Bílý kouř po studeném startu

Mara66
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 24.08.2011 16:52
Bydliště: Ostrava

Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od Mara66 » 20.11.2011 17:20

Zdravím, mám FF teprve chvíli, ale chtěl jsem se zeptat co by mohlo způsobovat hustý bílý kouř po startu studeného motoru? Začíná kouřit při teplotě cca 15°C a níž. Čím je chladněji, tím je dým hustší. Trvá to jen asi 3-5s po startu. Vstřikovače by to snad být neměly, protože 2 jsou repasované a zbylé 2 byly podle mechanika v dobrém stavu. Díky za reakce.
Ford Focus II Combi 2006, 1,6 TDCi 66kW/90HP

Uživatelský avatar
X-sat
Junior
Junior
Příspěvky: 237
Registrován: 20.08.2009 22:33
Bydliště: Jihlava - Řáholec

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od X-sat » 20.11.2011 18:19

Taky mi to někdy čudí bíle. A smrdí 8) Ale auto jede, takže neřeším.

edit, koukni

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=21470
Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi (100 kW) r.v. 2005 GHIA+
https://picasaweb.google.cz/xsatelitek/FordFocusCMAX#

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od foki » 20.11.2011 18:32

X-sat píše:Taky mi to někdy čudí bíle. A smrdí 8) Ale auto jede, takže neřeším.

edit, koukni

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=21470

tohle ted mam tady taky , po startu se lehce hádá a behem minuty je dilna plna bileho stiplaveho koure .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Mara66
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 24.08.2011 16:52
Bydliště: Ostrava

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od Mara66 » 21.11.2011 06:30

Jo jo smrdí to po nespálené naftě... Zatím to není nic strašného ale když je pod +5°C, tak chvilku po startu trošku kolísají otáčky, tak doufám, že to nebude nic vážného...
Ford Focus II Combi 2006, 1,6 TDCi 66kW/90HP

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od phofy » 21.11.2011 16:28

Nemůžou být žhavicí svíčky v háji?

palko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 31.08.2008 09:26
Bydliště: Rychvald

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od palko » 21.11.2011 17:56

Zdravím vespolek.
Mi něco podobného dělá u 1.8 tdci r. 2006 nájezd 107 tkm. Taky při teplotách pod 5st. mi chytne v poho,ale jeden válec jako by vynechával-po mírném přidání jakoby naskočí, přestane kouřit a je to OK. Rovněž je to smrad po nespálené naftě. První co bylo,jsem kontroloval žhaviče,ale jsou OK. Jestli jste to někdo řešil,zkuste poradit. Díky Palko

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od lucky.jack » 21.11.2011 18:39

Všeobecně by to mohly dělat žhavičky, ale zase není taková zima aby žhavičky musely nějak moc fungovat.
Jedna idea, která mě napadla, ale těžko soudit co si o ní myslet...teoreticky, kdyby byly horší trysky a trochu ukapávaly, mohla by z válců vylítnout ona špatně spálená nafta, která tam přes noc "ukápla". Samozřejmě se nejedná o horentní množství, ale v tom množství a kvalitě rozprašovanýho paliva, prostě každý větší množství je znát na výfukových plynech. A to hlavně při prvním studeným startu. Ale asi by k tomu měl něco víc říct kdo s tím má zkušenosti...
Zároveň to samozřejmě může dělat spousta jiných věcí, ale spíš mě zajímají názory na onu myšlenku. Tím nechci rozpoutat divokou diskuzi na téma "kontrola a výměna vstřikovačů" :mrgreen:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od V12 » 21.11.2011 19:35

palko :
Nepotesim Ta - vstrekovace :evil: Skus najprv regeneraciu, ak to nepomoze, potom jedine repas. Ak si auto chces nechat (co by som nerobil, pretoze ak ho nemas od novoty, na 99% je stocene), tak kup vsetky 4 nove. Ja som dal jazdene, je to podstatne lepsie, ale nie uplne idealne. Aspon uz necmudi ani po dupnuti na plyn. No ked bolo -6, po natoceni riadne zachrochtal, stichol az po 10 sekundach. No bezal pravidelne na 4 valce.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19257
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od foki » 21.11.2011 22:59

lucky.jack píše:Všeobecně by to mohly dělat žhavičky, ale zase není taková zima aby žhavičky musely nějak moc fungovat.
Jedna idea, která mě napadla, ale těžko soudit co si o ní myslet...teoreticky, kdyby byly horší trysky a trochu ukapávaly, mohla by z válců vylítnout ona špatně spálená nafta, která tam přes noc "ukápla". Samozřejmě se nejedná o horentní množství, ale v tom množství a kvalitě rozprašovanýho paliva, prostě každý větší množství je znát na výfukových plynech. A to hlavně při prvním studeným startu. Ale asi by k tomu měl něco víc říct kdo s tím má zkušenosti...
Zároveň to samozřejmě může dělat spousta jiných věcí, ale spíš mě zajímají názory na onu myšlenku. Tím nechci rozpoutat divokou diskuzi na téma "kontrola a výměna vstřikovačů" :mrgreen:

no majitel tvrdi ze jsou OK , jeste zkusim zmerit komprese na vsech valcich a uvidim .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Mara66
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 24.08.2011 16:52
Bydliště: Ostrava

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od Mara66 » 22.11.2011 07:11

Prozatím bych to na vstřikovače taky neviděl. Servisman mi taky tvrdil, že jsou OK... A taky bych to spíš viděl jen na jednom válci, protože tak 1s po startu začne dým jakoby pulzovat a jdou z výfuku v pravidelných intervalech malé obláčky... Na kontrolů žhavičú asi zajet do servisu že?
Ford Focus II Combi 2006, 1,6 TDCi 66kW/90HP

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od Eidž » 26.11.2011 07:53

žhaviče si můžeš zkontrolovat doma - hledej na foru postup, je to už popsané tisíckrát.
Jinak bych rozlišil bílý kouř, co smrdí nespálenou naftou a bílý kouř, který vznikne při inverzi - vlhký vzduch, nízká teplota, než rosný bod. A mrkni na jiné diesely, jak po startu kouří.
Já tento týden taky kouřil, ale není to hustý bílý kouř, takový obláček, ale vidíš to při couvání.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Mara66
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 24.08.2011 16:52
Bydliště: Ostrava

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od Mara66 » 26.11.2011 08:40

Ok, zkusím se podívat na ty žhaviče. Ale u mě je to hustý dým, smrdící naftou. Ne jakoby pára... Právě že co jsem se díval na ostatní diesely, tak skoro nikomu to takhle nekouří. Tak a ještě jsem se dneska dozvěděl, že by to mohlo být CR čerpadlo... Co si o tom myslíte? A kdyby přece jen, tak to asi bude docela drahá sranda ne?
Ford Focus II Combi 2006, 1,6 TDCi 66kW/90HP

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od lucky.jack » 27.11.2011 08:31

Mara66 píše:Co si o tom myslíte? A kdyby přece jen, tak to asi bude docela drahá sranda ne?
Repasovaný originál je myslím někde kolem +-8000,-. Nový samozřejmě úplně někde jinde.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od V12 » 27.11.2011 10:39

Mara66 :
Nemyslim, ze by to mohlo byt cerpadlo. Skor tie vstreky. Cerpadlo iba tlaci tlak do zasobnika (railu) a vstrekovace ho nezavisle od cerpadla davkuju do valcov. Keby bolo vadne cerpadlo, riadiaca jednotka by vypinala motor z dovodu prinizkeho tlaku v raile. Ten ak si dobre pamatam nesmie poklesnut pod 12 MPa (120 barov).
Treba to dat na diagnostiku a sledovat vsetky veliciny ovplyvnujuce spalovaci proces, vsetko ostatne je varenie z vody, vratane tych mojich prvych riadkov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Bílý kouř po studeném startu

Příspěvek od lucky.jack » 27.11.2011 15:09

Taky se mi vyvalí po prvním startu oblak modrošedivýho kouře, kterej smrdí po naftě. Dneska jsem měřil žhavičky a 3 jsou úplně po smrti. Nenaměřil jsem odpor a ani když jsem je vyndal nenažhavily na baterce 8O . Ale starty i při -5 byly na drc :mrgreen: . I když se to teda prvních 5s trochu houpalo, tak spokojenost :mrgreen: Nicméně mažu koupit nový žhavky, abych jednoho rána nebyl nemile překvapenej.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů