Duratec HE tuning

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od TripleJay » 16.07.2009 18:31

Minuly tyzden som objednal a dnes mi dosiel zadarmo katalog Burton Power 2009 :P
Ani som necakal ze vobec dojde a nie tak skoro 8) Tlacena verzia na pozeranie obrazkov a info ma predsa len nieco do seba :mrgreen:
Da sa to objednat vyplnenim udajov TU

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od bee » 21.07.2009 10:34

A konecne mame aj graf k FBW-200:
http://www.drm-msport.co.uk/ST150.aspx
Vsimnite si ze je to graf výkonu na kolesách :idea: (modré čísla na tlačených výstupoch brzdy Profituning-u)
vecer to nahodim do excelu :mrgreen: a transponujem do jedneho grafu pre porovnanie.
Kto ma graf k 2.0 Duratec?

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od TripleJay » 21.07.2009 11:34

Vcedula je na dofci, tak si dovolim hodit jeho GRAF :P

Vlado ma na kolese 118k. Neni tych ich nejak malo potom, 140k? "Len" o 22k viac ako Vlado a to je u nich boddy+komplet vyfuk 8O Ci zle to citam? :oops: To akoby dali len na 180+k, a nie 200.

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od bee » 21.07.2009 14:01

ano, citas to dobre.
na prvy pohlad to vyzera ako interpolacia vladovho motora potiahnuta na 7000 ot/min
a tam sa vytvoril ten narast o 24,5 PS (koní) na kolese.
vcedula_meranie_FBWinterpolacia.JPG
Naposledy upravil(a) bee dne 21.07.2009 14:22, celkem upraveno 1 x.

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od TripleJay » 21.07.2009 14:13

No a aky je teda tvoj zaver? Ked to uz stoji 2800Ł? To kupim vyfuk+zvody+vacku+sanie+uprava ECU a mal by som mat to iste vykonovo za polovicnu cenu...
Samozrejme, ak chce ist niekto vyse 180k, resp. vyse 220, menit creva a tak, tak aj toto cele throttle body kit je potrebne a ziaduce, ale asi vazne cisto na race pouzitie.

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od bee » 21.07.2009 14:32

je to prilis drahe , to je jasne, plus 12 000 Sk na cestu do UK... :roll: e-e
to sa da za 2000 vymaknut na e-bay 2,5T ST engine swap a mas pokoj :twisted:
ale do fiesty, kam to aj je urcene je to zaujimave, len trochu pozde, ked sa caka uz na 1,6T, myslim :idea:

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od bee » 12.09.2009 20:01

Toto videjko stoji za to, je aj v HQ, mňamka:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BxSec111VCc[/youtube]
8O 4:03 - 4:04 alebo 5:56 - 5:58 , 7:17 :mrgreen: žltý diabol dvíha predné vnútorné koleso :!: :twisted:

Uživatelský avatar
Miguelicek
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2745
Registrován: 09.08.2008 16:31

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od Miguelicek » 19.04.2010 13:01

Chtělo by tohle vlákno nějak oživit, nemyslíte...??? :mrgreen:

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od Marťas » 19.04.2010 21:31

Jj...mel bys zacit :palec_nahoru:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Miguelicek
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2745
Registrován: 09.08.2008 16:31

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od Miguelicek » 19.04.2010 21:53


Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od bee » 04.08.2010 23:27

ked ozivit tak ozivit :wink:
nedavno som dostal SZ tohto znenia, tak to hodim sem:
"Ahoj,

rozhodl jsem pro nějaký DURATEC 2.0 tuning. Zatím pouze zjišťuju, jak dosáhnout nějakého zvýšení výkonu a kontaktoval jsem firmu sportmotor.cz ohledně úprav (bohužel od nich stále žádná odpověď... )

Plán mám zatím takový:
výměna 55mm TB za 60mm (http://www.european-parts.net/catalog/p ... cts_id=881)
vačky Cosworth (http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails. ... ductID=307)
výměna komplet výfuku, rozhodnutí padlo na Milltek, páč jiné výrobce nejsem schopen najít a firma Sportmotor je jediným dovozcem...jednalo by se o svody, decat trubku až po koncovky(tady mi ovšem vzniká problém s ST nárazníkem, protože Milltek dělá twin koncovku, což u mě nepřipadá v úvahu)

Na tebe bych měl pár otázek, jako na znalce :
1) na kolik reálných hp se můžu dostat touto úpravou?
2) při této úpravě neni třeba měnit kované vnitřnosti motoru?
3) vačky Cosworth se vymění pouze za stávající vačky(kus za kus), nebo je potřeba nějaké další příslušenství(nové pružiny atd.), rád bych bral ty z pumaspeedu(viz odkaz)?

Víc mě teď nenapadá Za informace děkuju, i za jakékoliv nové info, které mi pomůže s realizací mého projektu "

Tak, predovšetkým aj ked mi to lichotí tak nie som znalec, len amatér-nadšenec :wink:
Články o "tunení" Duratecu HE I4 sú hojné v UK, je to oblúbený motor pre svoj potenciál, dizajn a obstarávaciu cenu :mrgreen:
Z toho co som nastudoval je základ v otvorení sania a výfuku - teda zahodit továrenský manifold sania a dat paralelné TB a rovnako s výfukom - továrenský prec a race zvody nahodiť. Toto dostane výkon asi na 200 koní ale pod podmienkou ze RJ motora to umožní - čo továrenská RJ Focusa neumožní lebo je nastavená na min spotrebu pri max. výkone a min. emisiách - teda 150k nech sa deje co sa deje. Asi tolko o ladení Duratecu vo Focuse alebo Mondeu si myslím ja po mojich skúsenostiach
Ani páni z DRM nedostali z továrenskej RJ po dlhom-predlhom ladení na vlastnej moto-brzde viac ako 185 koní a to sú asi celkom dobre vybavení (technicky aj odborne), takže bez nejakej aftermarket RJ to asi vyššie nepôjde. Preto si myslím že vačka bez seriózneho remapu RJ je zbytočný luxus, na druhej strane ovela lacnejšia ako TB kit (asi 1/5 ceny, lenže s otáznym efektom, poznámka o min. náraste 15bhp na standardnom motore je na smiech).
Vacka je dobrá ale az po TB, výfuku a ECU+mapy podla mna, posledna stacia pred zosilnovanim vnutornosti...
Osobne sa mi paci turbo konverzia od americkych focussport, je to ovela vhodnejsie a praktickejsie do 1350 kg tazkeho auta akym focus je... stojí a padá to zase na remape - ktorý je pri konverzii nevyhnutny ale kto to tu vie urobit? asi nik! Americké RJ su iné ako EU, takze mapa od FS nebude k nicomu, skoda.
My 5 cents :mrgreen:
Čo vy na to?

tomv
Nováček
Nováček
Příspěvky: 143
Registrován: 18.01.2010 22:23
Bydliště: JM

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od tomv » 04.08.2010 23:56

Nemáte někdo reálné skušenosti kolik přidá výkonu čip (třeba bluefin) ?
Mondeo 2.0 Duratec HE 2005 hatchback GHIA+

Galerie: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 73&t=19266
_________________________________
dříve: Sierra´89 2.0i ,Escort´93 1.6i,Mondeo´93 2.0i,Scorpio´96 2.3i,Escort´97 1.6i

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od vcedula » 05.08.2010 08:00

chip od bluefin na haldkom benzine ti spravi od -5 dp +5 PS. Jednoducho chip na takto motor nema zmysel z pohladu maximalneho vykonu, ovsem ma zmysel an vurovnanie krivky krutiaceho momentu pripadne na vyrazne zvysenie krutiaceho momemntu v urcitych otackach.

Bee - velmi dobre napisane, skoda ze uz tuto hracku nemam doma. Ta zmena RJ je podla mna nevyhnutna vec ak sa chces dostat na vyssie cisla, to je jasna vec aj pri inych hladkych benzinoch. Len potom treba zase davat pozor na emisie a podobne veci, tam sa to zasa dostane mimo predpisovov predpokladam.

Mne sa hrozne pacilo ladenie od Cosworthu. Sice je to nakladnejsie, ale (ked sa dobre pamatam) mali komplet riesenie. Okrem toho, turbo by som do toho nedaval, lebo nespravis nic ine len 2.0 Ecoboost. A okrem toho, hladky benzin je bomba, nedavaj tam turbodieru., nechaj ho taky ako je, hravy v kazdej situacii ;)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od bee » 05.08.2010 08:03

Presne si to vystihol, pri naladeni na max urcite vyskocia emisie, co v civilnom aute dost vadi, na zavodnom ani nie 8)

Uživatelský avatar
Miguelicek
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2745
Registrován: 09.08.2008 16:31

Re: Duratec HE tuning

Příspěvek od Miguelicek » 05.08.2010 10:42

Takže pokud vačky, tak jedině s přemapováním :idea: Jinak jejich instalace ztrácí smysl, jestli jsem to pochopil správně. Proč tedy na tomto odkazu http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails. ... ductID=307 píší, že lze použít se standartními mapami... :?:

Při výměně výfuku a TB si myslím, že ECU neni potřeba řešit, nebo se opět mýlím...? Na EUParts při této úpravě u Fiesty ST to přidalo dle grafu 15 koní.

Jinak abych aktualizoval svůj stav, kvůli kterému se bee takto pěkně rozepsal :palec_nahoru: Svody a sport-cat/decat bude od Millteku a Cat-back beru od Piper Exhaust(přesněji ST replica cat back duplex, s koncovkami Slash Cut 4"), TB určitě vyměním za větší 60mm. Pouze vačky si nejspíš rozmyslím :roll:

Pokud k tomu má ještě někdo znalý cokoliv říct, ať neváhá, každá rada dobrá, jak pro mě, tak pro ostatní. V místních končinách se o těchto motorech moc nedočtete, pouze v UK a to určitě neni pro každého :bebng:

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti