Prodává to můj kámoš tady v Liberci, tak když tak dejte vědět, kdo by to chtěl vyzkoušet.
Za ty detonace z výfuku to fakt stojí!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
To mi připadá jako informace z počátku 90.let. ČOI kontroluje i N98 a ve zveřejněných výpisech z kontrol žádné nesrovnalosti u N98 nebyly. A nedodržení oktanového čísla je snad nejzávažnější přestupek. Spíš se dnes mluví o tom, že i běžné N98 mají reálně 99 až 100+ oktanů. Já mám třeba s palivy Carrera 100 a Verva 100 pozitivní zkušenosti. Měřil jsem s nimi pružnost u chipnuté 1,8T a rozdíly oproti N95 byly znatelné. I chod motoru byl se 100-oktany lepší (lehké zacukání při prudké akceleraci na N95). Náhodou jsem narazil na pojednání o OMV Carrera 100.moskito píše:Právě, že si myslim, že u sériovky to poznáš nejvíc, protože si všimneš i malýho nárůstu výkonu.
Dražší benzíny se moc nekupujou, tudíž mají menší výtoč a degenerujou. Tzn. koupíš si Natural 98 a ve skutečnosti tankuješ třeba 96 oktanů.
Kdežto Natural 95 má velikou výtoč a většinou má třeba 96 - 97 oktanů, takže když pak ještě naaditivuješ, tak se ve skutečnosti dostaneš hravě na těch 98 oktanů.
Začnu takto. Dříve než byla zavedena povinnost přimíchávat do fosilních paliv určité procento biosložek, se zcela jistě používala ve velké míře aditiva na zvyšování oktanového čísla (čímž nechci říct, že se nyní již nepoužívají). Ale tím, že se od roku 2008 začaly do benzínů povinně přimíchávat biosložky typu bioethanol, bioethery - kyslíkaté sloučeniny, došlo k omezení těchto typů aditiv, protože jde o sloučeniny, které samy o sobě významně zvyšují hodnotu oktanové čísla benzínu. To je jedna z nesporných výhod těchto biosložek.
Jak již psal pan Bína, v prémiovém produktu OMV Carrera 100, který se mimojiné na čerpací stanice v České republice dováží výhradně z Rakouska, ze skladovacích kapacit v Lobau a St. Valentinu, je dosaženo vyššího oktanového čísla vyšším obsahem vysooktanových uhlovodíkových, případně kyslíkatých složek (v tomto případě se přimíchává ETBE - Ethyl-tercbutylether). Dále je benzín Carrera 100 nadstandardně aditivován směsí přísad na zlepšení čistoty, snížení tření a antikorozní přísady. Ne tedy aditivy na další zvýšení oktanového čísla! (Pozn. - neplatí obecně, vztahuje se to k našemu prémiovému palivu OMV Carrera)!
Do benzínu lze přimíchávat jako biosložku biolíh, nebo také výše zmiňovaný ETBE. Obě zmiňované biosložky zvyšují oktanové číslo, ale vedle této vlastnosti mají taktéž své nepříjemné stránky.
Líh má oproti benzínu podstatně nižší energetický obsah, což má přímý vliv na spotřebu paliva. Dalším hlavním problémem směsí líh-benzín je citlivost směsi na přítomnost vody, která se ochotně mísí s lihem v benzínu obsaženým, ne však s benzínem. To pak vede k separaci lihové a benzínové fáze v nádržích vozidel a to může mít významný dopad na snížení oktanového čísla. Líh s rozpuštěnou vodou je navíc korozivní a při nízkých zimních teplotách může díky přítomnosti vody docházet v palivovém systému vozidla k zamrzání paliva.
Problémy s lihobenzinovými palivy lze poměrně úspěšně eliminovat, pokud se k mísení s benzinem nepoužije samotný biolíh, nýbrž jeho reakční produkt s izobutenem – etyl-tercbutyleter (ETBE). Izobuten je petrochemický produkt – nikoliv bioprodukt, takže ETBE vzniklý jeho reakcí s biolihem je biosložkou jenom z takové části, která odpovídá podílu biolihu zabudovanému v ETBE (tj. cca ze 47 %). Oproti lihu má ETBE vyšší oktanové číslo, vyšší energetický obsah (výhřevnost), menší tlak par a s benzinem se dobře mísí za vzniku stabilní směsi, necitlivé na přítomnost vody. Výroba ETBE je však omezena dostupným množstvím izobutenu.
Takže tím, že se v prémiovém benzínu OMV Carrera 100 používá jako biosložka ETBE, který se vyznačuje malou afinitou vůči vodě a tím pádem nehrozí separace, nemůže tím pádem dojít ani ke snížení oktanového čísla. Navíc v tomto palivu se nepoužívají aditiva ke zvýšení oktanového čísla, tudíž nehrozí snížení oktanového čísla ani těkavostí aditiv.
Dalo by se říci, že náš prémiový produkt OMV Carrera 100, u kterého navíc GARANTUJEME oktanové číslo min. 100 (nikdy není pod 100 - viz atesty z rafinérií na čerpacích stanicích), lze právě z důvodu využívání ETBE jako biosložky skladovat v uzavřených nádržích, za nepřístupu vzduchu a světla bez jakékoliv újmy na kvalitě minimálně 1 rok, ale spíše déle (klidně až 2 až 3 roky).
U benzínů s obsahem biolihu je to jiné, dokonce vyšla nová technická norma na podmínky skladování a doporučené doby použitelnosti a zde se doporučuje doba použitelnosti 3 měsíce od data prodeje právě z výše popsaných důvodů - významná ochota lihu vázat vlhkost/vodu. U takovýchto benzínů je pak i relevantní otázka snižování oktanového čísla...
Na základě výše uvedených faktů Vám mohu vřele doporučit tankování našeho prémiového benzínu OMV Carrera 100, který je na všechny naše ČS dovážen přímo z rafinérie z Rakouska a neobsahuje jako biosložku biolíh, ale ETBE, což je akceptováno rovněž jako biosložka, ale nemá negativní vlastnosti jako biolíh, tudíž by se ani hodnota oktanového čísla v průběhu skladování neměla snižovat.
Doufám, že jsem Vám na Váš dotaz dostatečně fundovaně odpověděla.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti