Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
Ahoj,
najde se tady řada podrobných témat o jednotlivých součástkách nebo potenciálních problémech motoru, ale já jsem jen laik, a ačkoliv mě auta zajímají a řízení hrozně baví, k technickým aspektům tak nějak netíhnu a vím o tom jen velmi málo. Proto bych chtěl vás, zkušenější, požádat, jestli by nešlo udělat takový přehled toho, na co se mám u svého staršího mondea připravit a hlavně jak zhruba bude vypadat řešení.
Dám příklad - během posledních 60 tis. km odešly dvě věci - jednak prasklo / povolilo cosi u vodní pumpy a druhak EGR. Zatímco pumpa byla "v pohodě" - přišlo se na to, v servisu mi dali nějaký roztok, který únik kapaliny zmírnil, a dalo se ještě v pohodě najet tisíc, dva kilometrů, než se to opravilo, ale EGR byl průšvih - nechalo mě to v pátek večer v zahraničí, bez varování, prostě auto najednou nešlo nastartovat a konec. Bylo to dost nepříjemné a drahé.
Moje auto je z roku 2006, má najeto cca 230 tisíc a je to 2.2 TDCi. Vlastním ho od stavu tachometru ~180 tisíc, takže úplně přesně nevím, co se dělo předtím, ale v servisní knížce je už z dřívějška záznam o výměně EGR, jinak snad nic (mezi 140 a 180 tisíc záznamy chybí, o ty kilometry bylo auto stočené). Mondeo zatím slouží velmi dobře a ani mi nevadí do něj něco nainvestovat nebo to nechat v opravách (s tím jsem při koupi počítal), jen už fakt nechci zažít, že si auto ani neškytne a budu někde v tramtárii. Jinak třeba olej a tak dělám poctivě.
Takže, daly by se vyjmenovat věci, které mě v příštích pár desítkách tisíc km pravděpodobně čekají a jak vážné to bude (tj. jestli mě auto upozorní předem nebo ne)? Např. počítám s turbem, vůbec nevím, jak se řeší rozvody, jestli třeba může odejít spojka a jestli to bude postupné nebo fatální apod. Případně by se hodila i orientační částka za opravu, protože bych klidně některé věci udělal preventivně, pokud to není pálka za polovinu ceny auta.
Díky moc!
najde se tady řada podrobných témat o jednotlivých součástkách nebo potenciálních problémech motoru, ale já jsem jen laik, a ačkoliv mě auta zajímají a řízení hrozně baví, k technickým aspektům tak nějak netíhnu a vím o tom jen velmi málo. Proto bych chtěl vás, zkušenější, požádat, jestli by nešlo udělat takový přehled toho, na co se mám u svého staršího mondea připravit a hlavně jak zhruba bude vypadat řešení.
Dám příklad - během posledních 60 tis. km odešly dvě věci - jednak prasklo / povolilo cosi u vodní pumpy a druhak EGR. Zatímco pumpa byla "v pohodě" - přišlo se na to, v servisu mi dali nějaký roztok, který únik kapaliny zmírnil, a dalo se ještě v pohodě najet tisíc, dva kilometrů, než se to opravilo, ale EGR byl průšvih - nechalo mě to v pátek večer v zahraničí, bez varování, prostě auto najednou nešlo nastartovat a konec. Bylo to dost nepříjemné a drahé.
Moje auto je z roku 2006, má najeto cca 230 tisíc a je to 2.2 TDCi. Vlastním ho od stavu tachometru ~180 tisíc, takže úplně přesně nevím, co se dělo předtím, ale v servisní knížce je už z dřívějška záznam o výměně EGR, jinak snad nic (mezi 140 a 180 tisíc záznamy chybí, o ty kilometry bylo auto stočené). Mondeo zatím slouží velmi dobře a ani mi nevadí do něj něco nainvestovat nebo to nechat v opravách (s tím jsem při koupi počítal), jen už fakt nechci zažít, že si auto ani neškytne a budu někde v tramtárii. Jinak třeba olej a tak dělám poctivě.
Takže, daly by se vyjmenovat věci, které mě v příštích pár desítkách tisíc km pravděpodobně čekají a jak vážné to bude (tj. jestli mě auto upozorní předem nebo ne)? Např. počítám s turbem, vůbec nevím, jak se řeší rozvody, jestli třeba může odejít spojka a jestli to bude postupné nebo fatální apod. Případně by se hodila i orientační částka za opravu, protože bych klidně některé věci udělal preventivně, pokud to není pálka za polovinu ceny auta.
Díky moc!
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7110
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
No kde začít, je toho hodně, sám jsem to auto měl...
Pokud má auto opravdu 230tkm, tak už u něj asi někdo řešil vstřiky, které obechě vydrží tak cca 160 - 180, ale záleží samozřejmě na naftě. Vstřiky jsou otákźkou cca 20 - 40 tisíc podle toho, kde a jakej známej/neznámej ti to udělá, dají se repasovat nebo vyměnit... Vstřiky se projevují celkem dlouho dopředu svou hlučností (jako když mlátí kladívko na kovadlinu), kouřivostí motoru a tak...
Vysokotlaké čerpadlo o sobě většinou nedá vědět a najednou tě někde nechá - vlastní zkušenost, je to otázka cca 10 tisíc i z prací
Turbo je hodně o tom, jak se s tím autem jezdí a taky jestli je elektronicky nebo pneumaticky ovládané, pokud máš turbo elektronické, většinou se musí vyměnit elektronika, nebo celé turbo, pneumatické se dá i vyčistit, někde tu je návod - zasírají se hlavně ovládací "tyčky" variabilní geometrie. repase se dá i kolem 10ti až 15ti, nové turbo je tuším kolem 28 - 35 tisíc bez práce, ale výměna není zase tak složitá... u turba nevím, jak se projevuje, čekal bych snížený výkon motoru dokud tam něco nerupne, pak může být problém
Kladky - nejedná se o rozvody, je to jen soustava napínacích a vodících kladek pro píslušenství, jako pumpa atd... Ty vyjdou tuším kolem 10 - 15 tis i s prací, opět záleží kde to kdo bude dělat, doporučuje se vyměnit celou soustavu najednou, jinak se to může velmi rychle vrátit do stavu předtím... načaté kladky se projevují nepravidelným klepáním od motoru, i při pohledu na řemenici je vidět výkyv...
Rozvodový řetěz by neměla být drahá věc (odhaduju kolem 2 tisíc - fakt nevim) ale záleží na práci.... ten by se měl měnit v nějakém intervalu, ale co udělá když praskne raději nechci vědět
Spojka a dvouhmotý setrvačník se taky doporučuje měnit najednou a to kvůli velkému množství práce, které s vyndáním sestavy je, je to pak taky celkem pálka cena kolem 8 - 13 tisíc, podle výrobce za spojku, setrvačník taky kolem 10 - 15 tisíc, plus ta práce... spojka a setrvačník o sobě dávaj vědět dopředu celkem dlouho různými záchvěvy spojkového pedálu, prokluzy a tak
Nápravnice, kosti atd... tyčky stabilizátorů se vyměňují intervalově, nebo když máš pocit, že ti od náprav něco bouchá. Nápravnice zvlášť vepředu, je potřeba čas od času utáhnout a ideálně zalepit bisonem - snad každému z nás to časem začlo dělat nějaký pazvuky... No a pak jsou tam silentbloky, který nejsou drahý, ale nikdo je nevyrábí krom nějakých poláků, takže tady to pak při repasi není ani tak o ceně jako o práci a shánění - všechny tyhle věci na sebe upozorňují klepáním nebo boucháním, nemělo by to být fatální...
No a pak tam sjou zase různé dražší nebo levnější věci jako filtry, brzdy a tak - to je buď podle opotřebení, nebo s olejem a tak, palivový filtr kupuj vždy delphi, nikdy ne druhovýrobu - za těch pár ušetřených stovek to nestojí...
Vejfuk jsem snad na tomhle roku zrezlej ještě neviděl...
Pak je otázka, jestli budeš chtít řešit katalyzátor, kterej už bude určitě posmrti... ten stojí taky kolem 20 tisíc...
Kdybych na něco zapomněl nebo něco neodhadl, zkušenější uživatelé mě opraví
Pokud má auto opravdu 230tkm, tak už u něj asi někdo řešil vstřiky, které obechě vydrží tak cca 160 - 180, ale záleží samozřejmě na naftě. Vstřiky jsou otákźkou cca 20 - 40 tisíc podle toho, kde a jakej známej/neznámej ti to udělá, dají se repasovat nebo vyměnit... Vstřiky se projevují celkem dlouho dopředu svou hlučností (jako když mlátí kladívko na kovadlinu), kouřivostí motoru a tak...
Vysokotlaké čerpadlo o sobě většinou nedá vědět a najednou tě někde nechá - vlastní zkušenost, je to otázka cca 10 tisíc i z prací
Turbo je hodně o tom, jak se s tím autem jezdí a taky jestli je elektronicky nebo pneumaticky ovládané, pokud máš turbo elektronické, většinou se musí vyměnit elektronika, nebo celé turbo, pneumatické se dá i vyčistit, někde tu je návod - zasírají se hlavně ovládací "tyčky" variabilní geometrie. repase se dá i kolem 10ti až 15ti, nové turbo je tuším kolem 28 - 35 tisíc bez práce, ale výměna není zase tak složitá... u turba nevím, jak se projevuje, čekal bych snížený výkon motoru dokud tam něco nerupne, pak může být problém
Kladky - nejedná se o rozvody, je to jen soustava napínacích a vodících kladek pro píslušenství, jako pumpa atd... Ty vyjdou tuším kolem 10 - 15 tis i s prací, opět záleží kde to kdo bude dělat, doporučuje se vyměnit celou soustavu najednou, jinak se to může velmi rychle vrátit do stavu předtím... načaté kladky se projevují nepravidelným klepáním od motoru, i při pohledu na řemenici je vidět výkyv...
Rozvodový řetěz by neměla být drahá věc (odhaduju kolem 2 tisíc - fakt nevim) ale záleží na práci.... ten by se měl měnit v nějakém intervalu, ale co udělá když praskne raději nechci vědět

Spojka a dvouhmotý setrvačník se taky doporučuje měnit najednou a to kvůli velkému množství práce, které s vyndáním sestavy je, je to pak taky celkem pálka cena kolem 8 - 13 tisíc, podle výrobce za spojku, setrvačník taky kolem 10 - 15 tisíc, plus ta práce... spojka a setrvačník o sobě dávaj vědět dopředu celkem dlouho různými záchvěvy spojkového pedálu, prokluzy a tak
Nápravnice, kosti atd... tyčky stabilizátorů se vyměňují intervalově, nebo když máš pocit, že ti od náprav něco bouchá. Nápravnice zvlášť vepředu, je potřeba čas od času utáhnout a ideálně zalepit bisonem - snad každému z nás to časem začlo dělat nějaký pazvuky... No a pak jsou tam silentbloky, který nejsou drahý, ale nikdo je nevyrábí krom nějakých poláků, takže tady to pak při repasi není ani tak o ceně jako o práci a shánění - všechny tyhle věci na sebe upozorňují klepáním nebo boucháním, nemělo by to být fatální...
No a pak tam sjou zase různé dražší nebo levnější věci jako filtry, brzdy a tak - to je buď podle opotřebení, nebo s olejem a tak, palivový filtr kupuj vždy delphi, nikdy ne druhovýrobu - za těch pár ušetřených stovek to nestojí...
Vejfuk jsem snad na tomhle roku zrezlej ještě neviděl...
Pak je otázka, jestli budeš chtít řešit katalyzátor, kterej už bude určitě posmrti... ten stojí taky kolem 20 tisíc...
Kdybych na něco zapomněl nebo něco neodhadl, zkušenější uživatelé mě opraví

-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
Skvělý seznam, díky, i když teda první dojem byl "ježišmarjá, hned se toho zbav a kup si něco novějšího" :))
Ale ne, tohle auto je naprosto fantastický a nechám si ho tak dlouho, jak jen to půjde (třeba novější Mondeo mě zdaleka tolik řidičsky neoslovuje). Tak snad se mému kousku budou problémy co nejdéle vyhýbat - nezbývá než doufat :)
Ale ne, tohle auto je naprosto fantastický a nechám si ho tak dlouho, jak jen to půjde (třeba novější Mondeo mě zdaleka tolik řidičsky neoslovuje). Tak snad se mému kousku budou problémy co nejdéle vyhýbat - nezbývá než doufat :)
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
K tomu řetězu bych ještě dodal vodící lišty(aspoň nějaký) a napínák.
Katalyzátor bych neřešil a při nejhorším vymlátil. Stejně na emisema projdeš.
Katalyzátor bych neřešil a při nejhorším vymlátil. Stejně na emisema projdeš.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
-
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 19.08.2012 16:45
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
To ale není úplně blbej názor. Dobrý benzín je navíc neporovnatelně lepší a s ohledem na tyhle náklady i levnější svezení. Něco o tom vímborekb píše:"ježišmarjá, hned se toho zbav a kup si něco novějšího"

-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
I v rámci Mondea? Pokud se nepletu, tak 2.2 TDCi je (kromě ST verzí) špičkovou motorizací, ne? A při konkrétním využití a stylu jízdy šetří diesel opravdu hodně peněz :)
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
-
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 10.01.2010 18:56
- Bydliště: Praha 9
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
Máme 2.2Tdci, r.v.2005 a měnili jsme:
setrvačník + komplet spojka
brzdové kotouče
výfuk
hlava motoru
všechny vstřiky
určitě jsem na něco zapomněla...
setrvačník + komplet spojka
brzdové kotouče
výfuk
hlava motoru
všechny vstřiky
určitě jsem na něco zapomněla...
Mondeo kombi, 2.2 TDCi, 2005, GHIA, kůže, navi Denso
- HonzaK72
- Zkušený
- Příspěvky: 1249
- Registrován: 13.07.2012 19:59
- Bydliště: Holim Varla!
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
DrRomca: Jinymi slovy:
Zlatej benzin.
Zlatej benzin.
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
Je možné, že se u našeho Mondea (230tkm) ještě spojka neměnila? Nebo se to jen stalo na vytržených stránkách servisní knížky předchozího majitele? Často čtu, že zrovna ta spojka je nepříjemně vysoký a v podstatě nevyhnutelný náklad, ale já zatím při jízdě nepozoruju nejmenší problém.
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
To zní jako že jste měnili skoro všechno... Jaký máte nájezd?arumba píše:Máme 2.2Tdci, r.v.2005 a měnili jsme:
setrvačník + komplet spojka
brzdové kotouče
výfuk
hlava motoru
všechny vstřiky
určitě jsem na něco zapomněla...
Zvlášť podivně mi zní ten výfuk - moje auto je podobně staré a výfuk je zatím naprosto v pořádku (a podle servisu ještě dobu bude).
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
- knudsen1971
- Nováček
- Příspěvky: 178
- Registrován: 14.06.2011 08:47
- Bydliště: Brno
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
mam Mondie viz podpis a menim jen filtry. Nejvetsi oprava vymena EGR pri 150tis,napinaci kladka remene, vymena GPS anteny, vymena kotoucu kvuli opotrebeni pri 180, jinak je vse ok, ted najezd skoro 190tis, nestocenych:)
Ford Mondeo MkIII 2.2 TDCi TITANIUM X liftback 2006 plna naloz
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 01.02.2013 10:13
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
mám 170k měněno spojka + setrvačník , čerpadlo ,vstřiky ,
-
- Nováček
- Příspěvky: 152
- Registrován: 12.08.2010 21:29
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
Mně začaly kolísat volnoběžné otáčky, ale diagnostika nic neukázala a prý to může být tisíc věcí, takže v servisu doporučili čekat, až se to někde vysype.
Ad napínací kladka řemene - jakého? Měl jsem za to, že tam je řetěz.
Ad napínací kladka řemene - jakého? Měl jsem za to, že tam je řetěz.
Mondeo 2.2 Titanium (2006)
- pj$lf
- Junior
- Příspěvky: 351
- Registrován: 25.08.2010 12:20
- Bydliště: Praha
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
Na rozvodu prislusenstvi.
- ivo123
- Junior
- Příspěvky: 469
- Registrován: 16.01.2012 19:00
- Bydliště: bratislava -SK
Re: Na jaké problémy se připravit u 6 let starého 2.2 TDCi
no ja zacnem tym ze mam 2005 , a mam uz druhy motor
co este predchadzajuci majitel menil aj so vstrekmi aj spojkou , na starom motore okolo 240 000km triska prepalila piest , teraz mam 302 000 km a menil som zadne loziska , a teraz menim tlmice a pruziny nezeby ich bolo treba menit vdaka vynikajucej konstrukcii podvozku mondea ale maju uz len okolo 65% a auto sa uz hupe , a novy starter , zotrvak je v pohode a este nebol meneny

mondeo mk3 ghia , fulllllll , 2,2 tdci , 117kw/160ps + 409Nm vdaka deCatu , Zetec-S orig kit , stardust silver , EX !!! PROFItunning chip = 133Kw/180ps + 437Nm , 2x podvozok - EIBACH + ST shocks + KW Suspension , K&N filter , NEW !!! ROBKO-čip
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů