Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.04.2011 15:12
Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
Jazdim uz vyse roka na 1.9 TDCi (r.v.1997) a snazim sa setrit dvojhmotny zotrvacnik - cize nepodtocit motor. Len mam niekedy dilemu aku rychlost zaradit ak vchadzam do krizovatky v pripade ak je cervena a dojazdim s vyradenou rychlostou. Potom naskoci zelene a ryhlost je okolo 20km/hod. Ak by som zaradil jednotku motor by asi cukol, ak zaradim dvojku mam pocit ze motor nema este pozadovane otacky. Aky rychlost zaradit, aby sa usetril dvojhmotny zotrvacnik?
Tak isto ak sa zaraduje vysia rychlost otacky by nemali klesnut pod kolko aby sa nepodtocil motor? jazdim v rozmedzi 2600 - 2900. Niekedy vytocim na 3500 (podla terenu) aby po zaradeni vyssej rychlosti otacky nepadli pod 2500.
Tak isto ak sa zaraduje vysia rychlost otacky by nemali klesnut pod kolko aby sa nepodtocil motor? jazdim v rozmedzi 2600 - 2900. Niekedy vytocim na 3500 (podla terenu) aby po zaradeni vyssej rychlosti otacky nepadli pod 2500.
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
Nevím jestli otáčky 2900 jsou optimální. Já řadím ve 2000 a padá to tuším na nějakých 1300.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- losky
- Junior
- Příspěvky: 346
- Registrován: 17.02.2011 08:01
- Bydliště: Plzeň
Re: Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
Padání na 1300 mi přijde docela málo.
Já řadím většinou tak při 2600-2900 aby po přeřazení otáčky padli ke 2000+-. v tu chvíli už dává turbo plný tlak a auto jede přiměřeně slušně.
Při dojezdu ke křižovatce, nebo prostě při "rozjezdech" v malé rychlosti raději maličko podtočím dvojku a přidávám s mírným plynem, než dát motoru ránu zařazením jedničky, vytočení na 3000 ot a pak zase zařezní dvojky...
Já osobně ani při rozdezdu ze stání jedničku moc nevytáčím a ani moc nešlapu na plyn.
Já řadím většinou tak při 2600-2900 aby po přeřazení otáčky padli ke 2000+-. v tu chvíli už dává turbo plný tlak a auto jede přiměřeně slušně.
Při dojezdu ke křižovatce, nebo prostě při "rozjezdech" v malé rychlosti raději maličko podtočím dvojku a přidávám s mírným plynem, než dát motoru ránu zařazením jedničky, vytočení na 3000 ot a pak zase zařezní dvojky...
Já osobně ani při rozdezdu ze stání jedničku moc nevytáčím a ani moc nešlapu na plyn.
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.04.2011 15:12
Re: Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
Radekjo,otacky okolo 1000? Ved okolo 900 je volnobeh. Nepomylil si sa o tu 1000ku? Mas ten isty motor ako ja 1.8 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 17.02.2008 20:24
Re: Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
Zakladni je nepodtacet motor predevsim pri brzdeni motorem, tedy pri prijezdu na krizovatku vyradit minimalne v 1000ot/min a nedostat se pod volnobezny otacky, kdy se s tim motor zacne prat.
Druha pozitivni vec je davat meziplyn pri podrazovani... ne kazdy to umi, ale da se to naucit, ja to delam vicemene automaticky, predesle auto melo velky obsah a slusnou kompresi a meziplyn byl v podstate nutnost.
Rozhodne bych ale pri 20km/h neradil jednicku, to bude pro setrvak zrovna horsi, nez kdyz mu das z nizkych otacek plynule dvojku.
Cely je to o citu, setrvak zkratka setrit tim, ze na nej nebudem presnaset zadny velky otresy...plynulost je ta spravna cesta. Takze kdyz pojedes jakoby s kbelikem vody v kufru a nebudes ho chtel vylit tak to bude idealni.
Ja ted taky jezdim se spojkou opatrneji...pote co jsem si precetl cenovku za setrvak
Druha pozitivni vec je davat meziplyn pri podrazovani... ne kazdy to umi, ale da se to naucit, ja to delam vicemene automaticky, predesle auto melo velky obsah a slusnou kompresi a meziplyn byl v podstate nutnost.
Rozhodne bych ale pri 20km/h neradil jednicku, to bude pro setrvak zrovna horsi, nez kdyz mu das z nizkych otacek plynule dvojku.
Cely je to o citu, setrvak zkratka setrit tim, ze na nej nebudem presnaset zadny velky otresy...plynulost je ta spravna cesta. Takze kdyz pojedes jakoby s kbelikem vody v kufru a nebudes ho chtel vylit tak to bude idealni.

Ja ted taky jezdim se spojkou opatrneji...pote co jsem si precetl cenovku za setrvak

Ford Focus 1,6 74KW
Ford Mondeo 2,2 TDCI
Ford Mondeo 2,2 TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.04.2011 15:12
Re: Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
Spominas brzdenie motorom pri vjazde do krizovatky. A co v pripade, ak vchadzas do krizovatky v trojke, pribrzdis a podradis do dvojky (teda brzdim motorom) otacky skocia cca na 2900 - 3000. Je to plynule pre zotrvacnik?psena píše:Zakladni je nepodtacet motor predevsim pri brzdeni motorem, tedy pri prijezdu na krizovatku vyradit minimalne v 1000ot/min a nedostat se pod volnobezny otacky, kdy se s tim motor zacne prat.
Druha pozitivni vec je davat meziplyn pri podrazovani... ne kazdy to umi, ale da se to naucit, ja to delam vicemene automaticky, predesle auto melo velky obsah a slusnou kompresi a meziplyn byl v podstate nutnost.
Rozhodne bych ale pri 20km/h neradil jednicku, to bude pro setrvak zrovna horsi, nez kdyz mu das z nizkych otacek plynule dvojku.
Cely je to o citu, setrvak zkratka setrit tim, ze na nej nebudem presnaset zadny velky otresy...plynulost je ta spravna cesta. Takze kdyz pojedes jakoby s kbelikem vody v kufru a nebudes ho chtel vylit tak to bude idealni.
Ja ted taky jezdim se spojkou opatrneji...pote co jsem si precetl cenovku za setrvak
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.04.2011 15:12
Re: Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
Otacky okolo 1000? Ved okolo 900 je volnobeh. Nepomylil si sa o tu 1000ku? Mas ten isty motor ako ja 1.8 TDCiRadekjo píše:Nevím jestli otáčky 2900 jsou optimální. Já řadím ve 2000 a padá to tuším na nějakých 1300.
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 07.04.2011 15:12
Re: Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
Sorry, ja som sa pomilyl. Vsetky mnou spomnute otacky - 1000. Cize normalne otacky okolo 1600 -1900.fofo2010 píše:Otacky okolo 1000? Ved okolo 900 je volnobeh. Nepomylil si sa o tu 1000ku? Mas ten isty motor ako ja 1.8 TDCiRadekjo píše:Nevím jestli otáčky 2900 jsou optimální. Já řadím ve 2000 a padá to tuším na nějakých 1300.
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
Je to tady několikrát rozebraný. Už mi to přijde jak hysterie. Ano setrvák je drahá věc, ale auto musí sloužit mě a ne abych sloužil jemu.
Takže nepodtáčet (to musí ale každej cítit a ne čučet na otáčkoměr) a neřadit jak prase, to je celý.
Jízdou 1800 nebo 2000 ot možná prodloužim život setrvačníku o 13,576km, když dvakrát zařadim jak hovado je to řádově horší...
Takže nepodtáčet (to musí ale každej cítit a ne čučet na otáčkoměr) a neřadit jak prase, to je celý.
Jízdou 1800 nebo 2000 ot možná prodloužim život setrvačníku o 13,576km, když dvakrát zařadim jak hovado je to řádově horší...
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
-
- Nováček
- Příspěvky: 106
- Registrován: 17.02.2008 20:24
Re: Dvojhmotny zotrvacnik - ako radit rychlosti
Jo a poloosy jsou taky drahy, takze zasadne neakceleruju do zatacek. 

Ford Focus 1,6 74KW
Ford Mondeo 2,2 TDCI
Ford Mondeo 2,2 TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů