Plniaci tlak pneumatik
- Infinter
- Zkušený
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 14.10.2009 11:53
- Bydliště: Pardubice
Re: Plniaci tlak pneumatik
Já jsem měl podhuštěno (nezkontroloval jsem si to po montáži pneu) a kdy se mi dělal podivný vír v nádrži, tak jsem to čeknul. Bylo tam o dost mín, tak začnu foukat a přítelkyně zatím našla v manuálu hodnoty 2,4 a 3,3 .. A včera jsem zjistil, že se podívala na stránku v rychlosti nad 160. Takže až kolem vás prolítne stříbrný blesk ve 160Km/h, tak jsem to já, protože u nás nejsou pumpaři schopní mít vpořádku kompresory a já jsem na pumpičku línej
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Plniaci tlak pneumatik
Bobe, na 16tkach s profilom 55 by som sa nebal dat 2,6atm, ja davam na letnych+eibach 2,4, skusil som dat viac ale skoro mi zrusilo zubnu kartu, tak uz neexperimentujem
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Plniaci tlak pneumatik
Ja Eibach nemám - zatiaľ - hoci v privátnych intenciách koketujem i s týmto fenoménom - a tak to určo skúsim...najmä po tom, čo som si uvedomil - že moje kraje predných gúm sa čoraz viac odlišujú od zadných... Občas sa neubránim vypnutiu ESP, keď stojím na červenej - naj je to keď som v odbočovacom pruhu...richisan píše:Bobe, na 16tkach s profilom 55 by som sa nebal dat 2,6atm, ja davam na letnych+eibach 2,4, skusil som dat viac ale skoro mi zrusilo zubnu kartu, tak uz neexperimentujem
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- JxJ
- .
- Příspěvky: 464
- Registrován: 30.10.2008 15:48
- Bydliště: Praha 10
Re: Plniaci tlak pneumatik
Já neřešim manuály, ale podle vlastních zkušeností to hustim takhle:
Zima - 195/60/15 dávám zhruba 2,3
Léto - 205/40/17 dávám zhruba 2,7
A sem spokojenej.
Zima - 195/60/15 dávám zhruba 2,3
Léto - 205/40/17 dávám zhruba 2,7
A sem spokojenej.
JE : Ford Fiesta ST150
BYL : Ford Focus ST225
BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW
BYL : Ford Focus ST225
BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Plniaci tlak pneumatik
Ale ja nejsu spokojenej s tymi rozmermi pneu
- JxJ
- .
- Příspěvky: 464
- Registrován: 30.10.2008 15:48
- Bydliště: Praha 10
Re: Plniaci tlak pneumatik
- no, já vim ...
JE : Ford Fiesta ST150
BYL : Ford Focus ST225
BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW
BYL : Ford Focus ST225
BYL : Ford Mondeo 2.0 107 KW
BYL : Ford focus 1.8 TDCi 85KW
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: Plniaci tlak pneumatik
tu mate prehlad,,,,,,
- peeetrr
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Vsetín
Re: Plniaci tlak pneumatik
Zdar já foukám dusíkem v práci za darmo jednou měsíčně kontroluju tlak. Letní 195/60 R15 2,2 na krátké vzdálenosti a pokud je auto plně naložené na delší trasu tak 2,5-2,8 a je to znát že to jede líp. Na zimu 185/65 R15 2,1-2,2
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Plniaci tlak pneumatik
Ve zmiňovaných materiálech jsou totiž molekuly dusíku popisovány ve srovnání s kyslíkem jako větší. Tím pádem mají mít i větší problém s unikáním škvírkami, které vznikají mezi ráfkem a pneumatikou. Jsou ale molekuly dusíku,na kterých stojí i padá většina vlastností vychvalované směsi, opravdu větší než vzduchu?
"Je to přesně naopak, kyslík má větší molekuly. Ale já bych se spíš vrátil úplně na začátek. My se domníváme, že naše silnice mají tolik děr, nerovností a hrbolů, že způsobí při každém nárazu pneumatiky do ráfku lehké odchlípnutí pneumatiky. Do pneumatiky se tak dostane, ať už prostou difúzí, nebo jakýmkoliv jiným dějem, kyslík. Tím se vlastně úplně ztrácí výhoda inertní směsi, a huštění touto směsí nemá žádný smysl. Na to by měl navazovat určitý pokus, zda jsme schopni měřit, jak dalece je inertní směs během několika měsíců ještě inertní, to znamená kyslíku prostá," tvrdí Ondřej Prokeš z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze.
Takže i když už dusík v pneumatice máte, nepodléhejte dojmu, že tlak není potřeba pravidelně kontrolovat. Pokud máte pocit, že automobil má opravdu lepší jízdní vlastnosti, že je stabilnější, a že gumy lépe tlumí nárazy přikládejte to čemu chcete. Jedno je jasné, dusíkem v gumách to není zcela určitě.
"Tyto jevy není možné omezit nebo naprosto eliminovat tím, že použijeme pouze dusík. Při jeho použití totiž nedochází k žádnému většímu zlepšení řádově v desítkách procent. Ani náhodou, to prostě není možné. Obě hustící směsi se sobě v podstatě svými vlastnostmi rovnají."
Inertní plyny by podle propagačních materiálů měly pomáhat v extrémních zátěžích. Ve velkém vedru by pneumatika měla déle odolávat rozpálené silnici.
"Tepelná kapacita vzduchu a tepelná kapacita dusíku se k sobě v podstatě velice blíží. Je to opět způsobeno tím, že vzduch je ze 79% tvořen právě dusíkem. Takže opět k žádnému kvalitativnímu zlepšení tam nedochází."
A navíc, jak už zaznělo v úvodu, je otázkou jak dlouho vůbec vydrží kolo nahuštěné inertní směsí být opravdu inertní, tedy bez kyslíku. Ten totiž vážně nemá na gumu pozitivní vliv. Neshodli jsme se tedy konečně alespoň na jednom přínosu inertních směsí?
"Ta pneumatika má samozřejmě dvě strany. Při nahuštění dusíkem pak samozřejmě z jedné její strany není žádný kyslík a neprobíhá tam vulkanizace. Ale z druhé vnější strany ta vulkanizace probíhá tak jako tak. Ať s autem jezdíte nebo nejezdíte. Degradace materiálu probíhá nejenom kyslíkem, ale i slunečním zářením, které má ještě význam. Čili to, že ošetříme pouze jednu stranu pneumatiky, není řešení,"
"Je to přesně naopak, kyslík má větší molekuly. Ale já bych se spíš vrátil úplně na začátek. My se domníváme, že naše silnice mají tolik děr, nerovností a hrbolů, že způsobí při každém nárazu pneumatiky do ráfku lehké odchlípnutí pneumatiky. Do pneumatiky se tak dostane, ať už prostou difúzí, nebo jakýmkoliv jiným dějem, kyslík. Tím se vlastně úplně ztrácí výhoda inertní směsi, a huštění touto směsí nemá žádný smysl. Na to by měl navazovat určitý pokus, zda jsme schopni měřit, jak dalece je inertní směs během několika měsíců ještě inertní, to znamená kyslíku prostá," tvrdí Ondřej Prokeš z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze.
Takže i když už dusík v pneumatice máte, nepodléhejte dojmu, že tlak není potřeba pravidelně kontrolovat. Pokud máte pocit, že automobil má opravdu lepší jízdní vlastnosti, že je stabilnější, a že gumy lépe tlumí nárazy přikládejte to čemu chcete. Jedno je jasné, dusíkem v gumách to není zcela určitě.
"Tyto jevy není možné omezit nebo naprosto eliminovat tím, že použijeme pouze dusík. Při jeho použití totiž nedochází k žádnému většímu zlepšení řádově v desítkách procent. Ani náhodou, to prostě není možné. Obě hustící směsi se sobě v podstatě svými vlastnostmi rovnají."
Inertní plyny by podle propagačních materiálů měly pomáhat v extrémních zátěžích. Ve velkém vedru by pneumatika měla déle odolávat rozpálené silnici.
"Tepelná kapacita vzduchu a tepelná kapacita dusíku se k sobě v podstatě velice blíží. Je to opět způsobeno tím, že vzduch je ze 79% tvořen právě dusíkem. Takže opět k žádnému kvalitativnímu zlepšení tam nedochází."
A navíc, jak už zaznělo v úvodu, je otázkou jak dlouho vůbec vydrží kolo nahuštěné inertní směsí být opravdu inertní, tedy bez kyslíku. Ten totiž vážně nemá na gumu pozitivní vliv. Neshodli jsme se tedy konečně alespoň na jednom přínosu inertních směsí?
"Ta pneumatika má samozřejmě dvě strany. Při nahuštění dusíkem pak samozřejmě z jedné její strany není žádný kyslík a neprobíhá tam vulkanizace. Ale z druhé vnější strany ta vulkanizace probíhá tak jako tak. Ať s autem jezdíte nebo nejezdíte. Degradace materiálu probíhá nejenom kyslíkem, ale i slunečním zářením, které má ještě význam. Čili to, že ošetříme pouze jednu stranu pneumatiky, není řešení,"
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Infinter
- Zkušený
- Příspěvky: 1643
- Registrován: 14.10.2009 11:53
- Bydliště: Pardubice
Re: Plniaci tlak pneumatik
Já už jsem dusík taky vzdal, pro neormální ježdění to nemá smysl.. Na vlastnostech to nijak nepřidá, krom toho že máde dobrý pocit ze zelené, nebo červené čepičky
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 19.02.2009 11:28
- Bydliště: Sobrance
Re: Plniaci tlak pneumatik
1.K tomu dusíku sa vyjadrím asi takto, na mojom forde som mal dusík asi rok, najazdil som cca 10000km, ale rozdiel medzi vzduchom a dusíkom som fakt nevidel, no nakoľko som robil v kamionovej firme kde sme mali asi 60 súprav, jedno leto sme začali hustiť pneu dusíkom a tam už rozdiel vidieť bolo, ako v kilometrových výkonoch, tak i v jazdných vlastnostiach, lenže tam je to už o inom, nielen niekoľko hodinovou prevádzkou ale aj samotným zaťažením pneumatík. Tam bolo naozaj výhody dusíka vidno, no na bežnom aute som to nepostrehol ani ja ani technik servisu.
2.Minulý týždeň som prezul zimné plechy za letné alu (Dunlop Sport Fastresponse 195/65-15), a auto akoby plávalo, kolesa som nechal prevažiť, no stále to isté, zdvihol som tlak na 2,7, trochu sa to zlepšilo, ale stále mi zadok akoby plával. Jedná pneu je jíce už zjazdená na 3mm (ostatné 5mm), ale kolesa sú presne tak ako boli minulý rok na aute, neviem čo sa deje. Je možné, aby to bolom tým že dve pneu mi cez zimu spustili a kolesa stáli prázdne? V pneuservisoch mi nikto nevie poradiť... žiadne trasenie volantu, nič, len od 90km/h, niekedy zadok akoby plával...
3.Nikdy viac Dunlop, držia síce výborne ale opotrebované po dvoch rokoch, som zhrozený... Má niekto skúsenosti s Pirellami, alebo Nokianmi? myslím tie nové čo tento rok vyhrali letný test Adac...
2.Minulý týždeň som prezul zimné plechy za letné alu (Dunlop Sport Fastresponse 195/65-15), a auto akoby plávalo, kolesa som nechal prevažiť, no stále to isté, zdvihol som tlak na 2,7, trochu sa to zlepšilo, ale stále mi zadok akoby plával. Jedná pneu je jíce už zjazdená na 3mm (ostatné 5mm), ale kolesa sú presne tak ako boli minulý rok na aute, neviem čo sa deje. Je možné, aby to bolom tým že dve pneu mi cez zimu spustili a kolesa stáli prázdne? V pneuservisoch mi nikto nevie poradiť... žiadne trasenie volantu, nič, len od 90km/h, niekedy zadok akoby plával...
3.Nikdy viac Dunlop, držia síce výborne ale opotrebované po dvoch rokoch, som zhrozený... Má niekto skúsenosti s Pirellami, alebo Nokianmi? myslím tie nové čo tento rok vyhrali letný test Adac...
Ford Focus Turnier Trend 1,8 TDDi 66kw r.v.99
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 08.09.2009 11:45
Re: Plniaci tlak pneumatik
FoFo II 07/2007 je moje prvé autíčko o ktoré sa starám sám ..
V predu aj vzadu fúkam ideálnych 2,5. Skúšal som podhustit od 2,1 po 2,4 ale to pri mojom štýle jazdy auto plávalo po vozovke ... prehustené až na 2,8 odporúčam iba s paletou tehál v kufru )
2,5 je s9ce v meste celkom veľa, no pravidelne jazdim diaľnice a trasu BRNO-Košice-BRNO .. a keď sa pneumatika pekne zohreje na diaľnici tak krasne plriľne k vozovke, no stále skvele cítim vozovku vo volante...
V predu aj vzadu fúkam ideálnych 2,5. Skúšal som podhustit od 2,1 po 2,4 ale to pri mojom štýle jazdy auto plávalo po vozovke ... prehustené až na 2,8 odporúčam iba s paletou tehál v kufru )
2,5 je s9ce v meste celkom veľa, no pravidelne jazdim diaľnice a trasu BRNO-Košice-BRNO .. a keď sa pneumatika pekne zohreje na diaľnici tak krasne plriľne k vozovke, no stále skvele cítim vozovku vo volante...
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Plniaci tlak pneumatik
Predpokladam, ze mas mensi rozmer pneu, na kt. som to praktizoval aj ja...pri vyske profilu 40v kombinacii s Eibachmi sa uz akekolvek prehustenie prejavuje dost neprijemnou stratou komfortu, nehovoriac o tom, ze je to dost fajka pre cely podvozok pri kvalite nasich ciest
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 08.09.2009 11:45
Re: Plniaci tlak pneumatik
No určite .. na tak nizke gumy to bude asik veľa :/
.. o kvalite ciest viem svoje, kto šiel niekedy po dialnici v okoli Brna mi da zapravdu ..
> betonka drc-drc-drc-drc-drc ...
.. o kvalite ciest viem svoje, kto šiel niekedy po dialnici v okoli Brna mi da zapravdu ..
> betonka drc-drc-drc-drc-drc ...
- Systemofamondeo
- Junior
- Příspěvky: 442
- Registrován: 06.05.2011 08:10
Re: Plniaci tlak pneumatik
Chtěl bych koupit na měření tlaku v pneu něco takového máte s tím někdo zkušenosti?
http://www.dhgate.cz/product.php?id_product=73
http://www.webareal.cz/elmepo/eshop/9-1 ... aku-v-pneu
Nejlíp bych tu levnější i víc se mě líbí
http://www.dhgate.cz/product.php?id_product=73
http://www.webareal.cz/elmepo/eshop/9-1 ... aku-v-pneu
Nejlíp bych tu levnější i víc se mě líbí
Ford Mondeo 2001 1,8 Duratec 92kW GHIA Liftback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů