Potíže s výkonem motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vader
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Sulislav, Plzeňský kraj

Potíže s výkonem motoru

Příspěvek od Vader » 24.12.2006 14:58

Zdravím, mám teprve pár dní starší FoFo a včera mi během jízdy přestal jít motor do otáček a ztratil výkon. Nejdříve to bylo jen na chvilku, ale po pár stech metrech už to tak zůstalo. Souběžně s tím mi začala blikat kontrolka žhavení, která bliká i při vypnutém motoru a zapnutém klíčku. Jedu s tím na diagnostiku, ale stejně, neměl jste někdo náhodou podobnou zkušenost? :(

____________________

Ford Focus Combi 1,8 TDCi Ghia 85kW, 2001

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 24.12.2006 15:08

uvidis co to napise , ale vetsinou odchazi striky nebo nejake cidlo . protoze ta chyba je stálá tak ti to zhaveni blika aby se tomu nic nestalo .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Potíže s výkonem motoru

Příspěvek od Ahmed » 24.12.2006 21:10

Vader píše:Zdravím, mám teprve pár dní starší FoFo a včera mi během jízdy přestal jít motor do otáček a ztratil výkon. Nejdříve to bylo jen na chvilku, ale po pár stech metrech už to tak zůstalo. Souběžně s tím mi začala blikat kontrolka žhavení, která bliká i při vypnutém motoru a zapnutém klíčku. Jedu s tím na diagnostiku, ale stejně, neměl jste někdo náhodou podobnou zkušenost? :(

____________________

Ford Focus Combi 1,8 TDCi Ghia 85kW, 2001
Co jsi tam natankoval za petrolej? 8O :roll:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Vader
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Sulislav, Plzeňský kraj

Příspěvek od Vader » 25.12.2006 10:06

Naposledy jsem tankoval u Agipu. V době kdy se to začalo projevovat jsem měl zhruba půl nádrže a protože mne taky napadla nafta jako možná příčina, dotankoval jsem druhou polovinu jinde. Nijak se to neprojevilo. Když jsem pak nechal auto stát asi tři hodiny venku, při startu to modrobíle kouřilo a nedržel volnoběh. Po zahřátí už běžel normálně, ale výkon je stále poloviční a motor hlučnější.

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 25.12.2006 12:11

Zkus tam nalit nejake aditivum do nafty na procisteni soustavy a vstriku, za pokus nic nedas a kdyby to nahodou pomohlo, tak tech par stovek neni nic, ale ta sance bude asi miziva.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 25.12.2006 19:22

Ahmed píše:Zkus tam nalit nejake aditivum do nafty na procisteni soustavy a vstriku, za pokus nic nedas a kdyby to nahodou pomohlo, tak tech par stovek neni nic, ale ta sance bude asi miziva.
Musis tam nalit "jenorazove" cistici aditivum, ne takove, ktere liju ja, udrzovaci.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Vader
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Sulislav, Plzeňský kraj

Příspěvek od Vader » 30.12.2006 20:33

Tak jsem byl s FoFíkem na diagnostice a problém byl s elektronickým řízením vstřiku třetího válce. Zřejmě se při provádění hygieny motoru dostala do ventilu voda a ta zkratovala jeho elektronickou část. Počítač to pak vyhodnotil jako závadu a přešel do nouzového režimu. Elektronika to přežila, tak snad bude vše OK. :wink:

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 30.12.2006 22:18

takze strik ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Vader
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Sulislav, Plzeňský kraj

Příspěvek od Vader » 31.12.2006 16:04

Nešlo přímo o mechanickou část vstřiku, ale jen o tu elektronickou. Problém byl v šedivém konektoru se dvěma kablíky (je vidět při pohledu shora na motor u každého vstřiku), kam se dostala voda a následně došlo ke zkratu. Auto pak nejelo, protože počítač přehodil motor po zaregistrování závady na nouzový režim.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 31.12.2006 16:10

ale to se musi vymenit cely strik ne ?
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 31.12.2006 16:34

Pokud byl zkrat jen vodou a vlhkosti, tak by melo stacit vysuseni, pripadne ocisteni a prelakovani izolacnim lakem, konektory pak ocistit a napruzit. (pokud neni elektronika zalita v plastu):wink:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Vader
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Sulislav, Plzeňský kraj

Příspěvek od Vader » 01.01.2007 12:30

Podle technika v servisu se voda samovolně odpařila (teploty byly nad nulou a auto mi navíc stojí v suché a relativně teplé garáži) a závada tak vlastně přestala existovat. Jen v počítači byl od zachycení závady nastaven nouzový režim a ten technik po přezkoušení funkce elektroniky odblokoval. Elektronika to prý velmi pravděpodobně přežila bez úhony a pokud se problém časem nevrátí, není nutné nic měnit.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host