Takze vazeni!
Tachometr ve FoFu ukazuje neco malo pres 2000 km, coz je mozna cas na to podelit se o prvni dojmy a postrehy.
Kdyz zacnu od odemykani auta, tak jedno mozna nepodstatne plus (pro nekoho) je to, ze se pri zmacknuti centralu a odemceni auta rozsviti na chvilku predni i zadni svetla, coz je prijemne zvlaste za tmy, kdy je de facto osviceno vse, co v dany moment ridic potrebuje napr pri nakladani do kufru apod. Nevim, mozna to nove Focusy uz maji take, ale ja to na sedanu nemel.
Dalsi malickosti, ktera na Focusu nebyla je kontrolka rozsviceni svetel. Zase mozna nepodstatna vec, ale zvlast pri denim sviceni je to trosku pomoc, ze ridic nemusi pohledem kontrolovat, zda ma "packu" svetel v zapnute poloze.
Urcitym plusem je i automaticka klima. Ve Focusu jsem mel "jen" manualni, zvykl jsem si na ni, ale nova klima ma vyhodu v tom, ze proste nastavim pozadovanou teplotu a o vic se nestaram.
Novym prvkem je i tlacitko "MAX" vytapeni a klimy, ktere pri zmacknuti automaticky sepne vyhrivani obou oken a vhaneni tepleho vzduchu na max, coz pomaha v zime pri rozmrazovani.
Je sice pravda, ze v okamziku sepnuti zacne vse hucet tak, ze to vypada, ze huci neco i me, ale je to opravdu pomoc.
Dalsi malickosti do plusu je moznost ne uplne stlacit packu blinkru pri odbocovani ci zmene smeru, staci mirne zatlacit (nesepnout uplne) a blinkr trikrat zablika, aniz by se packa pak musela vracet do vychozi polohy.
Co se tyka spotreby, odpovida to zhruba tomu, co udava vyrobce: ted pres zimu jsem se po meste pohyboval nekde kolem 8l/100 km, ale jedna "delsi" trasa do Kyjova a zpet (cca 300 km) okamzite stahla dle propoctu spotrebu na asi 6,3 l/100 km a to podotykam, ze cestu na jih jsem jel "tam" diky pocasi prumerem asi 50 km hod, jelikoz se vic proste nedalo, takze jinak by sla spotreba asi jeste niz.
Co se tyka minusu: urcite me schazi proti Focusu palubni pocitac a zvlast venkovni teplomer, ktery pri +4 stupnich upozornil namoznost naledi. Zase je to pro nekoho prkotina, ale zvykla si na to i moje zena a proto uz jsem koupil teplomer a budu to muset nainstalovat. Zvyk je proste zelezna kosile.
Jak uz jsem psal nekde jinde, zda se me, resp moji drahe polovicce, ze razeni je ve Fusionu jakoby posunuto vice dopredu, coz ji ze zacatku cinilo problemy, jelikoz nalepenyma nehtama obcas "skrabla" o panel klimy.
Co jsem zatim poznal a kde je asi nejvetsi minus FoFu, tak je to sirka sedacek! Ty jsou proti Focusu opravdu nekde jinde a mam to overeno i od kolegu z prace, kde maji dalsi 3 Fusiona a jejich pocit je podobny.
Dalsi minusovy rozdil je asi v nastaveni volantu, kde u Focusu bylo nahoru,dolu a vys,niz, kdezto Fusion ma nastaveni jen nahoru a dolu. Ale uz jsem si na to zvykl a dulezite je, ze poskladam za volant sve mohutne telo.
Rozdil je take v odhlucneni zadnich blatniku, kde u Focusu nebylo slyset temer nikdy zadne odletavajici kaminky, u Fusiona obcas zaslechnu, jak kaminek tukne zespod do blatniku. Schazi tam asi jakesi ty "koberce", ktere tam Focus mel.
Shrnuto: kazde auto ma opravdu sve + i -, ale clovek si musi vcas objasnit, na co auto chce a k cemu mu bude slouzit.
Celkovy komfort byl u Focusu asi vyssi, Fusion je resen mozna stroze, ale ucelne.
Pokud chce clovek auto na pekne svezeni ale i sportovnejsi jizdu, musi volit Focuse, pokud hleda mensi rodinne auto a dostava se do temer "duchodoveho" veku jako ja, je Fusion i s obsahem 1,4 l dobra a hlavne dostacujici volba!
O tom, ze Fosion asi za ty penize neco ma a umi svedci i to, ze za prosinec byl udajne nejprodavanejsim autem v CR. Mimochodem v patek si pro Fusiona jede do OV i svagrova!
Cena byla a hlavne je prijatelna, ja kupoval za 273 tis se vsim vsudy, ona uz to bude mit jen asi za 252 tis, ve stejne vybave, takze cena sla jeste dolu.
Co rici zaverem?
Mozna jsem tu u Fusiona napsal dost veci do plusu, ale srdcem jsem zustal verny Focusu!!!
Nejen diky autu jako takovemu, ale hlavne diky skvelym lidem, kteri tady na foru jsou a dekuji i za to, ze jsem mohl zustat i presto, ze Focuse uz nemam.
Focus byl a bude srdecni zalezitost a byla to opravdu jakasi "svoboda"!
Nemam ve zvyku chvalit zrovna to auto, co mam momentalne, ale Fusion splnil zatim, co jsem od nej cekal.
Ale FoFo je FoFo a vy vsichni tady jste vlastne take jeho soucasti!
HORST
