Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
sabre
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha-západ

Re: Baterie

Příspěvek od sabre » 09.01.2010 14:20

Díky, silnější alternátor ale bude dobíjet větším proudem, napětí musí být samozřejmě stejné.
Mirek
Ford Focus Combi Ghia 1.6 16V r.v.2000 state blue
Obrázek

Uživatelský avatar
silverine
Nováček
Nováček
Příspěvky: 81
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Východní Čechy

Re: Baterie

Příspěvek od silverine » 09.01.2010 14:49

sabre píše:Díky, silnější alternátor ale bude dobíjet větším proudem, napětí musí být samozřejmě stejné.
Jo to máš recht, altík třeba z 1.8 nebo 2.0 nebo diesla by mohl mít větší nabíjecí proud, je otázka jestli bude pasovat do 1,6
Focus 1.4 Combi 2002 stříbrňák | papírová vložka vzduchového filtru, kazeťák 5000 RDS, čtrnáctky plecháče, mašlička na anténě :twisted: :)

Uživatelský avatar
sabre
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha-západ

Re: Baterie

Příspěvek od sabre » 09.01.2010 14:58

Já ho měnit nebudu, jenom jsem chtěl vědět, jak to řeší ti, co si na radu z fóra tam dají větší akumulátor. Doposud jsem měl 43Ah aku a stačilo mi to. Tak si nechci zbytečně přidělávat starosti, ale zajímalo mě to.
Mirek
Ford Focus Combi Ghia 1.6 16V r.v.2000 state blue
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od pelen » 09.01.2010 20:00

1) altik a baterka jsou dva zdroje zapojene paralelne energie pro palubni site auta
2) palubni sit je zatizena zapnutymi spotrebici (svetla, zapalovani, radio, vyhrivani oken atd.)
3) cim je palubni sit zatizena vice, tim vice klesa jeji napeti
4) cim ma baterka vice Ah, tim je tvrdsi zdroj a napeti v siti klesa s vetsim zatizenim pomaleji
5) cim je altik vykonnejsi, tim je tvrdsi zdroj a napeti v siti klesa s vetsim zatizenim pomaleji
6) altik ma regulator nastaven cca na 14,6 V a pri poklesu napeti palubni site se snazi napeti zvetsit tim, ze do site dodava vetsi proud, ktery jde castecne na dobijeni baterky a castecne na pokryti spotreby zapnutych spotrebicu
7) konstrukteri voli kombinaci altiku a baterky tak, aby byla optimalne navrzena na predpokladane zatizeni palubni site podle elektrickeho vybaveni auta
8 ) pro posileni zdroje energie je nejlepsi zvetsit baterku i altik
9) protoze vymena altiku je narocnejsi, je vyhodne alespon zvetsit baterku
10) altik je schopen do site dodat nekolikanasobne vyssi proud, nez je normalovy nabijeci proud baterky
11) nabijeci proud baterky je vetsi jen pri nizsim palubnim napeti
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

tramin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19.05.2009 09:17
Bydliště: Brno

Re: Baterie

Příspěvek od tramin » 11.01.2010 09:17

Tak jsem po více než 10 letech byl nucen vyměnit baterii.Dal jsem novou,krásně jsem nastartoval a vyjel.Jenže po pár kilometrech zařadím neutrál o on vypnul motor.To se mi stalo pak cestou ještě párkrát.Normálně to šlo za jízdy zase nahodit,ale ono to není to pravé ořechové,když třeba najíždím do zatáčky a servo nefachá.Neví někdo,čím by to mohlo být,dík.

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Baterie

Příspěvek od zirafak » 11.01.2010 09:22

To asi s bateriou nić spolocne mat nebude.

tramin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19.05.2009 09:17
Bydliště: Brno

Re: Baterie

Příspěvek od tramin » 11.01.2010 10:35

Tak to je divné,protože před výměnou baterie se mi to za více jak 10 let nestalo ani jednou 8O

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Baterie

Příspěvek od matys » 11.01.2010 10:56

tramin.............baterie je elektrická část , servo je část mechanická .....můj dojem .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od gargulakj » 11.01.2010 11:08

matys.............nevíš o čem točí :) když to zdechne tak servo nefunguje ;-)
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Baterie

Příspěvek od matys » 11.01.2010 13:07

gargulakj............máš pravdu , ale pokud jde motor , jde i servo . ( s baterií to nemá nic společného ). Co tak zkontrolovat náplň oleje posilovače ? Je ho dost i při náklonu do zatáček ?
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Baterie

Příspěvek od richisan » 11.01.2010 13:44

fuuu, no tak to by sa ti ako muselo auto naklanat do zataciek, keby sa ti mala hladina kvapaliny takto menit :lol:

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Baterie

Příspěvek od matys » 11.01.2010 14:04

richisan.....třeba nám dá tramin hlášku , v čem byl problém .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od gargulakj » 11.01.2010 14:26

No kdyby ste si to přečetli tak mu servo nešlo protože mu to zdechlo :D a řeší proč mu to zdechlo a ne proč mu nešlo servo :D
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

tramin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19.05.2009 09:17
Bydliště: Brno

Re: Baterie

Příspěvek od tramin » 11.01.2010 14:47

gargulakj:dík za podporu :) .Jinak na příčinu jsem zatím nepřišel :(

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od gargulakj » 11.01.2010 14:49

;-) to je zvláštní že ti ty otáčky začaly padat po vyměně baterie... to si neumím vysvětlit.. mě to dělá při dobrždování od doby co jsem focuse koupil a taky jsem to ještě nevyřešil... naštěstí ještě nezdechl ale bojím se toho :(
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti