TCS/ESP - prosím o vysvìtlení
-
- Junior
- Příspěvky: 401
- Registrován: 02.02.2008 03:47
TCS/ESP - prosím o vysvìtlení
Nejsem majitelem Focusu (bohužel), ale asistoval jsem pøíbuznému pøi jeho koupí. V nìmecké pøíruèce (str. 61) je uveden popis kontrolky protiprokluzového systému (TCS) tak jako by souèasnì s ním pracoval i stabilizaèní systém (ESP). Je tam uvedeno :
Antriebschlupf-Regelung/Elektronisches Stabilitats-Programm a dále ... Kombiinstrument...
Rozumím tomu správnì ? Opravdu ve Focusu je protiprokluz i stabilizace ? Je mi jasné, že pøíruèka popisuje veškerou možnou výbavu a konkrétní auto nemá všechno, ale mate mì, že pro oba systémy je jediná kontrolka. Jak se potom pozná, co vlastnì kontrolka signalizuje ?
Díky za pouèná slova. Ros
Antriebschlupf-Regelung/Elektronisches Stabilitats-Programm a dále ... Kombiinstrument...
Rozumím tomu správnì ? Opravdu ve Focusu je protiprokluz i stabilizace ? Je mi jasné, že pøíruèka popisuje veškerou možnou výbavu a konkrétní auto nemá všechno, ale mate mì, že pro oba systémy je jediná kontrolka. Jak se potom pozná, co vlastnì kontrolka signalizuje ?
Díky za pouèná slova. Ros
-
- Test driver
- Příspěvky: 8973
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Lettro.....Focus mohol byt vybaveny bud iba TCS/kontrola preklzu/,alebo iba ESP/kontrola stability/.V pripade ESP je automobil automaticky vybaveny aj TCS.Z osobnej skusenosti viem/jazdil som uz auta roznych znaciek/,ze ziadna automobilka nedava zvlast vystraznu kontrolku na preklz a stabilitu.Vsetko je v pripade aktivovania tychto systemov signalizovane cez jednu kontrolku.
- Frost
- Junior
- Příspěvky: 271
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Český Brod
- Kontaktovat uživatele:
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
mam dodelane TCS , protiskluz - teoteticky kdyz bude konektor pod tunelem , tak staci vymenit modul ABS , je na nem napsano ABS/TCS nebo jen ABS .
ESP je trochu slozitejsi ma snimace na brzdovem valci a na volante protoze to snima i natoceni kol .
ted jsem se dival do manualu
a je bud TCS nebo ESP s TCS . TCS ale vetsinou maji starsi modely ESP jsem jeste ve focusu nevidel . TCS maji i diesely ale tem nejde vypnout .
ESP je trochu slozitejsi ma snimace na brzdovem valci a na volante protoze to snima i natoceni kol .
ted jsem se dival do manualu
a je bud TCS nebo ESP s TCS . TCS ale vetsinou maji starsi modely ESP jsem jeste ve focusu nevidel . TCS maji i diesely ale tem nejde vypnout .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- botsman
- Nováček
- Příspěvky: 79
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno
TCS u dieselu
Ahoj Foki. Mám pro mě zásadní dotaz. Tvoje poslední věta je:"TCS mají i diesely, ale těm nejde vypnout" Před Fokusem jsem jezdil Feldu. Bylo to trošku poladěný, víc koníků, širší podvozek atd. Když jsem táhnul zatáčku pod plynem, tak to kvičelo, kola gumovala asfalt a korekcí volantem a přidáním plynu jsem docílil rychlého projetí zatáčky táhlým klouzavým smykem. Párkrát jsem to zkusil i s Fokusem, ale chovalo se to úplně jinak a do toho smyku mi to nechtělo jít. Musím přiznat, že jsem zatím neměl možnost to vyzkoušet někde v bezpečných podmínkách na okruhu a tak jsem to nenechal jít "na krev a ještě kousek". Prosím tě, jak to je s tím TCS? Mám tvé poslední větě rozumět tak, že všechny diesely mají TCS namontované už z fabriky? Celkem by to vysvětlovalo chování mého vozu.
Botsman, Ford Focus 1,8 TDDi, combi, Trend/2002. Mondeo mk4 2.0TDCi
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19253
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
vsechny diesely to nemaji , kdyz zahrabes na prachu tak se ti rozblika kontrolka TCS . ale nemas vypinac vedle radicky jako u benzina .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
To Botsman-
TCS je elektronický samosvor,který si bud vypneš nebo zapneš. proto ti nechtělo jít do zatáčký bokem
když to porovnáš focus s TCS vs. felda bez samosvoru,když pošleš focuse do zatáčky bokem tak ti to TCS pohlídá že ti kola nebudou gumovat tudíž tu zatáčku projedeš rychlej,protože je zaplý samosvor.
Když pošleš feldu do zatáčky,jedeš řízeným smykem,tak se většina kroutícího momentu přenáší na vnitřní odlehčené kolo,které se většinou naprázdno protáčí a gumuje a tím už strácíš v zatáčce.I když má motor dostatečný výkon, tak především na asfaltu se přidání plynu za těchto podmínek projeví spíše řevem motoru a dýmem od vnitřního kola, než akcelerací.
projetí zatáčkyTCS nebo ESP-zkoušel jsem to jak se to chová s vypnutým nebo zapnutým TCS(jenom na sněhu),párkrát sem si projel trat,ta elektronika je prostě rychlejší než já,ale to chce zvyk,jak se to vypne tak to prostě dělá co chce,prostě jak to nemá samosvor tak sito dělá co chce,to už je potom sranda to ukočírovat.
TCS je elektronický samosvor,který si bud vypneš nebo zapneš. proto ti nechtělo jít do zatáčký bokem
když to porovnáš focus s TCS vs. felda bez samosvoru,když pošleš focuse do zatáčky bokem tak ti to TCS pohlídá že ti kola nebudou gumovat tudíž tu zatáčku projedeš rychlej,protože je zaplý samosvor.
Když pošleš feldu do zatáčky,jedeš řízeným smykem,tak se většina kroutícího momentu přenáší na vnitřní odlehčené kolo,které se většinou naprázdno protáčí a gumuje a tím už strácíš v zatáčce.I když má motor dostatečný výkon, tak především na asfaltu se přidání plynu za těchto podmínek projeví spíše řevem motoru a dýmem od vnitřního kola, než akcelerací.
projetí zatáčkyTCS nebo ESP-zkoušel jsem to jak se to chová s vypnutým nebo zapnutým TCS(jenom na sněhu),párkrát sem si projel trat,ta elektronika je prostě rychlejší než já,ale to chce zvyk,jak se to vypne tak to prostě dělá co chce,prostě jak to nemá samosvor tak sito dělá co chce,to už je potom sranda to ukočírovat.
- Lopik
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad nisou
- Kontaktovat uživatele:
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Lopik
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad nisou
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů