Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Stormland
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 11.01.2009 13:08

Re: Baterie

Příspěvek od Stormland » 13.01.2009 20:00

Já měl baterku v autě osm let a když jsem se sháněl po alternativách a oťukával prodejce, mi jedna sympatická starší dáma řekla, že "jestli jsem ji tam měl opravdu osm let, tak jí mám ještě zasalutovat, protože tohle normálně baterky nevydržej a co by oni prodávali kdyby tohle baterky vydržely ;o))) férovka nee?? ;o))))
C-max 2.0 TdCi 100kW 2009 Black panther

Uživatelský avatar
focusik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 09.12.2008 18:49

Re: Baterie

Příspěvek od focusik » 13.01.2009 21:48

Mne v benzinovej Sierre 2.0i DOHC vydrzala 12 rokov ( co by som mal urobit v mojom pripade ja ? salutovat by bolo malo !!! ), manzelka ma v KA-cku 9 rocnu bateriu a stale je v pohode ( -13°C a len cvrnkne klucikom v zapalovani a uz motor sepoce ), ja mam v 1,8 TDCi 6 rocnu a tiez stale v pohode.
Ford Focus Combi 1.6 TDCi Ghia 80kW, 09/2008, grafit metalíza
Ford Focus Combi 1.8 TDCi 85kW, 11/2002, Blue Print
v minulosti:
Ford Sierra 2.0i DOHC 88kW, 12/1989 sedan, biela
manželka - Ford Ka 1.3 44kW, 11/1999 zelená metalíza

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Baterie

Příspěvek od Radegast » 14.01.2009 00:00

horis píše:chlapi, potreboval bych poradit. chtel jsem vytahnout baterku a hodit na nabijecku , ale nevim jak ji vytahnout :mrgreen: je z pulky utopena pod steraci. nahoru by sla povytahnout cca 5cm ale je vyssi takze, tak to nepujde. doufam ze se pri vymene nemusi sundat ten plast kolem steracu :o . neni na to nejaka finta ? diky moc za zkusenost :wink:
umisteni autobaterie.jpg
To Horis: taky jsem tu baterku nedávno musel nabíjet a vytahoval jsem ji z auta. Stačilo mi odmontovat plastové kryty okolo baterie a odšroubovat plechový držák kterým je se shora přidržována. A pak šla po nadzvednutí zhruba při 30 stupňovém náklonu vytáhnout ven. Při troše šikovnosti to šlo aniž bych cokoli okolo poškodil.
:D
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
Kvak
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Kvak » 14.01.2009 20:28

Pozor pozor, po vcerejsi opetovne prihode s postupnym vypinanim systemu koncici chcipnutim motoru dneska diagnostika vyhodila, ze alternator dobiji cca 12,5... to sou veci :) Necht dalsi etapu prevezme autoelektrikar

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od pelen » 14.01.2009 21:06

Jinak startuje dobre? Nemas v baterce jeden clanek K.O.?
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Kvak
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Kvak » 14.01.2009 21:15

Pokud je nabita, tak nekolik startu zvladne, ale pak uz ne... ale sama o sobe podle me spatna nebude, pac vzdy se trochu zmatori...

Uživatelský avatar
horis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 181
Registrován: 04.07.2008 22:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od horis » 14.01.2009 22:58

Radegast píše:To Horis: taky jsem tu baterku nedávno musel nabíjet a vytahoval jsem ji z auta. Stačilo mi odmontovat plastové kryty okolo baterie a odšroubovat plechový držák kterým je se shora přidržována. A pak šla po nadzvednutí zhruba při 30 stupňovém náklonu vytáhnout ven. Při troše šikovnosti to šlo aniž bych cokoli okolo poškodil.
:D
no me to napadlo jestli se to nejak nerozebira, akorat jsem nenasel nic co by tomu nasvedcovalo, zda se mi to vcelku ; mohl by si mi nejak popsat v kterych mistech to je ? predem diky

Uživatelský avatar
ferdys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od ferdys » 15.01.2009 00:10

Přidávám svou zkušenost. V posledních týdnech jsem čím dál hůře startoval v těch mrazech.Změřil jsem baterku a dobíjení když jsem ještě nastartoval a byla už skoro down..naprázdno 12,1 V,na volnoběh bylo na baterce 13,6V. Kontrolka dobíjení ale vůbec nesvítí, ale když hrabu v paměti, stalo se mi několikrát cca před pár měsíci, že se mi rozsvítilo dobíjení a po vypnutí a opětném nastartování bylo vše OK. Říkal jsem si nějaká chybka to nic. Zřejmě omyl pánové ( a dámy :-), kteří si to myslíte, jak jsem se tu v diskusích dočetl. Baterka 2 roky stará Motorcraft 71Ah a před 2 dny už jsem nenastartil. Odvezl jsem ji do Forda na tester a nabíjení (půjčili mi jinou ) a prý, že tester neříká, že je down, ale ani po 2 dnech není nabitá, tak změřli dobíjení a ejhle už jen 13 V. Takže altík nebo regulátor nebo něco totálně down. Takže auto zůstalo v servisu a pokusí se opravit altík u elektrikáře nebo bude nový (auauau)... Takže to je má zkušenost ... pozor na to když se rozsvítí kontrolka dobíjení a po vypnutí a znovunastartování se zdá vše OK. Napíši jak jsem dopadl .... a zdar všem Fokusům ... jinak mám 150 000 km a max. spokojenost ...
Ford Focus C-MAX 100kW, 2,0 TDCI 2006

Uživatelský avatar
Kvak
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Kvak » 15.01.2009 18:29

ferdys: jelikoz tvuj problem se jevi dost podobny memu, tak si povime kolik nas to vyslo. Znackovy servis vs. normalni autoelektrikar

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Baterie

Příspěvek od Radegast » 15.01.2009 18:57

horis píše:
Radegast píše:To Horis: taky jsem tu baterku nedávno musel nabíjet a vytahoval jsem ji z auta. Stačilo mi odmontovat plastové kryty okolo baterie a odšroubovat plechový držák kterým je se shora přidržována. A pak šla po nadzvednutí zhruba při 30 stupňovém náklonu vytáhnout ven. Při troše šikovnosti to šlo aniž bych cokoli okolo poškodil.
:D
no me to napadlo jestli se to nejak nerozebira, akorat jsem nenasel nic co by tomu nasvedcovalo, zda se mi to vcelku ; mohl by si mi nejak popsat v kterych mistech to je ? predem diky
To Horis: Není to nic složitého.Možná to nenapíšu už úplně přesně, protože už jsou to dva měsíce co jsem to vytahoval. Takže - Odpojíš svorku z plusového konektoru a z těch držáku co jsou na té plastové krytce na čelní straně baterie vytáhneš ty kabely. Pak odšroubuješ tu horní matku na tom plechovém držáku a dáš trochu bokem ten kabel co vede pod tím držákem. Ten plastový kryt je složen myslím ze dvou částí, které v sobě drží systémem západek. Pak opatrně vysuneš směrem nahoru tu čelní část plastového krytu okolo baterie. Ten začína u toho vrchního šroubu plechového držáku a vede bo bocích baterie až na konec druhého boku baterie pod ten kryt pod stěrači (myslím že se tomu krytu říká Torpédo). Šlo to celkem v pohodě vytáhnout. Pak uvidíš na tom plechovém držáku druhou matku, která je umístěna u dna baterie. K ní je standartním klíčem špatný přístup. Musíš použít nástrčný bit a protože mě ten dřík toho šroubu trčel dost vysoko, tak jsem musel sehnat ten bit vyšší abych se k té matce dostal. Myslím že to byla velikost 10. Pak sundáš ten plechový držák, odpojíš mínus svorku a baterku na čelní straně nadzvedneš a zhruba pod 30 stupňovým úhlem bys ji měl vytáhnout ven. Musíš přitom dávat bacha na ty volné svorky !!! Prostě musíš z té přední části plastového krytu sundat vše, abys ten kryt odstranil, sundat ten plechový držák a pak jde baterka při trochu opatrnosti vytáhnout (zadní část krytu tam zůstane).Lépe se mi to už asi nepodaří popsat ale opravdu to nebylo složité a za 5 minut byla baterka venku. :mrgreen:
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
ferdys
Nováček
Nováček
Příspěvky: 32
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od ferdys » 15.01.2009 21:14

Pokračování ... tak dnes ráno v servisu u Forda vymontovali altík a odvezli k elektrikáři, který vzkázal, že je opravitelný. Tak to snad nebude taková rána pro peněženku. A ještě pozn. tady jsem všude četl, že nový altík stojí okolo 15tis.. To mě omévalo ... jak mi řekl technik do Focusů se prý dávaly 2 typy altíků, jeden se dá opravovat druhý prý ne. A kdyby mi nakonec museli dát nový, tak prý 7900,- Tak bych si nakonec mohl říkat, jak mám levný altík :-) :-)Ještě jsem zvědav jak to dořešíme s tou baterkou ... dám vědět v úterý jak jsem dopadl ....
Zdravím
Naposledy upravil(a) ferdys dne 22.01.2009 20:51, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus C-MAX 100kW, 2,0 TDCI 2006

Uživatelský avatar
Kvak
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Kvak » 19.01.2009 20:26

Tak ja uz mam opraveno - pry byl prodreny alternator (od uhliku prodreny rotor nebo tak nejak)

PS: vyslo me to na nejakych 2200 (diagnostika, neco do altiku, prace)
Naposledy upravil(a) Kvak dne 19.01.2009 20:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od pelen » 19.01.2009 20:29

Hlavne, ze to neskoncilo nejakym pozarem.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Kvak
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Kvak » 19.01.2009 20:30

pelen píše:Asi vydreny komutator. Hlavne, ze to neskoncilo nejakym pozarem.
No pry takovouhle paseku za svoji cinnost jeste nevidel :)

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Baterie

Příspěvek od Ahmed » 19.01.2009 21:03

To se mi stalo taky, uhlíky mi vydřely kroužky a jeden uhlík se dokonce zlomil a zůstal zaseknutý.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů