Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1675
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
Ventil odsávání benzínových par
je umístěn na příčce motoru - přístrojové desky poblíž pravého (ve směru jízdy) horního úchytu tlumiče.
Kdo pamatujete staré Š 100 - 120 a pokud jste je měli v garáži, určitě pamatujete vůni odpařeného benzínu a následné komplikace při startování (nízká hladina benzínu v plovákové komoře).
Pro splnění podmínek emisních limitů na odpařování benzínu do ovzduší se do vozidel splňujících předpis EURO montuje systém, který neumožňuje volné odpařování benzínových par. Skládá se ze dvou důležitých součástí. Jednou ze součástí je nádobka s aktivním uhlím, která je umístěna u palivové nádrže a je schopna páry absorbovat. Tvoří tedy jakýsi akumulátor. Hadička z této nádobky vede do motorového prostoru k elektromagnetickému ventilu, který je ovládán řídící jednotkou a ve vhodný okamžik (motor musí být zahřátý na provozní teplotu) se ventil otevře a motor benzínové výpary nasaje a spálí.
Odrušovací kondenzátor
Kondenzátor je namontovaný u vysokonapěťové cívky a má zabránit rušení příjmu rozhlasového a televizního vysílání
Regulátor tlaku paliva
Regulátor je umístěný na rozdělovací liště, je ovládaný podtlakem a reguluje tlak paliva před vstříknutím do sacího potrubí. Při volnoběhu by měl být tlak cca 2,2 - 2,4 baru (atm.) a při vyšších otáčkách a tedy vyšší spotřeby paliva je asi 2,8 baru.
Spínač zpětného světla
Spínač je umístěn vpředu na převodovce (ve směru jízdy) vedle plastového krytu táhel řazení.
je umístěn na příčce motoru - přístrojové desky poblíž pravého (ve směru jízdy) horního úchytu tlumiče.
Kdo pamatujete staré Š 100 - 120 a pokud jste je měli v garáži, určitě pamatujete vůni odpařeného benzínu a následné komplikace při startování (nízká hladina benzínu v plovákové komoře).
Pro splnění podmínek emisních limitů na odpařování benzínu do ovzduší se do vozidel splňujících předpis EURO montuje systém, který neumožňuje volné odpařování benzínových par. Skládá se ze dvou důležitých součástí. Jednou ze součástí je nádobka s aktivním uhlím, která je umístěna u palivové nádrže a je schopna páry absorbovat. Tvoří tedy jakýsi akumulátor. Hadička z této nádobky vede do motorového prostoru k elektromagnetickému ventilu, který je ovládán řídící jednotkou a ve vhodný okamžik (motor musí být zahřátý na provozní teplotu) se ventil otevře a motor benzínové výpary nasaje a spálí.
Odrušovací kondenzátor
Kondenzátor je namontovaný u vysokonapěťové cívky a má zabránit rušení příjmu rozhlasového a televizního vysílání
Regulátor tlaku paliva
Regulátor je umístěný na rozdělovací liště, je ovládaný podtlakem a reguluje tlak paliva před vstříknutím do sacího potrubí. Při volnoběhu by měl být tlak cca 2,2 - 2,4 baru (atm.) a při vyšších otáčkách a tedy vyšší spotřeby paliva je asi 2,8 baru.
Spínač zpětného světla
Spínač je umístěn vpředu na převodovce (ve směru jízdy) vedle plastového krytu táhel řazení.
- KASHA
- Pokročilý
- Příspěvky: 972
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
zajímavé, pokračuj
FORD FOCUS C-MAX, 2,0 TDci, r.v. 2006, titanová šedá, Kola hnusný plechový 16ky od JUNIORA ), GHIA...kůže, navi...bla bla bla
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8645
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
ja bych uvital neco podobneho i v TDDi a dalsich motorech
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
- KASHA
- Pokročilý
- Příspěvky: 972
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
já ne
FORD FOCUS C-MAX, 2,0 TDci, r.v. 2006, titanová šedá, Kola hnusný plechový 16ky od JUNIORA ), GHIA...kůže, navi...bla bla bla
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1675
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
Momentálně mě nic nového nenapadá, když tak dejte tip! Jiný pohony nedělám, nemám fotky a nemám to kde "osahat". Na to si musíte si zvolit nějakýho jinýho blázna.
- FrFill
- Pokročilý
- Příspěvky: 625
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Bor /Česka Lípa
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
Jemar píše:Momentálně mě nic nového nenapadá, když tak dejte tip! Jiný pohony nedělám, nemám fotky a nemám to kde "osahat". Na to si musíte si zvolit nějakýho jinýho blázna.
ne,ne jinyho blazna nechcem ,fakt supr technicky veci aspon vím kam šahnout dekuju
- mirin
- Zkušený
- Příspěvky: 1101
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
Jemar,super jen tak dál
- herizn
- Pokročilý
- Příspěvky: 706
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomoucko
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
Jemar,ty zasloužíš Nobelovu cenu za informovanost na tomto foru,klidně bych tě viděl něco jako "sekretářku" fokiho .....připojuji se taky k žádosti ať klidně pokračuješ.
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1675
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
Určitě budu rozebírat škrtící klapku kvůli čištění (v mrazech se mi "přilepí" a nejde utrhnout - jen při prvním sešlápnutí pedálu). Ale zatím jsem byl línej koupit novou stahovací pásku na hadici sání. (klapka už vyčištěna - odkaz)
A pak bych chtěl nějak rozebrat problematiku volnoběžných otáček u benzínů. Ale může to ještě chvíli trvat než se proberu těmi všemi příspěvky, abych zjistil jaké možné problémy s tím byly, jak to kdo řešil a vyřešil. Prostě takový shrnutí. To by možná mohlo být zajímavý.
A pak bych chtěl nějak rozebrat problematiku volnoběžných otáček u benzínů. Ale může to ještě chvíli trvat než se proberu těmi všemi příspěvky, abych zjistil jaké možné problémy s tím byly, jak to kdo řešil a vyřešil. Prostě takový shrnutí. To by možná mohlo být zajímavý.
Naposledy upravil(a) Jemar dne 28.03.2009 02:56, celkem upraveno 1 x.
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9766
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
Jemare pěkný.Konečně budu vědět co je co.Nebudeš kupovat mondeo???
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 14.04.2009 11:12
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
To Jemar:Hodnotne info-diky ti
- Twisster
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 22.03.2008 15:19
- Bydliště: Myjava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
Jemar super. Mam taky maly dotaz. Ten odrusovaci kondenzator som nikde v blizkosti cievky nenasiel. Asi u fofo po FL je niekde inde? Vie niekto kde je?
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19260
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
neni tam
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 21.12.2009 11:57
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
Čus ja bi som potrboval vediet gde sa nachadza motorček nebo čerpadlo ostrekovačou
- r0mik
- .
- Příspěvky: 9356
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavosti v motorovém prostoru (1.6 16V)
cerpadlo je nacvakle na nadobce s ostrikovaci kapalinou, nadobku najdes schovanou za prednim blatnikem u ridice
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů