Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 18.03.2009 22:55
Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Zdarec,
pri výmene kol za letné som si všimol, že okolo vnútorných manžiet na hnacích osách je dosť vyprskanej vazelíny z homokineťákov, na oboch stranách. Ale samotné manžety sú OK. Je možné, že vazelína uniká spod kovových páskov na manžete?
Máte niekto skúsenosť?
dik
pri výmene kol za letné som si všimol, že okolo vnútorných manžiet na hnacích osách je dosť vyprskanej vazelíny z homokineťákov, na oboch stranách. Ale samotné manžety sú OK. Je možné, že vazelína uniká spod kovových páskov na manžete?
Máte niekto skúsenosť?
dik
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
je to casty jev , a je to dobry zaklad na zniceni kloubu a nasledne vibrace pri tom kdyz je motor v tahu nejlepsi je ty pasky sundat , doplnit tuk a dat nove pasky
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Ahojte Forďáci.Mám ten istý problém-prevodovka od vazelíny,ale všimol som si ,že keď chytím ten kľb celkom pri prevodovke a hýbem s ním do strán má vôľu.Vyzerá to tak,že sa to hýbe na ložisku v prevodovke.Chcel som sa teda spýtať,čo sú tam za ložiská,alebo či to už niekto riešil.Za jazdy,keď radím,sa mi ozve také klopnutie,inak bez problémov.Díky
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
- DalinCK
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Český Krumlov
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Tak jsem mel stejny problem pri prohlidce pri 100 000 km. Mechanik pasky dotahl a strasil me vymenami manzet (jedna, sice kompletni s tukem a paskami za 1 500,- Kc ...). Nepotesil me, ted jsem to ale po cca 3 500 km kontroloval a manzeta drzi.
Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 80 kW (109 k) Trend, 1/2004
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Mám trochu vazelíny "nacápanej" na prevodovke z ložiska či kĺbu v strede ľavej poloosi - ale nateraz to neriešim.
V Mégane som sa hnal vymeniť to iba kvôli vyliezajúcej vazelíne a po výmene ložiska zistené, že mu nebolo vôbec nič. Bolo úplne v pohode...
iba vypľúvalo mazaciu náplň trochu.
V Mégane som sa hnal vymeniť to iba kvôli vyliezajúcej vazelíne a po výmene ložiska zistené, že mu nebolo vôbec nič. Bolo úplne v pohode...



Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Randyf
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
mne prdli obidve manzety naraz, ak vazelina s nich unika je to problem,pretoze ten klb ako je osadeny v motore tak je tam tej vazeliny dost takze ja som to robil podla toho ako mi to poradil moj sused, ktory ma tiez forda, takze moj postup, myslim ze to zvladne kazdy.
Je treba strhnut obidve stare kovove pasky, nasledne manzetu stiahnut smerom ku kolesu, manezetu zvnutra kompletne vycistit od vazeliny do sucha, aj riedidlom,, takisto dosadaciu plochu na motore a na klbe je to mravencia praca ale treba to, nasledne treba do klbu dat obycajnu grafitovu vazelinu asi tak aby to puzdro bolo naplnene trosku viac ako do tristvrte. potom je treba dosadaciu plochu na motore natriet primeranou vrstou pasty na lepenie motorovych casti /presny nazov neveim, ale tusim ze silkonova pasta na vysoke teploty/. Potom nasadit manezetu vytlacit z nej vzduch a zatianut paskami na stahovanie hadic. Mozu sa dat aj origo ford resp tie co tam maju ist ale myslim ze zbytocne a tieto drzia lepsie. Takisto by sa nemuseli manzety lepit tym silikonom ale takto drzia perfektne a nebudu vytlacat vazelinu. Postup lepenia je na obale tej pasty. Ja som to takto spravil a mam uz viac ako rok pokoj.
Je treba strhnut obidve stare kovove pasky, nasledne manzetu stiahnut smerom ku kolesu, manezetu zvnutra kompletne vycistit od vazeliny do sucha, aj riedidlom,, takisto dosadaciu plochu na motore a na klbe je to mravencia praca ale treba to, nasledne treba do klbu dat obycajnu grafitovu vazelinu asi tak aby to puzdro bolo naplnene trosku viac ako do tristvrte. potom je treba dosadaciu plochu na motore natriet primeranou vrstou pasty na lepenie motorovych casti /presny nazov neveim, ale tusim ze silkonova pasta na vysoke teploty/. Potom nasadit manezetu vytlacit z nej vzduch a zatianut paskami na stahovanie hadic. Mozu sa dat aj origo ford resp tie co tam maju ist ale myslim ze zbytocne a tieto drzia lepsie. Takisto by sa nemuseli manzety lepit tym silikonom ale takto drzia perfektne a nebudu vytlacat vazelinu. Postup lepenia je na obale tej pasty. Ja som to takto spravil a mam uz viac ako rok pokoj.
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Neviem,či je to dobrý nápad s tou obyčajnou grafitovou vazelínou.Ja som kúpil tie pásky v jednej predajni,boli skoro ako originál za možno 1Euro.Vazelínu mi dali originál na homokinetické kľby za nejakých 6Eur-Castrol.Naplníš s ňou minimálne dva kľby a všimol som si,že je dosť riedka,čo má svoje opodstatnenie.
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Mám tiež vytlačené isté množstvo vazelíny - púšťať sa do toho, alebo netreba?





Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Myslím,že keď je tam aj malé množstvo vyhádzanej vazelíny,radšej skôr,ako to odkladať alebo zabudnúť nato a niečo vykoko...
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
- moabster
- Nováček
- Příspěvky: 183
- Registrován: 08.07.2008 10:48
- Bydliště: Trnava, SK
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Mne zistili vytlacenu vazelinu pri STK. Pojdem to dat spravit nemienim riskovat vacsie poskodenie. Pozna niekto cenu tej manzety?
Ford Focus combi 2 Ghia, diamtova biela, 1,6TDCi 80kW 10/2005 

-
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 23.05.2008 16:56
- Bydliště: Čachtice
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Skús si najprv pozrieť,či je tá manžeta vôbec poškodená.Možno bude treba vymeniť len pásku,ako v mojom prípade.Treba si len pozrieť rozmer na páske a podľa toho kúpiť.Majú ich v každej mototechne.Ako to treba spraviť,je popísané vyššie.Len grafitovú vazelínu určite nie.Kúp originál vazelínu na homokinetické kľby ,stojí pár eur a naplníš s ňou 3-4 kľbymoabster píše:Mne zistili vytlacenu vazelinu pri STK. Pojdem to dat spravit nemienim riskovat vacsie poskodenie. Pozna niekto cenu tej manzety?
Ford Focus II 09/2005 combi 1,6TDCI Duratorq bez DPF tmavá zelená metalíza
- moabster
- Nováček
- Příspěvky: 183
- Registrován: 08.07.2008 10:48
- Bydliště: Trnava, SK
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Tak nakoniec stacilo vymenit len tu pasku.
Ford Focus combi 2 Ghia, diamtova biela, 1,6TDCi 80kW 10/2005 

- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Taky se přidávám k odstřikující vazelíně LP FF II
Grafitová vazelína se mě nezdá dobrý nápad. Radši tam dám lož. nebo něco na vysoké tlaky. V práci je toho nepřeberné množství.
Jaké jsou rozměry pásky? Dávali jste tam šroubovací nebo lisovací? Než to začnu dělat chci být připravený protože staré jsou lisované tzn. znovu nepoužitelné.
Grafitová vazelína se mě nezdá dobrý nápad. Radši tam dám lož. nebo něco na vysoké tlaky. V práci je toho nepřeberné množství.
Jaké jsou rozměry pásky? Dávali jste tam šroubovací nebo lisovací? Než to začnu dělat chci být připravený protože staré jsou lisované tzn. znovu nepoužitelné.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Radegast
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.03.2008 22:37
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Taky jsem před 14 dny měnil ty pásky, protože už mi tam vazelina taky prosakovala.
Nevím jak někde jinde, ale v okolí jsem prošel asi 3 prodejny a všude měli akorát takové univerzální pásky na manžety. Byly sice levné, ale strašné úzké a z tenkého plechu, takže jsem je zavrhl.
Šel jsem do Fordu pro origo. A ty origo jsou úplně něco jiného
Na tu vnější manžetu mi dali pásku: FINISH 1439851 vyraženo na tam bylo 92,5 mm
Když jsem sundal ty origo, tak na těch sice bylo 94 mm.
Manžeta byla v pohodě, nikde nepoškozená, akorát ta stará páska už pořádně netěsnila.
Tak tam šla to nová. Těch 92,5 mm tam šlo v pohodě dát a perfektně to drží.
Cena té origo je 107,-Kč/ks s DPH ale jsou fakt bytelné a stojí za to
Nevím jak někde jinde, ale v okolí jsem prošel asi 3 prodejny a všude měli akorát takové univerzální pásky na manžety. Byly sice levné, ale strašné úzké a z tenkého plechu, takže jsem je zavrhl.
Šel jsem do Fordu pro origo. A ty origo jsou úplně něco jiného

Na tu vnější manžetu mi dali pásku: FINISH 1439851 vyraženo na tam bylo 92,5 mm
Když jsem sundal ty origo, tak na těch sice bylo 94 mm.
Manžeta byla v pohodě, nikde nepoškozená, akorát ta stará páska už pořádně netěsnila.
Tak tam šla to nová. Těch 92,5 mm tam šlo v pohodě dát a perfektně to drží.
Cena té origo je 107,-Kč/ks s DPH ale jsou fakt bytelné a stojí za to

FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005


- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Vnutorná manžeta na hnací osi Focus Cmax 04
Čím jsi tu sponu lisoval? Štípačkama?
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů