Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
cyrilsucek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 09.01.2011 10:12
Bydliště: Brno

Re: Baterie

Příspěvek od cyrilsucek » 17.12.2012 11:15

O víkendu jsem nabíjel baterii. Před tím se mi nuloval BC, problikávala světla při startu, jednou blikal imobilizér po nastartování. Původní Motorcraft 43Ah/390A. Změřil jsem jak napětí (12,6V) tak hustotu elektrolytu (kolem 1,24). Nechal jsem ji nabíjet přes noc. Poté jsem znovu změřil napětí myslím 13 V. Jenom v jednom článku se hustota elektrolytu téměř nezměnila, pořád měla kolem 1,24...v ostatních ok. Dal jsem baterii do auta, nastartoval a proměřil s postupným zapínáním světel, klimy, rádia - ukázalo to cca 14,4 a moc se to zapínáním neměnilo. Při startu světla probliknou, ale zdá se mi, že míň, jestli se nuluje BC teprve zjistím.
Ale je mi divné, že v tom jedno článku se vůbec nezměnila hustota elektrolytu, předpokládám, že je to signál odchodu baterie...
Ford Focus combi, 1,6 Ti-VCT, 85 kW, r.v. 2005

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Baterie

Příspěvek od pkadecka » 18.12.2012 16:06

Když nabíjíš baterku a máš odšpuntovaný články, měl bys vidět bublinky. Pokud některej článek nedělá bublinky nebo jich dělá výrazně míň než ostatní, tak nebude úplně v pořádku.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od Standa.64 » 18.12.2012 18:15

Nebo taky obráceně-pokud článek po chvilce "vaří" je taky v háji.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
cerven
Junior
Junior
Příspěvky: 225
Registrován: 21.01.2010 13:14
Bydliště: Jižní čechy

Re: Baterie

Příspěvek od cerven » 21.12.2012 09:07

tak jsem včera konečně vyměnil baterku dal jsem tam Varta Silver Dynamic 74Ah 750A. Demontáž a následná montáž cca 20minut, včetně vymytí celého kaslíku na baterku atd., takže pohoda. Starou jsem odpojil na tvrdo a pak připojil novou, šlo jen o to že jsem pak musel dát kód do rádia a naladit okýnka, v tom ale nevidím žádný problém.Myslím si totiž že když se na chvilku auto odpojí od baterky že mu to jen prospěje.
Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Ghia (66kW) r.v. 06.2005 tm. šedá metalíza
Obrázek

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 585
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Baterie

Příspěvek od zdenyvm » 29.12.2012 08:33

Mám dotat k ff1 (1.8 TDCi, 2003) - měnil jsem tam teď baterii a zarazilo mě, že to lanko co vede od mínus pólu ke karoserii je v tom místě spojení s T spojkou (u mínus pólu baterky) napůl utržené. Drátky jsou v tomto místě z cca 50% utržené... Vedení na druhou stranu (vlevo) od toho pólu je OK, kam to ale vede nevím.

Může to být problém? Nevím jestli třeba nestačí že je ta druhá strana OK... Dá se to nějak jednoduše opravit...?
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Baterie

Příspěvek od Jardak » 29.12.2012 08:49

Ten zdravej vývod z toho téčka vede na blok motoru. Chce to každopádně opravit,sice přes tento vývod nejde startovací proud,ale jde přes něj veškerá ostatní spotřeba proudu v autě.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 29.12.2012 23:01

Zajtra, ked budem nabijat baterku Ti odfotim, ako to mam ja vyriesene.

A teraz kvizova otazka:
Moje FoFo vyrobene v dec.1999 vyslo z vyrobnej linky z 50Ah Ca-Ag Motorcraft Premium bateriou.
Aku kapacitu ma baterka v decembri 2012, po 13 rokoch? Tohto casu uz vymenena. Podotykam, ze pred vyse mesiacom v mrazoch >-5°C startovala 1.8-cku bez problemov.





Odpoved:
Cca 35% kapacity, co je 17,5Ah. Neda sa mi to presne zmerat, nemam na to specializovanu masinu. Z toho mi vychadza pokles cca 5% kapacity za rok.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 31.12.2012 15:39

Takze prikladam fotky:

Cital som tu vlakno o baterkach s PowerLED. Takze ak je tu nejaky fanusik vykonnych svetiel s 18650 LiIon clankami moze si vyrobit takuto vec:
DSC_0078.JPG
V tom kabli je este jedna polovodicova dioda (zabranuje teceniu prudu z oloveneho akumulatora do LiIoniek). Strcim do zapalovaca, zamknem auto (este je napajane z oloveneho akumulatora), odpojim oloveny, zavriem kapotu. Pozor, kedze je el. siet stale pod napatim, treba odizolovat + svorku od kostry!

Mam este namontovany kapacitor (velky kondenzator o kapacite 1 Fahrad). Je prichyteny na nosniku pod lavym svetlom/baterkou. Pridavne uzemnenie mam riesene takto:
DSC_0079.JPG
DSC_0081.JPG
V auto-hifi obchode som kupil medeny kabel z bezkyslikatej medi (nie je lacny). A kabelove ocka. Zem na strane karoserie mozes umiestnit aj inde, napriklad na domcek tlmicov. Alebo na miesto, kde su original sroby z uzemnenia baterie. Hlavne treba dat pozor na dobry kontakt so samotnou karoseriou. Velkost prechodoveho odporu urcuje cistota kontaktu, jeho povrch (aj drsnost) a sila, ktorou su dve casti spojene. Takze sroby poriadne utiahnut! Ci uz na baterke, alebo na uzemneni.

Ten tenky priesvitny medeny kabel s modrou buzirkou na konci je pridavne uzemnenie svetla. Kedze stare svetlo je H4+W5W (65W max) a nove je H1+H7+W5W (120W max + smerovka), na co nie je povodna kabelaz dimenzovana.

P.S.: Tie zelezne piliny v kastliku su od odvrtaneho srobu, ktory drzal baterku. Stary bol tak zahrdzaveny, ze nesiel von. Uz je tam novy a kastlik vyciteny :)

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 01.01.2013 22:51

A k čemu je to dobrý? Mužeš si nosit akumulátor v zimě domů, bez resetu rádia a jednotky motoru, jako se to dělalo u škodovek před třiceti lety?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 02.01.2013 09:44

Ked idem nabijat baterku, nevymaze sa mi RJ,radio,okna. Ja jazdim casto kratke trate,v zime ju treba z casu na cas dobit.

A keby si ju aj nosim. Tak co? Preco niektori ludia musia frflat ak niekto robi nieco inak ako oni alebo si myslia, ze je to zle.

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 02.01.2013 10:03

Né, nic proti, jen mi moc nebylo jasný, co to má za význam. Já bych tohle asi řešil malým olověným akumulátorem 12V/1.2 Ah, klidně by mohl být trvale připojený paralelně k hlavnímu akumulátoru, případně mu zpomalit dobíjení diodou nebo odporem.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 02.01.2013 19:43

Ok. Pouzivam to, co je dostupne. Tu olovenu baterku by som musel zhanat. Ak ma niekto dve stare 6V aku z motorky, nech tam da tie. Ak ma niekto malu (gelovu) 12V, moze tam tu zapojit. Ked sa niekomu chce, nech tam pripoji aj stary 50Ah oloveny.

Ja som to myslel ako jednu z moznosti, ako napad. Tiez ako mam riesene to uzemnenie. Kedze sa na to pytal.


A doplnim pre tych, co nabijaju bateriu v aute: musite robit aj teplotnu korekciu nabijania. Bateria sa ma nabijat do 14,6V pri 20°C. Ak nabijate pri nizsej teplote, musi byt napatie vyssie! To je aj dovod preco nenabijam v aute, ale doma. Teplota sa ustrazit neda a nebudem stale nastavovat nabijacku.

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Baterie

Příspěvek od matys » 02.01.2013 21:47

stano..............kup si nabíječku firmy CTEK MXS 5.0 (to není reklama)
Pak můžeš i klidně spát bez vymýšlení forychtunků a přitom mít zapojenou nabíječku na baterii při teplotě od -20°C až do +50°C přímo ve voze (pokud by ji neukradli) a mít jistotu 100%ního nabití .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Ac1D » 02.01.2013 22:52

matys píše:stano..............kup si nabíječku firmy CTEK MXS 5.0 (to není reklama)
Pak můžeš i klidně spát a mít zapojenou nabíječku na baterii při teplotě od -20°C až do +50°C přímo ve voze (pokud by ji neukradli) a mít jistotu 100%ního nabití .
Funkci nabijeni pri neodpojene baterce umi uz snad vsechny nabijecky.Dokonce i ta z Lidlu za par stovek (nekde v nejakym vlakne se tu probirala).Vsechny ale vypadaji jako kopie CTEKU a i kdyz stoji jako nova baterka tak je ta "original" nejlepsi.

Mam ho taky a jediny minus je ta delka kabelu.Malokdo ma totiz v garazi tak blizko zasuvku
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 02.01.2013 23:11

70Eur... hm. Dost. Zasuvku pri aute mam len u rodicov. U seba nie. Takze baterku musim vytiahnut tak ci tak.
Zatial nabijam doma, pri 20-22°C, upravenym stabilizovanym spinanym zdrojom najprv do 14,4V a potom do 14,6V. Pre kontrolu odpojim, necham do dalsieho rana, ak ma baterka 12,8V ide do auta. Zatial to funguje :)

Ac1D: ta z LIDLu urcite nema teplotnu kompenzaciu. V teplej garazi mozno ano, ale v mrazoch nie je podla mna schopna nabit baterku na 100%. Ak hej, tak v teple ju potom asi prebija. Neviem akym systemom presne funguje, ale asi nic zlozite (rozumej drahe na vyrobu) to nebude.

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů