Altík, že může dát až 100V???? To snad při jeho konstrukci ani není možné. Sice tyhle strojky znám čistě teoreticky (Fardayův zákon elmag. indukce atp.), ale závislost indukovaného napětí je pouze na otáčkách (a tím delta B, resp delta S), protože ostatní je dáno výrobcem. Dokáži si teoreticky představit, že těch 100V by tam bylo při ca 6k otáčkách v případě, že by nefungovala regulace, při startu má ovšem pedál na podlaze asi málokdo, byť to může ve speciálním případě mít svůj smysl).
Rozhodně nesouhlasím s postupem, který tu Kominek napsal. To ovšem neznamená, že z něj budu dělat neznalce, či něco horšího. Jím uvedený postup totiž v ideálním případě bude rozhodně perfektní. Jenže já ideální případy nepředpokládám a asi bych něco oddělal, protože by se něco zvrtlo. To nepopírá. Tak o čem, že je ještě řeč?
Ad kabely: R=ro . l / S, kde S je plocha průřezu. Takže "tlusté" dráty jsou vždy lepší, než "hubené". Sice bych to nikdy necharaterizoval "pro diesela", ale když chci, tak tu informaci chápu. A tady se snad nechceme hádat nad slovíčky

.