Tlak Pneumatik
- Jasio
- Test driver
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jince, Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Tlak v kolech
Podíval jsem se i do knihy "FF jak na to?" a tam je v tabulce při plném zatížení na zadních kolech dokonce 3,1. Na přední nápravě se navíc rozlišuje tlak podle typu motoru. (benzin/nafta). Já jsem kola napustil dusíkem na 2,2 - předpokládám, že tlaky jsou stejné jako na vzduch.
- boss99
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
- Jasio
- Test driver
- Příspěvky: 5805
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jince, Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Dusík
Vzduch časem uniká a správný tlak v pneumatice je rozhodujícím faktorem v otázce bezpečnosti a hospodárnosti provozu. Nesprávný tlak má značný vliv na opotřebení pneumatik a spotřebu pohonných hmot.
Dusík není hořlavý a působí dokonce ohnivzdorně. Vedle toho je dusík bez zápachu, chuti, není jedovatý a má špatnou vodivost tepla a proudu. Další vlastností dusíku je, že jeho molekuly jsou větší než molekuly kyslíku.
Dusík tedy proniká pomaleji skrz plášť pneumatiky, proto je ztráta tlaku za čas o mnoho menší. Kromě toho se dusík při zahřátí roztahuje mnohem méně než normální stlačený vzduch. Dusíkem plněná pneumatika tím zůstává ve svých jízdních vlastnostech konstantnější, což má za následek vyšší stabilitu a tím i zlepšenou stabilitu jízdy. Vytěsnění kyslíku má i ten pozitivní vliv, že je do značné míry zamezeno korozi ráfku, ventilu a oxidaci kostry pneumatiky.
Mrkni třeba na: http://www.pneurevue.cz/casopis/news.php?id=72
Napuštění jednoho kola mě stálo 27,- tak proč to nezkusit.
Dusík není hořlavý a působí dokonce ohnivzdorně. Vedle toho je dusík bez zápachu, chuti, není jedovatý a má špatnou vodivost tepla a proudu. Další vlastností dusíku je, že jeho molekuly jsou větší než molekuly kyslíku.
Dusík tedy proniká pomaleji skrz plášť pneumatiky, proto je ztráta tlaku za čas o mnoho menší. Kromě toho se dusík při zahřátí roztahuje mnohem méně než normální stlačený vzduch. Dusíkem plněná pneumatika tím zůstává ve svých jízdních vlastnostech konstantnější, což má za následek vyšší stabilitu a tím i zlepšenou stabilitu jízdy. Vytěsnění kyslíku má i ten pozitivní vliv, že je do značné míry zamezeno korozi ráfku, ventilu a oxidaci kostry pneumatiky.
Mrkni třeba na: http://www.pneurevue.cz/casopis/news.php?id=72
Napuštění jednoho kola mě stálo 27,- tak proč to nezkusit.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1557
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- ihrdlick
- Test driver
- Příspěvky: 2046
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: lije a 0 hostů