porucha motoru ( ozubené kolo )
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.07.2009 10:14
- Bydliště: Bílovec
- Kontaktovat uživatele:
porucha motoru ( ozubené kolo )
Zdravím,
mám takový problém, při běhu motoru a ujetí tak 100 metrů se mi rozsvítí kontrolka poruchy motoru, ozubené kolo.
Teď to upřesním, mám FOFO II, r.v. 2006, 1.6 TDCI 66kW najeto cca 67 000 km, příbližně mezi 55 000 - 57 000 km jsem vyměnil, olej + filtr oleje, vzduchový filtr, filtr od klimy + dostřik klimy, potom brzdy přední desky + kotouče a pak palivový filtr, přibližně po 6 000 km od výměny jsem natankoval na benzine tu novou naftu Verva a druhé ráno potom jsem ujel ato metru a najednou porcuha motoru, auto nejelo, tak jsem zastavil vypnul zapnul a vše ok... druhý den vše ok a další den se to opakovalo. Jen ráno a pouze při 1. nastartování.
Tak jsem se naštval a natankoval jsem naftu kde jsem tankoval normálně na Agipu. problém ustal. Asi po 2 týdnech, konkrétně dneska jsem auto umýval a všiml jsem si kolem palivového filtru trochu mastnoty a tekutiny, bohužel těžko říct jestli po umývání nebo z filtru, čichová i chuťová zkouška neprůkazna... no ujel jsem 100 metrů a opakovalo se, akorát dneska jsem měl v nádrži jen zbytek nafty cca 80 km dojezd dotankoval jsem udělalo mi to ještě jednou ale po vypnutí a nastarotování vše ok. Motor není hlučný, nekouří, nežere nic navíc, jede tak jak má, jediné co jsem tak spozoroval že strašně dlouho to startuje, tak jsem po Vašich radách natankoval Shell PowerDiesel a i tenhle problém vyřešen.
Prosím o radu, všim jsem si že od poslední výměny oleje už mám najeto 13 000km ale v servise ( originálním ) mi řekli že vpohodě co 20 000 km můžu měnit olej tak nevím.
Děkuji
mám takový problém, při běhu motoru a ujetí tak 100 metrů se mi rozsvítí kontrolka poruchy motoru, ozubené kolo.
Teď to upřesním, mám FOFO II, r.v. 2006, 1.6 TDCI 66kW najeto cca 67 000 km, příbližně mezi 55 000 - 57 000 km jsem vyměnil, olej + filtr oleje, vzduchový filtr, filtr od klimy + dostřik klimy, potom brzdy přední desky + kotouče a pak palivový filtr, přibližně po 6 000 km od výměny jsem natankoval na benzine tu novou naftu Verva a druhé ráno potom jsem ujel ato metru a najednou porcuha motoru, auto nejelo, tak jsem zastavil vypnul zapnul a vše ok... druhý den vše ok a další den se to opakovalo. Jen ráno a pouze při 1. nastartování.
Tak jsem se naštval a natankoval jsem naftu kde jsem tankoval normálně na Agipu. problém ustal. Asi po 2 týdnech, konkrétně dneska jsem auto umýval a všiml jsem si kolem palivového filtru trochu mastnoty a tekutiny, bohužel těžko říct jestli po umývání nebo z filtru, čichová i chuťová zkouška neprůkazna... no ujel jsem 100 metrů a opakovalo se, akorát dneska jsem měl v nádrži jen zbytek nafty cca 80 km dojezd dotankoval jsem udělalo mi to ještě jednou ale po vypnutí a nastarotování vše ok. Motor není hlučný, nekouří, nežere nic navíc, jede tak jak má, jediné co jsem tak spozoroval že strašně dlouho to startuje, tak jsem po Vašich radách natankoval Shell PowerDiesel a i tenhle problém vyřešen.
Prosím o radu, všim jsem si že od poslední výměny oleje už mám najeto 13 000km ale v servise ( originálním ) mi řekli že vpohodě co 20 000 km můžu měnit olej tak nevím.
Děkuji
Ford Focus II 1,6 TDCi 66kW předchozí vůz Škoda Felicia 1,3 MPi 40 kW
- studenic
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 20.08.2009 18:32
- Bydliště: Prostějov
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
Ahoj,
poridil jsem si nedavno taky Focuse II 1,8 TDCi a pri jizde se mi rozsvitila taky tato kontrolka. Po zastaveni, vypnuti motoru a opetovne nastartovani bylo vse vporadku. Nechal jsem to byt, ale dnes se mi rozsvitila opet. Stejnym postupem, tj. vypnutim motoru se mi ji podarilo vypnout, ale mam z toho spatny pocit a v tydnu radsi zajedu do servisu.
Kdyz kontrolka svitila jsem nepocitoval zadne snizeni vykonu, zmenu zvuku motoru ani prehrati.
Prvni rozsviceni se stalo asi po ujeti 100km, klidnou jizdou, zadne zavodeni a dnes to bylo asi po 30km. Auto mam jen chvili a tankoval jsem jen jednou...Shell Vpower Diesel.
Doufam ze to nebude nic vazneho
poridil jsem si nedavno taky Focuse II 1,8 TDCi a pri jizde se mi rozsvitila taky tato kontrolka. Po zastaveni, vypnuti motoru a opetovne nastartovani bylo vse vporadku. Nechal jsem to byt, ale dnes se mi rozsvitila opet. Stejnym postupem, tj. vypnutim motoru se mi ji podarilo vypnout, ale mam z toho spatny pocit a v tydnu radsi zajedu do servisu.
Kdyz kontrolka svitila jsem nepocitoval zadne snizeni vykonu, zmenu zvuku motoru ani prehrati.
Prvni rozsviceni se stalo asi po ujeti 100km, klidnou jizdou, zadne zavodeni a dnes to bylo asi po 30km. Auto mam jen chvili a tankoval jsem jen jednou...Shell Vpower Diesel.
Doufam ze to nebude nic vazneho

- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
mam pocit, jestli to neni nejaka kontrolka na uvitanou
, kdyz jsem mel auto chvilku, tak se mi taky jednou rano rozsvitila presne tato kontrola, chvili sem cekal a furt svitila, pak sem zhasnul motor a znova nastartoval a zase svitila. Pote co sem se rozjel zhasla a od te doby se to uz nikdy neobjevilo. Pul roku na to me Foki delal diagnostiku a zadna zavada se tam nezobrazila....



"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue


Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
To: keep1 - ak dlho štartuje - vyzerá to na "spadanie" paliva od filtra - teda netesnosť niekde okolo filtra...prisaje si vzduch a nafta trochu poklesne nazad do nádrže...
Aj ke al emastnota od nafty na či okolo paliváku - treba sa poobzerať tam...trebárs i pri naštartovanom motore....každopádne sledovať to.
Ideálne načítať pamäť závad - ak je to porucha súvisiaca s dodávkou paliva - je signalizácia poruchy totožná s problémom dlhého štartovania.../ak to teda už trvalo neštartuje ok/ - ale dlhé štartovanie by nemalo byť problémom nekvalitnej nafty...ak nebola výnimočne významne pančovaná...

Aj ke al emastnota od nafty na či okolo paliváku - treba sa poobzerať tam...trebárs i pri naštartovanom motore....každopádne sledovať to.
Ideálne načítať pamäť závad - ak je to porucha súvisiaca s dodávkou paliva - je signalizácia poruchy totožná s problémom dlhého štartovania.../ak to teda už trvalo neštartuje ok/ - ale dlhé štartovanie by nemalo byť problémom nekvalitnej nafty...ak nebola výnimočne významne pančovaná...





Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- studenic
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 20.08.2009 18:32
- Bydliště: Prostějov
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
Tak jsem se dnes objednal na prohlidku k Fordum, je to az na patek, ale uz ted jsem pekne zvedave co znich vypadne.



- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
Pozor na jedno - najradšej sa im pozdáva postupovať od výmen najdrahších súčiastok a lacné prídu až na koniec....studenic píše:Tak jsem se dnes objednal na prohlidku k Fordum, je to az na patek, ale uz ted jsem pekne zvedave co znich vypadne.![]()
Ak už dávaš "vyšetrovať" - zamysli sa čo ti navrhujú ako postup.





Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- studenic
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 20.08.2009 18:32
- Bydliště: Prostějov
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
Jak jsem psal, mel jsem auto v patek na prohlidce u Fordu. Zkontrolovali stav nemrznouci kapaliny v chladici a doplnili trochu oleje. Nejpodstatnejsi pro me byla diagnostika a problem s "poruchou motoru".
Auto melo zaznamenane nasledujici chyby:
1 - obvod A snimace polohy pedalu skrtici klapky
2 - vysoka hodnota ridiciho obvodu EGR
3 - vadna funkce vstupniho obvodu spinace spojky
4 - zjistena kradez, vozidlo imobilizovano
5 - neplatna data obdrzena od ridiciho modulu karoserie
ad 4,5: neprikladal bych velkou vahu, menil jsem baterii v ovladaci a ridici modul karoserie fakt nevim co je
ad 1,2,3: ktera z techto chyb ma na svedomi "poruchu motoru" mi v servisu nerekli, na vlakne o EGR ventilu jsem stimto souvislost nenasel, jen ze je to nemoc focusu; u zbyvajicich dvou chyb to muzou byt snimace, zkrat a milion dalsich veci
Zaznamy mi vymazali tak uvidim co se bude dit
Auto melo zaznamenane nasledujici chyby:
1 - obvod A snimace polohy pedalu skrtici klapky
2 - vysoka hodnota ridiciho obvodu EGR
3 - vadna funkce vstupniho obvodu spinace spojky
4 - zjistena kradez, vozidlo imobilizovano
5 - neplatna data obdrzena od ridiciho modulu karoserie
ad 4,5: neprikladal bych velkou vahu, menil jsem baterii v ovladaci a ridici modul karoserie fakt nevim co je
ad 1,2,3: ktera z techto chyb ma na svedomi "poruchu motoru" mi v servisu nerekli, na vlakne o EGR ventilu jsem stimto souvislost nenasel, jen ze je to nemoc focusu; u zbyvajicich dvou chyb to muzou byt snimace, zkrat a milion dalsich veci
Zaznamy mi vymazali tak uvidim co se bude dit

- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
No čo??? Tá exhibionistická kontrolka čo sa ti tak rada ukazovala? Spí, či už sa odsťahovala?




Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- studenic
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 20.08.2009 18:32
- Bydliště: Prostějov
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
Bohuzel se zase probudila...a uz 3x. Pokazde kdyz jedu nekam dal a vypnutim motoru a opetovnym nastartovanim zase zhasne. Jelikoz jsem kupoval auto primo od Fordu, uz jsem domluveny a na jejich naklady mi to spravi. Zatim nevim jaka zavada se zaznamenala diky tomu kolecku, ale znova na diagnostiku kvuli tomu nepojedu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.07.2009 10:14
- Bydliště: Bílovec
- Kontaktovat uživatele:
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
zdravím,
už jsme zas mojemu focuskovi přidal dalších pár tisíc... no a udělal jsem jednu věc netankuju žádne extra paliva... jen AGIP TECHdiesel... a nalil jsem tam aditivum STP nebo nějak tak se to jmenovalo jedno na vyčištění palivového systému a jedno na trysky... to jedno se používa co 2000 km a to druhé co 5000 km lil jsem ho do prázdné nádrže a hned jsem natankoval, co jsem spozoroval po ujetí cca 10 km motor neuvěřitelně klidný a tichý volnoběh upe luxus... startování okamžíté a vytáčení maximálni
prostě za 300 kč se z mojeho auta stalo auto nové
od té doby jsem ujel 1500 km a zatím bez problémů jak studené starty jsou vpohodě tak uvítací kontrolka se neoběvila.... snad to teď nezakřiknu! jediný problém co teď řeším je nefunkční zásuvka a hvízdání řemene nebo napínací kladky... ale v průběhu týdne to vyřeším snad...
závěr asi nejde tak o super skvělé paliva litr za 30 kč... lepší koupit aditivum a tankovat za 25 kč. ale fakt doporučuju líjte aditiva protože je to nesrovnatelný rozdíl
už jsme zas mojemu focuskovi přidal dalších pár tisíc... no a udělal jsem jednu věc netankuju žádne extra paliva... jen AGIP TECHdiesel... a nalil jsem tam aditivum STP nebo nějak tak se to jmenovalo jedno na vyčištění palivového systému a jedno na trysky... to jedno se používa co 2000 km a to druhé co 5000 km lil jsem ho do prázdné nádrže a hned jsem natankoval, co jsem spozoroval po ujetí cca 10 km motor neuvěřitelně klidný a tichý volnoběh upe luxus... startování okamžíté a vytáčení maximálni


závěr asi nejde tak o super skvělé paliva litr za 30 kč... lepší koupit aditivum a tankovat za 25 kč. ale fakt doporučuju líjte aditiva protože je to nesrovnatelný rozdíl

Ford Focus II 1,6 TDCi 66kW předchozí vůz Škoda Felicia 1,3 MPi 40 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.07.2009 10:14
- Bydliště: Bílovec
- Kontaktovat uživatele:
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
ještě dodám že opět startuju stylem otočím kličkém a hopla 

Ford Focus II 1,6 TDCi 66kW předchozí vůz Škoda Felicia 1,3 MPi 40 kW
- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
myslim ze i o aditivech i o aditivovanych palivech je tu psano mnoho dnes a denne.... 

"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue


Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.07.2009 10:14
- Bydliště: Bílovec
- Kontaktovat uživatele:
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
to rozhodně ano, ale hledej to mezi stovkami příspěvků... chtělo by to vyspat článek co je pro focus dobré a co ne co udělat a co ne
a uzamknout... bylo by to rychle a přehledné !!

Ford Focus II 1,6 TDCi 66kW předchozí vůz Škoda Felicia 1,3 MPi 40 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 28.07.2009 10:14
- Bydliště: Bílovec
- Kontaktovat uživatele:
Re: porucha motoru ( ozubené kolo )
a už je to tu zase... auto jezdí... teda jezdilo všecko super... a pak naneštěstí když jsem jel z nákupu tak už jen točilo točilo a nenaskočilo... již je odtaženo a bručí v servise... jeden jediný poznatek strašně divně skvrčí fakt nějaké elektronické zařízení když se porouchá tak tak škvrčí borec říkal nějaká cívka nebo co... že se uvidí... tak se zas těším... :/
Ford Focus II 1,6 TDCi 66kW předchozí vůz Škoda Felicia 1,3 MPi 40 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host