Třesení auta při záběru
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
tak to bude asi opravdu druhá poloosa, dneska se mi při plným rejdu pěkně ozvala, nicméně, teď mám trochu jiný starosti. Dneska si to tak jedu z práce, na křižovatce mi skočí červená, já zabrzdím a do mě zezadu vlítne borec s mazdou. Dobrý né!!! Mazda má předek pěkně rozdrbanej, museli ho odtáhnout na podvalu, ale Focus vypadá jako kdyby mu nic nebylo, jen při detailnějším pohledu je vidět že budou muset jít na výměnu zadní blatníky, protože jsou pokroucený a nárazník!!! Ten nárazník ale není ani prasklej nebo něco podobnýho, docela mě to překvapilo, jo, holt jsem si asi konečně koupil bezpečný auto!
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Chlape ty máš pech, ať to máš co nejmíň pocuchlý.
Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- Martin41
- Pokročilý
- Příspěvky: 673
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Třesení auta při záběru
Přeji Ti aby to bylo alespoň tak jak si myslíš, ale jestli ta Mazda dopadla jak píšeš, tak ten tvůj optimismus bude na místě, až po opravě a geometrii. Držím Ti palce.
- Hugo72
- Junior
- Příspěvky: 399
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trencin, SK
Re: Třesení auta při záběru
Nazdar Borci,
nejak sa prestalo písať o probléme o trasení od náprav. Prečítal som si toto vlákno a prekvapuje ma trošku aj názor na príčinu. UPOZORŇUJEM, že nie som mechanik no nejaké skúsenosti s homokinetickým kĺbom mám ešte z čias Škody Rapid.
Trasenie nie je hlavná príčina (aspoň podľa mňa) zlých H-kĺbov (možno sa na tom podieľajú, ale je to možno 5% z celého problému)
Opotrebovaný H-kĺb sa dá ľahko zistiť tak, že pridaním plynu a následným uberaním plynu ho dostávam do a zo záberu a AK to búcha je tam vôľa = čiže je opotrebovaný. Niekedy sa ozýva v zaťažení (v jazde do zákrut keď je v krajných polohách v uložení) búchaním/vibráciami ale to je asi tak všetko.
Ja osobne by som hľadal príčinu /ak auto poskakuje, alebo čo to vlastne stvára/ v pružinách, tlmičoch a možno aj guľových čapoch, zvislých čapoch a vo všetkom čo sa týka riadenia a podieľa sa na trakcii, kolesa a jeho pritlačení k vozovke do záberu!
Toto je iba môj laický názor a ak s ním niekto z vás skúsených mechanikov so mnou nesúhlasí napíšte. Veď na to sme/ste tu, aby sme si poradili pomohli pri riešení nejakého toho problému s ktorým sa stretneme/te.
Zdar a silu

nejak sa prestalo písať o probléme o trasení od náprav. Prečítal som si toto vlákno a prekvapuje ma trošku aj názor na príčinu. UPOZORŇUJEM, že nie som mechanik no nejaké skúsenosti s homokinetickým kĺbom mám ešte z čias Škody Rapid.
Trasenie nie je hlavná príčina (aspoň podľa mňa) zlých H-kĺbov (možno sa na tom podieľajú, ale je to možno 5% z celého problému)
Opotrebovaný H-kĺb sa dá ľahko zistiť tak, že pridaním plynu a následným uberaním plynu ho dostávam do a zo záberu a AK to búcha je tam vôľa = čiže je opotrebovaný. Niekedy sa ozýva v zaťažení (v jazde do zákrut keď je v krajných polohách v uložení) búchaním/vibráciami ale to je asi tak všetko.
Ja osobne by som hľadal príčinu /ak auto poskakuje, alebo čo to vlastne stvára/ v pružinách, tlmičoch a možno aj guľových čapoch, zvislých čapoch a vo všetkom čo sa týka riadenia a podieľa sa na trakcii, kolesa a jeho pritlačení k vozovke do záberu!

Toto je iba môj laický názor a ak s ním niekto z vás skúsených mechanikov so mnou nesúhlasí napíšte. Veď na to sme/ste tu, aby sme si poradili pomohli pri riešení nejakého toho problému s ktorým sa stretneme/te.
Zdar a silu

FF Combi 1,8 TDCI, 85kw, 12/02, K&N air filter, Dark Grey...


- zaza
- Junior
- Příspěvky: 247
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
Re: Třesení auta při záběru
Tak mam radost.
Mam obdobne problemy. V zatahu, hlavne do kopce vibrace prední nápravy. Dal jsem auto do servisu - výsledek doporučená výměna PP poloosy. Cena 14.300,-za materiál a 6.000,-za práci. Mě omejou

Mam obdobne problemy. V zatahu, hlavne do kopce vibrace prední nápravy. Dal jsem auto do servisu - výsledek doporučená výměna PP poloosy. Cena 14.300,-za materiál a 6.000,-za práci. Mě omejou



- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Třesení auta při záběru
Za druhovýrobu PP 6000,- i s prací...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- lucass
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 05.07.2008 11:09
- Bydliště: Plzeň/Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Třesení auta při záběru
Zdravím vás!
Zřejmě se bude jednat o problém, který tu už byl probírán, ale i když jsem pročítal fórum, nenašel jsem přesný popis toho, co trápí mě.
Před cca 14 dny jsem si koupil ojetého Focuse 1.8 TDCi, r. v. 2003, najeto cca 103 000 km. Při koupi bylo vše ok, ale postupně se problém zhoršuje (najel jsem zatím 350 km, spíše město). Při volnoběhu auto značně vibruje, klepou se zrcátka i přední kapota v místě před řidičem. Říkal jsem si, že je to asi vlastnost dieselu, předtím jsem jezdíval jen s benzíny, takže jsem tomu moc nevěnoval pozornost. Při zařazení jedničky jsou vibrace stejné, ovšem při následujících dvou stupních už horší, klepe se i volant a zdá se, jako by autu dělaly vyšší otáčky problémy. Síla i rychlost ovšem roste bez problémů, ale doprovází je šílený hluk a brutální vibrace všech možných plastů (a to zejména mezi dvěma a třemi tisíci otáček, s vyššími jako by to ustávalo). To ještě ale není vrchol - ten nastane v případě, že dám nohu z plynu a brzdím motorem, tj. se zařazeným rychlostním stupněm. Při tomto nejde v autě slyšet vlastního slova, mám pocit, že se každou chvíli rozpadne. Na čtyřku a pětku jako by se vše zase uklidnilo, i když to pořád není ono. V porovnání s předchozí Nexií je Focus dost velký rachotící traktor.
Včera jsem byl v servisu na takové běžné prohlídce po koupi, auto bylo obhlédnuto a zkontrolováno zespodu i pod kapotou. Až na stabilizační tyčky, které jsou volnější, je vše na pohled i "omak" v pořádku. Na volnoběh se jim zdálo také vše ok, interní vibrace jsou prý vyšší, ale pořád ne tak brutální. Když se ovšem projeli, jasně řekli, že toto chování v pořádku rozhodně není. Přesnou diagnózu zatím neznají, ještě se přímo s tímto chováním nesetkali, každopádně prý toho může být více, od špatné nafty přes špatný objem vzduchu a zanesený katalyzátor až po převodovku, spojku, poloosy... Objednali mě na detailnější prohlídku na 23. července, jelikož dřívější termín nebyl možný.
Jak jsem psal výše, po koupi to bylo v pořádku, ale každým dnem se to zhoršuje a já mám obavy s tím vůbec jezdit. A tady bych chtěl požádat o radu ty, kteří se s tímto setkali, popř. kteří by třeba rovnou věděli, odkud vítr fouká, aby mi řekli, jestli to mám trápit, nebo radši nechat stát a počkat na soudný prohlídkový den, abych neponičil něco ještě více nebo nezpůsobil nehodu.
Omlouvám se za delší text, ale chtěl jsem být podrobný. Díky za každou radu.
Dodatek: po přečtení vlákna Zvuk po vypnutí motoru TDCi jen dodám, že mám stejný problém, tj. takové zarachocení a celý motor se zaklepe. Může se tedy jednat o problém s dvouhmotým setrvačníkem, který může mít na svědomí i ty šílené otřesy a vibrace?
Zřejmě se bude jednat o problém, který tu už byl probírán, ale i když jsem pročítal fórum, nenašel jsem přesný popis toho, co trápí mě.
Před cca 14 dny jsem si koupil ojetého Focuse 1.8 TDCi, r. v. 2003, najeto cca 103 000 km. Při koupi bylo vše ok, ale postupně se problém zhoršuje (najel jsem zatím 350 km, spíše město). Při volnoběhu auto značně vibruje, klepou se zrcátka i přední kapota v místě před řidičem. Říkal jsem si, že je to asi vlastnost dieselu, předtím jsem jezdíval jen s benzíny, takže jsem tomu moc nevěnoval pozornost. Při zařazení jedničky jsou vibrace stejné, ovšem při následujících dvou stupních už horší, klepe se i volant a zdá se, jako by autu dělaly vyšší otáčky problémy. Síla i rychlost ovšem roste bez problémů, ale doprovází je šílený hluk a brutální vibrace všech možných plastů (a to zejména mezi dvěma a třemi tisíci otáček, s vyššími jako by to ustávalo). To ještě ale není vrchol - ten nastane v případě, že dám nohu z plynu a brzdím motorem, tj. se zařazeným rychlostním stupněm. Při tomto nejde v autě slyšet vlastního slova, mám pocit, že se každou chvíli rozpadne. Na čtyřku a pětku jako by se vše zase uklidnilo, i když to pořád není ono. V porovnání s předchozí Nexií je Focus dost velký rachotící traktor.
Včera jsem byl v servisu na takové běžné prohlídce po koupi, auto bylo obhlédnuto a zkontrolováno zespodu i pod kapotou. Až na stabilizační tyčky, které jsou volnější, je vše na pohled i "omak" v pořádku. Na volnoběh se jim zdálo také vše ok, interní vibrace jsou prý vyšší, ale pořád ne tak brutální. Když se ovšem projeli, jasně řekli, že toto chování v pořádku rozhodně není. Přesnou diagnózu zatím neznají, ještě se přímo s tímto chováním nesetkali, každopádně prý toho může být více, od špatné nafty přes špatný objem vzduchu a zanesený katalyzátor až po převodovku, spojku, poloosy... Objednali mě na detailnější prohlídku na 23. července, jelikož dřívější termín nebyl možný.
Jak jsem psal výše, po koupi to bylo v pořádku, ale každým dnem se to zhoršuje a já mám obavy s tím vůbec jezdit. A tady bych chtěl požádat o radu ty, kteří se s tímto setkali, popř. kteří by třeba rovnou věděli, odkud vítr fouká, aby mi řekli, jestli to mám trápit, nebo radši nechat stát a počkat na soudný prohlídkový den, abych neponičil něco ještě více nebo nezpůsobil nehodu.
Omlouvám se za delší text, ale chtěl jsem být podrobný. Díky za každou radu.
Dodatek: po přečtení vlákna Zvuk po vypnutí motoru TDCi jen dodám, že mám stejný problém, tj. takové zarachocení a celý motor se zaklepe. Může se tedy jednat o problém s dvouhmotým setrvačníkem, který může mít na svědomí i ty šílené otřesy a vibrace?
Ford Mondeo 1.8 TD MKII, kombi, 66 kW, 01/1998, fialová metalíza
Daewoo Nexia 1.5 MPi, hatchback, 55 kW, 04/1995, zelená metalíza
Daewoo Nexia 1.5 MPi, hatchback, 55 kW, 04/1995, zelená metalíza
- Fokal
- .
- Příspěvky: 3876
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Třesení auta při záběru
Nejsem sice žádný odborník, ani automechanik, ale jako laika mě hned napadnul dvouhmoťák
Přeju hodně štěstí, ať je to něco lehčího, jinak to bude pěkná pálka 


ST150
- lucass
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 05.07.2008 11:09
- Bydliště: Plzeň/Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Třesení auta při záběru
Díky. Naštěstí se mi ozval ten bazar, kde jsem to koupil, že mi to opraví. Tak to snad nebude stát nic, ať to bude, co to bude... Pak dám vědět, v čem byl zakopanej pes a jak si s tím poradili, aby sem přibyly zase nějaké zkušenosti pro další uživatele...
Ford Mondeo 1.8 TD MKII, kombi, 66 kW, 01/1998, fialová metalíza
Daewoo Nexia 1.5 MPi, hatchback, 55 kW, 04/1995, zelená metalíza
Daewoo Nexia 1.5 MPi, hatchback, 55 kW, 04/1995, zelená metalíza
- lucass
- Nováček
- Příspěvky: 22
- Registrován: 05.07.2008 11:09
- Bydliště: Plzeň/Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Třesení auta při záběru
Jak jsem slíbil, dávám vědět: byl to opravdu setrvačník. Došlo k výměně za originální díl, ale chtěli po mně v bazaru spoluúčast. Co jsem mohl dělat, pořád lepší, že se polovinou podíleli oni a polovinou já, než abych to platil komplet celé. Teď jde ještě o to, jestli tam opravdu origo díl je, což teď už asi jen tak jednoduše nezjistím.
Vibrace ustaly, jezdit se s tím dá, ale pořád to není ono. Vibruje dost plastů a v pedálech a volantu také. Příští středu nechám prohlédnout silentbloky aj. části, které by to mohly způsobovat. Zatím jsem z vychvalovaného Focuse spíš zklamaný. Doufám ale, že se můj názor ještě změní...
Vibrace ustaly, jezdit se s tím dá, ale pořád to není ono. Vibruje dost plastů a v pedálech a volantu také. Příští středu nechám prohlédnout silentbloky aj. části, které by to mohly způsobovat. Zatím jsem z vychvalovaného Focuse spíš zklamaný. Doufám ale, že se můj názor ještě změní...
Ford Mondeo 1.8 TD MKII, kombi, 66 kW, 01/1998, fialová metalíza
Daewoo Nexia 1.5 MPi, hatchback, 55 kW, 04/1995, zelená metalíza
Daewoo Nexia 1.5 MPi, hatchback, 55 kW, 04/1995, zelená metalíza
-
- Nováček
- Příspěvky: 17
- Registrován: 10.02.2008 20:54
- Bydliště: Rakovník, Řevničov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Třesení auta při záběru
Také jsem řešil třesení auta v záběru.první co my známej(mechanik) doporučil a také udělal(FoFo dávam jen k němu) byla výměna obou předních ramen.přitom se zjistla vůle na levé poloose.to měl být další tah.mezitim se třepání razantně přitvrdilo kvuli novým čepům.tak jsem jel na geometrii kde zjistily neskutečné hodnoty.ta se nastavila a správné hodnoty a při testovací jízdě ani známka po třesení .nakonec se ale poloose nevyhnu a bude to tak za 5-6000kč za repas.
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Třesení auta při záběru
pánové, jsem po dluhých měsících zpět
Omluvám se, že už jsem to tady potom neřešil, ale nějak jsem na tohle fórum celkově přestal chodit, ale už jsem zpět.
Problém s Focusem byl opravdu ten, že byl vadný kloub na poloose. Nejdřív jsem si myslel, že je to pravý a tak jsem koupil komplet poloosu i s kloubem (repas, jestli si dobře vzpomínám za 3.500 Kč) vyměnil jsem to a ouha, nic se nezměnilo. Nechal jsem ji tam a nechal vyměnit ještě tu levou a najednou bylo všechno O.K.
K té boudačce: bylo to opravdu dost posunutý, ale než se to odmašlilo, nevypadalo to. Zadní čelo šlo nový, kufrová podlaha byla pokroucená jako prase a tak se to muselo tahat. Pravej zadní blatník vyklepanej, novej nárazník, nová kostra opěradla zadní sedačky (to zkřivila při nárazu váha cestujícího), nějaká ta mlhovka a couvačka a já už nevím co ještě. S tou pojistkou se to udělalo tak, že se z ní zaplatila ještě právě ta levá poloosa, vyvařily se všechny dveře a opravily zadní brzdy, který začaly nějak mlátit.
Řekl jsem tomu servisákovi, že tohle všechno na tom chci opravit a co mu zbyde, ať si nechá. Já byl spokojenej, on taky a bylo to.
Pak šel Fofík pryč a pořídil jsem si Mondeo
Mimochodem, Zazo, rád bych ti tu poloosu vyměnil i za polovic a ještě bych si mnul ruce jak jsem vydělal. Když jsem to zvládnul já sám, zvlácne to snad každý. Nejhorší bylo povolit čep. Práce to byla asi na 3 hodinky. Pohoda

Omluvám se, že už jsem to tady potom neřešil, ale nějak jsem na tohle fórum celkově přestal chodit, ale už jsem zpět.
Problém s Focusem byl opravdu ten, že byl vadný kloub na poloose. Nejdřív jsem si myslel, že je to pravý a tak jsem koupil komplet poloosu i s kloubem (repas, jestli si dobře vzpomínám za 3.500 Kč) vyměnil jsem to a ouha, nic se nezměnilo. Nechal jsem ji tam a nechal vyměnit ještě tu levou a najednou bylo všechno O.K.
K té boudačce: bylo to opravdu dost posunutý, ale než se to odmašlilo, nevypadalo to. Zadní čelo šlo nový, kufrová podlaha byla pokroucená jako prase a tak se to muselo tahat. Pravej zadní blatník vyklepanej, novej nárazník, nová kostra opěradla zadní sedačky (to zkřivila při nárazu váha cestujícího), nějaká ta mlhovka a couvačka a já už nevím co ještě. S tou pojistkou se to udělalo tak, že se z ní zaplatila ještě právě ta levá poloosa, vyvařily se všechny dveře a opravily zadní brzdy, který začaly nějak mlátit.
Řekl jsem tomu servisákovi, že tohle všechno na tom chci opravit a co mu zbyde, ať si nechá. Já byl spokojenej, on taky a bylo to.
Pak šel Fofík pryč a pořídil jsem si Mondeo

Mimochodem, Zazo, rád bych ti tu poloosu vyměnil i za polovic a ještě bych si mnul ruce jak jsem vydělal. Když jsem to zvládnul já sám, zvlácne to snad každý. Nejhorší bylo povolit čep. Práce to byla asi na 3 hodinky. Pohoda
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Třesení auta při záběru
mimochodem, jestli někdo chcete levnější díly, dejte vědět. Ten repas bych mohl mít opravdu o dost levněji než tu píšete, a nejen to. Na co si vzpomenete. Pokud jste někde od Jihlavy, klidně piště a uvidíme co se dá dělat.
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů