provozní teplota motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od stano. » 04.12.2012 08:15

VH123 píše:A druhý dotaz - k čemu je u benzínových aut mladších 15 let ten oblíbený karton před chladičem? Aby to topilo řekněme o ujetý kilometr dřív? :D
Netlaci tolko studeneho vzduchu cez chladic na motor. Ovela skor sa zohreje a potom nekolise teplota vody. Na favoritoch/feliciach 1.3 je to dost citit. Tam ten malinky motorcek je v priestore velkom asi pre 1.8 s turbom :D A maska/chladic ma tiez velku plochu. Napln je tiez dost velka, 4.5l. V zime sa moze kludne zakryt 3/4 plochy. Motor sa zachvilu zohreje, rychlejsie kuri, pri usekoch s mensou spotrebou nepadne teplota, a nenavali tolko kamiekov a bordelu do chladica, nepoohyba lamely na nom.

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od C-Maxis » 04.12.2012 08:19

Ano, misto za 17 to pak das za 16.

Driv to snad smysl melo, neochlazoval se tolik chladic, motorovy prostor a tedy i topeni tak nejak topilo. Dokonce se driv pouzivala v chladicich jen voda a na zimu se to namichalo s Fridexem.
To take stalo penize.
Navic Skodovky mely motor vzadu, chladic vepredu a pry snad obcas ty hadicky cestou zamrzly...
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od Sagic » 04.12.2012 08:35

C-Maxis píše:Ano, misto za 17 to pak das za 16.

Driv to snad smysl melo, neochlazoval se tolik chladic, motorovy prostor a tedy i topeni tak nejak topilo. Dokonce se driv pouzivala v chladicich jen voda a na zimu se to namichalo s Fridexem.
To take stalo penize.
Navic Skodovky mely motor vzadu, chladic vepredu a pry snad obcas ty hadicky cestou zamrzly...
K tomu bych rekl jen ze NE SNAD, ale vzdy nam zamrzly u 120 hadicky pod autem mezi chladicem a motorem :mrgreen:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13502
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od stano. » 04.12.2012 08:41

Lebo tam bola cista voda, pred zimou sa dolial fridex len do nadrzky. Z nej sa ale do chladica nikdy nedostal, pretoze v zime ten termostat ani neotvorilo :D Pozname, zazili sme :D

Pekacik (Forman) so zakrytym chladicom ovela skor kuri. Cez vikend uz tam ten plastovy dekel asi namontujem. Je to jeho posledna zima. Potom nech mu je srotovisko lahke :mrgreen:

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od spanel » 04.12.2012 09:33

K tomu bych rekl jen ze NE SNAD, ale vzdy nam zamrzly u 120 hadicky pod autem mezi chladicem a motorem :mrgreen:[/quote]

No, snad jen tomu, kdo neměl správně naředěnou kaplinu. U naší Š120L a u mé Š125L se mi nikdy nestalo, že by chladící kapalina někde a někdy zamrzla. Vzdy jsem měl kapalinu na -30°C.

Ano, byli týpci, kterým kapalina utíkala, a aby ušetřili, tak dolévali jen vodu a pak při prvních mrazech měli problém, který způsobil minimálně vaření motoru a v extrému také vyražení mrazových zátek.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
jill
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 10.02.2009 16:31
Bydliště: Praha / Zlin / Ostrava

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od jill » 04.12.2012 12:50

lucky.jack píše:No nevím jill má benzíňáka, aspoň podle podpisu, a tam by tyhle výkyvy snad být neměly. U nafťáku je to celkem běžný...

Tak tak, mam FoFoII, 2.0 benzin a dosud (najeto 130tis km) to nedelalo, proto se ptam cim to?
FoFo II 2005 kombi Titanium 2.0 Duratec HE 107 Kw - dark grey.
ex FoFo I 2000 kombi Ghia 1.6 benzin - stribrnak
R.I.P. Nissan Almera N15/ Fiat Punto I/ VW Golf II

Obrázek

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1851
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: provozní teplota motoru

Příspěvek od C-Maxis » 04.12.2012 15:54

Dneska:
venku +2°C, auto z garaze asi +8°C uvnitr.
Po 1 km stredovy vydech 20°C, 2km 30°C a 3km 38°C. Pak jsem to prestal sledovat.
Po tech 3km se rucka teplomeru teprve odlepovala od minima.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host