1.8 - volnoběžné otáčky
- Filous
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.08.2009 17:23
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Čauda chlapi, tak jsem měl stejný problém jako plno z vás na mém fofo 1,8 16V. Sekání otáček hlavně při zapnuté klimě, někde kolem 3000 a někdy to lezlo i výš. Dále při dojezdech, to šlo dolu někdy normálně, ale většinou to padlo cca na 1500 a na normál až po úplném zastavení. Také v autorizovaném servisu: výměna volnoběžného ventilu, snímače škrtící klapky, ohnuté hadičky atd., ale pořád stejný efekt, tzn. NIC. Už jsem z toho začínal být pomalu na nervy. Najednou koukám tady na fóru-Pirát a jeho doštelování šroubku na volnob.ventilu. Neváhal jsem a šel to hned zkusit. Světe div se! Ono to funfuje!!! Teď to šlape jako Švýcary. Fakt jsem nečekal, že ve Fordu to nedají dohromady ani po třech návštěvách a pak si to doma opravím sám s jedním šroubovákem v ruce asi za 20 min. Takže velké DÍKY Pirátovi. Jen tak dál !!!!!!
1.8 16v Ghia combi 1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Zdravím, mohl bys přesněji popsat způsob nastavení toho šroubku na ventilu volnoběhu? O kolik jsi s ním hnul a kterým směrem(utáhnout/povolit)? A také jestli jsi jenom nechal ŘJ se nové nastavení naučit, nebo jsi ŘJ resetoval(odpojení baterky).
Já jsem už nastavení toho šroubku taky zkoušel(popisoval jsem to tady), ovšem bez výsledku, po resetu ŘJ se původní chování otáček vrátilo.
Já jsem už nastavení toho šroubku taky zkoušel(popisoval jsem to tady), ovšem bez výsledku, po resetu ŘJ se původní chování otáček vrátilo.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Filous
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.08.2009 17:23
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Nevím, možná jsem měl i trochu štěstí, ale postupoval jsem takto : Při vypnutém zahřátém motoru jsem sundal hadici od sání, abych se lépe dostal k volnoběžnému ventilu. Z volnoběžného ventilu jsem odpojil konektor, protože ten šroubek je na volnob. ventilu pod tím konektorem, pod bílou silikonovou záslepkou a je tam dost špatný přístup. Silik.záslepku jsem vydloubl špičatým nožíkem, abych se dostal k tomu křížovému šroubku. Poté jsem nasadil kříž.šroubovák a utahoval po směru hodinových ručiček asi tak o třičtvrtě otočení šroubováku. Vše jsem nasadil zpět a zkusil nastartovat. Bylo to přiškrcené už moc, po nastartování šly otáčky skoro až k nule a motor zhasl. Vše jsem tedy opakoval a šroubkem jsem pootočil zpět o čtvrt otáčky. Znovu start auta, bylo to už lepší, ale po prošlápnutí plynu, šly otáčky opět dost dolu a motor opět zhasl. Vše jsem tedy opakoval ještě jednou a tak jsem pootočil šroubkem ještě o trochu zpět. Znova nastartoval a i po prošlápnutí plynu už otáčky držely, ovšem o něco méně než před nastavováním ventilu. Auto jsem projel a problémy zmizely. I se zapnutou klimou vše šlape zatím o.k. Bez zapnuté klimy při zastavování např.na křižovatce mají otáčky občas tendenci padat ještě níž a motor začne vybrovat. Jednou se mi rozsvítila kontrolka dobíjení. Motor to ale vždy ustál. Žádný restart jsem nedělal. Nevím, zda u tebe to bude stejné, jelikož ty máš 2,0 2004 a já 1,8 1999. Přeji hodně štěstí.
1.8 16v Ghia combi 1999
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jo, tak takhle jsem to dělal taky, nechal jsem šroubek utažený o půl otáčky, což bylo tak akorát, tedy otáčky padaly pěkně během řazení, ale ne zas moc, aby to chcípalo, nebo byl volnoběh příliš nízký(ale nižší byl). Zkusil jsem i utažení o celou otáčku a to už bylo moc, tedy vrátil jsem tu půl otáčku. Jenže pak jsem na zkoušku resetoval ŘJ(odpojení aku), po připojení a naučení se to chovalo jako předtím - ŘJ se přizpůsobila trochu jinak fungujícímu volnoběžnýmu ventilu(ostatně tak to fungovat má). Proto si myslím, že toto řešení vydrží jen do odpojení baterky.
btw: já to vyřešil vyndáním spínače spojkovýho pedálu(se zapojeným konektorem, jak jsem tu někde psal) a mám po problémech taky.
btw: já to vyřešil vyndáním spínače spojkovýho pedálu(se zapojeným konektorem, jak jsem tu někde psal) a mám po problémech taky.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 30.03.2008 19:02
- Bydliště: Prostějov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
To Bullit,nechci ti nic vyvracet,ale mě se auto chovalo i po výměně aku úplně stejně jako po tom naladění a navíc co píše mistr kecal Etzold tak to jsou jenom kecy,po výměně,nebo odpojení baterky se auto nemusí učit jezdit 8 km nebo co,ale řj motoru se sama přizpůsobuje signálům z čidel a to asi 50 startů neboli několik stovek kilometrů akorát se musí naladit okna a to s nimi nemusím jezdit nahoru a dolů jak radí Etzold nýbrž stačí podržet zavření každého okna 3 sec a je hotovo prostě Etzold je trouba třeba jak radí se svíčkama,každej kdo se vyzná ve fordech řekne jedině motorcraft a vše ostatní sice taky funguje,ale ne tak jak original,takže nelze věřit každému kecálkovi co kde napíše.
Ford focus 1,8i 11/2002 black panther.
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
No já jednotku volnoběhu musím učit hnedka, jinak to chcípá. Je to od té doby co jsem přetěsnil klapku... A celkově prvních cca 10km je s autem hrůza. Pak už pohoda, takže já bych mu věřil.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- Filous
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.08.2009 17:23
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Chlapy nehádejte se jak už jsem tu také někde četl každé auto je ve své poctatě originál takže to u každého může být trochu jinné. Obzvláště ,když má každý jiný rok a motor někdo 1.8 někdo 2.0 ! S těma oknama je to pravda to můžu potvrdit stačí je podržet, když jsou nahoře tři vteřiny a už to jezdí ! Jinak ,až někdy budu muset odpojit baterku a bude mi to dělat něco jiného než teď po tom doštelování tím šroubkem tak dám vědět. Do té doby nevím ,proč bych ji musel odpojovat a pak zase vše kódovat ( okna,rádio ) zbytečné ne ? Když všechno funguje teď ok !
1.8 16v Ghia combi 1999
-
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 30.03.2008 19:02
- Bydliště: Prostějov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
To Filous,moje řeč,kdybych neměl baterku v háji,tak by mne ani nenapadlo ji odpojovat ono to časté odpojování není pro řj motoru zrovna dvakrát zdravé,jinak já teda auto dle Etzoldova návodu jezdit neučil a vůbec se mi nestalo,že bych zaznamenal nějaké škubání nebo chcípání prostě jsem vyměnil aku a to podotýkám,že byla odpojena celej den pak jsem nasadil novou akorát naladil okna a rádio otočil klíčkem a jel kam jsem potřeboval a nic auto jelo absolutně tak jako před tím,takže učení nebylo vůbec potřeba prostě když si do focuse někdo nasadí svíčky dle Etzolda tak at se nediví,že mu auto škube ono totiž pan chytrák Etzold doporučuje všechno ostatní jen ne to,co tam opravdu má být,i kamoš co dělá fordy celej život říkal,že chytrou Etzoldovou knihou zatopil v krbu a něco na tom bude,jinak jsem rád,že moje rada pomohla Etzold by Ti poradil at vyměníš řj motoru za 22 klacků.
Ford focus 1,8i 11/2002 black panther.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jasně že nemá cenu odpojovat baterku zbytečně(ale ŘJ to vadit nebude, jen se prostě zase "naučí" provozní hodnoty motoru). Mě jenom zajímalo, jak se to bude chovat když doladím ten šroubek a pak změnu po odpojení baterky(kdy jsem zjistil, že se to začalo chovat zase jako bych šoubkem netočil). Ale ŘJ se učí i průběžně a tak se přizpůsobuje průběžně se měnícím parametrům - jestli ovšem takto průběžně zase doladí to doštelování šroubkem, to nevím. Jinak po připojení baterky to nějak zvlášť neučím, nechám chvíli běžet na volnoběh, mezitím nakóduju rádio, "naučím" okna a pak normálně jedu.
Jak už jsem psal, problém s otáčkami jsem vyřešil vyřazením spínače spojkového pedálu, proto už jsem se dál volnoběžným ventilem nezabýval.
Jak už jsem psal, problém s otáčkami jsem vyřešil vyřazením spínače spojkového pedálu, proto už jsem se dál volnoběžným ventilem nezabýval.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 30.03.2008 19:02
- Bydliště: Prostějov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
No jak jsem psal,mě to funguje i po výměně aku pořád stejně beze změn asi 40 000km,ono je taky důležité po tom poladění ten šroubek znovu zakápnout silikonem,jinak se může chvěním motoru sám pootočit a je to v háji,ale když Ti pomohlo odpojení čidla od sp.pedálu tak je to taky zajímavé jen aby to čidlo nesouviselo ještě s něčím jiným.
Ford focus 1,8i 11/2002 black panther.
- Filous
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.08.2009 17:23
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Přesně tak jak píše pirát něco odpojovat ,když nevím jaké to má jinak funkce se mi zrovna třikrát nezamlouvá tohle prostě funguje ,a když do toho zapojím selský rozum dává to smysl ,je to mechanické doladění a né elektronické nebo počítačové kterému jednak nerozumím a jednak na to nemám přístroje a jak je vidět tak u Forda to buď neví a nebo to vědět nechtějí !!!!!!!!!!!!!! Z toho vyplívá ,když už jsme si takhle pomohli co si neuděláš sám to .......! A zbytek je irelevantní !
1.8 16v Ghia combi 1999
- Filous
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.08.2009 17:23
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
A ještě jedna věc samozřějmě že jsem ten šroubek opět zamázl silikonem zatím to prostě fahčí a to je pro mě v tento moment důležité zatím zdarec !!!
1.8 16v Ghia combi 1999
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jediný co z toho vyplývá je to, že vaše jednotka se nedokáže naučit novým hodnotám vašeho volnoběžnýho ventilu. Já ať otočím tím šroubkem třeba do aleluja, tak se jednotka vždy přizpůsobí a po chvilce je to zase tam kde to bylo. Prostě se ta trubka chce furt učit, je to chytrá holka 

Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- Filous
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.08.2009 17:23
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
A seš si jistý , že otáčíš tím správným šroubkem ? Jinak to vypadá že se ta řídící jednotka fakt pořád snaží s tím něco dělat ale zatím je to ok občas trošičku delší reakce ale nakonec vždy spadnou otáčky pěkně nikam na úroveň mezi těch 700-800 ! Budu to sledovat i nadále kdyby to začalo zas blbnout dám vědět !
1.8 16v Ghia combi 1999
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jsem si naprosto jistý, že otáčím tím správným šroubkem. Ono to je chvilku podle toho jak si to naladím, ale pak jednotka zakročí a doladí to podle sebe.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů