zewl píše:kaminek: pokud vykon nezmeris na brzde, tezko delat zavery z cipu
Ale jedno měření je málo:
Známý si nechal změnit data v ŘJ motoru u Fabie 1,9 TDI 74kW.
Na moji radu jen napřed na brzdu - válcovou, ale Bosch a v dobrém stavu (když vyndal filtrační vložku, přibyly 4 koně, když ji vrátil, byl zase původní výsledek) - tam mu místo 101k naměřili 120k a o 36 Nm vyšší krouťák.
Parametry měření: bez prokluzu, korekce podle DIN 70020 (jen podle teploty a tlaku vzduchu, tj. přepočet na 20 st.C a 1013 hPa)
Na sériovém autě bez úprav a s 6000 km na tachometru!
No a koupil si chipování na 130k.
Motor se choval výborně, žádný dým z výfuku atd.
Pak jel zase na brzdu a měl 131k...
Takže nelhali mu, jen mu to neřekli celé - že sériový motor má podstatně větší výkon, než udává výrobce a že mu nezvýšili výkon o 29k, ale jen o 11k.
Říkal, že kdyby to věděl celé předem, nikdy by za to 12k nedal...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.