Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8457
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Baterie

Příspěvek od lucky.jack » 13.11.2012 19:36

No tak to tím "mým" způsobem mám baterku venku za 15 minut :nixw:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 13.11.2012 19:44

lucky: já to neměřil, mě to celkem bylo jedno jak to budu dělat dlouho :D Šlo mi hlavně o to abych jí vyměnil :D

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od Standa.64 » 13.11.2012 21:09

phofy píše:lucky: já to neměřil, mě to celkem bylo jedno jak to budu dělat dlouho :D Šlo mi hlavně o to abych jí vyměnil :D
Přesně tak,nejsme na závodech :nazdravi:
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8457
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Baterie

Příspěvek od lucky.jack » 14.11.2012 07:21

Nechtěl jsem s nikým závodit :wink: Jen jsem chtěl napsat svůj postup a dobu za jakou se to dá udělat :idea: Až vyzkouším ten druhej postup třeba změním názor :ble2:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Baterie

Příspěvek od spanel » 14.11.2012 19:00

Tak jsem dnes přehazoval baterii.
Postup:
Demontáž krytu motoru, krytu baterie.
Povolení spony na přívodní hadici k turbu.
Odpojení váhy vzduchu a držáčku kabeláže na filtru vzduchu.
Sejmutí gumového O kroužku držícího box filtru.
Sejmutí hadice k turbu a vytáhnutí boxu s filtrem vzduchu.
Odpojení (+) pólu baterie a vyháknutí svazků kabelů z háčků.
Vycvaknutí a vytáhnutí přední bočnice boxu baterie.
Povolení pravé matky držáku baterie a demontáž levé matky baterie.
Odklonění držáku baterie bokem.
Povytáhnutí baterie a demontáž (-)pólu baterie.
Vytažení baterie, vyčištění boxu na baterii.
Očištění a konzervace kontaktů - ok na kabeláži a na nové baterii.
Montáž je prakticky opačným postupem demontáže.
Naposledy upravil(a) spanel dne 15.11.2012 10:04, celkem upraveno 1 x.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od Standa.64 » 14.11.2012 19:53

U fokuse je přístup k baterii lepší.To C Max má baterii utopenou z 2/3 pod torpédem,kdy i odšroubovat držák baterie je docela pjekérka :D
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Baterie

Příspěvek od Sagic » 15.11.2012 09:09

Asi jsem prase, ale sundal jsem vrchni kryt nad baterii, vycvakal hadice a draty z predni strany krabice na baterii, vytahl povolil jeden sroubek na tom plechu co je pres baterii, druhy sroubek je hluboko a na dlouhem sroubu, nejde me nasadit racna, tak jsem ho tam nechal, ohnul teda ten plech nahoru odpojil poly a po chvilce hrani vythl baterku smerem dopredu :mrgreen:

Dneska se s tim ani trapit nebudu, a sundam jen kryt nad baterkou a na chvili pripojim svoji starou trafo nabijecku i bez odpojivani baterky, snad se nic nestane :nixw:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Baterie

Příspěvek od spanel » 15.11.2012 10:03

Standa.64 píše:U fokuse je přístup k baterii lepší.To C Max má baterii utopenou z 2/3 pod torpédem,kdy i odšroubovat držák baterie je docela pjekérka :D
No u FoFoII je to dle mého názoru stejné. Také 2/3 pod "torpédem".
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 24.11.2012 13:25

Vcera prevedena vymena baterie na mojom FoFo 1.8.

Stara Motorcraft, od vyroby, 50Ah. Startovala, ale uz bolo citit, ze to nie je ono. Predsalen, ma 13 rokov. Nechcel som, aby ma niekde v zime nechala stovky kilometrov od domu.
Nova Varta Silver Dynamic, 74Ah. Vosla do kastlika len-tak-tak, ale je tam. Auto hned startuje lepsie. Motorcraftova zmeni posobisko, bude na nu startovat Pekacik. Este jednu zimu vydrzi :)

Uživatelský avatar
jonza
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 29.08.2009 22:56
Bydliště: brno

Re: Baterie

Příspěvek od jonza » 26.11.2012 08:54

takze vymeneno, doporucuju teda cestu pres torpedo. Ve dvou jsme to dali snad za 20 minut i s patranim, jak to sundat. Pak uz to bylo OK.

Co se starou baterkou? Nechce ji nekdo? na garazovane auto bude OK.
FF II kombi, 2006, Trend plus, 33tis. km, 1.6 74kW, svatecni ridic a novy majitel sveho 1.auta (ojeteho)

galerie

Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Ac1D » 26.11.2012 21:30

jonza píše: Co se starou baterkou? Nechce ji nekdo? na garazovane auto bude OK.
Odnes ji kde si koupil novou dostanes trochu penez :wink:
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: Baterie

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 28.11.2012 19:47

spanel píše:Tak jsem dnes přehazoval baterii.
Postup:
Demontáž krytu motoru, krytu baterie.
Povolení spony na přívodní hadici k turbu.
Odpojení váhy vzduchu a držáčku kabeláže na filtru vzduchu.
Sejmutí gumového O kroužku držícího box filtru.
Sejmutí hadice k turbu a vytáhnutí boxu s filtrem vzduchu.
Odpojení (+) pólu baterie a vyháknutí svazků kabelů z háčků.
Vycvaknutí a vytáhnutí přední bočnice boxu baterie.
Povolení pravé matky držáku baterie a demontáž levé matky baterie.
Odklonění držáku baterie bokem.
Povytáhnutí baterie a demontáž (-)pólu baterie.
Vytažení baterie, vyčištění boxu na baterii.
Očištění a konzervace kontaktů - ok na kabeláži a na nové baterii.
Montáž je prakticky opačným postupem demontáže.

Vsetko dobre, len najprv sa odpaja - a potom +.... pri montazi naopak, cize najprv + a potom - .

Uživatelský avatar
Mudr.Hematolog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 95
Registrován: 24.06.2010 23:40

Re: Baterie

Příspěvek od Mudr.Hematolog » 28.11.2012 19:49

stano. píše:Nova Varta Silver Dynamic, 74Ah.
Pokial tam nemas pridavne spotrebice, tak zbytocne velka kapacita.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13546
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 28.11.2012 21:30

Technicky je jedno, ci odpajas najprv plus alebo minus. Alebo je na to specialny dovod?

Pridavnych spotrebicov v Ghia vybave je dost. Hlavne v zime po zapnuti ohrevov oboch okien nestiha alternator, napatie v sieti ide dole.
Plus mam pripravu na PC do auta. A z casu na cas je v prevadzke menic na 220V.

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od Standa.64 » 28.11.2012 21:33

Mudr.Hematolog píše:
spanel píše:Tak jsem dnes přehazoval baterii.
Postup:
Demontáž krytu motoru, krytu baterie.
Povolení spony na přívodní hadici k turbu.
Odpojení váhy vzduchu a držáčku kabeláže na filtru vzduchu.
Sejmutí gumového O kroužku držícího box filtru.
Sejmutí hadice k turbu a vytáhnutí boxu s filtrem vzduchu.
Odpojení (+) pólu baterie a vyháknutí svazků kabelů z háčků.
Vycvaknutí a vytáhnutí přední bočnice boxu baterie.
Povolení pravé matky držáku baterie a demontáž levé matky baterie.
Odklonění držáku baterie bokem.
Povytáhnutí baterie a demontáž (-)pólu baterie.
Vytažení baterie, vyčištění boxu na baterii.
Očištění a konzervace kontaktů - ok na kabeláži a na nové baterii.
Montáž je prakticky opačným postupem demontáže.

Vsetko dobre, len najprv sa odpaja - a potom +.... pri montazi naopak, cize najprv + a potom - .
Tak si to vyzkoušej a pak dej vědět jak ti šel odpojit -pól bez toho aniž bys povytáhl baterii.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti