Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od MichalBa » 19.07.2010 16:27

Zdravím všechny, prosím o radu - mám Ford Focus II combi, 1,6TDCi 80kW, najeto 94 tis. km.Když auto zaparkuji (i v mírnějším kopci - ve stejném kopci jsme otestovali jiné auto, které nepopojíždělo) se zařazenou rychlostí (ručku nedávám), auto začne po chvíli popojíždět v pravidelných intervalech: zhruba 10 cm popojede, zastaví se, po chvíli opět popojede těch 10 cm a zastaví se.Spojka by měla být OK - neprokluzuje. Nevíte, čím by to mohlo být? Mockrát díky!


MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od MichalBa » 19.07.2010 16:42

Jo, jo, přesně tak, jedničku nebo zpátečku

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od mickielli15 » 19.07.2010 17:37

někde jsem četl (ale nevím kde, takže je to možná klidně "jedna paní povídala"), že při zařazené rychlosti z kopce bez ručky něco trpí, ale nevím co. Co je na tom pravdy, nevím, ale radši vždy dávám ručku - tedy já mám elektrickou, takže tam to většinou Max udělá za mě a když ne, tak mi to aspoň poví zapípáním nebo hláškou da displeji...
Ale s tím popojížděním je to divný - dokud to nevyřešíš, bych radši brzdil i ručkou...
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od ballu » 19.07.2010 18:16

Tenký film oleje na stěnách válce, nedotěsňuje na kroužcích komresní tlaky. To udělá každé auto, jen časový rozdíl posunutí je jiný. :( Dá se ovlivnit specifikací oleje. :o
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od MichalBa » 19.07.2010 18:37

ballu píše:Tenký film oleje na stěnách válce, nedotěsňuje na kroužcích komresní tlaky. To udělá každé auto, jen časový rozdíl posunutí je jiný. :( Dá se ovlivnit specifikací oleje. :o
Moc díky za názor a radu, ale mám najeto "jen" 94 tis. km, není to málo? Nežralo by auto v tom případě více oleje? Měním olej po 20 tis. a zatím jsem nemusel olej mezi výměnami dolévat.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od ballu » 20.07.2010 08:21

Jak jsi přišel na to, měnit olej po 20tis. km a jaký tam dáváš? V těchto km máš již olej znehodnocen, obsahuje hodně nepřípustných složek, tím se snižuje mazivost a tím i životnost motoru.Nehleď na to co píší v manuálech a na krabicách od oleje. Ty oleje pro větší nájezd jsou kvalitnější, ale je lépe je používat na standartní km nájezd. Měl by si měnit olej v max. 15 tis. a jestli jezdíš kratší trasy i v 10 tis., protože kvalita nafty je na mizerné úrovni. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V


MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od MichalBa » 20.07.2010 10:01

ballu píše:Jak jsi přišel na to, měnit olej po 20tis. km a jaký tam dáváš? V těchto km máš již olej znehodnocen, obsahuje hodně nepřípustných složek, tím se snižuje mazivost a tím i životnost motoru.Nehleď na to co píší v manuálech a na krabicách od oleje. Ty oleje pro větší nájezd jsou kvalitnější, ale je lépe je používat na standartní km nájezd. Měl by si měnit olej v max. 15 tis. a jestli jezdíš kratší trasy i v 10 tis., protože kvalita nafty je na mizerné úrovni. :(
Jak psal Ballu - je to standardní interval, který mi řekli i v orig. servisu u Fordu. Používám standardní olej 5W 30.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od ballu » 20.07.2010 10:43

Neznám olej pro Forda viskozity 5W30 , specifikace A1/B1 s intervalem vyšším jako max 15 tis. km.S udávaným intervalem vyšším jako 15 tis. km je již specifikace A4/B4 nebo A5/B5 což stále opěvovaný manuál výslovně zakazuje a většina členů striktně dodržuje. Jestli má motor km které udáváš , tak ho máš ve stavu, jako by měl dvakrát tolik. Nech změřit tlaky, ty ti napoví opotřebení válců.Když budou válce OK, tak je špatná volba oleje na způsob jízdy a hlavně moc najetých km na něj. Dle projevu motoru ti přesně napíši způsob jak jezdíš. Otáčkoměr ti málokdy přesáhne 2500 ot a většinou jezdíš a řadíš 1500 - 2200 ot. Mám pravdu? 8O
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2764
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od Raada » 20.07.2010 11:04

Ballu: ja mam ten samy motor a jezdim na pravidelne vymeny bud po 20tis. km nebo po 1 roce tak jak mi predepisuje servisni kniha a pouzivam standardni olej od Forda Formula F (drive Formula E). Nikdo s tim nema zadny problem a jak jsem psal tento interval je primo predepsan od Forda.

MichalBa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 19.07.2010 16:14

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od MichalBa » 20.07.2010 11:22

ballu píše:Neznám olej pro Forda viskozity 5W30 , specifikace A1/B1 s intervalem vyšším jako max 15 tis. km.S udávaným intervalem vyšším jako 15 tis. km je již specifikace A4/B4 nebo A5/B5 což stále opěvovaný manuál výslovně zakazuje a většina členů striktně dodržuje. Jestli má motor km které udáváš , tak ho máš ve stavu, jako by měl dvakrát tolik. Nech změřit tlaky, ty ti napoví opotřebení válců.Když budou válce OK, tak je špatná volba oleje na způsob jízdy a hlavně moc najetých km na něj. Dle projevu motoru ti přesně napíši způsob jak jezdíš. Otáčkoměr ti málokdy přesáhne 2500 ot a většinou jezdíš a řadíš 1500 - 2200 ot. Mám pravdu? 8O
No pravdu máš tak na 70% - roční nájezd kolem 25tis km, město a dálnice půl na půl. Řadím většinou okolo 2000 ot., (jezdím kolem 1600 - 2200 ot.) na dálnici mám kolem 2800 otáček (tachometrovych 140 km/h). To je špatně? Dřívější výměna oleje - to je pro mne novinka - jak říkám, ve znač. servisu Ford mi bylo sděleno 20 tis. km, pro tento motor a tento typ oleje.
Motor by měl mít tolik, kolik udávám, koupeno min. rok v Německu. Tlaky nechám změřit určitě,díky za radu.

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2764
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od Raada » 20.07.2010 11:27

Ty otacky jsou naprosto v pohode, neboj. Ja vetsinou take radim kolem 2000ot. a na dalnici tocim vice. Obcas ale pri predjizdeni vytocim motor na 3500-4000otacek.

Uživatelský avatar
mickielli15
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 787
Registrován: 27.01.2009 03:54
Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od mickielli15 » 20.07.2010 11:34

MichalBa píše:Dřívější výměna oleje - to je pro mne novinka
pro motor je sice předepsaných 20000km, ale opravdu tu spousta lidí mění po 15000 a já k nim patřím taky. Prostě mám svoje auto rád natolik, že mu chci dopřát to nejlepší a ne ho k tomu limitu 20000 přiblížit natěsno. Těch 20000 je maximálních přípustných, takže je jasný, že motoru prospěje, když je to o něco dřív. 15000 mi přijde jako rozumný kompromis a ani to v dlouhodobém měřítku není nějak drasticky dražší, chci říct - nezruinuje mě to. :)
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition :-)
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti

Příspěvek od ballu » 20.07.2010 11:50

To vše je při značce ideál, ale jak jsem psal, bionafta snižuje žívotnost oleje a jeho funkčnost skoro na polovinu a raději výměna spíše než později, hlavně bývá zasraný filtr. Znám sterého dědulu, který dělal v servisu a ten měnil olej na své škodě MB 1000 každých 5000 km. To auto a motor je ve stavu jako by sjel z pásu. To je ale zase moc vyhrocený ale podstata stejná, kvalitní olej a radějí častější výměna udává motoru životnost a zvláště, když je motor oturben, tam je kvalita a včasná výměna omegou. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů