Tankoval jsem u benziny Bystřice u Benešova, na stojanu s Verva Diesel mají taky pověšenou vločku,ale není v seznamu zavážení arktickou naftou,už jsem poslal dotaz na benzinu,tak jsem zvedavej,co odpovědí,protože na jejich stránkách je symbol vločky u arktické nafty
Od:
Vaclav.Loula@unipetrol.cz <
Vaclav.Loula@unipetrol.cz>
Kopie:
Jan.Basik@unipetrol.cz <
Jan.Basik@unipetrol.cz> ,
Halina.Petrikova@unipetrol.cz <
Halina.Petrikova@unipetrol.cz>
Předmět: zimní nafty
Datum: 14.2. 2012, 16:35 - dnes v 16:35
Vážený pane
reaguji na vaši otázku a ve všech souvislostech se vám pokusím vysvětlit jakost ,zimní parametry motrových naft a co všechno dělá naše společnost v současných teplotně extrémních podmínkách a označení .
,Podle evropské legislativy je standardně na český trh čerpacích stanic dodávána zimní motorová nafta třídy F označovaná jako zimní pro mírné klima , kde je povinným kvalitativní zimním parametrem filtrovatelnost (měří teplotu průchodu filtrem ) a je předepsána hodnota minus 20 stupňů C .
V současné době jsou čerpací stanice zásobeny ze zdrojů České rafinerské silniční terminál Kralupy a povinný parametr filtrovatelnost se pohybuje kolem minus 24 stupňů až minus 27 stupňů C . Na Moravě z dalších terminálů s filtrovatelností minus 27 stupňů
Rád bych zdůraznil ,že v průběhu ledna se filtrovatelnost jako povinný parametr pohyboval v intervalu minus 20 až minus 22 stupňů C -tedy v souladu s normou.Od konce ledna byla posílena
Zároveň naše společnost podníká s ohledem na extrémně nízké arktické teploty další kroky s tímto vysvětlením:
a)
od soboty 28. ledna zlepšujeme nízkoteplotní vlastnosti nafty dodávkami z rafinerie Litvínov a to arktickou kvalitou třída 2,která svým parametrem filtrovatelnosti /CFPP/ dosahuje hodnot min. minus 32 stupňů C je nabízena na vybraném protfoliu ČS kde jsou extrémně nízké teploty /cca 50stanic/ . Finální parametr filtrovatelnosti se podle
prováděných kontrol pohybuje v intervalu od minus 28 do minus 35 stupňů C . Podle prognoz počasí tento počet stanic v případě potřeby rozšiřujeme. Tento seznam je uveden na našich webových stránkách . Zdroje jsou určeny především do horských oblastí, kde jsou teploty pod minus 20stupňů C. Čerpací stanice na seznamu viz web Benzina byly u nafty Diesel TOP Q v období od 28. ledna do 10. února 2012 také pod arktickou kvalitou třídy 2 a ta byla tak pro extrémní mrazy nejvhodnější Tato výdejní místa (pistole u stojanů ) byla značena kolečkem s modrou vločkou .
Také na ČS Bystřice u Benšova jsme vylepšily kvalitu dodávkou arktické nafty mimo seznam s ohledem na okolní teploty kolem počátku února..
b) na 208 stanicích má BENZINA v nabídce prémiovou naftu VERVA diesel s parametrem filtrovatelnosti minus 26 stupňů C .
Tato nafta je komlexně ošetřena v dalších důležitých jakostních paremetrech s velkým významem i pro zimní podmínky .Svůj velký význam má i vysoké cetanové číslo právě i pro startování v zimních podmínkách .
Pozn: výdejní místa (pistole ) jsou značena kolečkem s modrou vločkou a textem "nafta pro silné mrazy" .nebo poutač em zimní nafta Verva .
V příloze Vás informuji o provedených kontrolách povinného parametru filtrovatelnosti u této nafty . Tato nafta je pochopitelně i u ČS Bystřice u Benešova .
V současné době je v naší síti velký zájem přepravních firem i jednotlivých řidičů o prémiovou naftu i o arktickou kvalitu nafty a stoupá počet dotazů kde vysvětlujeme jejich zimní vlastnosti . Na vysoké objemy prodeje 400 tisl litrů denně výrazně převládají spokojení řidiči ..
Zásoby arktické nafty jsou omezené ale podle vývoje teplot musí být neustále tuzemskou výrobou doplňovány nebo řešeny doplňkovým dovozem a využítím zásob této kvality i z vybraných terminálů Českých produktovodů .
c) zákazníci mají možnost ještě individuálně aditivovat zimní naftu specielními zimními přípravky do nafty , kterým zlepší filtrovatelnost o 3 až 5 stupňů C. nejvhodnější je Super diesel aditiv nebo Castrol TDA.
Mohu Vás pane ujistit , že děláme maximum a všechny kontroly kvality z pohledu povinného parametru filtrovatelnosti byly splněny.
V kopii informuji oblastního manažera pana ing. Jana Basíka .
S pozdravem
ing. Václav Loula
ředitel jakosti
BENZINA,s.r.o.
2 přiložené soubory
kontroly ČS CFPP2012.xls - 29,00 kB
VERVA diesel článek.pdf - 246,41 kB
Takže z uvedeného vysvětlení jsem pochopil,že v případě označení stojanu s modrou vločkou
bez nápisu a bez poutače by odtud měla vytékat arktická nafta,která má filtrovatelnost min. -32°C.
