
Chip tuning
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Smaily
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 14.04.2011 10:58
- Bydliště: Košice / Humenné
Re: Chip tuning
čo by ste povedali na ponuku tejto firmy? príde mi celkom fajn nie? pridá sa len modul navyše, dá sa to kedykoľvek odstrániť a netreba nič programovať, čiže sériový stav sa dá dosiahnuť behom chvíľky, navyše cena nie je zlá...a poznám aj človeka, čo má takto upravenú KIU RIO 1.5CRDi (hneď ako ju trošku zabehol) a zmena výkonu je citeľná...tak čo vy na to?
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Chip tuning
Tyhle power boxy, tuning boxy a podobně jsou nejhorší záležitosti
...většinou obsahuje jen pár odporů apodobně a jen mate data v řídící jednotce...za mě nikdy 



Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- Smaily
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 14.04.2011 10:58
- Bydliště: Košice / Humenné
Re: Chip tuning
...takže to bude nanič...resp. auto nebude vedieť ako sa má správať?? do pozadia ako to funguje presne nevidím, preto sa pýtam, či niekto nemá skúsenosť (al. vedomosť o tomto)...
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Chip tuning
Tyhle powerboxy na Common rail motory fungujou tak, že se připojí mezi čidlo tlaku v railu a řídící jednotku. Většina je jich udělaných digitální cestou tzn. na vstupu měří pomocí A/D převodníku hodnotu na čidle, potom ji podle nějaké předprogramované křivky upraví (sníží) a pomocí D/A zase převedou na napětí, které pošlou řídící jednotce. Těch křivek změn hodnot tam bývá více a dají se přepínat. Protože ten box sníží hodnotu tak řídící jednotka přidá tlak na čerpadle. Tím pádem doba vstřiku stejná, ale větší tlak = víc nafty do motoru a tím pádem víc výkonu. Narozdíl od nějakých švindl odporů tohle mění ty hodnoty jen v určitém rozsahu tlaku tím pádem to nechává malé tlaky i maximální tlaky nezměněné, aby nebyly problém se startem apod. Takhle udělané powerboxy fungujou, ale nárust toho výkonu podle mě není takový jako slibují. A podle mě je jedno jestli takovýhle powerbox koupíš za 80E 200E nebo 400E, výsledek se bude lišit minimálně. Není to ani zdaleka nejlepší řešení, ale je to podle mě bezpečnější, než když ti do auta někdo naleje úpravu kterou stáhl z netu nebo našel na nějakém DVD z ebaye. A tohle tady dělá spousta firem.
Focus II 1.8 TDCi
- Smaily
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 14.04.2011 10:58
- Bydliště: Košice / Humenné
Re: Chip tuning
...takže ak nebude len "...jen pár odporů apodobně..." ako napísal buceek07 tak by to mohlo upraviť výkon, teda mám možnosť si skúsiť tú KIU aj s zapojeným boxom aj s odpojeným, takže zistím, či to s autom niečo robí alebo nie...na druhú stranu ostáva otázka, či to nebude zbytočne navyše namáhať čerpadlo, vstreky alebo turbo...aj keď ako píšeš xbobcz ak to upravuje krivky, ale na min. a max. hranice nesiahne tak by to malo byť OK, len by mohol byť výkon dostupný trochu skôr nie? ak som to teda dobre pochopil...
PS: vie niekto o niekom kto by vedel spraviť dobrý chip na Mondeo niekde na východe SR? nemá niekto referencie napr. na firmu Profituning?
PS: vie niekto o niekom kto by vedel spraviť dobrý chip na Mondeo niekde na východe SR? nemá niekto referencie napr. na firmu Profituning?
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Chip tuning
Z principu jak to funguje to musí víc zatěžovat čerpadlo, aby se dosáhlo vyššího tlaku. Jenže pokud ti bude dělat někdo klasickej chip tak ti taky přidá na mapě tlaku z čerpadla, protože s vyšším tlakem je kratší doba vstřiku, dá se vstříknout za stejnou dobu víc paliva, vytváří to lepší směs a tím je i lepší efektivita. Turbo to zatěžovat víc nebude, to pojede na stejný tlak jako předtím.
K tomu chování s tím boxem je to tak, že stačí míň šlápnout na plyn a má to takovou rychlejší reakci na ten plyn. Zkus si to porovnat na té KIA a uvidíš sám. Ten powerbox má ještě jednu blbou vlastnost, že ti začne totálně kecat palubní počítač o spotřebě. Najednou ti jakoby spadne spotřeba o hodně dolů, ale při dotankování zjistíš, že to není realita. Ale reálná spotřeba většinou zůstane, nebo jde mírně dolu.
K tomu chování s tím boxem je to tak, že stačí míň šlápnout na plyn a má to takovou rychlejší reakci na ten plyn. Zkus si to porovnat na té KIA a uvidíš sám. Ten powerbox má ještě jednu blbou vlastnost, že ti začne totálně kecat palubní počítač o spotřebě. Najednou ti jakoby spadne spotřeba o hodně dolů, ale při dotankování zjistíš, že to není realita. Ale reálná spotřeba většinou zůstane, nebo jde mírně dolu.
Focus II 1.8 TDCi
- Smaily
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 14.04.2011 10:58
- Bydliště: Košice / Humenné
Re: Chip tuning
...OK, tak dík za objasnenie, asi skúsime tú KIU a uvidíme ako sa to správa (opýtam sa týpka aj na to ako PP ukazuje spotrebu, či s tým nemá problém ako píšeš)...a potom sa rozhodnem, chce to aj kolega v práci na LEON 1.4TSI tak to asi pôjdeme obaja skúsiť ako to funguje v tej KII s a bez boxu a potom sa uvidí (ale to bude až skončí zima, lebo LEON má ešte máli km)...každopádne by sa zišlo troška viac výkonu pokiaľ to nebude škodiť autu resp. motoru...
EDIT: a nepočíta PP spotrebu podľa prejdených kilometrov a paliva kt. ide do motora? Alebo ako potom funguje?
EDIT: a nepočíta PP spotrebu podľa prejdených kilometrov a paliva kt. ide do motora? Alebo ako potom funguje?
-
- Junior
- Příspěvky: 260
- Registrován: 11.04.2011 21:16
- Bydliště: Brno
Re: Chip tuning
PP počítá spotřebu podle toho co mu posílá řídící jednotka, že jde do motoru. Není tam žádné průtokové měření nebo něco takového, jednotka to posílá podle toho co si myslí že tam vstříkla, ale tím že tam by vyšší tlak tak tam toho paliva ve skutečnosti šlo víc.
Focus II 1.8 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Chip tuning
Borci přečtěte si první a druhou stranu tohohle vlákna
....pokud bych šel po čipu, tak určitě něco osvědčené a radší o trojec dražší, ale vím že je to vše oukej...šel bych do Bluefin od Superchips....pokud dělají tvou motorizaci 


Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- davemomo
- Test driver
- Příspěvky: 5672
- Registrován: 03.01.2011 17:07
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
jasně že dělaj http://www.jlracing.cz/jl-racing/eshop/ ... -2-0-160ps todle je taková ta jistota, ale dobrej čipař si myslim to odladí i líp
Ford Mondeo MK3 Titanium X (ST paket) 2,2 TDCI GALERKA
koupím jednu zadní a 2přední krytky ST prahu před FL

-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Chip tuning
To jo, dobrej úpravce ti to udělá oukej....
....ale těm krabičkám vubec nevěřím...do auta bych to nedal....

Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- davemomo
- Test driver
- Příspěvky: 5672
- Registrován: 03.01.2011 17:07
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
tak to v žádnym případě, vždycky to je věc která zkreslí akorát data, tak se to musí někde potom projevit
Ford Mondeo MK3 Titanium X (ST paket) 2,2 TDCI GALERKA
koupím jednu zadní a 2přední krytky ST prahu před FL

- Smaily
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 14.04.2011 10:58
- Bydliště: Košice / Humenné
Re: Chip tuning
...na SK fóre mal po Bluefine neikto s C-MAXom problémy so zaneseným DPF, vraj to nejako blokovalo regeneráciu a totálne ho zanieslo (aj keď to bol ojedinelý prípad kt. mohol byť spôsobený aj niečím iným), vraj mu to po tomto chipe kúrilo horšie ako komín; neberiem to ako smerodajné (lebo to mohlo byť aj niečo iné, ale vystrašilo ma to), ale takýto problém po tomto človek mal...asi namiesto chipu pôjdem časom cestou vybratia DPF a potom možno aj DeCat...ozaj a na ten Profituning sú celkom fajn referencie čo som sa v rámi SR dočítal...tak si to počas zimy poriadne premyslím...
- davemomo
- Test driver
- Příspěvky: 5672
- Registrován: 03.01.2011 17:07
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chip tuning
tak bluefin třeba na mk3 teda fakt hulí jak kráva (ivča by mohl vyprávět), to asi bude znamenat, že se DPF bude potřebovat vypalovat v kratších intervalech, to má za následek asi větší riziko ucpání filtru, já myslim že vyhozenim toho filtru uděláš nejlíp 

Ford Mondeo MK3 Titanium X (ST paket) 2,2 TDCI GALERKA
koupím jednu zadní a 2přední krytky ST prahu před FL

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů