Focus ST 2011'

Pokec o modelech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
markkepi
.
.
Příspěvky: 2359
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smolenice

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od markkepi » 21.10.2012 08:31

Lukas sa ti mandarinka nepaci??Mne sa mk3 zalubila hned.To vy sicke neeeeeee :totlsmile:
Focus mk3 ST
Kuga 4x4

exMonDie 2,2 TDCi
ex Slivka 2.0i
exFord Focus II 1.6 66kW TDCi
exFord Focus I 1.4i

Uživatelský avatar
Lukas41
Nováček
Nováček
Příspěvky: 197
Registrován: 15.02.2011 10:48
Bydliště: Sereď a okolie

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od Lukas41 » 21.10.2012 12:52

Nie,mandarinka vobec...vyhrať v Lote,tak si ho kúpim v čiernom kombíku.. :cooler:
Rodinný "šporťák": Ford Focus Combi S 2.0 TDCi
Denný makač: Ford Escort Combi Ghia 1.8 TD
Relax machine: Piaggio X9 180
_________________
Na autách sa jazdí, Fordom sa žije

Uživatelský avatar
Blackhawk
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3862
Registrován: 24.07.2009 15:02
Bydliště: Sereď

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od Blackhawk » 21.10.2012 14:10

Ja som videl v piatok mandarinku na zivo a skoro som si vykrutil krk ako sa sa za nou otacal. Ale kolega tiez povedal, ze nejaku divnu farbu ma to auto.

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od No Name » 23.10.2012 16:09

Nevím už kde bylo foto a popis toho zničeného novinářského Kombi ST, tady je popis samotného "autora":

*ZRUŠIL JSEM NOVINÁŘSKÉ AUTO
16.10.2012 Speed str. 36 Názor
Ford
POKUD MÁTE POCIT, ZE PRÁCE MOTORISTICKÉHO NOVINÁŘE JE DO ZNAČNÉ MÍRY ZAMĚSTNÁNÍM SNŮ, TAK MÁTE TEN POCIT NAPROSTO SPRÁVNĚ.

TÝDEN CO TÝDEN SI VYZVEDÁVÁTE zbrusu nová, umytá, naleštěná a natankovaná auta - a očekává se od vás, že je budete používat tak, abyste je řádně otestovali. Což v některých časopisech znamená, že do nich musíte především vměstnat co nejvíce nákladu, v jiných zase, že musíte vyzkoušet, jak jezdí, a následně se to pokusit zprostředkovat svým čtenářům.
Což s sebou samozřejmě nese to, že budete občas jezdit rychle. A protože jezdíte často rychle a neustále střídáte auta, dá se předpokládat, že časem získáte jakési řidičské dovednosti. Umíte podřazovat s meziplynem, víte, kde má zatáčka apex a proč je důležitý, umíte rozhodit auto do smyku a zase ho srovnat. Dokážete s ním spoustu věcí, které většina řidičů, pro něž je řízení jen způsobem přepravy z místa na místo, prostě nezvládá. Lépe řečeno, ani se zvládat nesnaží.
Jenomže pokud o řízení něco víte a snažíte se v něm zdokonalovat, pak víte také to, že doopravdy se řídit nikdy nenaučíte. Tedy alespoň pokud nepatříte mezi těch pár vyvolených s geniálním talentem - až budete prohánět Ruf Yellowbird bokem po Nordschleife, tak už lze předpokládat, že skutečně řídit umíte. My, běžní smrtelníci, se však umění řídit můžeme jen více či méně přibližovat. Přesně tohle jsem dlouhá léta tvrdil o svém řízení. Ano, myslím si, že umím řídit lépe než většina řidičů - prostě proto, že já nad řízením přemýšlím, a oni ne. Ale neumím řídit, jsem si toho vědom, a proto se podle toho také chovám, takže i když občas jedu „trochu" rychleji, mám rezervy a nemůže se nic stát. Navíc se při rychlé jízdě soustředím, takže jsem vlastně bezpečnější, když jedu rychle, než když se loudám a ztrácím pozornost. Tuto teorii ostatně potvrdilo i několik spolujezdců.
Jenomže to, co člověk okolí a nakonec i sám sobě namlouvá, a co si skutečně myslí, nemusí být jedno a to samé. Když se nad tím zpětně zamyslím, tak si uvědomuji, že minimálně posledních několik měsíců jsem začal mít pocit, že už řídit opravdu umím.
Začal jsem být stále odvážnější, kamarády jsem bral s sebou na projížďky nikoli proto, abych zjistil jejich názor na testované auto, ale i proto, abych se mohl opájet jejich obdivem k tomu, jak řídím. Navenek bych to nikdy nepřiznal, ale uvnitř jsem ten pocit měl. A bohužel jsem to nepřiznal ani sám sobě.
A tak samozřejmě přišlo to, co přijít muselo. Vyzvedl jsem na Ořechu zbrusu nový, jen čerstvě zajetý Ford Focus ST Combi a vydal jsem se s ním domů do Pardubic. To znamená nějakých 120 kilometrů, víceméně čistě po dálnici, kde schopnosti podvozku můžete otestovat snad jen na mimoúrovňových křižovatkách. Zbytek je nuda, cesta na tempomatových 130 (jo, vážně jezdím po dálnici takhle pomalu - rychle to není zábava a nestojí to za tu spotřebu), k tomu půlhodinová zácpa kousek za Prahou, únava a protivně teplé počasí.
Takže jakmile jsem dálnici opustil, jal jsem se nedočkavě zkoušet, co mnoha kolegy tak opěvované ST umí. Je prý skvěle řiditelné plynem, hravé a hlavně až neslušně rychlé. No, ze své krátké zkušenosti to nemůžu posoudit, ale asi to bude pravda. Bohužel na jednu ze svých oblíbených okresek, asi deset kilometrů od dálnice, už jsem nedojel. Ve své nekonečné stupiditě, způsobené pocitem, že už to mám na háku a žádné nové auto mě nemůže překvapit, jsem hned asi čtvrtou, velmi táhlou a rychlou zatáčku po sjezdu z dálnice projel o nějakých 30 km/h rychleji, než to dělám obvykle. Mnohem rychleji, než jsem měl.
A hlavně - s vypnutým ESP.
Tedy, spíše jsem měl napsat „pokusil jsem se projet". Co se přesně stalo, mám trochu v mlze. Vůbec netuším, proč jsem proboha před apexem prudce ubral plyn a poslal tak Focus do přetáčivého smyku. Nevím ani, jakým způsobem jsem se otočil téměř vzad - jestli to bylo panické (a ještě hloupější) šlápnutí na brzdu, nebo prostě jen přehnané kontra, navíc okořeněné faktem, že pravé přední kolo už se dostalo na trávu a následně se znovu „chytilo" asfaltu.
Až příliš živě si ale pamatuji pocit „tak, a je to v háji" ve chvíli, kdy mi došlo, že ten přetáčivý smyk už nesrovnám. A pocit „tak, a teď je to už úplně v ...", když se Focus začal nekontrolovatelně klouzat napříč silnicí. Hrozně zvláštní pocit, že tohle přece nemůže být pravda, když se auto vzneslo a letělo z asi metr a půl vysokého náspu, po kterém vede silnice. Následující okamžiky, kdy se auto ještě několikrát odrazilo a převalilo, si nevybavuji vůbec.
Vzpomínám si až na to, jak se snažím vylézt z auta ležícího na pravém boku, nejdou mi otevřít dveře u řidiče, mírně panikařím, nakonec se o cosi zapírám a (možná s pomocí kolemjedoucích řidičů, vážně nevím) se dostávám ven. Ještě dlouho budu mít v živé paměti pohled na zbytky auta, ze kterých většina přítomných ani nebyla schopna identifikovat, co to původně bylo. Chvíli, kdy jsem po zjištění, že mi překvapivě nic není, požádal někoho z přítomných o telefon, abych prozvonil ten svůj, a mírný údiv, když jsem ho spolu s brýlemi našel v kufru.
Pamatuji si i pár nepříjemných telefonátů, čekání na policii, odtahovku a na moji vyděšenou manželku. Všechno se sice trochu míchá v oparu lehkého otřesu mozku, ale přesto na to asi už nikdy nezapomenu. Stejně jako budu mít navždycky v hlavě ty další věci, které jsem si postupně začal uvědomovat.
Co kdyby v autě seděl i někdo jiný... Kabina sice obstála dobře, ale přesto bylo moje místo jediné, které přežilo zcela bez úhony. Co kdyby byl u silnice strom, sloup, značka nebo cokoli jiného... V rychlosti, kterou jsem silnici opustil, by byl výsledek jednoznačný. A nejhorší myšlenka - co kdyby v té chvíli jelo v protisměru jiné auto.
Fakt, že jsem způsobil nemalou hmotnou škodu a problémy sobě i spoustě dalších lidí, byl stále v pozadí za tím, že jsem mohl zabít nebo zmrzačit sám sebe, nebo ještě daleko hůř, někoho jiného.
Pokud ale čekáte, že se teď budu zapřísahat, že už nikdy nepřekročím devadesátku, a zatracovat všechny, kdo tak činí, nebo že už nikdy v životě neusednu do rychlého auta, musím vás zklamat. Po většinu času bylo to, co jsem si o svém ježdění myslel, pravda.
Nevzpomínám si, že bych někdy musel vlastní vinou řešit krizovou situaci, kdy bych něco pohnojil. Ale podlehl jsem svému sebevědomí a přestal jsem se bát sám sebe. Přestal jsem si před každou zatáčkou představovat, co se stane, když udělám něco špatně.
Udělal jsem chybu jen jednou - a udělat ji trvalo mizerných pár vteřin. Ale tou skutečnou chybou bylo, že jsem přestal počítat s tím, že chybu můžu udělat, a neměl jsem na ni rezervy. Postupně jsem zapomněl na to, že chybu dříve nebo později udělá každý z nás. A proto nestačí chybám předcházet, je potřeba s nimi počítat a připravit se na ně. Jezdit tak, aby následkem chyby bylo leknutí a šrám na egu, ne pomuchlané plechy, nebo ještě hůř, pocuchané lidské tkáně.
Můžete mi věřit, že si dám zatracený pozor, abych podobnou chybu nezopakoval... *

CO KDYBY V AUTE SEDĚL I NĚKDO JINÝ... KABINA SICE OBSTÁLA, ALE PŘESTO BYLO MOJE MÍSTO JEDINÉ, KTERÉ PŘEŽILO BEZ ÚHONY
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

Uživatelský avatar
Blackhawk
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3862
Registrován: 24.07.2009 15:02
Bydliště: Sereď

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od Blackhawk » 23.10.2012 16:19

Podla toho textu to vyzera na celkom rozumneho cloveka. Chybu moze spravit kazdy, ale priznat si ju dokaze len niekto.

Uživatelský avatar
Miri
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2836
Registrován: 11.03.2010 16:47
Bydliště: PRAHA / Kladno

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od Miri » 24.10.2012 10:42

čtivé, dopadlo to dobře. ještě link na fotky:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97#p815097

Uživatelský avatar
Miri
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2836
Registrován: 11.03.2010 16:47
Bydliště: PRAHA / Kladno

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od Miri » 25.10.2012 09:30


Uživatelský avatar
Blackhawk
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3862
Registrován: 24.07.2009 15:02
Bydliště: Sereď

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od Blackhawk » 25.10.2012 11:30

Tiez si myslim, ze ESP sa niekedy az moc precenuje. Ktohovie ako by to dopadlo so zapnutym ESP.

