Spotreba 1.4 16V
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotreba 1.4 16V
jiste minimalne stary vzduchovy filtr ma vliv na spotrebu, ale rekl bych se ten vliv bude maly...
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Spotreba 1.4 16V
mozno aj sviecky a popripade nepredpisany olej nevhodnej viskozity
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5877
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Spotreba 1.4 16V
každopádně pylový filtr se spotřebou neudělá lautr nic 

Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5877
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Spotreba 1.4 16V
já jsem s fofem své polovičky zkoušel zatím krátkodobou spotřebu, vyšla mi 7,1 l, což mě teda docela překvapilo. Od motoru s tak "nízkým" obsahem bych čekal, že bude jezdit úsporněji. No jo, tady asi holt neplatí malej obsah ... malá spotřeba.
Řekněte mi svůj názor na toto:
myslím si, že když by se srovnávaly dva motory, např. 1.4i a 2.0i, spotřeba by se v běžném provozu nemusela lišit až tak moc. Když jedu s tou 1.4i, někde mimo město, musím to pořád točit aby to trochu jelo. To se samozřejmě na spotřebě musí zákonitě projevit. Když ale vezmu 2.0i, nemusím tomu motoru dávat takovou čočku abych dosáhl stejnýho výsledku. Naopak ve městě by mě dvoulitr asi sežral. Co vy na to?
Řekněte mi svůj názor na toto:
myslím si, že když by se srovnávaly dva motory, např. 1.4i a 2.0i, spotřeba by se v běžném provozu nemusela lišit až tak moc. Když jedu s tou 1.4i, někde mimo město, musím to pořád točit aby to trochu jelo. To se samozřejmě na spotřebě musí zákonitě projevit. Když ale vezmu 2.0i, nemusím tomu motoru dávat takovou čočku abych dosáhl stejnýho výsledku. Naopak ve městě by mě dvoulitr asi sežral. Co vy na to?
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Spotreba 1.4 16V
si si odpovedal sam.je to presne,ako pises. 

- silverine
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Východní Čechy
Re: Spotreba 1.4 16V
jj, ten nižší obsah se projeví hlavně ve městě nebo někde po okreskách mezi vesnicemi, ono asi na tyhle účely je ten motor vhodný a ne na honění po dálnici, je jasný že na takových 150-160km/h se 1.4 pěkně zapotí než třeba dvoulitr. Když se má 1.4 pořádně rozjet, tak se musí honit do otáček, ale člověk má zas takovej pocit "sportovní" jízdy 

Focus 1.4 Combi 2002 stříbrňák | papírová vložka vzduchového filtru, kazeťák 5000 RDS, čtrnáctky plecháče, mašlička na anténě



- motorik
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 06.08.2008 22:12
- Bydliště: Trnava - Slovensko
Re: Spotreba 1.4 16V
No ta spotreba 7 by bola super. zatial 7,5 a to 80% mimo mesto. Mne to osobne nevadi. v lete budem menit rozvody a olej a potom sa uvidi. A neviem cim to je ale na zimu mi zacal piskat klinovy remen. Znie to ako keby som mal pod kapotou stare tddi. inak na fofo nedam dopustit.
Este jedna otazocka. Je RJ airbagov u fofo mazatelna? Niekto hovori ze ano a iny nie?
Este jedna otazocka. Je RJ airbagov u fofo mazatelna? Niekto hovori ze ano a iny nie?
Ford Focus 1.4 Zetec-SE 55kW Modrá Metropolis 2002 5D
-
- Nováček
- Příspěvky: 168
- Registrován: 17.03.2009 11:26
Re: Spotreba 1.4 16V
Omlouvám se, že se sem vmísím, i když nemám benzínový Focus. Ale myslím, že k tomu můžu něco říct.
Tak zaprvé, zásada, že benzinový motor se má udržovat v otáčkách nejvyššího krouticího momentu kolem 3000, se psala hlavně v 80.letech, kdy benzín byl levný a ekologie moc neznamenala.
Sice je v těchto otáčkách obvykle nejnižší měrná spotřeba [l/kWh], ale jezdit takto na spotřebu se prakticky nedá. Leda dát v těchto otáčkách plný plyn, rozjet se a vyřadit a jet co nejdál na volnoběh, a toto pořád opakovat.
V praxi se dá úsporně jezdit jedině při nižších otáčkách, jak někdo psal, při ekorallye málokdy překročí ručička 2000 otáček. Motoru to vyloženě neškodí, pokud se jede citlivě, to znamená málo výkonu, málo plynu, malá nebo žádná akcelerace, spíš udržování rychlosti po rovině. Jediné riziko je, že motor takto "zleniví". Benziňák je dobré občas protáhnout.
Nevěřím, že tento režim bude mít pro motor nějaké fatální důsledky. Taky nemám rád podtáčení motoru, ale je něco jiného jezdit na pohodu, a něco jiného snažit se motor drtit a trápit v nízkých otáčkách tím, že se při nich budu pokoušet o akceleraci. Taky se mi otevírá kudla v kapse, když tchýně do prudkého kopce zařadí ve feldě čtyřku a dá tomu plnej knedlík. Ale i její motor v nějakých 130 tisíc km funguje slušně, maximálně tomu trochu rachotí řetěz.
Naštěstí si koupili TDi a teď si pochvaluje, že může do krpálu (opravdu prudkého, s výstražnými značkami pro kamiony) zařadit pod kopcem pětku a celý ho takhle vyjet
Tak zaprvé, zásada, že benzinový motor se má udržovat v otáčkách nejvyššího krouticího momentu kolem 3000, se psala hlavně v 80.letech, kdy benzín byl levný a ekologie moc neznamenala.
Sice je v těchto otáčkách obvykle nejnižší měrná spotřeba [l/kWh], ale jezdit takto na spotřebu se prakticky nedá. Leda dát v těchto otáčkách plný plyn, rozjet se a vyřadit a jet co nejdál na volnoběh, a toto pořád opakovat.
V praxi se dá úsporně jezdit jedině při nižších otáčkách, jak někdo psal, při ekorallye málokdy překročí ručička 2000 otáček. Motoru to vyloženě neškodí, pokud se jede citlivě, to znamená málo výkonu, málo plynu, malá nebo žádná akcelerace, spíš udržování rychlosti po rovině. Jediné riziko je, že motor takto "zleniví". Benziňák je dobré občas protáhnout.
Nevěřím, že tento režim bude mít pro motor nějaké fatální důsledky. Taky nemám rád podtáčení motoru, ale je něco jiného jezdit na pohodu, a něco jiného snažit se motor drtit a trápit v nízkých otáčkách tím, že se při nich budu pokoušet o akceleraci. Taky se mi otevírá kudla v kapse, když tchýně do prudkého kopce zařadí ve feldě čtyřku a dá tomu plnej knedlík. Ale i její motor v nějakých 130 tisíc km funguje slušně, maximálně tomu trochu rachotí řetěz.
Naštěstí si koupili TDi a teď si pochvaluje, že může do krpálu (opravdu prudkého, s výstražnými značkami pro kamiony) zařadit pod kopcem pětku a celý ho takhle vyjet

Mondeo combi 2004 TDCi 96kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 03.06.2009 12:04
Re: Spotreba 1.4 16V
Ahoj Vsem,
Také vlastní Fofo 1.4 I 16 V, mám ho sice jen chvilku,ale spotřeba se mi zdá,
jako bych měl minimálně 2.0,nevíte někdo,na kolik litrů je u tohoto auta rezerva?
jinak s jízdou jsem spokojen,s nikým se nehonim,jezdim na pohodu,ale když jedu
sám,bez rodiny,tak se snažim ho trošku protáhnout..no protáhnou,v rámci možností
55kw se moc protahovat nedá:-)
Dal bych sem také fotky,ale nějak mi nejdou zmenšit na 20kb jak je žádáno:-(
Také vlastní Fofo 1.4 I 16 V, mám ho sice jen chvilku,ale spotřeba se mi zdá,
jako bych měl minimálně 2.0,nevíte někdo,na kolik litrů je u tohoto auta rezerva?
jinak s jízdou jsem spokojen,s nikým se nehonim,jezdim na pohodu,ale když jedu
sám,bez rodiny,tak se snažim ho trošku protáhnout..no protáhnou,v rámci možností
55kw se moc protahovat nedá:-)
Dal bych sem také fotky,ale nějak mi nejdou zmenšit na 20kb jak je žádáno:-(
Ford Focus 1.4 I 16V r.v.2002
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5877
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Spotreba 1.4 16V
fotky se sem myslím vlezou do 1Mb, ale musí být ve formátu .jpg
Ta spotřeba mě taky překvapila. Ženská (bývalá) kupovala 1,4 právě proto, že jsme si oba mysleli, že to bude málo žrát, ale stačilo abych si to párkrát půjčil a jel na delší trasu a nestačil jsem zírat. Aby to trochu jelo, musí se hodně točit a tím pádem spotřeba rapidně stoupá, nejsem žádnej závodník, ale 70kou taky nejezdím. Spotřeba byla 7,5 a to jsem se snažil jet opravdu úsporně
Ale kolik to má rezervu, to nevím
Ta spotřeba mě taky překvapila. Ženská (bývalá) kupovala 1,4 právě proto, že jsme si oba mysleli, že to bude málo žrát, ale stačilo abych si to párkrát půjčil a jel na delší trasu a nestačil jsem zírat. Aby to trochu jelo, musí se hodně točit a tím pádem spotřeba rapidně stoupá, nejsem žádnej závodník, ale 70kou taky nejezdím. Spotřeba byla 7,5 a to jsem se snažil jet opravdu úsporně

Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 03.06.2009 12:04
Re: Spotreba 1.4 16V
Ahoj,jojo já jezdim po městě 8,5l a to jsem rád.Teď si dělá řidičák moje polovička,
tak potom očékávám spotřebu tak kolem 11l mimo město

tak potom očékávám spotřebu tak kolem 11l mimo město


Ford Focus 1.4 I 16V r.v.2002
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Spotreba 1.4 16V
Jezisi to sou spotreby
Ja momentalne po meste s novym motorem (1,6) po generalce jezdim za cca 6,5...

-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 03.06.2009 12:04
Re: Spotreba 1.4 16V
Tak to ti závidím,já mám nejeto poctivých 64000km,nevim proč to tak papá,ale možná to je tím,než se stím naučim jezdit,před tím jsem měl 1.9TDI a stím se jezdí malinko jinak:-)
Ford Focus 1.4 I 16V r.v.2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16.04.2009 21:37
- Bydliště: Senica-SVK/Frenštat-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotreba 1.4 16V
u mna zatial 7l, cca 50l benzinu stacilo na 720km, teda nic moc, benzin som tam mal shell v power. jazda bola dynamickejsia, cca 50% mimo mesta, dediny, 25% dialnice, 25% mesto
Momentalne testujem "jazdu podla predpisov", snad sa dostanem pod 6.5l, co by bolo vcelku dobre
Momentalne testujem "jazdu podla predpisov", snad sa dostanem pod 6.5l, co by bolo vcelku dobre
Je: Ford Mondeo Titanium, Liftback, 2.0 TDCI Econetic 115K, 11/2008, grey silver
Bol: Ford Focus Hatchback 1.4 16V Ambiente, 55KW, 75K, 2/99, 5dv, Moondust silver
Bol: Ford Focus Hatchback 1.4 16V Ambiente, 55KW, 75K, 2/99, 5dv, Moondust silver
- silverine
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Východní Čechy
Re: Spotreba 1.4 16V
Asi za 16 měsíců jsme s naším fíkem najeli cca 10000 Km, dlouhodobá spotřeba vychází něco pod 7l, pohybujem se tak z 3/4 v městě a zbytek okresky, jezdíme klidnou jizdou, bydlíme v nížině - žádný kopce. Před měsícem jsme byli na dovolené - najeli jsme 550 km, z toho 160 km dálnice, 100 km rychlostní silnice, 100 km silnice 1.třídy, zbytek okresky, přes jižní spojku v Praze 30 minut v zácpě krokem, kratší výlety v kopcích na Šumavě, auto plně naložený až po střechu, půlku cesty zapnutá klimatizace a spotřeba 6,35. Docela mě to překvapilo, čekal jsem, že to bude víc.
Když jsme jeli na místo, kde jsme měli chatu, bylo to hodně přes kopce, tak to plně naložený auto fakt nejelo, musel jsem podřazovat na dvojku/trojku, ta 1.4 na takovouhle jízdu opravdu není. Když jsme auto vyložili a jiný den jsme jeli na výlet s prázdným autem, tak se to už docela dalo.
Když jsme jeli na místo, kde jsme měli chatu, bylo to hodně přes kopce, tak to plně naložený auto fakt nejelo, musel jsem podřazovat na dvojku/trojku, ta 1.4 na takovouhle jízdu opravdu není. Když jsme auto vyložili a jiný den jsme jeli na výlet s prázdným autem, tak se to už docela dalo.
Focus 1.4 Combi 2002 stříbrňák | papírová vložka vzduchového filtru, kazeťák 5000 RDS, čtrnáctky plecháče, mašlička na anténě



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti