Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
- fleguso
- .
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 19.07.2010 08:12
- Bydliště: Blansko
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
Jo jo,každý jezdí podle svého,každý má jiný styl a určitě nechci ten svůj nikomu nutit,to je každého věc,jen píšu jak já jezdím.
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
Třeba proto nemám automat ... Naše V6-ky mají opravdu navíc než 1400-2200 ot/minm.a.x.i.m.u.s píše:Před Mondeem jsem měl v automatu Omegu "C" 3,0 a řadila tak jak popisuji svou jízdu s ST220


Ford Focus 2005 2,0 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 18.01.2010 22:23
- Bydliště: JM
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
Jestli se ten kouř objevil při jízdě do kopce, tak to mohla být jen voda z výfuku, která se při naklonění vylila a na horkým výfuku zakouřila.
Mondeo 2.0 Duratec HE 2005 hatchback GHIA+
Galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73&t=19266
_________________________________
dříve: Sierra´89 2.0i ,Escort´93 1.6i,Mondeo´93 2.0i,Scorpio´96 2.3i,Escort´97 1.6i
Galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73&t=19266
_________________________________
dříve: Sierra´89 2.0i ,Escort´93 1.6i,Mondeo´93 2.0i,Scorpio´96 2.3i,Escort´97 1.6i
-
- Junior
- Příspěvky: 204
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Komna okr.Uherske Hradiste
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
je to mozne,protoze vcera jsem se byl projet na suche ceste,u nas je 12 stupnu a trosku jsem tom slapl na krk a zadny dym nesel.
new ford mondeo 2.5 V6 r.v.2004 ,stříbrná barva
je Honda civic 1.5 84kw
prodaný Ford mondeo 2.5 V6 r.v.2001 cerna barva
prodaný Peugeot 106 Gti 1.6 16V 87kw-mala raketa
byvale auto-ford focus 1.8 TDDi 66kw Hatchback,r.v.2001
je Honda civic 1.5 84kw
prodaný Ford mondeo 2.5 V6 r.v.2001 cerna barva
prodaný Peugeot 106 Gti 1.6 16V 87kw-mala raketa
byvale auto-ford focus 1.8 TDDi 66kw Hatchback,r.v.2001
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
Začnu od konce...
Denně jezdím do práce 13km a z práce 13km kdy 90% z toho je město a z toho vyplývá, že nevidím žádný důvod, abych jezdil po městě na 4000 ot. jako někteří borci co si myslí jak jsou skvělí a že oni prostě nehledí na spotřebu, ale autu tím dávají naprosto zbytečně zabrat. Opravdu po takových majitelých něco koupit je jen za trest a vážně by se měli vrátit do autoškoly, aby je naučili k čemu je spojka, převodovka a co jsou optimální otáčky motoru.
Nikde netvrdím, že jezdím jako kloboukář, ale pokud nezávodím (což se ve městě ani dost dobře nedá když je provoz jako blázen a stejně se stojí stále na světlech), tak jedu na optimální otáčky, které jsou pro jízdu po rovině bez nějakého prasení klidně od těch 1400 otáček nahorů. A přesně tohle dokazuje jakýkoliv automat a zdravý rozum, jenže jak to tady sleduju, tak někteří budou ještě chytřejší než automat a optimální otáčky budou mít trošku jinde.
Možná právě proto co zde píšeš by sis měl zakoupit automat, nebo navštívit autoškolu, aby tě naučili jezdit a řadit, protože jezdit po městě na 2 nebo 3 při 4000 otáčkách když maximum je 7000 je hodně postavené na hlavu... Mě dělají 4000 ot. na šestku 170km/hod a dle toho jde zdravým rozumem posoudit, že tyto otáčky nebudou pro stálou jízdu po městě.HmerX píše:Třeba proto nemám automat ... Naše V6-ky mají opravdu navíc než 1400-2200 ot/minm.a.x.i.m.u.s píše:Před Mondeem jsem měl v automatu Omegu "C" 3,0 a řadila tak jak popisuji svou jízdu s ST220Ale nechci se hádat ... napsal jsem svůj styl a za tim si stojím
I kdybych měl Hummera H1 a jezdil s ním jen na nedělní nákup, tak tobě to může být jedno, ale to je vedlejší.HmerX píše:Podle mě je zbytečné, aby lidi co jezdí 1400-2200 ot/min měli ST Mondeo ... na co? vždyť to je dobré jen na spotřebu ... a lidi co kupují V6 na spotřebu většinou moc nehledí ... hlavně pro ně není prvořadá ... Co je divné na tom že motor i vytočím a jezdím někdy až do 6000 ot/min když na to ten motor má ...m.a.x.i.m.u.s píše:Nevím jak to mají teda jiné motory, ale v MKIII ST220 jezdím od cca 1400 otáček po 2500 otáček (běžná jízda) a to jak jezdí fleguso a HmerX mi přijde vážně divné![]()
Před Mondeem jsem měl v automatu Omegu "C" 3,0 a řadila tak jak popisuji svou jízdu s ST220
To si kupte borci nějaké 1,8 a vyplatí se vám to ještě víc těch 1400-2200pro vás je ST škoda ...
Denně jezdím do práce 13km a z práce 13km kdy 90% z toho je město a z toho vyplývá, že nevidím žádný důvod, abych jezdil po městě na 4000 ot. jako někteří borci co si myslí jak jsou skvělí a že oni prostě nehledí na spotřebu, ale autu tím dávají naprosto zbytečně zabrat. Opravdu po takových majitelých něco koupit je jen za trest a vážně by se měli vrátit do autoškoly, aby je naučili k čemu je spojka, převodovka a co jsou optimální otáčky motoru.
Nikde netvrdím, že jezdím jako kloboukář, ale pokud nezávodím (což se ve městě ani dost dobře nedá když je provoz jako blázen a stejně se stojí stále na světlech), tak jedu na optimální otáčky, které jsou pro jízdu po rovině bez nějakého prasení klidně od těch 1400 otáček nahorů. A přesně tohle dokazuje jakýkoliv automat a zdravý rozum, jenže jak to tady sleduju, tak někteří budou ještě chytřejší než automat a optimální otáčky budou mít trošku jinde.
Ex ST220 model 2004
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
m.a.x.i.m.u.s : Ale já nepíšu jen o jízdě ve městě, a taky netvrdim, že jezdim pořád 4000ot/min. A jak na který rychlostní stupeň. Psal jsem taky, že je dobré střídat styl jízdy. Ty čteš jen to, co chceš ... nemá cenu se s tebou hádat. Tváříš se jako nejchytřejší člověk na světě
a pak si píšeš svoje chytrosti do podpisu
... jezdi si jak chceš, já budu taky a tak ať to udělá každý. A podle toho jak jezdíš, je pro Tebe opravdu ST škoda
Na to jsi si měl pořídit nějakou 1,8 v automatu
A měl sis nechat udělit nějaký metál z autoškoly, protože podle toho se to asi v reálu měří 





Ford Focus 2005 2,0 TDCi
- fleguso
- .
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 19.07.2010 08:12
- Bydliště: Blansko
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
Podle mě 4000ot. u auta,které má červené pole od 6750ot. není nic divného a určitě ne frajeření.Ale každej ať si jezdí podle svého rozumu,když si myslí,že je to to nejlepší.
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
- fleguso
- .
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 19.07.2010 08:12
- Bydliště: Blansko
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
Navíc moc nechápu,čím by to auto při těchto otáčkách mělo trpět,ale rád se ponaučím.
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
Podle mě v těch otáčkách ten motor nejlíp jede ... samozřejmě zahřátej ... I s naftou mi přijde málo jezdit 1400-2200 ot/min. Někdy ano, ale ne pořád ... Taky potřebuje někdy protánout jak psal Brehowicz ...
fleguso : ... až zmizí všechny ty sra.ky ze silnic tak asi zajedu na výletek do Blanska
fleguso : ... až zmizí všechny ty sra.ky ze silnic tak asi zajedu na výletek do Blanska

Ford Focus 2005 2,0 TDCi
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1764
- Registrován: 05.02.2009 12:30
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
Zde
Podtáčení motoru na rovině a udržování rychlostri do těch 60km/hod při 1400 otáčkách u těchto motorů určitě nedochází a je tedy zbytečné jezdit na tak vysoké otáčky jako zde zmiňujete a o to mi jde.
Mimo obec, nebo při potřebě výkonu na předjíždění, nebo předjetí je to určitě něco jiného, ale proč ten motor vytáčet zbytečně když se výkon žádný neptořebuje?
A když si myslíš jak jsou optimální otáčky 2500-3000 otáček, tak se ti to snažím vyvrátit zkušeností s cca stejným 3l motorem a automatickou převodovkou, která pro klidnou jízdu v obci využívala otáčky jako popisuju cca 1200-2500 podle toho jak se šlapalo na plyn. Když se potřebuje zrychlit tak se podřadí stejně jako to dělal AT. Když se jen normálně (bez pískotu gum a podobnývh věcí) rozjíždíš na semaforech tak stačí do 2500 a když udržuješ městskou rychlost, tak klidně těch 1400 a o tom tu píšu. Ne že experti zde napíšou jak jezdí po městě při 4000 otáčkách a že nehledí na spotřebu (pak tam něco dopíšou o střídání stylů a dělají, že to tam bylo).
A pak se začnou cukat jak tak stále nejezdí. Tak proč to zde píšete takovým stylem, že prostě pod 2000 je to dušení motoru a podobné blbé kecy když to není pravda?
Ať to shrnu.
Nikde netvrdím, že motor nevytáčím. Pouze tvrdím, že vytáčet motor při nepotřebnosti výkonu a jezdit po městě na 2 nebo 3 je totální hovadina.
To že se motor vytáčí při potřebě výkonu (ukázat se na světlech jak mi to jede, při projíždce, při jízdě mimo obec,...) je samozřejmost a v pořádku.
Ale nechápu proč nejezdit po rovině při pouhém udržování rychlosti v otáčkách kolem 1500 min.? Argument, že je auto podtočené je totálně zcestný, protže podtočený motor zní jinak a také se chová jinak.
HmerX: A už mi přestan závidět ST220 a doporučovat mi místo toho nějakou 1,8 v AT
a zdefleguso píše:No já se teda snažím nedostávat pod 2000 ot.,při 60km/hod mám většinou 2ku,max 3ku,většinou to točím na 3000-4500otáček(někdy i víc)-pak má ten motor krásnej zvuk a ten zátah!!!Prostě SUPER.Ale pravda je ta,že tento motor dovede hodně,takže ta 5ka při 60ce-proč ne.Jo,mám pětikvalt.
píšete, že jezdíte po městě (60km/hod) jezdíte na 2 nebo trojku při 3000-4500 otáček a to mi příjde vážně ujeté, protože proč ten motor vytáčet když ten výkon není potřeba?HmerX píše:ZonixX píše: a obecne jezdim temer vyhradne mezi 1400-2200rpm kdy radim vyssi stupen.. tedy pokud je jeste nejaky k dispozici
Tak to je podle mě podtáčení motoru. Na spotřebu je to možná dobré jestli máš neustále lehkou nohu. Ale jinak to tomu motoru vůbec nesvědčí. Podle mě sou optimální otáčky 2500-3000 ot/min míň má cenu jen když chci jezdit za každou cenu levně. Víc zase, když chceš využít dynamiku V6....
Podtáčení motoru na rovině a udržování rychlostri do těch 60km/hod při 1400 otáčkách u těchto motorů určitě nedochází a je tedy zbytečné jezdit na tak vysoké otáčky jako zde zmiňujete a o to mi jde.
Mimo obec, nebo při potřebě výkonu na předjíždění, nebo předjetí je to určitě něco jiného, ale proč ten motor vytáčet zbytečně když se výkon žádný neptořebuje?
A když si myslíš jak jsou optimální otáčky 2500-3000 otáček, tak se ti to snažím vyvrátit zkušeností s cca stejným 3l motorem a automatickou převodovkou, která pro klidnou jízdu v obci využívala otáčky jako popisuju cca 1200-2500 podle toho jak se šlapalo na plyn. Když se potřebuje zrychlit tak se podřadí stejně jako to dělal AT. Když se jen normálně (bez pískotu gum a podobnývh věcí) rozjíždíš na semaforech tak stačí do 2500 a když udržuješ městskou rychlost, tak klidně těch 1400 a o tom tu píšu. Ne že experti zde napíšou jak jezdí po městě při 4000 otáčkách a že nehledí na spotřebu (pak tam něco dopíšou o střídání stylů a dělají, že to tam bylo).
A pak se začnou cukat jak tak stále nejezdí. Tak proč to zde píšete takovým stylem, že prostě pod 2000 je to dušení motoru a podobné blbé kecy když to není pravda?
Ať to shrnu.
Nikde netvrdím, že motor nevytáčím. Pouze tvrdím, že vytáčet motor při nepotřebnosti výkonu a jezdit po městě na 2 nebo 3 je totální hovadina.
To že se motor vytáčí při potřebě výkonu (ukázat se na světlech jak mi to jede, při projíždce, při jízdě mimo obec,...) je samozřejmost a v pořádku.
Ale nechápu proč nejezdit po rovině při pouhém udržování rychlosti v otáčkách kolem 1500 min.? Argument, že je auto podtočené je totálně zcestný, protže podtočený motor zní jinak a také se chová jinak.
HmerX: A už mi přestan závidět ST220 a doporučovat mi místo toho nějakou 1,8 v AT

Ex ST220 model 2004
-
- Test driver
- Příspěvky: 4306
- Registrován: 24.10.2008 20:08
- Bydliště: Letovice
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
m.a.x.i.m.u.s : Tobě ST nezávidim, pouze si myslim, že je ho pro Tebe škoda
přeber si to jak chceš ...

Ford Focus 2005 2,0 TDCi
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
Pánové,je advent....
..... 


- fleguso
- .
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 19.07.2010 08:12
- Bydliště: Blansko
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
No nic,to je asi marný,asi se nedohodnem.Každej máme holt jinej názor a opakuju asi postý:každej si ten motor huntujme posvým!
HmerX:To sem chtěl taky navrhnout,že bysme se mohli někde potkat a poradit se, jak se nemá správně jezdit.
Všem:Krásný svátky!!!!
HmerX:To sem chtěl taky navrhnout,že bysme se mohli někde potkat a poradit se, jak se nemá správně jezdit.
Všem:Krásný svátky!!!!
Nyní:Mondeo ST220 V6 3.0 sedan blue performance
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
Bylo:Mondeo ST200 V6 2.5 kombi
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54&t=27828
Bylo:Mondeo MKI 1.8 HB
Bylo:Mondeo MKI 1.6 HB
Bylo:Sierra 2.0
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Ford mondeo mk3 2.5 V6 dotaz
2,5 a 3 L má menší kompresy, tak může jít s provozníma otáčkama níže než 1,8 a 2,0 L benzin. Když jedu jen udržovací rychlost tak pod 2000 ot. nejdu, na 1800 ot tak max z mírného kopce, kde jde spíše o bzdění motorem než udržovat rychlost. Při nastartování mého dvoulitru, jdou otáčky obohaceného volnoběhu na nějakých 1100- 1300 ot dle venkovní teploty. Ta představa, že na tyto otáčky budu tahat motor na nejtěžší kvalty/za 4a 5/ tak to mě motor již liská přes čuňu nyní. Zde nejde o to, že bude motor pod 2000 ot. podtočený, ale dochází zde k větší námaze kliky a rozvodů s vačkou než při točení zahřátého motoru a tím k dřívějšímu opotřebení dílů /exentr kliky, rozvodu atd./ větší vůle, větší spotřeba oleje a je zaděláno, ale zbytečně. Zvláště tahat motor 1400 ot na olejový film tvořený fordí A1
:dih:doslova hřebíček do rakve. Platilo a stále platí od 2/3max. otáček to je těch 4000 - 6500 ot. - to jsou otáčky na svezení ,a na který je motor stavěn, od 2000 - 4000 ot. rodiné ježdění . Pod těch 2000ot jsou to šetřílci a členové ekoklubu , co ušetří na benzínu, 5 x tak prodělají na předčastné GO.
nebo prodají za rozumný peníz zájemci a ten se z toho pak posere.
Ps: používání motoru ve vyších otáčkách má jen za následek zvýšenou zátěž ložisek alternátoru, vodní pumpy a klimatizace, ale i toto je sporadické.



Ps: používání motoru ve vyších otáčkách má jen za následek zvýšenou zátěž ložisek alternátoru, vodní pumpy a klimatizace, ale i toto je sporadické.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů