Jak zaslepit EGR ventil Tddi
- Tabi
- Zkušený
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 26.06.2008 20:22
- Bydliště: Jižní Čechy
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Zdravím,tak se v tom přestávám orientovat,co člověk to názor.Hlavně co se týká ovládání,tlaků,podtlaků atd.U jednoho inzerátu na záslepku egr ven.bylo uvedeno jako klad 20% nárust tlaku do sání,zdá se mi to trochu moc.Zajímalo by mě jestli to někdo měřil.Snad je možný to porovnat když by někdo namontoval tu sadu na vyřazení egr ventilu, co je na jedný fotce(Galaxy).Teď mě napadlo,že neni zas takový problém napojit někam na sání manometr,stálo by to určitě za to.Zpět k tomu tlaku,asi tam trochu větší bude,když to většině z nás, co máme zaslepenej nebo odpojenej egr ventil i lépe jede.A nebo je to snad tim,že tam jde jenom čistej vzduch?Můj názor je, že mi ventil pouští výfukové plyny i na volnoběch při menších výkonech a při teplotě motoru do 60´C.Mě osobně to hodně kouřilo hlavně studený při rozjezdu a ještě chvilku potom než se to ohřálo,pak to bylo v pohodě,samozřejmě do kopce a při prudkém zrychleni to taky zakouřilo.A když jsem odpojil konektor u egr ventilu bylo po kouření,(žádná kulička v hadičce ani záslepka).V pondelí jsem jel na technickou tak jsem to předtím zese zapojil a opět to začalo kouřit.U víše zminěného inzerátu byl uveden při zaslepení ventilu jeden zápor a to zvýšení emisí.Někdo tady psal že prošel emisema i ze zaslepeným ventilem,a to mi davá souvislost s tím že když někdo jede na emise tak má motor při měření většinou ještě teplej.Takže je jedno jestli má ventil zaslepenej nebo ne,to je můj názor.Já emisema prošel v pohodě.Jak to pročítám tak jsem snad jedinej co odpojil ten konektor.Tak nevím která varianta je nejlepší.
Naposledy upravil(a) Tabi dne 09.12.2008 22:05, celkem upraveno 1 x.
- vozgrunt
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Ten konektor, pokud to teda bez prolémů funguje, je dobrej nápad, neboť si myslím, že na zimu by to bylo dobré zapojit. Jsem totiž přesvědčen, že EGR ventil mimo jiné slouží i k rychlejšímu zahřátí motoru.
focus I, TDCi, 10/03, sedan
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
EGR ma vracet zpatky do motoru "bohate" vyfukove plyny = ze obsahuji neco, co pujde jeste jednou spalit. Pokud funguje spravne, tak auto nikdy nekouri, takze jestli pri studenem motoru kouri hodne, tak ventil spatne funguje nebo zustava otevreny. Zvyseni vykonu bych urcite priradil k tomu, ze tam jde cisty vzduch ne ze je vetsi nejaky tlak. Z vydechnuteho vzduchu se uz moc dobre nenadechnes, je to asi jako bys chtel znova jist cast toho, co z tebe vyslo, takze logicky to ma nizsi vykon
Takze pokud je ten ventil porad otevreny, vraci se velke mnozstvi vyfukovych plynu zpatky do motoru a ten ztraci vykon, pac ten bordel nerozdycha.

- Tabi
- Zkušený
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 26.06.2008 20:22
- Bydliště: Jižní Čechy
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Tak jak jsem psal,že to po zapojení konektoru začalo zase kouřit,tak jsem to chvíli sledoval.A zjistil jsem,že to jednou kouří jednou zase nekouří.Takže ventil na 100% špatně funguje.Asi ,jak je to vevnitř zasviněný,tak někdy otevře někdy zase ne,jak se mu zrovna chce.Když jsem poprvé odpojil ten konektor,tak byl zrovna asi zavřený,protože to nekouřilo.Ale může se stát,že je ventil zrovna zaseklej,a po odpojení konektoru to kouří vesele dál.Já ho asi nakonec taky zaslepím a bude po ptákách.Ještě něco k těm tlakům,domnívám se,že při zavřeným egr ven.malej nárust v sání může být,protože jde více výfukových plynů na turbo,tak pak víc tlačí,a lépe to táhne už odspoda.jJe to poznat hlavně při těch rozjezdech.Oproti tomu když určité množství výfukových plynů před turbem uteče přes egr ven.do sání Já nejsem žadnej odborník,takže co tady píšu jsou jenom moje názory na věc.Bylo by super,kdyby se konečně našel machr,který ví jak ten zatracenej ventil má správně fungovat.
Byl:Focus I viewtopic.php?f=96&t=10408
Je:Focus II viewtopic.php?f=97&t=32686
Je:Mondeo mk4 viewtopic.php?f=256&t=49613
Je:Fiesta mk7
Je:Focus II viewtopic.php?f=97&t=32686
Je:Mondeo mk4 viewtopic.php?f=256&t=49613
Je:Fiesta mk7
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
http://cs.wikipedia.org/wiki/EGR
http://en.wikipedia.org/wiki/EGR
Anglicky tam toho je vice, ale nemam cas to cist, tak nevim, jestli tam je primo popis funkce. Pokud je ten ventil spatny, mela by to odhalit diagnostika.
http://en.wikipedia.org/wiki/EGR
Anglicky tam toho je vice, ale nemam cas to cist, tak nevim, jestli tam je primo popis funkce. Pokud je ten ventil spatny, mela by to odhalit diagnostika.
- risomas
- Pokročilý
- Příspěvky: 703
- Registrován: 21.05.2008 14:14
- Bydliště: BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Neviete o niekom v okoli BA alebo TN kto by mi vedel zalepit ERG? Dneska som sa na to pozeral a ten pristup je tam dost blby navise nemam ani nic co by som tam potom strcil.
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373


toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373


-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
ahoj,kdyz mam spatnej egr ventil ma to vliv na spotrebu?
- Tabi
- Zkušený
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 26.06.2008 20:22
- Bydliště: Jižní Čechy
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Zdravím,já se teď chystám spotřebu měřit.Budu to sledovat minimálně po dobu jednoho měsíce.Ale stejně se chystám egr ventil zaslepit.(až bude čas)Teď mám odpojenej pouze konektor.Téměř to nekouří,jede to taky dobře,a ještě změřit tu spotřebu.Protože to je v dnešní době dost důležitá věc.
Byl:Focus I viewtopic.php?f=96&t=10408
Je:Focus II viewtopic.php?f=97&t=32686
Je:Mondeo mk4 viewtopic.php?f=256&t=49613
Je:Fiesta mk7
Je:Focus II viewtopic.php?f=97&t=32686
Je:Mondeo mk4 viewtopic.php?f=256&t=49613
Je:Fiesta mk7
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 15.02.2008 14:46
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Viete mi niekto povedať či odpojením podtlakovej hadičky od EGR ventilu niečo vyriešim. Urobil som to (aj zaslepil hadičku) a fakt je že motor pri špičkách menej húli ale pociťujem zníženei kŕ. momentu resp. výkonu. Nie moc ale cítim to (pred tym mi až triaslo volant na 2. resp. 3. stupni). Obávam sa že odpojenie hadičky malo za následok ohlásenie chyby funkcie EGR v riad. jednotke a možno aj naskočenie na núdzový režim jendotky. Poraďte please ... 

Ford Focus Combi, Ghia, 1,8 TDDI & chip, 2000, 205000km
- vozgrunt
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Zapoj hadičku, odpoj a zapoj baterku, potom by se měla ŘJ znovu nastavit.
Jestli máš špatnej EGR ventil, tak to zaslep radši tou záslepkou. Já jsem ji koupil tady od někoho za 100,-Kč. 15-30 minut práce ajeto !
Jestli máš špatnej EGR ventil, tak to zaslep radši tou záslepkou. Já jsem ji koupil tady od někoho za 100,-Kč. 15-30 minut práce ajeto !
focus I, TDCi, 10/03, sedan
- mirec1000
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 08.08.2008 19:44
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Ahmed: dik ze si ma sem nasmeroval.
All:precital som si to tu cele a veru mam aj ja ten pripad -dymenie. Zatial mi mechanik zaslepil podtlakovu hadicku co vedie priamo k ERG ventilu a clovece div se po par km sa to zlepsilo.Bol som z toho dymu uz na prasky.Zajtra cez den pojazdim viac, som fakt zvedavi.

All:precital som si to tu cele a veru mam aj ja ten pripad -dymenie. Zatial mi mechanik zaslepil podtlakovu hadicku co vedie priamo k ERG ventilu a clovece div se po par km sa to zlepsilo.Bol som z toho dymu uz na prasky.Zajtra cez den pojazdim viac, som fakt zvedavi.

- mirec1000
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 08.08.2008 19:44
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi

Dojazdim tuto nadrz a idem na V-Power=uvidim
-
- Nováček
- Příspěvky: 119
- Registrován: 13.10.2008 14:34
- Bydliště: Most, Ústecký Kraj
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Ahoj lidičky, dnes jsem pročítal celé toto téma a určitě ten EGR ventil také zaslepím. Jen pro info - mě to skoro vůbec nekouří, jen až ve 3500 ot. a výš to "trochu začne", což je na diesel dost divné. Hezkou řádku motorů už jsem dělal a tak vím, že když ten motor na místě prošlápnete (samozřejmě zahřátý!!!), tak si zahulí každý i sebenovější motor. Ale ten můj, hajzlík, prostě ne. To by samozřejmě byla výhoda, kdyby to auto ale mělo výkon
Jenže ten můj Focus je "od spoda" úplně mrtvý. Když se chci svižněji rozjet na křižovatce, tak musím držet motor v otáčkách, jinak někdy i chcípne. Na diagnostice jsem byl a v paměti byla jen nějaká závada týkající se ŘJ čerpadla. Po smazání paměti, projetí auta a opětovném načtení závad byla již pamět čistá. Motor tlaky má, protože chytá na škrtnutí i v mrazech. Je mi jasné, že všichni zaslepují kvůli kouřivosti, ale ten výkon tam určitě také bude znát. Ještě mi zbývá změřit tlak turba, jinak už opravdu nevím. Nemáte třeba někdo zkušenost s takovou "mrtvolou"? Díky!

Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999
- Tabi
- Zkušený
- Příspěvky: 1144
- Registrován: 26.06.2008 20:22
- Bydliště: Jižní Čechy
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Nedbik:Těch možností proč ti to netáhne může být několik.Mě se jednou stala taková blbost,měl jsem sundanej chladič(intercoler),takže jsem odpojil konektor od čidla co je na levé straně hned pod hadicí co jde do sání.A samozřejmě jsem ho potom zapomněl zapojit zpět.Vůbec to netáhlo,jako kdyby tam nebylo ani turbo.Náhodou jsem si na to vzpomněl,a po zapojení to opět jelo jako dřív.A jednou mi ta hadice co jde k tomu sání pěkně foukala ven,normálně to šlo slyšet,jak někde uchází vzduch.Taky to mělo o malinko menší výkon,tak jsem dal nový objímky a je to OK.Ale musím dát nové hadice,jsou už mizerný.Taky musím přetěsnit a vyměnit objímky na výfukovém potrubí a u turba.Taky to tam fouká ven.Můj známej ze servisu říká,máš auto s turbem,to znamená další problém navíc.Tam trochu něco,tam to netěsní ,tam špatný čidlo a výkon je fuč.Tak doufám,že se ti to podaří vyřešit,a snad to nebude nic vážnýho.
Byl:Focus I viewtopic.php?f=96&t=10408
Je:Focus II viewtopic.php?f=97&t=32686
Je:Mondeo mk4 viewtopic.php?f=256&t=49613
Je:Fiesta mk7
Je:Focus II viewtopic.php?f=97&t=32686
Je:Mondeo mk4 viewtopic.php?f=256&t=49613
Je:Fiesta mk7
- renos
- Nováček
- Příspěvky: 75
- Registrován: 01.03.2008 14:41
- Bydliště: Třinec
Re: Jak zaslepit EGR ventil Tddi
Tak jsem taky zaslepil, a černá oblaka dýmu co jsem viděl ve zpětném zrcátku už nevidím.
V tom koleně pod EGRem bylo svinstva tak 1/4 světlosti, tak jsem vyškrabal co šlo, ale ideální by bylo odmontovat celé sání a pořádně vypucovat. První start jsem se zděsil, bylo to jak start lokomotivy- nasál nějaké uvolněné zbytky. Po pár km už fouká jen alpský vzduch.

V tom koleně pod EGRem bylo svinstva tak 1/4 světlosti, tak jsem vyškrabal co šlo, ale ideální by bylo odmontovat celé sání a pořádně vypucovat. První start jsem se zděsil, bylo to jak start lokomotivy- nasál nějaké uvolněné zbytky. Po pár km už fouká jen alpský vzduch.

FFCombi 1.8TDDI 66kW r.2001
SOLD
FF hatch 1.6 85kw r.2008 Titanium avalon grey

FF hatch 1.6 85kw r.2008 Titanium avalon grey

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host