Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od SilverGhost » 25.01.2010 09:47

Tak dneska ráno jsem si to už musel vyfotit -20.5 stupňů :o
Ford-20_5.jpg
Ford-20_5.jpg (6.94 KiB) Zobrazeno 4213 x
Zatím to pořád jede, nastartovalo na poprvé, asi deset sekund to vydávalo strašné zvuky, pak už jen ten normální kravál :-) Během jízdy se to za 20km samozřejmě na pracovní teplotu ještě nezahrálo, ručička se došplhala tak do půlky. Trošku to topilo, tak jsem neumrzl. Když se nedá pořádné foukání na boční okna, tak se poněkud rosí a mlží...

Zajímalo by mne, kolik ten diesel ještě vydrží, už jsem měl i tak obavy, nebylo by to jediné auto u cesty :?
V jakém největším mrazu vám to kdy fungovalo :mrgreen: ?
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Gromik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 930
Registrován: 22.07.2008 08:46
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od Gromik » 25.01.2010 09:55

V jednom vtipu ("Stupně zimy") se praví, že " při -24C Německá auta nejdou nastartovat." ... takže ještě byla rezerva :-)
Ford Focus II 1.6 (74kW) Trend, 5dv.hatchback, 03/2007, Fotogalerie.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od Anndy » 25.01.2010 10:10

Ked zapnes klimu, tak to vysusuje vzduch, nebudes sa rosit
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od tomason » 25.01.2010 10:11

Záleží na naftě taky ,jakou má filtrovatelnost :idea:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od Anduril » 25.01.2010 10:12

Anndy píše:Ked zapnes klimu, tak to vysusuje vzduch, nebudes sa rosit
V -20 imho nejde klima zapnout .. resp. se nespusti kompresor, zamrzl by vyparnik.
Coz plati pro nizke teploty obecne..cca od +4 nize.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od kaminek » 25.01.2010 18:00

Dva nebo tři roky nazpět -27 , chytil na první start,ale musel jsem držet klíček podstatně déle než normálně ,kdy po slibování chytil, 7-8 sek. Start: vymáčklá spojka, plyn až na podlaze,nafta OMV Artick do -30 a pamatuju si, že se mi nechtěla vracet spojka .
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od BobTDCi » 25.01.2010 18:50

Keď som mal Clio 1.5dCi r.v.2001 - tak som asi 5-7krát štartoval ráno pri teplote -24 až 27°C.
Bez najmenšieho problému - pripomínam to auto nemalo ani predohrev nafty(ani môj mégane II sedan) až teraz Focus má - ale príde mi to ako zbytočnosť na základe tých skúseností...
:idea: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od C-Maxis » 25.01.2010 19:28

Onehda (10 let a vice) bylo v Praze snad -25°C i pres den. Mazda 323 kombi. Diesel 1,7 bez turba (motor stejny jako Opel).
Nafta od Benziny. Rano odjezd z garaze asi 5°C.
Po celodennim stani venku slo jet max tak 20 km/h temer bez ohledu na zarazenou rychlost. Nepomohlo ani 10l benzinu cerstve branych u benzinky do 42l nadrze. Nesly proste zvednout otacky. Zrejme med nechtel projit palivovym filtrem dostatecnou rychlosti.

Ted ovsem predpokladam kousek kvalitnejsi Vervu :-)
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od SilverGhost » 26.01.2010 10:00

No právě, už jsem pár zážitků slyšel, že třeba kolem -25 začínají diesely kolabovat. Chci věřit tomu, že nafta od OMV je snad slušná, ale ono prý je to dost problematické říci obecně. Tankuju v poslední době téměř výhradně jen u jedné pumpy a zatím to vypadá dobře :-)

Myslel jsem, že dneska to zase trochu odzkoušíme v ještě větším mrazu, ale dneska po ránu u nás pouze -13 8) :roll:

Mně by zajímalo, jak to dělají na té Sibiři, že tam jezdí při -50 8O 8O :wink:
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od Anndy » 26.01.2010 10:15

Pouzivaju jednoduchu a robustnu techniku :D. A niekedy aj ohnik pod nadrzou (ak to je diesel :D).

Ale hlavne, maju to konstruovane na take teploty, urcite je aj palivo upravovane.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od tomason » 26.01.2010 10:42

:lol: Pumpy mají povinnost prodávat palivo které nezmrzne jen do -20.Pak to je jen vaše-naše starost,pokud nemáš arktickou naftu tak nikam nepojedeš :lol:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2764
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od Raada » 26.01.2010 11:00

Taky mam rekord -20°C na horach. Musel jsem po celotydennim stani zhavit asi 5 vterin, ale naskocil hned na prvni prevaleni jako vzdycky. A tenkrat jsem tam mel naftu od Ona s VIFem :-).

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od BobTDCi » 26.01.2010 12:11

Anndy píše:Pouzivaju jednoduchu a robustnu techniku :D. A niekedy aj ohnik pod nadrzou (ak to je diesel :D).

Ale hlavne, maju to konstruovane na take teploty, urcite je aj palivo upravovane.
A ak to nie je plastová nádrž :!: :idea: :idea: :idea: :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 26.01.2010 12:15, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od BobTDCi » 26.01.2010 12:14

tomason píše::lol: Pumpy mají povinnost prodávat palivo které nezmrzne jen do -20.Pak to je jen vaše-naše starost,pokud nemáš arktickou naftu tak nikam nepojedeš :lol:
No ja dávam každopádne VIF (teraz) zimný....
Ale vtedy(-25°C) v tom Cliu bola iba "obyčajná" Shell či OMV (kde roky tankujem) bez aditív... :idea: 8O
Viac ako -25°C som zatiaľ "nestretol" :roll: :roll: 8) :wink:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od stand » 26.01.2010 13:36

C-Maxis píše:Onehda (10 let a vice) bylo v Praze snad -25°C i pres den. Mazda 323 kombi. Diesel 1,7 bez turba (motor stejny jako Opel).
Nafta od Benziny. Rano odjezd z garaze asi 5°C.
Po celodennim stani venku slo jet max tak 20 km/h temer bez ohledu na zarazenou rychlost. Nepomohlo ani 10l benzinu cerstve branych u benzinky do 42l nadrze. Nesly proste zvednout otacky. Zrejme med nechtel projit palivovym filtrem dostatecnou rychlosti.

Ted ovsem predpokladam kousek kvalitnejsi Vervu :-)
Já měl tuhle 1,7 od ISUZU v G Astře již s turbem, Tohle auto chodilo při mínus 20ti na škrtnutí, by mohl ford s 1,8 jen závidět.. :roll:
Obecně sem s motorem byl max. spokojený, nikterak extra výkonný ale spolehlivý perfektně.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů