Příspěvek
od PedroH » 01.09.2011 19:42
Ahojte, tak ten zasahující jsem byl já. Přijel jsem jako vyšetřovatel. Jelikož se od místa, kde Kamikaze slyšel ránu, až k místu zastavení táhla naftová stopa a hořelo to zprava jakoby zespod, byl dle výpovědi viděl bílošedý dým a hořelo to okamžitě, kontrolky se chovaly normálně, předtím se v motorovém prostoru mimo běžné údržby nic nedělalo, tak jsem stanovil jako příčinu požáru technickou závadu na palivové soustavě. Muselo dojít k úniku paliva (tomu svědčí ta stopa), které se dostalo na horké výfukové potrubí nejspíše ve formě tzv. aerosolu (tj. nafta vystříknutá pod tlakem smíchaná se vzduchem do podoby výbušné směsi) a při kontaktu s horkým povrchem výfuku vznikla ta rána. Naštěstí v tomto případě to byl nafťák, kdyby to byl benziňák, shořelo by auto cu grunt (u benzinu oproti naftě je daleko rychlejší rozvoj požáru).
Takže výsledek - komplet motorový prostor na odpis, poškozené čelní sklo, elektroinstalace v motoru a okolí nepoužitelná. Interiér nepoškozen (snad jen trochu výduchy ofuků skel), jinak nebyl ani zakouřený. Škodu jsme odhadli, uchráněn zůstal interiér a celý zadek.
Škoda auta, ale hlavně, že se nikomu nic nestalo - to tvrdíme (a víme o čem mluvíme) vždycky.
Teď přeju Kamikazemu hlavně pevné nervy a brzo nastřádané korunky na nové (zánovní či lehce ojeté) auto!
Pro mě je to utvrzení se, že havarijní pojistka, ač je to trošku dražší, má svůj smysl. A když už není na celou havarijní pojistku, tak aspoň u Kooperativy povinnou, u které je zdarma připojištění pro živel (včetně požáru)...
Ford Focus 1,8 tddi 09/2001 facelift 2002. hatchback, stříbrný
Žij tak, abys toho později nelitoval!
Když tě někdo žádá o pomoc, neodmítej - nevíš, kdy ty budeš potřebovat pomoc od někoho jiného!!!