Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Baterie

Příspěvek od ballu » 15.10.2010 14:58

Máš špatně položenou otázku. Motor je motor a baterka je baterka, a vše záleží na typu baterky a je jedno o jaký motor se jedná. Spíše je pak důležité nastavení napětí v síti od ŘJ pro dobíjení alternátorem. :(
Teoreticky by se mělo po každé výměně baterky za novou, překontrolovat a následně upravit v ŘJ dobíjecí napětí, protože jeden druh baterky potřebuje max. 13,8V a druhý 14,6V. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 15.10.2010 23:21

Prakticky do nabíjení žádná ŘJ nezasahuje a vše řídí jen polovodičový regulátor, umístěný přímo na alternátoru, který reguluje proudu pro buzení rotoru. Regulátor bývá nastaven pevně na minimálně 14V.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Baterie

Příspěvek od ballu » 16.10.2010 00:17

Nepér ten regulátor v altiku reguluje jen v nouzovém režimu dle nastavení, kdy nedostává povel s ŘJ která vyhodnocuje i teplotu baterie. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 17.10.2010 01:35

A kde se měří taková teplota baterie?
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Baterie

Příspěvek od ballu » 17.10.2010 09:48

ŘJ si ji vyhodnocuje z čidel venkovní teploty,nasávaného vzduchu, teploty motoru / teplota v motorovém prostoru/ tyto hodnoty porovnává s hodnotama při posledním vypnutí motoru atd. Je to složitější vyhodnocování, které je zde někde již popsané. Od altiku vede tenký drátek do ŘJ , přes který nadřazeně nad regulací přímo v alternátoru/ která je záložní/ reguluje napětí v síti. :wink:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 17.10.2010 11:04

No, jen aby.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

JoeFocus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 05.08.2008 09:15
Bydliště: Levice, SR

Re: Baterie

Příspěvek od JoeFocus » 17.10.2010 20:39

Od zajtra budu mat v LIDL: http://lidl.sk/cps/rde/xchg/lidl_sk/hs. ... _10411.htm
Co myslite, je vhodna aj na original motorcraft akumulator v mojom pripade 8 rocny 70Ah?
Zatial nie su ziadne problemy, ale cez tyzden jazdim prevazne kratsie trasy a je pred zimou...
Ford S-MAX 2019 2.0 ECOBLUE 140 kW, 8 st. automat
Ford Fiesta 2007 1.25i 55 kW
bol: Ford Galaxy 2004 2.8 V6 150 kW LPG, 5 st. automat (predany 23.4.2024)
bol: Ford Focus kombi 2002 1.8 TDDi 66 kW (predany 16.11.2017)

Uživatelský avatar
urquell
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 09.09.2009 22:12
Bydliště: Západ

Re: Baterie

Příspěvek od urquell » 17.10.2010 22:56

Myslím, že vhodná není, protože se doporučuje nabíjet as "desetinou kapacity", tj. máte-li 70Ah, nabíječka by měla mít 7A, zatímco ta z Lidlu má max. 3,8 A.
FoFo I 1.6/16V 74 kW 2002 kombi

Obrázek

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 17.10.2010 23:39

To je úplně jedno, jen to dýl trvá...

Tahle se mi moc nelíbí, já bych koupil nějakou obyčejnou transformátorovou nabíječku s přepínačem proudů, s orientačním A-metrem a hotovo...
Každopádně je u těchto levných nabíječek třeba kontrolovat napětí a čas, narozdíl od těch "zbytečně chytrých a drahých". Teď koukám, že je řízena mikroprocesorem, tak by to mohlo mít i nějakou vypínací automatiku... pro klidné svědomí bych jí po koupi aspoň změřil a ověřil, kdy a jak to vypíná.

P.S.: Moje nabíječka má čtyři součástky: trafo, dioda, A-metr a odpor.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

JoeFocus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 05.08.2008 09:15
Bydliště: Levice, SR

Re: Baterie

Příspěvek od JoeFocus » 18.10.2010 19:49

Tak nabijacka je doma. Mam na vas otazku, aky typ akumulatora je original Motorcraft (WET - s tekutym elektrolytom alebo AGM - s elektrolyt absorbujucimi rohozami, GEL - s gelovym elektrolytom)? Mam na mysli povodny akumulator Motorcraft 70Ah z roku 2002.
Inak podla navodu to vyzera na celkom sikovnu nabijacku, tak snad aj bude fungovat :D
Ford S-MAX 2019 2.0 ECOBLUE 140 kW, 8 st. automat
Ford Fiesta 2007 1.25i 55 kW
bol: Ford Galaxy 2004 2.8 V6 150 kW LPG, 5 st. automat (predany 23.4.2024)
bol: Ford Focus kombi 2002 1.8 TDDi 66 kW (predany 16.11.2017)

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 18.10.2010 22:31

No, elektrolyt (kyselina sírová s destilovanou vodou) je tekutý.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

JoeFocus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 05.08.2008 09:15
Bydliště: Levice, SR

Re: Baterie

Příspěvek od JoeFocus » 19.10.2010 10:50

Dakujem ;)
Myslite ze nic nepokazim ked este v pohode startujem, rucicky nelietaju a nepozorujem ziadny iny negativny jav suvisiaci s prevadzkou 8 rocneho akumulatora a pred zimou ju dobijem nakolko jazdim kratke trasy?
Este mi prosim poradte, ci pri nabijani mam otvarat tie otvory na akumulatore?
Ford S-MAX 2019 2.0 ECOBLUE 140 kW, 8 st. automat
Ford Fiesta 2007 1.25i 55 kW
bol: Ford Galaxy 2004 2.8 V6 150 kW LPG, 5 st. automat (predany 23.4.2024)
bol: Ford Focus kombi 2002 1.8 TDDi 66 kW (predany 16.11.2017)

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 19.10.2010 15:38

Otvírat baterii nemusíš, jsou tam malé větrací dirky...
Baterii samozřejmě dobít můžeš ale pokud je auto denně v provozu, je to možná zbytečné. Taky by stálo za to kontrolovat, aby při nabíjení nestouplo napětí nad 15V, to by se autu nemuselo líbit.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Baterie

Příspěvek od matys » 19.10.2010 16:40

JoeFocus.............Pokud jezdíš krátké trasy,baterie se nedobijí tolik jako při delší jízdě .Když už sis koupil nabíječku aku. ,zakup ještě hustoměr elektrolitu ( asi 25kč ) a nacucnutím elektrolitu zjistíš , v jak nabitém stavu je akumulátor .Měřit by se mělo před zahřátím jízdou a ne za chladu .Před případném nabíjení nabíječkou (1/10kapacity akumulátoru)odšroubuj víčka článků baterie (vzniká vodík).
U hustoměru bývá návod ke zjištění stavu nabití baterie.(na plováku hustoměru,kam dosáhne nacucnutá hladina elektrolitu je barevné značení .....červená = nabíjet.....zelená = nabito). Po dobití nechat aspoň 1/2 hod. vybublat , pak zašroubovat víčka a vložit do vozu .
Upozorňuji , že po připojení baterie budeš muset zadávat KÓD do rádia a pár km se bude jevit jiný chod motoru,než se upraví (restart ŘJ) běžnou jízdou .
Restart ŘJ.........beru zpět , nemáš benziňáka .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Baterie

Příspěvek od richisan » 19.10.2010 18:18

mtys: restart RJ prebieha aj na ropaku, akurat ze ho az tak nevnimas.

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host