EDIT: kam zmizol prispevok predo mnou? :bebng:

h4rr0d
.
.
Příspěvky: 418
Registrován: 16.07.2012 13:50
Bydliště: Brno

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od h4rr0d » 25.10.2012 14:58

Blackhawk píše:Tiez si myslim, ze ESP sa niekedy az moc precenuje. Ktohovie ako by to dopadlo so zapnutym ESP.

EDIT: kam zmizol prispevok predo mnou? :bebng:
Smaznul sem ho :)
ale kdyz uz jsi odpovedel, tak to zopakuju.

'Nechapu proc tak zduraznuje, ze mel vyple ESP. Podle me by ho v tomto pripade stejne nezachranilo'

Ja kdyz pridam moc do zatacky tak jedu rovne i se zapnutym ESP...
2010 Focus ST 5d

Uživatelský avatar
Johnny ST
.
.
Příspěvky: 284
Registrován: 11.05.2010 02:09
Bydliště: Praha

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od Johnny ST » 25.10.2012 17:15

Tady jde spíš o to, že když jedeš v STčku do zatáčky pod plným plynem a prudce ubereš, tak Ti začne cestovat zadek ven. ESP tohle umí jakž takž chytit a začne auto korigovat zpátky.
Ford Focus 2.0i

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od 6666667 » 26.10.2012 09:32

Když jsem měl STčko nové tak jsem funkčnost ESP testoval a podle mě je hooodně účinné právě na tuhle přetáčivost. Dokáže někdy až přehnaně zareagovat a někdy dovolí celkem dost. Záleží jak to řídicí jednotka vyhodnotí.

Např. Když projedu rychle zatáčku lehce pod plynem vše je ok a reakce nejsou poznat, ale když v té stejné zatáčce při stejné rychlosti jen položím nohu na brzdu, následuje okamžitá prudká reakce a rovnání auta. A věř že je to až tak neadekvátní situaci až se člověk lekne.

Nebo na zledovatělé zasněžené cestě jsem začal prudce zatáčet střídavě zleva do prava, až mi začal vlát zadek auta a v okamžiku, kdy jsem začal mít strach tak v té chvíli reakce a rovnání auta. Funguje to tak, že auto začne blokovat jednotlivá kola nastřídačku podle toho v jaké pozici se nachází záď auta. Levé přední a pravé zadní a naopak a tím nutí auto jed rovně. Pracuje to intenzivně a velmi rychle i na tak nepřilnavém povrchu.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
p4ra
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1040
Registrován: 07.05.2012 15:31
Bydliště: Nové Zámky
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od p4ra » 26.10.2012 10:38

Ja musim povedat, co je napisane nadomnou, ze sedi. Skusal som sa hrat s ESP pomerne vela minuly tyzden a je dost ucinne. Ale su momenty, kedy fyziku proste neoklame aj ta najlepsia technika.

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od Fokal » 26.10.2012 10:40

Souhlas s výše uvedeným :palec_nahoru: Troufnu si říct, že by ho ESP v tomhle případě zachránilo
ST150

Uživatelský avatar
Takeshi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1503
Registrován: 08.08.2010 20:32
Bydliště: pilSN

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od Takeshi » 26.10.2012 16:39

esp by ho v klidu vytáhlo
ex Focus ST 200hp
ex Focus RS399 hp
ex Ford turboKUGA Mk2 TDCi 180hp
nyní BMW 335d
pokrok nezastavíš :cooler:

Uživatelský avatar
messenjah
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: 05.03.2011 00:33
Bydliště: Kolín

Re: Focus ST 2011'

Příspěvek od messenjah » 27.10.2012 14:10

Tohle mě pobavilo, snad už to tu někde není :)

http://www.youtube.com/watch?v=0D5IRprGcCI
Focus ST 2006, K&N kit sání, Bluefin stage 1,galerie

Odpovědět

Zpět na „ST a RS legenda žije“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů