deakt.airbag spolujezdce

Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od Hampy » 04.12.2012 06:56

Tak díky za cenné rady, Vitut mě uklidnil s tím pásem (taky máme BeSafe), vypnutí airbagu jsem zavrhnul - včera jsem ještě pročítal na stránkách ministerstva vnitra nějaký dokument o bezpečnosti těhotných žen za volantem, a podle všeho to vypadá, že v případě zapnutého bezpečnostního pásu by airbag měl být téměř neškodný.

Eidži, že je žena fabrika hormonů jsem si už stačil všimnout :-D Je to naše první, takže všechno nové neznámé. Žena má ve mně oporu úplně maximální, v podstatě teď žiju tím, že se jí to snažím ulehčit, ale i tak je to pro ni záhul - bohužel trpí snad na všechny negativní symptomy těhotenství :bebng: Ale to jsem odbočil od tématu.
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13514
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od stano. » 04.12.2012 08:07

Nevidel som ziadne crach testy s tehotnou zenou, no tych normalnych som napozeral asi az prilis :)
Naraz v rychlosti 60km/h je blby aj pre netehotnu zenu, ako to vyjde pre tehotnu sa neodvazim tvrdit. Predpokladajme ale, ze jazdi len po meste, a dostatocne rychlo dupne na brzdu. Pri rychlosti 40km/h je energia narazu menej ako polovicna! A to je uz podstatny rozdiel! Pri 30km/h je to iba stvrtinova (oproti 60km/h). Pri takejto rychlosti uz airbagy ani nemusia strelit, zareaguju iba predpinace pasov.
Naspat k airbagu. Je pravda, ze energia, ktorou airbag striela oproti hlave a hrudniku, je dost velka. Brucho nezasahuje prilis, ale ide aj tym smerom. Europske auta maju airbagy mensie a zaroven ich vystrelenie nie je az take prudke ako americke - tam jazdia bez pasov, preto automobilky montuju ovela vacsie airbagy, ktore sa musia samozrejme rychlejsie nafukovat.
Naraz prijemny nebude nikdy. Suhlasim tu s niekym kto napisal, ze v prvom rade musi prezit zena, potom sa starat o dieta.
Pas MUSI mat zapnuty, inak hrozi kontakt brucha s vencom volantu. Dospely clovek by narazil hlavou a vrchnou castou hrudnika, tehotna zena najprv bruchom. Pri zapnuti pasov o telo zeny treba mysliet na to, ze dieta (nie zrovna male a lahke) ma dost velku kineticku energiu, ktoru musi pohltit telo matky. Opat, treba jazdit pomaly. A ak naburat, tak v co najmensej rychlosti (ale to plati vzdy, vsak :) )
To boli fakty. Teraz moj nazor: ja by som nastavil volant co najvyssie, sedacku co najviac hore a dozadu - tak, aby pri zatlaceni spojky mala mierne pokrcene koleno. Volant potom pozdlzne nastavit tak, aby mala mierne pokrcene lakte. Volant hore a dalej preto, aby nezasiahol brucho. K tomu by mala ist logicky sedacka dolu, no podla mna sedacku dat hore - ide zas o uhol trupu a noh, ktory sa pri naraze este zmensi, kedze ide telo dopredu. A aj nasadat a vystupovat sa jej bude lepsie. S tym podsedakom pre tehotne si spravil pre nu velmi vela :gott: Vidno, ze sa staras.

Jazdit pomaly, pomalsie ako inokedy. Radsej prist neskor ako nikdy. Zena nech dava na seba pozor, ty jej nerob zbytocne stresy ;) Staraj sa o nu, davaj na nu pozor, aj jej to davaj najavo (potrebuje to vidiet, pocut, citit, musi mat istotu), no neprehanaj to prilis ;) Dufam, ze sa jej nic nestane a male sa narodi zdrave :)

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od Eidž » 04.12.2012 08:14

2Hampy: Je třeba myslet na to, že děti se rodily za mnohem horších podmínek stovky let. Současná doba je o pohodlí, zhýčkání a nereálných představách.
Je třeba to brát, jaké to je. Je fajn, že se snažíš, ale dej si pozor, abys to nepřehnal. Těhotenství není vězení, takže tak.
Na druhou stranu, zbytečně nezvyšovat riziko komplikací. Žádné tahání kbelíků atd. Jsou to babské rady, ale pramení z toho, že fyzická zátěž na současnou generaci prostě není. Hold to není jak za našich prababiček, že šla ráno na pole a tam během okopávání si odrodila n-té dítě. :mrgreen:

Přeji Vám, aby jste airbagy nikdy nevyzkoušeli.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Hampy
Junior
Junior
Příspěvky: 349
Registrován: 30.07.2010 09:40
Bydliště: Teplice

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od Hampy » 04.12.2012 13:13

Díky
Snad brzy bude: Ford S-max :-)
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.

vonpolewitz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 14.03.2013 11:56
Bydliště: Klecany

DEAKTIVACE ARIBAGU SPOLUJEZDCE

Příspěvek od vonpolewitz » 11.04.2013 14:28

Ahoj lidi,

pročetl jsem si celé vlákno, ale přesto se potřebuju k tomuto tématu vrátit. Mám Focus I. (2003, TDDi) a airbagy u spolujezdce vypnout musím, protože máme 3. dítě a všechny děti potřebují sedačky (dozadu se tři vedle sebe nevejdou). Ano - vím, že bych asi potřeboval jiné auto, ale teď se prostě musí ještě tak rok vydržet s tímhle. A teď k dotazu:

1) Když odpojím airbagy prostě tak, že vyndám pojistku - musí se to pak nějak softwarově nahazovat? Nebo jí tam prostě potom zase vrátím a vše je O.K. a aktivní? (Proč to potřebuju - situace, kdy jedou v autě 3 děti bude potřeba tak 1x týdně, jinak bych měl rád airbagy aktivní).

Díky za rady.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od lucky.jack » 11.04.2013 15:02

Bude ti svítit kontrolka airbagu, ale jinak by auto asi mělo být pojízdné. Po vrácení pojistky by to mělo zhasnout. Ale bude uložená chyba v paměti.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
pzi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2223
Registrován: 31.10.2009 20:39
Bydliště: Hluboká nad Vltavou

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od pzi » 11.04.2013 16:04

Když se zpět zapojí, chyba se smaže, není třeba diagnostika 8) výhoda ff1.
C max 1.8 flexifuel titanium
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od lucky.jack » 11.04.2013 19:02

Aha, tak jsem zase chytřejší :P
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: DEAKTIVACE ARIBAGU SPOLUJEZDCE

Příspěvek od Eidž » 12.04.2013 07:05

vonpolewitz píše:Ahoj lidi,

pročetl jsem si celé vlákno, ale přesto se potřebuju k tomuto tématu vrátit. Mám Focus I. (2003, TDDi) a airbagy u spolujezdce vypnout musím, protože máme 3. dítě a všechny děti potřebují sedačky (dozadu se tři vedle sebe nevejdou). Ano - vím, že bych asi potřeboval jiné auto, ale teď se prostě musí ještě tak rok vydržet s tímhle. A teď k dotazu:

1) Když odpojím airbagy prostě tak, že vyndám pojistku - musí se to pak nějak softwarově nahazovat? Nebo jí tam prostě potom zase vrátím a vše je O.K. a aktivní? (Proč to potřebuju - situace, kdy jedou v autě 3 děti bude potřeba tak 1x týdně, jinak bych měl rád airbagy aktivní).

Díky za rady.
Rok vydržet? :bebng:
Pokud to chceš řešit vytažením pojistky, tak založ pěstounský fond pro své děti. Nemusíš nehodu způsobit Ty, někdo to do Tebe napere. A místo, aby záchránka řešila život neohrožující zranění, bude to horší.
Při dnešních cenách aut nechápu, co chceš řešit. Kolem 50 tis. prodáš svoje, za 50 tis. koupíš to, co má vzadu 3 sedadla. Ano, asi to nebude RV2005, ale kolem roku 2000 se dá něco najít.

http://autobazar.hyperinzerce.cz/renaul ... zni-cechy/
http://autobazar.hyperinzerce.cz/renaul ... aha-zapad/

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: DEAKTIVACE ARIBAGU SPOLUJEZDCE

Příspěvek od lucky.jack » 12.04.2013 08:40

vonpolewitz píše:Ahoj lidi,

pročetl jsem si celé vlákno, ale přesto se potřebuju k tomuto tématu vrátit. Mám Focus I. (2003, TDDi) a airbagy u spolujezdce vypnout musím, protože máme 3. dítě a všechny děti potřebují sedačky (dozadu se tři vedle sebe nevejdou). Ano - vím, že bych asi potřeboval jiné auto, ale teď se prostě musí ještě tak rok vydržet s tímhle. A teď k dotazu:

1) Když odpojím airbagy prostě tak, že vyndám pojistku - musí se to pak nějak softwarově nahazovat? Nebo jí tam prostě potom zase vrátím a vše je O.K. a aktivní? (Proč to potřebuju - situace, kdy jedou v autě 3 děti bude potřeba tak 1x týdně, jinak bych měl rád airbagy aktivní).

Díky za rady.
Abych se ještě zeptal...nemá některá sedačka v návodu pro použití poznámku, že se může dát na sedačku spolujezdce po směru jízdy? Pak by to šlo i bez vypnutí airbagu, za předpokladu, že sedačka bude šoupnutá co nejvíce dozadu...
Třeba by to bylo bezpečnější... :wink:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

vonpolewitz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 14.03.2013 11:56
Bydliště: Klecany

Re: DEAKTIVACE ARIBAGU SPOLUJEZDCE

Příspěvek od vonpolewitz » 14.04.2013 01:36

Aha. To mě vůbec nenapadlo... nějak mne vůbec nenapadlo, že může být na místě spolujezdce jiná autosedačka než ta protisměrná skořápka - asi jsem to fakt nikdy neviděl. Zkusil jsem to vygooglit a fakt se ten airbag normálně nevypíná, když je dítě v sedačce po směru jízdy a zákon taky není proti - jen je to samozřejmě nebezpečnější, protože to sedadlo spolujezdce je prostě hodně exponované.
Tak to je asi řešení! Díky moc za radu - a já jsem už skoro štípal dráty u airbagu... Ještě jsem si našel, že v zákoně je vyjímka - pokud se vzadu tři sedačky nevejdou, tak dítě starší 3 let může být přepravování jenom s pásem (logicky asi na podsedáku).

f) přepravovat ve vozidle kategorie M1 a N12), které je vybaveno zádržným bezpečnostním systémem a ve kterém jsou na zadním sedadle již umístěny 2 dětské autosedačky a nedostatek prostoru neumožňuje umístit třetí dětskou autosedačku, třetí dítě starší 3 let a menší než 150 cm na zadním sedadle pouze, je-li toto dítě za jízdy připoutáno bezpečnostním pásem,

Ale to už mi teda přijde bezpečnější ta dětský sedačka na předním sedadle.
lucky.jack píše: Abych se ještě zeptal...nemá některá sedačka v návodu pro použití poznámku, že se může dát na sedačku spolujezdce po směru jízdy? Pak by to šlo i bez vypnutí airbagu, za předpokladu, že sedačka bude šoupnutá co nejvíce dozadu...
Třeba by to bylo bezpečnější... :wink:

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od Eidž » 14.04.2013 08:25

No vidíš! :palec_nahoru:
To je úplně jiná, než vytáhnout pojistku a tím vyřadit celý bezpečnostní systém. :nazdravi:

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od lucky.jack » 14.04.2013 09:34

to eidž: nějak si mě nahlodal, tak jsem se tím trochu zabýval :wink:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od vitr73 » 20.04.2013 22:43

a hlavne...bag je uz nafouknutej kdyz k nemu telo doleti...akorad je to jak do polstare naraz a ne jako do zdi...to vim z vlastni zkusenosti
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Paja-ja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 30.06.2009 19:13

Re: deakt.airbag spolujezdce

Příspěvek od Paja-ja » 21.04.2013 00:15

To "vonpolewitz" - podsedák se považuje za dětskou autosedačku, takže to znamená, že třetí dítě můžeš převážet zcela bez sedačky, jen zapnuté pásem.
F1 2003 1,6 combi Silver Mondust

Odpovědět

Zpět na „Focus - interier - 1998-2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů