Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Tak jsem zmaten. Pořád jsem žil (a pořád žiju) v tom, že Duratec jako vývojový následník Zetecu má hydroštely, čili automatické hydraulické nastavování ventilové vůle. Nakonec, jeden až dva už jsou u mě slyšitelné, tak tomu furt věřím. Nicméně v manuálu auta i v APM-TECu jsem narazil na hodnoty ventilové vůle předepsané pro tento motor.. Konkrétně na sání 0,25+-0,03 a výfuk 0,30+-0,03... Což mi přijde jako protimluv k hydroštelům...
Na druhou stranu, kdyby se tam ventilová vůle opravdu nastavovala, předpokládám, že se tak bude činit podložkami, nemýlím, se?
Na druhou stranu, kdyby se tam ventilová vůle opravdu nastavovala, předpokládám, že se tak bude činit podložkami, nemýlím, se?
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

-
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pezinok
- Kontaktovat uživatele:
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Duratec 2.0 (a asi ani 1.
nema hydrostely a vola sa vymedzuje podlozkami. Takze mas pravdu 


Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Motor má mechanické hrníčkové zdvihátka bez seřizovacích podložek s odolností na opotřebení po celou životnost motoru. Seřízení vůle je provedena výměnou hrníčků rozdílnou tloušťkou stěny dosedací plochy pro ventil a vačky. Rozvodový řetěz by měl být hlučný od 300 tis. km .
Proto je možnost sehnat náhradní díly u Mazdy řady 3 , 5 , 6 s označením MZR kde se jedná o totožný motor.
http://www.tipcars.com/applications/mag ... mailem=ano
Proto je možnost sehnat náhradní díly u Mazdy řady 3 , 5 , 6 s označením MZR kde se jedná o totožný motor.

http://www.tipcars.com/applications/mag ... mailem=ano
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Hmm.. Tak proč mi moje auto vykazuje příznaky typické pro hydroštely, které už neudrží tlak.. Ráno přijdu, nastartuju, otáčky dost spadnou a motoru se moc nechce... když ho chvilku podržím plynem, tak pak jede dobře (jakoby se hydroštely naplnily olejem) a ventily šly pak jak měly... No nic, budu pátrat..
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Natankuj jiný benál, začínají pančovat i ten a já to poznal na dovolené , když tam dal v chorvatsku humus 98, otáčky litaly a motor se třepal jak ratlík.
Moc jsem tomu nevěřil, ale nyní mám natankováno u nás místo 95, Vervu 95+ a je to znát i na startech.

Moc jsem tomu nevěřil, ale nyní mám natankováno u nás místo 95, Vervu 95+ a je to znát i na startech.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- jednaminus
- Nováček
- Příspěvky: 136
- Registrován: 21.04.2008 14:59
- Bydliště: Brno
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Po výměně těsnění pod hlavou z důvodu netěsnosti oleje jsem druhý den natankoval (převážně tankuji po rozsvícení rezervy a plnou) a po zahřátí začal motor hlasitě klepat (předtím motor neklepal). Studený byl tichý, jak se zahřál-klepal. Ventilové víko šlo dolů, kontroloval jsem uchycení (dotažení vaček), vůli ventilů, nastavení rozvodů. Všechno ok. S klepajícím motorem jsem vyjel celou nádrž. Bylo mi jedno, jestli se kousne, protože jsem na auto byl pěkně nas….ý
Natankoval jsem zase plnou a klepání bylo po chvíli pryč. Od té doby motor zase tichý. A se zdvihátky je to jak píše ballu. Hlavu jsem měl 2x dole a jsou tam opravdu mechanické hrníčky. Olej vymezuje vůli jen u napínání rozvodového řetězu.

nimbus silver mondeo combi 2.0 107kw 01 celoroční 8,6/100km
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Jo, ty hrníčky jsou tak jak píše ballu a i včera jsem si to ověřil u mechanika.. Ještě mě tak napadá, že kdyby ten napínák řetězu neudržel tlak, tak by to taky mohlo být tím - lehce se posune časování vantilů... Ale tohle budu řešit, až zase nebudu mít do čeho kopnout...teď mě čakeají přední brzdy, pokakanej motorek v pravém předním světle a vůbec komplet technická... A to jsem zjistil, že mi blbnou kukačky uvnitř v autě...nemaáte někdo černý navíc? 
A ten benzín zkusím..dřív jsem tankoval tu víceméně výhradně na Agipu, teď to mám kousek k Benzině a připadá mi to horší...tak zase začnu asi jezdit tam.

A ten benzín zkusím..dřív jsem tankoval tu víceméně výhradně na Agipu, teď to mám kousek k Benzině a připadá mi to horší...tak zase začnu asi jezdit tam.
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

-
- Junior
- Příspěvky: 228
- Registrován: 02.03.2009 21:29
- Bydliště: v horách na severu
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
jsem snad v Jesu neměl nikdy žádný problém s benzinem,teď beru nejčastěj za lidlem a nevnímám žáden rozdíl... no všechno je možné 

FM 01 kombi,107kW. ...à essence
- Wizzy008
- Junior
- Příspěvky: 270
- Registrován: 15.10.2008 07:45
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Ty jo, další místní...já čumím
Já právě taky ne, proto hledám příčiny i jinde.. A o té benzínce za Lidlem vím, ale zatím jsm neměl odvahu

Já právě taky ne, proto hledám příčiny i jinde.. A o té benzínce za Lidlem vím, ale zatím jsm neměl odvahu

Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver

- mira.s
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 19.04.2015 23:31
- Bydliště: Hulín-okr.Kroměříž
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Pánové,mám dotaz myslkm k tématu..
Poslední dobou slyším občas jakoby zacvrlikání ventilů.
Dělá to vždy kolem 1900-2000otáček po přidání plynu.
Jak jdou otáčky trochu nahoru,tak to ustane,je to vždy takové krátké zazvonění např po přeřazení a přidání plynu.Dřív tl nedělalo,nebo jsem to nezaznamenal,ale motor nějak extrémně ani nepodtáčím.
Měl jsem podezření na ventilovou vůli.
Tankuji na dobrých benzinkách a dávám už tak 15tis.km aditiva od Vifu,která dost účinně rozpouští karbon,tak jsem si říkal,jestli tam byl karbon a teď není,tak to možná zvoní,ale to jsou jen mé dedukce.Jinak motor táhne,jako hovado,všechno bez problémů a spotřeba 6,5 léto-7.5zima.
Výše bylo psáno,že ventily se po celou životnost nemusí štelovat.
Děkuji za případné odpovědi.
Motor 2.0duratec,190tis.km
Poslední dobou slyším občas jakoby zacvrlikání ventilů.
Dělá to vždy kolem 1900-2000otáček po přidání plynu.
Jak jdou otáčky trochu nahoru,tak to ustane,je to vždy takové krátké zazvonění např po přeřazení a přidání plynu.Dřív tl nedělalo,nebo jsem to nezaznamenal,ale motor nějak extrémně ani nepodtáčím.
Měl jsem podezření na ventilovou vůli.
Tankuji na dobrých benzinkách a dávám už tak 15tis.km aditiva od Vifu,která dost účinně rozpouští karbon,tak jsem si říkal,jestli tam byl karbon a teď není,tak to možná zvoní,ale to jsou jen mé dedukce.Jinak motor táhne,jako hovado,všechno bez problémů a spotřeba 6,5 léto-7.5zima.
Výše bylo psáno,že ventily se po celou životnost nemusí štelovat.
Děkuji za případné odpovědi.
Motor 2.0duratec,190tis.km
FoFo GHIA kombi 2,0-107Kw/2005
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Ventily stejne jako rozvody jsou koncipovany jako bezudrzbove, takze se do toho nikde nepohrnou. Faktem je, ze se to rozhodit muze a pak je potreba s tim neco samozrejme udelat jako treba na mem byvalem aute. Volny retez vlivem vytahani nebo spatneho napinaku uslysis a az to bude moc, tak to nechas vymenit. Neserizene ventily uslysis taky a ty jdou aspon zkontrolovat/zmerit po sundani ventilvika. Odstranit tu vuli uz je ale jina, jak je nejspis jiz psano a jak je patrne z obrazku. Rozvody musi i s vackama dolu. Je pak otazka, zda je rovnou nevymenit nebo aspon napinak, ten je takovy nejnachylnejsi.
Cili bych se na cvrlikani vykaslal, mozna to ani nebude od ventilu.
Cili bych se na cvrlikani vykaslal, mozna to ani nebude od ventilu.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 23.07.2014 09:28
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Ahoj, mám Duratec s přestavbou na lpg a mám slyšet řetěz a potřebuju udělat vůle ventilů. Teď je otázka co s tím? řetěz by měl jít napnout? Na kolik tak vyjdou ty vůle? Díky.
Ford Focus combi 99, 1,6
-
- Test driver
- Příspěvky: 2663
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
Rozvodový řetěz se napíná automaticky hydraulickým napínákem. Pokud už je řetěz příliš vytahaný, tak ho napínák už nedopne a je nutné rozvody vyměnit. Níže jsem ti vypsal jednotlivé díly a jejich ceny u fordu. V náhradě je asi neseženeš, ale kdo ví. Jako sadu jsem to taky nenašel, ta by byla snad levnější. K tomu ještě připočítej podružný materiál, těsnění a práci.
Rozvodový řetěz: 2049kč
Vodicí lišta: 853kč
Napínací lišta: 1271kč
Hydraulický napínák: 2556kč
Ohledně ventilů... Seřizují se výměnou hrníčků, jak je tu již napsané. Vzhledem k tomu, že jezdíš na LPG tak stojí za zvážení minimálně změření tlaků a případně sundání hlavy a kontrola stavu ventilů, případně zabroušení nebo výměna. Níže je uvedena cena jednoho hrníčku- je jich tam 16. Pravděpodobně nebude třeba je měnit všechny. Některé půjdou prohodit mezi sebou dle vůlí, jiné vyměnit a některé třeba zůstanou.
Hrníček: 180- 550kč
A ceny jsou bez DPH a bez případných slev...
PS.: Neptáš se doufám na auto z tvého podpisu?
Rozvodový řetěz: 2049kč
Vodicí lišta: 853kč
Napínací lišta: 1271kč
Hydraulický napínák: 2556kč
Ohledně ventilů... Seřizují se výměnou hrníčků, jak je tu již napsané. Vzhledem k tomu, že jezdíš na LPG tak stojí za zvážení minimálně změření tlaků a případně sundání hlavy a kontrola stavu ventilů, případně zabroušení nebo výměna. Níže je uvedena cena jednoho hrníčku- je jich tam 16. Pravděpodobně nebude třeba je měnit všechny. Některé půjdou prohodit mezi sebou dle vůlí, jiné vyměnit a některé třeba zůstanou.
Hrníček: 180- 550kč
A ceny jsou bez DPH a bez případných slev...
PS.: Neptáš se doufám na auto z tvého podpisu?
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
ps a ty si ještě neslyšel jak pryžový rozvoďák chrastí jako kovový řetěz? LOL 

FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 26.04.2017 21:38
Re: Duratec HE 2.0 a ventilová vůle
ahoj, ty ventilové vůle sání 0,25+-0,03 a výfuk 0,30+-0,03 sedí?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů