Jen jeste dodam ze malokdo jezdi s plne nabitou baterii a nizka teplota snizuje kapacitu baterie tak me prijde setreni 300kc na baterii hloupy.Bullitt píše:Do dieselů je opravdu lepší dát silnější baterku, vejde-li se, na zimu se to hodí a cenový rozdíl není extrémní. U benzínových aut cpát větší baterku nemá smysl, tam není potřeba žhavit a startuje na otočení i v třeskutých mrazech.
_________________________________________
Kapacita zcela nabité baterie při definované teplotě je následující:
* 100% kapacita při teplotě +25°C,
* 80% kapacita při teplotě 0°C,
* 70% kapacita při teplotě -10°C,
* 60% kapacita při teplotě -25°C.
Kapacita baterií částečně vybitých se s poklesem teploty proporčně snižuje. Stejné to je i se startovacím výkonem zcela nabité baterie:
* 100% startovacího výkonu při teplotě +25°C,
* 65% startovacího výkonu při teplotě 0°C,
* 40% startovacího výkonua při teplotě -18°C,