Diky za vysvetlenie. To som nevedel. Myslel som, ze sa jedna o cisty N2 a spaluje sa.canndale píše:suvislost medzi oxidom dusika a vodikom je asi len na zaklade umiestnenia vstrekovania..
pretoze oxid dusika (nitro boost) sluzi na ochladenie vhananeho vzduchu, cim umozni nasat vacsie mnozstvo kyslika a tym vacsiu exploziu vo valci. Samotny oxid dusika je nehorlavy. a netreba zabudat aj na to, ze sa privadza pod vysokym tlakom a rozprasuje sa do nasavania.
vodik ktory je tu spominany nieje ani pod tlakom, ani neznizuje teplotu, ani nieje v dostatocnom mnozstve..
a dalsia vec, ako tu bolo uz velakrat spomunane, vodik je vo vzduchu vysoko vybusny, ja by som to v aute nechcel mat.. ale ja som aj proti LPG nadrziam v kufri
Keby ale bola v aute radsej toroidova nadrz na vodik, certifikovana a pravidelne kontrolovana ako na LPG/CNG, tak by bolo bezpecnejsie. To by som raz za 10tkm isiel natlakovat vodik do Linde a uzival si spotreby dieselu, s vyhodami benzinu.