Ahoj všichni, jezdím již několik let cca. 45-50 tis. ročně. Tzv. prémiová paliva jsem dřív úplně ignoroval i kvůli článkům některých odborníků, kteří poukazovali na to, že jde jen o marketingový trik a vesměs rozdíl mezi palivy není žádný (myslel jsem si totéž...). Před pár měsíci jsem ale měl zajímavý rozhovor s technikem, který se stará o závodní teréňáky a u jednoho modelu používají trochu nestandardně dieselového auta a začal do mně hustit, že na nic jinýho, než na V-Power závody nejezdili a že je to prostě poznat. Po loňské dovolené ve Francii a několika služebkách do UK, Německa a Holandska, kde jsem se spotřebou začal trochu přemýšlet (na nádrže tankované mimo ČR na západ od nás pravidelně min. o 0.5l/100km nižší spotřeba), jsem ale začal být hodně nalomený, jak to s tou kterou kvalitou paliv je. Trochu s nedůvěrou jsem tedy ale natankoval plnou V-Power, vyresetoval všechny statistiky mající cokoliv společného s průměrnou spotřebou a začal jsem testovat. Upřímně... takové výsledky jsem nečekal. Mám na V-Power, občas Verva, pokud Shell není zrovna v dosahu, spotřebu průměr za poslední čtyři měsíce, tj. asi 18 tis. km, 4.9 litru na 100 km. Upozorňuji, že na stylu jízdy jsem příliš neměnil, tj. 10-15% město, 40% dálnice 130 km/h, zbytek okresky 80-110 km/h, mám rád sportovnější jízdu ale rozhodně zase nejsem typ brzda/plyn. Stejný režim jsem měl dříve zpravidla 5.9-6l /100 km. Při trvale rychlejší jízdě po dálnici 150 km/h dříve 6.7-7l/100 km, s prémiovým 5.8-6.1l. Extrémně úsporná jízda se dá ukočírovat i na 4.5l/100km, což bylo se standardní naftou dříve naprosto nereálné. Kalkulace, zda se to vyplatí, je celkem jednoduchá, spotřeba prakticky o litr méně na 100 km, V-Power je zpravidla o 3-4 Kč dražší než "obyč" nafta. Tj. 2.10 Kč/km (35/litr) u standard nafty, 1.90 Kč/km u V-Power (39/litr). Tedy alespoň u mně - 1.8 TDCi 115 hp v hatch Focusu 2008... za mně jednoznačně doporučuji, zvláště teď, kdy je do konce července akce 2,50 sleva na litru za nákup v Lidlu a 3 sleva na litr V-Power s kuponem z Shell časáku, kde jsou 2 za 24 Kč... pak není co řešit, páč pak tankujete prakticky za stejný peníze V-Power jako "obyč" naftu.
Takže tak... Dwain
osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 17.12.2011 16:26
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva
Asi tak, že u Shell ČR měli v době testu paliv (2009) lepší marketing než produkty
Je možné, že v roce 2012 je situace jiná, ale v lidech, co se kolem toho motají déle, zůstala hořkost, že z nich v té době kasírovali víc Kč na litru a přitom šlo o stejnou naftu.
A několika testy potvrzeno, že Diesel Verva má fakt 60 cetanů, obvykle kolem 61.
A nové kvalitní palivo najdeš u OMV - Maxxmotion Diesel, v létě 60 cetanů, v zimě méně. Ale to je daň za to, že je do -32C, kdežto Verva má i v zimě 60 cetanů, ale je tak do -26C.
Trošku čtení:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =14&t=5372 (třeba od strany 46)
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=20591
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=26352
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=16284
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=27086
Je možné, že v roce 2012 je situace jiná, ale v lidech, co se kolem toho motají déle, zůstala hořkost, že z nich v té době kasírovali víc Kč na litru a přitom šlo o stejnou naftu.
A několika testy potvrzeno, že Diesel Verva má fakt 60 cetanů, obvykle kolem 61.
A nové kvalitní palivo najdeš u OMV - Maxxmotion Diesel, v létě 60 cetanů, v zimě méně. Ale to je daň za to, že je do -32C, kdežto Verva má i v zimě 60 cetanů, ale je tak do -26C.
Trošku čtení:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =14&t=5372 (třeba od strany 46)
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=20591
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=26352
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=16284
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 14&t=27086
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 14.08.2013 23:10
Re: osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva
Teď jsem četl někde pořadí paliv a je to prý:
1. OMV Maxxmotion
2. Benzina VERVA
3. až potom to prémiové od Shellu
1. OMV Maxxmotion
2. Benzina VERVA
3. až potom to prémiové od Shellu
Nezapomeňte, že od roku 2015 se mění způsob přepisu auta. Při nákupu nového auta preferuji při vyhledávání auta na prodej - soukromá inzerce.
- vykys
- Junior
- Příspěvky: 250
- Registrován: 29.12.2012 21:33
- Bydliště: Prahahaha
Re: osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva
...od chvile, co jezdim na lih to neresim, ale je to cca 8 let, co mi tvrdil znamy, pracujici v kralupech v rafinerii, ze do vsech cisteren lejou to same, jen kdyz prijede shell, davaji do toho nejaka aditiva. je samozrejme otazka, co se s obsahem cisterny deje po opusteni rafinerie, ale shellu tam davali neco lepsiho. mozna je to informace stara, vsechno je treba uz jinak, ale ten clovek nemel sebemensi duvod si vymyslet nejake marketingove kidy. takze tak
fofo II HB 2006, 1,8 ffv, 92kW
felda diesel
citroen BX diesel
felda diesel
citroen BX diesel
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva
testy nezávislé laboratoře v roce 2009 potvrdily, že odebraný vzorek normálního paliva vs prémiové palivo byl stejný
z výroční zprávy bylo redaktorem vypočteno, že při jejich tehdejší roční produkci HVO a celkového prodeje prémiového paliva je v 1 l i několik molekul jejich HVO...
čo bolo, to bolo
test paliv 2012 nebo 2013 zaměřený na jejich nová super paliva jsem neviděl
Benzin u Shellu jsem bral, naftu nikdy. Každého volba. Naftu jedině OMV(Maxxmotion), Benzina (Verva).
z výroční zprávy bylo redaktorem vypočteno, že při jejich tehdejší roční produkci HVO a celkového prodeje prémiového paliva je v 1 l i několik molekul jejich HVO...
čo bolo, to bolo
test paliv 2012 nebo 2013 zaměřený na jejich nová super paliva jsem neviděl
Benzin u Shellu jsem bral, naftu nikdy. Každého volba. Naftu jedině OMV(Maxxmotion), Benzina (Verva).
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: osobní zkušenost s tankováním Shell V-Power a Benzina Verva
Viz. odkazy od Eidže. Zbytečný vlákno.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 2 hosti