Focus bol vo vybave trend + nejake tie priplatkove veci - toto malo dost negativny vplyv na dojem z interieru - v Titaniu vyzera kabina dost hodnotnejsie.
Giulietta bola v druhej z dvoch vybav - Distinctive + sport paket (len optika). Vyssie je uz nejake "Quatroformaggi" ci co s 235k, nieco ako u Focusa ST, to ma okrem lepsieho motora aj nejake veci navyse.
Cize obe auta boli vybavovo cca na rovnakej urovni. Aj ked mam radsej interier FF3, ktory ma obklopuje, lepsie som sa citil v Giuliette. Sam neviem preco kedze palubovka ala Fiat500 ma z fotiek nikdy neoslovovala, nazivo som bol prijemne prekvapeny. Focus akoby pouzival vsade sede, rozne tvrdene plasty, Giulietta striedala skoro az cierny velmi makky az gumovy plast s lesklym plastom - prekvapujuco prijemny kontrast.
Pri vstupe do oboch aut velmi potesi gumovy zvuk pri zatvoreni dveri. Znutra aj zvonka. Giulietta je v tejto discipline este o nieco dalej (nieco ako Civic). Co sa tyka celkoveho posedu, tak v oboch sa sedi dost nizko, raz dva som si nasiel perfektnu polohu, takze super. Material sedaciek - Focus v podstate klasicka a velmi prijemna latka, Giulietta mala boky kozene a stred nejaka latko-gumo-neviem co, nieco ako tricko od Vietnamcov. Ale na dotyk fajn, snad je to OK. Na pohlad su daleko krajsie viac clenene, krasne cierne cervenou nitou presivane sedadla v Giuliette, no co je sakra dolezite - bocne vedenie dost slabe. Focus v bocnom vedeni s prehladom boduje. Tak isto sa mi zda ze vo FF sa sedak v prednej casti viac zdviha dohora.
Volanty oba priblizne rovnake, akurat tie vykrojenia v Giuliette nejako nekopirovali tvar mojich prstov, ktovie asi maju z tolkeho krutenia spagiet zdegenerovane prsty. Ale pri jazde som to akosi nevnimal, takze fajn. Co chvalim u Focusa, tak stred volantu bol akoby hlbsie, co sa mne na novom FF3 velmo paci. Aj bol o nejaky ten milimetrik hrubsi.
Saltpaka sla u oboch aut velmi podobne, obe celkom gumovo s nie uplne istou kulisou (ako ma FF2), ale v pohode pouzitelne, ziadna tragedia ako u Zabozrutov. Focus ju vsak mal umiestneniu o cosi vyssie co bolo velmi prijemne pri soferovani. Rucna brzda vo Focuse ufo, v Alfe malinkata umiestnena viac vzadu s kratsou drahou - nepodstatny bod pre Itala.
Celkovo pocit zo sedenia a interieru v oboch autach velmi prijemny, Focus posobil stiesnenejsim dojmom, zato v Alfe je palubka vzdusnejsia. Co som si vsimol, tak Giulietta ma velmi hrube A stlpiky, spolu s ciernym stropom posobilo celne sklo mensim dojmom, ale pri jazde mi to vobec nevadilo - mam rad utulne priestory.
OK startujeme (konecne). Motor po nastartovani vo Focuse takmer nepocut, v Alfe hej. Spojka u oboch asi rovnaka - velmi jemna ako kazu dnesne trendy. Skoda ze ani jeden z nich neponukal plynovy pedal uchyteny na spodu. V Alfe sa mi paci ze su pedale vacsie. Radim za 1 a ideme na to. Tu prichadza prvy PODSTATNY rozdiel oboch aut - motor. (obe auta uplne nove 100km na tacho) Focus klasicka vysokootackova atmosfera s obycajnym zvukom, ktory v prvej polovici v podstate netahal, zacal ako tak tahat az hore. Zato Giulietta uz od 1500 ot bez akejkolvek turbodiery a s krasnym drsnym (zas ziadne ST to neni hej) zvukom a piskanim turba vyrazila dopredu ako maly drak. Mal som pocit ze soferujem atmosfericky dvojliter v najlepsich rokoch, nie 1,4 s najazdenymi 100 kilometrami ! Fakt som bol velmi prekvapeny. Tento tah krasne linearne narastal az do cca 5 tis ot, no potom si turbo vzalo dovolenku a uz to len nevabne hucalo. Skoda, ak by to pokracovalo este nejaku tisicku - dve, bol by to genialny motor. Ale aj tak by som 1,4T bral ovela radsej ako 1,6TiVCT.
Podvozok - modla to nasich mokrych Focusackych snov. Tu som cakal velku podobnost, no prekvapil ma kazdy z nich. Focus svojim perfektnym takmer bezhlucnym tlmenim nerovnosti a komfortom pri este ako tak znesitelnej odozve kolies k volantu a Giulietta svojou nekompromisnou tvrdostou a trochu (nie prilis) mensim poctom informacii od kolies. Jednym dychom vsak dodavam, ze Giulietta mala k dispozicii elektronicke nastavenie auta spravania auta DNA (makke, stredne, tvrde - spolu s podvozkom sa upravovala aj odozva volantu a motora. Okrem podvozku som si vsimol len spontannejsie odozvy motora na plyn, inac nic). Skusim to rozmenit na cisla : akoby 1 bola plavba v Mercedese S z 1990 a 10 naprava navarena priamo na karoseriu, tak Focus pruzil od 4 do 6 a Giulietta od 3 do 8. Nastavitelny podvozok je sakra dobra vec - vo svojom dalsom aute to chcem mat !! Kde bol focus v prvej faze pruzenia makky a prudkostou zmien smeru jazdy tvrdost narastala (ano, krasne progresivne pruzenie mame vo FF3 aj nadalej), tam alfa poslusne drzala trend ktory diktoval zvoleny rezim DNA. V makkom rezime auto jemne plavalo a pekne filtrovalo, motor reagoval velmi pozvolna na pridanie plynu. Dalo sa jemne kmitat s nohou a motor takmer nereagoval. Pri strednom nastaveni to bol taky standard, nieco ako Focus. Zato na tvrdom nastaveni auto doslova stvrdlo a kazda aj mensia nerovnost sa mi prenasala na zadok a auto sa skoro vobec nenaklanalo. Otacky sa o nieco zdvihli a motor reagoval aj na sebemensie cuknutie do pedalu, velmi prijemne aj ked spociatku ma to trochu vystrasilo. Celkovo som bol prekvapeny ake velke rozdiely su medzi jednotlivymi nastaveniami (na rozdiel od Insignie). Odhlucnenie podvozku Giulietty nebolo na takej urovni ako FF3, ale rozhodne bolo lepsie ako FF2.
Nejake rychle prejazdy zakrut som neskusal, takze ne/pre-tacavost som nemal moznost vyskusat. Ale kedze su v recenziach obe auta podvozkovo na spicke, tak velke rozdiely asi nebudu. Pre nasu beznu aj rychlu jazdu budu vyhovovat obe auta.
Osobne na mna Focus posobil velmi solidnym dojmom, jazda bola velmi komfortna a ticha. Ovladanie auta velmi prijemne vdaka vyssej saltpake a lepsim sedackam. Slabinou bol pocitovo slaby motor, ktory sa po zajazdeni snad zlepsi a lacno posobiaci interier.
Giulietta ma prijemne prekvapila, necakal som tak kvalitny interier a tak tvrdy podvozok na tvrdom nastaveni. VELKE plus za skutocnu moznost volby podvozku !
Ak by som si mal vybrat, tak by to bola dilema jak svet ! Vidim to mozno na FF3 v Titaniu + Ecoboost, tam by sme sa interierovo dostali na uroven Giulietty v Distinctive, ale ta ma este v zalohe 170k verziu. No ale ak by sme takto pokracovali, skoncime u GT alebo C8


PS: na buduci tyzden mam slubenu jazdu v "Quatroformaggi"
