moabster píše:Raz som cital, ze stare Tatrovky na Sibiry nechavali preventivne celu noc nastartovane a do nadrze spustali ziarovku na ohrev nafty

Jj, stare dobre T111, tie nemali problem s nicim. Ked vsetko pokusy o nastartovanie zlyhali, zobral sa kolovrat, nahodil na vstrekovacie cerpadlo (malo specialnu spojku, po dotlaceni kolovratku sa odpojilo od pohonu), zatocit 180 otacok, dat dolu, plny predvstrek a plny plyn a motor naskocil. Samozrejme za predpokladu, ze z nafty nebola kasa. Po 2 - 3 minutach pri - 30 sa tomu uz aj dalo nalozit.
Novsie vozy uz tuto moznost nemali, ktovie, preco. V kazdom pripade sa ale do verzie Arktida montovali nastrekovace lahkozapalnej zmesi (mali to aj armadne vozy) - hodila sa ampulka, prerazila, 10x zapumpovat a motor isiel. Najvacsia sranda ale bola s armadnymi T813 KOLOS - motory boli osadene 2 startermi, vodic mohol volit starter A, B alebo A+B. Taktiez ziadny problem so startovanim. Okrem toho mali jednu zaujimavu vec - pedal na vypnutie pohonu vstrekovacieho cerpadla - pre pripad poruchy, ked sa motor zacal roztacat do nadlimitnych otacok. Hmmm, vzduchace, hmmm, zlate casy bez elektroniky a podobnych ficur, iba klasicke pump-jety, ziadne turba. Koho trapilo, ze v plnej zatazi zobral 100 na 100 ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO