Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Odpovědět
Uživatelský avatar
petik01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.03.2009 21:48

Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od petik01 » 04.10.2010 16:53

Ahoj, mám taky problém.Sem tam se mi spouští sahara samovolně a když vypnu motor, tak běží 2-4min po vypnuti.Někdy to neuděla celý měsíc, někdy to děla max 4 do měsíce.Mám DPF filtr.Mohl by to dělat on?Nebo je to jiný problém?

Klimatizace je vypnuta
Motor na provozních teplotach.
Děla to i na krátkých trasách.
Dělá to i když není teplo,zrovná dneska.
Ford Focus II 1.6 TDCI 80kw 2005 combi Ghia :-(

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od foki » 04.10.2010 20:08

muze to byt regenerace aspon to mi rikaly ve fordu .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od BobTDCi » 05.10.2010 12:18

S tým nič nenarobíš - je to RJ ventilátora sahary - má za určitých podmienok príkaz používať ventilátor...
Niekedy bude chladno (povedzme 15°C) a ty pôjdeš ekonomicky a napriek tomu ti ventilátor po vypnutí motora pôjde povedzme jednu či dve minúty a inokedy bude teplo (napr. 28°C) a ty sa budeš ponáhľať, budeš mať ešte náklad a budeš mu dosť dupať a napriek tomu ten ventilátor nemusí ísť. Napriek zdaniu to nemá súvis s teplotou motora vôbec nič!
ja som kvôli tomu menil snímač teploty/je v telese termostatu/ 20E + 3x diagnostika motora cca 40E -ušetri si výdaje a nechaj to tak...
Nič s tým nenarobíš...je to po zvolávačke bežná súčasť - po update SW a výmene RJ na telese ventilátora.
Přílohy
termostat a snímač teploty v motorovom priestore - viditeľný aj bez demotnáže krytu motora.
termostat a snímač teploty v motorovom priestore - viditeľný aj bez demotnáže krytu motora.
RJ ventilátora - menená pri zvolávačke bezplatne..ale dar je to Danajský priam...
RJ ventilátora - menená pri zvolávačke bezplatne..ale dar je to Danajský priam...
Samotný snímač teploty
Samotný snímač teploty
To zelené je snímač teploty - pre teplomer na prístrojovke i pre potreby RJ do SW motora.
To zelené je snímač teploty - pre teplomer na prístrojovke i pre potreby RJ do SW motora.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
petik01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.03.2009 21:48

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od petik01 » 05.10.2010 16:17

Díky za radu, asi se na to vykašlu, když to není velká závada.
Ford Focus II 1.6 TDCI 80kw 2005 combi Ghia :-(

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od BobTDCi » 05.10.2010 17:07

No ona to vôbec nie je závada, hoci podľa mňa "toto len tak hocikto vymyslieť nemôže"...ale kvôli tomu to musíme považovať za normálne fungujúcu vec - hoci do normálu toto má i podľa mňa dosť ďaleko..ale čo už...
Sme v EU čo by sme chceli?
OT - ale spomeniem - ke´d bol syn malý kupoval som na dosládzanie jeho potravín tmavý kryštalický cukor, aby som ho nenapchával rafinovaným nezdravým (polkilogramové balenie za skoro cenu 3kg normálneho).
A po rokoch sa dozvedám, že tmavý cukor nie je cukor odobratý z procesu výrobe pred rafináciou(to by bolo asi priveľmi jednoduché) - v podmienkach EU je to cukor po rafinácii nanovo roztavený, prifarbený s prídavkom vône a kryštalického modifikátora...!!!
Prečo by sme niečo robili normálne ke´d sa to dá aj debilne?!!!
To bude asi tiež "príspevok" ekológii - dodatočné procesy, dodatočná spotebovaná energia a dodatočné chemikálie - hoci to mohlo byť tak, že sa iba časť (oni vedia aký je odbyt) produkcie odoberie pred rafinačnou linkou....a aj zisk by mali väčší...bez dodatočných nákladov.
SORRY za OT :gott: :dih:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
pavel28
Junior
Junior
Příspěvky: 447
Registrován: 10.09.2009 21:55
Bydliště: Jižní Morava

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od pavel28 » 18.10.2010 19:30

BobTDCi píše:S tým nič nenarobíš - je to RJ ventilátora sahary - má za určitých podmienok príkaz používať ventilátor...
Niekedy bude chladno (povedzme 15°C) a ty pôjdeš ekonomicky a napriek tomu ti ventilátor po vypnutí motora pôjde povedzme jednu či dve minúty a inokedy bude teplo (napr. 28°C) a ty sa budeš ponáhľať, budeš mať ešte náklad a budeš mu dosť dupať a napriek tomu ten ventilátor nemusí ísť. Napriek zdaniu to nemá súvis s teplotou motora vôbec nič!
ja som kvôli tomu menil snímač teploty/je v telese termostatu/ 20E + 3x diagnostika motora cca 40E -ušetri si výdaje a nechaj to tak...
Nič s tým nenarobíš...je to po zvolávačke bežná súčasť - po update SW a výmene RJ na telese ventilátora.
BobTDCi ,Spouštěl se ti ventilátor i po odstranění DPF? Na zvolávačce to bylo.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od BobTDCi » 18.10.2010 21:03

pavel28 píše: BobTDCi ,Spouštěl se ti ventilátor i po odstranění DPF? Na zvolávačce to bylo.
Ono tá zvolávačka je taký "schizofrenický dar" - lebo na strane jednej ti minimalizuje narieďovanie oleja naftou a ako sa ukazuje i možnosť reálnej úpravy softu RJ motora po dodstránení DPF.
/Sobull nemá nový soft - a všetko nasvedčuje tomu, že práve to má na svedomí komplikácie po pitve DPF.../
Na strane druhej však súčasťou tej zvolávačky je i nová RJ ventilátora, ktorá dáva nelogické príkazy ventilátoru bežať za tých najneuveriteľnejších podmienok - kedy nie je azda najmenší dôvod na jeho chodu - používajú ho ako zámerné zvýšenie elektrickej záťaže alternátora (v poistkovej skrini má ventilátor asi najsilnejšiu poistku) a tým pádom i nutnosť vstrekovať viac paliva...a tým pádom vynútenú zmenu konfigurácie vstrekovania - v drvivej väčšine prípadov, kedy nepochopiteľne beží ventilátor.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2764
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od Raada » 18.10.2010 21:08

Udajne samovolne spousteni ventilatoru by melo mit souvislost s regeneraci DPF. Jde o to, ze pri regeneraci dojde ke vstriku nafty pres turbo az do filtru a tim se zvysuje teplota spalin a teplota filtru muze mit hodne vysoky teploty. No a ventilator se spusti, aby auto nestalo s rozpalenym DPF a neco od toho treba nechytlo...

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od BobTDCi » 18.10.2010 21:21

Raada píše:Udajne samovolne spousteni ventilatoru by melo mit souvislost s regeneraci DPF. Jde o to, ze pri regeneraci dojde ke vstriku nafty pres turbo az do filtru a tim se zvysuje teplota spalin a teplota filtru muze mit hodne vysoky teploty. No a ventilator se spusti, aby auto nestalo s rozpalenym DPF a neco od toho treba nechytlo...
Logiku to má, ale viackrát sa mi stávalo že po naštartovaní a prejdení cca 1km už bol ventilátor v prevádzke a ručička teplomera sa samozrejme ani neodlepila od nuly...
Ale keď to bolo po dlhšej jazde - vtedy to mohla byť tá príčina, že sa regenerácia buď naozaj robila, alebo si RJ ventilátora(čo je pravdepodobnejšie) myslela, že sa robí a tak chladila "ostošesť"...
Alebo ak sa mýlim, tak ho spustila z dlhej chvíle, lebo si pripadala celkom zbytočná...
:Dancer: :hhura: :hah:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

martinello
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 14.12.2008 09:58
Bydliště: České Budějovice

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od martinello » 16.11.2010 17:21

Tak mi taky běží ventilátor po zahřátí motoru. Dělá to pomalu každý den. Chtel jsem se zeptat kolik je tam čidel....na termostatu je jedno to jsem našel ,někdo mi říká že je ještě na chladiči ,nevíte kde je?

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od BobTDCi » 19.11.2010 19:27

Je iba jeden snímač teploty - aj pre teplomer na prístrojovke, aj pre RJ motora.
Ventilátor chladiča má ale svoju vlastnú RJ a tá spolupracuje s hlavnou PCM.
Nezmeníš to... :roll: :idea: :wallbash:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
marosnet55
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 30.01.2010 22:19

Re: Ventilator (sahara) samovolné zapínaní

Příspěvek od marosnet55 » 26.12.2010 19:57

Nazdar. Páni.
Taktiež mám problém z ventilátorom chladenia, ktorý žije vlastným životom.
Som po aktualizácii software riadiacej jednotky ventilátora a úprave ubgrade na DPF.
Ale tento problém aj keď v menšom množstve som mal už aj pred tým.
Všimol som si že ventilátor nabieha už po prejdení zhruba 5 km.
Rucička ukazovateľa teploty sa pritom skoro ani nezdvihne.
Stáva sa to večšinou za dažďa pri mokrej vozovke a pri nízkych teplotách aj -15.
Pri jazde keď sa vantilátor rozbehne je máličko cítiť malé šklbanie motora pri poľavení nohy z plynu a maličká strata výkonu.
Cez leto som ventilátor vôbec nepočul.
Povedzte mi prosim Vás niekto ako sa tento problém dá riešiť? Má s týmto niekto večšie skúsenosti?
Nedalo by sa to vyriešiť vybratím poistky ventilátora z prídavnej poistkovej skrinky (pred zimou)????.

Už na to nemám nervy zvýšila sa mi aj spotreba, pretože ventilátor mi ide akoby na plné otáčky skoro pri každej druhej jazde. Čo tam sakra dávajú za soft?
S pozdravom Maroš.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů