, po započítání vícenákladů na servis v důsledku podpálení vent. sedel (zatím nic nepozoruju, ale ani neměřím vůle) to bude o něco míň. Výkon zástavbou trochu poklesl, ale pro 130 po dálnici + sem tam nějaký to předjetí to stále stačí. Jenom taková maličkost - mám tam 53 l nádrž kam se vcházelo vždy 43 l a v poslední době se mi tam nepodařilo natlačit víc než nějakých 41,5 , ale to je opravdu jen drobnost.
Takže celkově spokojenost.
Takže celkově spokojenost.
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 23.09.2011 13:49
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Nazdar chlapi. Ja som pred nedávnom taktiež dal do svojho fofíka (mk1 1,8 16v r.v.2002) LPG. Mám na ňom najazdené 145000km a z toho 5000km na lpg a max. spokojnosť. LPG sys. mám od elpigazu. Spotreba 8,7-9l/100km lpg, predtím 7,8-8,3l/100km na benzín. Ja to mám bez prístreku benzínu(dá sa nastaviť), ale firma ktorá my montovala plin my doporučovala namontovat sys. primazavania zmesy tzv.flashlube. Nádrž mám toroidnú 47l do ktorej sa dá natakovať max.41,5l cez leto a cez zimu 37l. Tak isto som si všimol že mnohý píšu že po namontovaní lpg palubní počítač ukazoval skreslené údaje, ale moja skúsenosť je taká, že údaje sú správne. Tiež som si všimol malí úbytok výkonu, ktorý postrehnete pri rozjazde v kopci, ale ten rozdiel je fakt malí. A ešte jedna vec. V mnohých príspevkoch sa rieši výmena motorového oleja. Tak mne bolo doporučené interval výmeny oleja dodržovať tak ako predpisuje výrobca, čo je u fofo1 15000km.
No keď to všetko sčítam vyjde my, že som nič lepšie nemohol urobiť. Veď povedzte nie je super kupovať plnú cca do 800kč.
Tak chlapi ako sa hovorí zdar LPG.
No keď to všetko sčítam vyjde my, že som nič lepšie nemohol urobiť. Veď povedzte nie je super kupovať plnú cca do 800kč.
Tak chlapi ako sa hovorí zdar LPG.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti