Baterie / autobaterie / nabijecka
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Baterie
Chápu že to pár sekund trvá než se altík nabudí na max ale po startu by měl dávat i to minimum.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Baterie
Jardak: Když si před nastartováním zapnu diagnostiku palubní desky a přepnu na měření napětí, mám tam cca 12,5 V, po nastartování to hned vyskočí nad 14 V, tj. cca 14,3-14,5.
postak: Dávat 2000 za 43Ah baterii ve Fordu by se mi nechtělo, sám jsem teď koupil 55Ah Banner Power Bull za 1350,- (vzal jsem 55Ah hlavně kvůli vyššímu startovacímu proudu a protože byla za dobrou cenu). I když ta tvoje forďácká tam bude sloužit taky dobře, měl jsem předtím taky 43Ah, jestli jsem dešifroval "0325", co je na ní vyražený správně jako rok 2003, 25. týden, tak je to slušná výdrž a to pořád ještě nebyla na vyhození, dal jsem ji teď jedněm důchodcům do starýho citroenu s 1.1 motorem (jejich baterie jim po dobití nedrží napětí a za několik dní už děda nenastartuje).
postak: Dávat 2000 za 43Ah baterii ve Fordu by se mi nechtělo, sám jsem teď koupil 55Ah Banner Power Bull za 1350,- (vzal jsem 55Ah hlavně kvůli vyššímu startovacímu proudu a protože byla za dobrou cenu). I když ta tvoje forďácká tam bude sloužit taky dobře, měl jsem předtím taky 43Ah, jestli jsem dešifroval "0325", co je na ní vyražený správně jako rok 2003, 25. týden, tak je to slušná výdrž a to pořád ještě nebyla na vyhození, dal jsem ji teď jedněm důchodcům do starýho citroenu s 1.1 motorem (jejich baterie jim po dobití nedrží napětí a za několik dní už děda nenastartuje).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- postak
- Test driver
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Baterie
Hele je fakt, že mi technik ve Fordu říkal, že by to chtělo přeměřit, ale z vysoka na to víte co.
Mysllím, že v dobíjení problém nebude, auto bude v pořádku. Prostě baterka má svoje za sebou a potřebovala vyměnit. Prostě každá věc jednou doslouží a oživovat ji nabíjením, s tím, že v zimě o víkendu nemusím odjet na lyže, to fakt nechci. Je to podobná záležitost jako stáčet kotouče na soustruhu. Tohle nikdy
A to, že jsem dal 2000Kč za 43 Ah mi nevadí. Nejsem zastáncem, že vše na autě musím origo, ale tohle je věc, kterou jsem tam chtěl mít stejnou, jako byla od výroby. Takže stručně vyjádřeno, špatně jsem určitě neudělal a vím, že v zimě škrtnu a pojedu.
P.S. Otázka pro znalé. Jak moc složitě si mám představit přeměření, jestli altík dává co má
Musím se dostat k altíku
Pokud ano, mám pocit, že budu muset shodit kryt, který kryje rozvody
Děkuji za případné odpovědi
Mysllím, že v dobíjení problém nebude, auto bude v pořádku. Prostě baterka má svoje za sebou a potřebovala vyměnit. Prostě každá věc jednou doslouží a oživovat ji nabíjením, s tím, že v zimě o víkendu nemusím odjet na lyže, to fakt nechci. Je to podobná záležitost jako stáčet kotouče na soustruhu. Tohle nikdy


A to, že jsem dal 2000Kč za 43 Ah mi nevadí. Nejsem zastáncem, že vše na autě musím origo, ale tohle je věc, kterou jsem tam chtěl mít stejnou, jako byla od výroby. Takže stručně vyjádřeno, špatně jsem určitě neudělal a vím, že v zimě škrtnu a pojedu.
P.S. Otázka pro znalé. Jak moc složitě si mám představit přeměření, jestli altík dává co má



- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Baterie
pkadečka:popisuju chování svýho auta kde to šlo díky aut. rozsv. pěkně sledovat,i když o tom tak přemejšlím,tak ten pozdější náběh plnýho napětí může u nafty způsobovat vysoký odběr žhav. svíček při dožhavování po studeným startu.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Baterie
Stačí obyčejný multimetr a připojíš se s ním na baterku.Plně nabitá baterka by měla mít 12,6 V a víc a když nastartuješ tak bys měl mít 14,2 až 14,5 V.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Mudr.Hematolog
- Nováček
- Příspěvky: 95
- Registrován: 24.06.2010 23:40
Re: Baterie
je potrebne to vyskusat aj pri zatazi alternatora....vtedy mozu byt hodnoty podstatne ine.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Baterie
Na to stačí zapnout světla,. Jak jsem popisoval tu hlášku diagnostiky palubní desky "low voltage", tak po výměně baterie za novou tam ještě chvíli byla, ale teď už tam není. Jestli to počítá najetý kilometry nebo čas, nevím, každopádně si to tu chybu nějakou dobu podrželo i když už tam vlastně nebyla. S novou baterkou napětí při startování neklesne na 7V, ale jen na 9,5 a je samozřejmě znát, že to startuje líp.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Ohledně "low voltage" ... pozor i na země které jsou na blatníku pod nálevkou ostřikovačů... Já je měl z oxidované a na volnoběh skákalo napětí od 13 do 15 V a motor se to snažil dorovnávat otáčkama.. Takže volnoběh byl pěkně neklidný... Očistil jsem to a je klid ale raděj to ještě zapatlám z vrchu vazelínou at to ten vzduch nemá tak jednoduché se tam dostat 

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Baterie
Tak dnešní měření mě docela překvapilo. Mám novou bat. Varta Silver dynamic 12V 85Ah 800A a před startem 12 V a po se to ustálilo na 14,0 V to se mě zdá málo a asi i proto ta stará šla do háje. Co se na alternátoru kazí že nadává co má. Nebo to řídí nějaká jednotka a ta je poškozená?
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Baterie
Mám taky 14,0V. Zřejmě je to dostatečně chytrý a ví, že je baterie vcelku nabitá a není třeba vyšší napětí. Předchozí baterie vydržela 5 let a ještě by přes léto fungovala, měnil jsem před zimou z části preventivně, hlavně kvůli nulování BC při startu při poklesu napětí pod 7.5 V, které se tím odstranilo.
Naposledy upravil(a) Nepér dne 22.09.2011 23:19, celkem upraveno 1 x.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
No já dnes dělal test přes palubku a studenej motor hned po startu 14,4 i se zapnutýma svetlama. No a s teplým motorem mám 13,4 a to je hodně málo ne? Proto se mu mozna i hur startuje kdyz je teplej 

FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Baterie
Přes palubku to ukazuje napětí, které dostává přístrojový štít, za nějaký přesný přístroj se to asi považovat nedá. Navíc třeba u FF2 je přístrojovka napájena stejnou větví, jako brzdovky, takže při šlápnutí na brzdu to jde o 0,6 V dolu... Je třeba měřit přímo na kontaktech baterie a něčím, co neukazuje brambory.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Scooby
- Junior
- Příspěvky: 463
- Registrován: 05.10.2009 22:19
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Tak i muj fofo se dockal nove baterie a to Varta Blue Dynamic (56Ah)
12.63V a pri natoceni motoru a potkavacich svetlech 14.32V
12.63V a pri natoceni motoru a potkavacich svetlech 14.32V

-

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+

"Ford Focus MK I Collection Edition" - 195/55 R15 Continental PremiumContact2 - 185/65 R14 Sava Eskimo S3+
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Baterie
To napětí, co ukazuje palubka, není vždycky stejný. Někdy je to 14,0, někdy 14,5, jaká je logika nabíjení, to čerti vědí. Udělej víc měření a uvidíš. Vybitá baterie si vezme větší proud, auto to pozná a nabudí alternátor na vyšší napětí, aby se ta baterie rychlejc dobila. Naopak nabitá baterie si vezme míň, tj. auto pozná, že je nabitá a netlačí do ní tolik. Tak nějak by to mohlo fungovat.
Zapni tu diagnostiku palubky ještě než nastatuješ, pak uvidíš jaký je napětí když se nedobíjí.
Zapni tu diagnostiku palubky ještě než nastatuješ, pak uvidíš jaký je napětí když se nedobíjí.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Baterie
Scooby píše:Tak i muj fofo se dockal nove baterie a to Varta Blue Dynamic (56Ah)
12.63V a pri natoceni motoru a potkavacich svetlech 14.32V

FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host