Co je lepší benzín nebo nafta ?
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8645
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
normalne bych udelal na foru celou kategorii Benzin VS Nafta, uz tady je na foru tolik vlaken, ze by se to mohlo vsechno dat do jedne kategorie
Jak myslim, ze rychlostni souboj 2.0 benzin vs 2.0 TDCi bude v prospech benzinu, ale za cenu, ze v prubehu souteze pojede vcedula 2x tankovat oproti TDCi
Jak myslim, ze rychlostni souboj 2.0 benzin vs 2.0 TDCi bude v prospech benzinu, ale za cenu, ze v prubehu souteze pojede vcedula 2x tankovat oproti TDCi
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
zewl: uznavam, ale o spotrebe sme sa nebavili. Bavili sme sa o tom, kto bude rychlejsi.
Fakt by sme to mali uzavriet tak, ze aj benzin, aj nafta su v niecom vyhodne. S kazdym z nich sa jazdi inym stylom, kazdy z nich vynika v inych vlastnostiach. Vieme, ze ak maju rovnaky vykon, tak su rovnako rychle pri sprinte. Tak to uz nechajme tak a dajme remizu. Zbytocne sa zasa na fore vyostrila situacia.
Navrhujem, aby sa vsetky vlakna ohladom porovnania benzinu a dieselu lockli. Dalej by sa mohlo do fora doprogramovat, ze ak niekto zalozi vlakno, kde v nazve bude aj diesel aj benzin, tak sa toto vlakno hned vymaze a dotycny zakladatel bude zruseny
Fakt by sme to mali uzavriet tak, ze aj benzin, aj nafta su v niecom vyhodne. S kazdym z nich sa jazdi inym stylom, kazdy z nich vynika v inych vlastnostiach. Vieme, ze ak maju rovnaky vykon, tak su rovnako rychle pri sprinte. Tak to uz nechajme tak a dajme remizu. Zbytocne sa zasa na fore vyostrila situacia.
Navrhujem, aby sa vsetky vlakna ohladom porovnania benzinu a dieselu lockli. Dalej by sa mohlo do fora doprogramovat, ze ak niekto zalozi vlakno, kde v nazve bude aj diesel aj benzin, tak sa toto vlakno hned vymaze a dotycny zakladatel bude zruseny
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
sice idem teraz proti sebe
ale do vlakna 2.0 TDCI som chcel nieco napisat, len to tam asi nepatri, sem to bude lepsie.
Presne ako pisali chalani. Ja po celom meste aj mimo mesta mozem jazdit na dvojke a na trojke a ta trojka uz podla predpisov ani nejde . Cele to odjazdim v pohode na dvojke. Chcem vidiet porovnanie jazdy benzin - diesel po klukatych cestickach len na dvojke. To teda diesel nema sancu. Ano, toci mu to auto az to 4000, ale vtedy uz ani zdaleka nema taky krutiaci moment ako pri 2000 otackach a je vyhodnejsie preradit. Ja na benzine len drzim dvojku, len pridavam plyn alebo brzdim a mam stale skoro taky isty krutiaci moment (od 3000 do 7000 otacok je to tusim v rozmedzi 10%). Pripadne tam este capnem jednotku, ale to by uz dieselu vyskocili vsetky piesty
Verte mi, plne nalozene benzinove auto je tak isto rychle ako plno nalozene dieselove auto toho isteho vykonu a s podobnym sprevodovanim. Som sice v tomto este len teoretik, ale uz sa tesim na test.
Cely ten mytus je zalozeny na tom, ze rozbehnute auto po rovinke v cca 100 km rychlosti pride pod kopec. Diesel toci cca 2000 otacok, co je pre nho totalne najvyhodnejsie, lebo tam ma max krutiak. Benzinove auto pride pod kopec, toci cca 2500 otacok, ale pozor, tieto otacky su pre benzin nevyhodne, pretoze benzin ma hladky priebeh krutiaku, prevodovka sice trocha znasobi krutiak na koleso, ale vysledkom je slabsi krutiak ako pri dieseli. Preto treba este viac sprevodovat, aby sa sila na koleso zlepsila. Tak tam da stvorku a toci 3500 otacok. Kritiak je silnejsi, ale este stale nestaci. Tak tam da trojku, motor toci cca 4500 otacok ale vysledna sila na koleso je porovnatelna, podla mna casto krat aj vacsia ako u diesela.
Takto vznikol mytus o tom, ze diesel je silnejsi. Nie je to pravda. Ked clovek na benzine pred kopcom spravne nepodradi a necha tam patku, tak potom je diesel silnejsi. Ale ked podradi, tak je dost mozne, ze ten diesel na tom kopci necha za sebou.
Uz pisem dlho, ale este musim: vykon motora hovori o tom, kolko prace dokaze motor spravit za urcity cas. Ked taham 1.5 tony po rovinke, tak na premiestnenie z bodu A do bodu B potrebujem urcitu energiu, vykon. Je jedno ci benzinom alebo dieselom. Potrebujem presne urceny vykon. To iste plati do kopca. Vykon bude musiet byt vacsi, ale aj diesel aj benzin musia vyprodukovat to iste.
Uz koncim, aj ked by som chcel este rozpustit mytus o nizsej spotrebe diesela, lebo traktoristi (sorry ) casto vravia, ze ked idu sportovo, tak im to nezerie omnoho viac ako ked idu normalne. A to potom idu na vodnu paru, alebo odkial beru tu energiu na pohnutie auta ? Ale k tejto teme by som sa rad vratil niekedy neskor ....
ale do vlakna 2.0 TDCI som chcel nieco napisat, len to tam asi nepatri, sem to bude lepsie.
Presne ako pisali chalani. Ja po celom meste aj mimo mesta mozem jazdit na dvojke a na trojke a ta trojka uz podla predpisov ani nejde . Cele to odjazdim v pohode na dvojke. Chcem vidiet porovnanie jazdy benzin - diesel po klukatych cestickach len na dvojke. To teda diesel nema sancu. Ano, toci mu to auto az to 4000, ale vtedy uz ani zdaleka nema taky krutiaci moment ako pri 2000 otackach a je vyhodnejsie preradit. Ja na benzine len drzim dvojku, len pridavam plyn alebo brzdim a mam stale skoro taky isty krutiaci moment (od 3000 do 7000 otacok je to tusim v rozmedzi 10%). Pripadne tam este capnem jednotku, ale to by uz dieselu vyskocili vsetky piesty
Verte mi, plne nalozene benzinove auto je tak isto rychle ako plno nalozene dieselove auto toho isteho vykonu a s podobnym sprevodovanim. Som sice v tomto este len teoretik, ale uz sa tesim na test.
Cely ten mytus je zalozeny na tom, ze rozbehnute auto po rovinke v cca 100 km rychlosti pride pod kopec. Diesel toci cca 2000 otacok, co je pre nho totalne najvyhodnejsie, lebo tam ma max krutiak. Benzinove auto pride pod kopec, toci cca 2500 otacok, ale pozor, tieto otacky su pre benzin nevyhodne, pretoze benzin ma hladky priebeh krutiaku, prevodovka sice trocha znasobi krutiak na koleso, ale vysledkom je slabsi krutiak ako pri dieseli. Preto treba este viac sprevodovat, aby sa sila na koleso zlepsila. Tak tam da stvorku a toci 3500 otacok. Kritiak je silnejsi, ale este stale nestaci. Tak tam da trojku, motor toci cca 4500 otacok ale vysledna sila na koleso je porovnatelna, podla mna casto krat aj vacsia ako u diesela.
Takto vznikol mytus o tom, ze diesel je silnejsi. Nie je to pravda. Ked clovek na benzine pred kopcom spravne nepodradi a necha tam patku, tak potom je diesel silnejsi. Ale ked podradi, tak je dost mozne, ze ten diesel na tom kopci necha za sebou.
Uz pisem dlho, ale este musim: vykon motora hovori o tom, kolko prace dokaze motor spravit za urcity cas. Ked taham 1.5 tony po rovinke, tak na premiestnenie z bodu A do bodu B potrebujem urcitu energiu, vykon. Je jedno ci benzinom alebo dieselom. Potrebujem presne urceny vykon. To iste plati do kopca. Vykon bude musiet byt vacsi, ale aj diesel aj benzin musia vyprodukovat to iste.
Uz koncim, aj ked by som chcel este rozpustit mytus o nizsej spotrebe diesela, lebo traktoristi (sorry ) casto vravia, ze ked idu sportovo, tak im to nezerie omnoho viac ako ked idu normalne. A to potom idu na vodnu paru, alebo odkial beru tu energiu na pohnutie auta ? Ale k tejto teme by som sa rad vratil niekedy neskor ....
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8645
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
vcedula: rozdil je v tom, ze pri agresivni jizde neni narust spotreby u diesela tak markantni jako u benzinu, ted zrovna to i potvrzovali v jakemsi slovenskem clanku, co tu je na foru.
A jenom si potvrdil moje predchozi slova a to ty, ze jizda s dieselem je komfortnejsi, protoze nemusim tolik radit.
A jenom si potvrdil moje predchozi slova a to ty, ze jizda s dieselem je komfortnejsi, protoze nemusim tolik radit.
viz tadyJedinou výhodou naftového motora ostáva nižšia spotreba pri porovnateľnom výkone s benzínovým motorom a tiež pri dynamickej jazde. Rýchlosť a predbiehanie sa na spotrebe naftových motorov neprejavuje tak výrazne ako na zážihových. To je dôvod, prečo diesel dominuje v drahých autách vyššej strednej triedy.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
suhlas, vzdy som vravel, ze keby som mal jazdit na dlhe trasy, tak chcem asi naftu prave pre ten jej nazvyme to komfort, kedy nemusis podradovat, pretoze v optymalnych otackach ma aj najnizsiu spotrebu aj najvyssi krutiaci moment, co pri benzine neplati.
Avsak kedze som zastancom benzinov musim zaroven aj dodat, ze v pripade, ze chcem dynamicku jazdu na hraniciach vykonu auta, tak tam to uz nie je s naftou ok, co som tu uz milionkrat pisal.
Avsak kedze som zastancom benzinov musim zaroven aj dodat, ze v pripade, ze chcem dynamicku jazdu na hraniciach vykonu auta, tak tam to uz nie je s naftou ok, co som tu uz milionkrat pisal.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- _djproces
- Zkušený
- Příspěvky: 1437
- Registrován: 18.04.2008 00:05
- Bydliště: POcity :) SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
moj clovekvcedula píše:suhlas, vzdy som vravel, ze keby som mal jazdit na dlhe trasy, tak chcem asi naftu prave pre ten jej nazvyme to komfort, kedy nemusis podradovat, pretoze v optymalnych otackach ma aj najnizsiu spotrebu aj najvyssi krutiaci moment, co pri benzine neplati.
Avsak kedze som zastancom benzinov musim zaroven aj dodat, ze v pripade, ze chcem dynamicku jazdu na hraniciach vykonu auta, tak tam to uz nie je s naftou ok, co som tu uz milionkrat pisal.
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
este dodam k tomu radeniu : podla mna to neni az tak uplne pravda ze pri diesloch neni potreba tolko radit. zoberme si priklad predbehnutie auta do kopca. na benzine sa musi podradit a potom uz bez radenia sa da vybavit cely predbiehaci manever. na diesly netreba podradit, staci pridat plyn, avsak v polke predbiehacieho manevru tam uz treba zaradit dalsi stupen. takze podla mna sa radi sa cca rovnako
- bluepeter
- Nováček
- Příspěvky: 79
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko-Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
EE. misoo tak to ani nahodou , mozno keby si predbiehal kolonu vozidiel tak ano , ale to by si na benzine uz musel radit o dva stupne
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
naco kolonu, staci jedno auto... musi mat vsak takych 20 metrov !
- bluepeter
- Nováček
- Příspěvky: 79
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko-Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
aha uz viem ty si myslel tie drobne auticka s napisom TIR
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Neviem presne kam to dat, tak to dam sem.
Porovnanie Megane RS dci 175 vs. Focus ST od renomovaneho britskeho casaku Evo
Anglictina nutna, ale odporucam, super clanok a ja opat viem preco mozem renaultove hot-hatche
Ale nebojte, Focus vyhral
http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrou ... us-st.html
Inac treba to citat pozorne, su tam napisane skvele myslienky a postrehy, s ktorymi sa uplne stotoznujem (aj ked som RS ani ST nejazdil ) a ktore presne vystihuju moj osobny pohlad na ST.
Porovnanie Megane RS dci 175 vs. Focus ST od renomovaneho britskeho casaku Evo
Anglictina nutna, ale odporucam, super clanok a ja opat viem preco mozem renaultove hot-hatche
Ale nebojte, Focus vyhral
http://www.evo.co.uk/carreviews/cargrou ... us-st.html
Inac treba to citat pozorne, su tam napisane skvele myslienky a postrehy, s ktorymi sa uplne stotoznujem (aj ked som RS ani ST nejazdil ) a ktore presne vystihuju moj osobny pohlad na ST.
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7237
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
A zase uplne priepastne rozdiely Nechápem ako môže niekto robiť takéto porovnávacie testy. Článok som nečítal, v ingliš nie som zdatný, takže som si pozrel len porovnavaciu tabulku na spodku a pozrel fotky. Neviem prečo, ale pripadá mi smiešna v interieri renaultu ta "odkladacia" podložka pod lavu nohu .. Akosi mi tam nepasuje.. A furt nechapem jak to tí angláni vedia radit kvalty lavou rukou
- FordFido
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 10.06.2008 10:21
- Bydliště: Kvetnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
Kazdopadne podle poslednich zverejnenych informaci se nove auto s naftovym motorem vyplati kupovat z duvodu spotreby pouze lidem co najezdi pres 50 000 km rocne. Jsou do toho pocitane vyssi naklady na porizeni, udrzba obou motoru a prumer oprav jak na naftovem tak na benzinovem motoru. Je pravda ze uz to neni co byvalo kdyz jsem kupoval naftovy motor.
Ford Focus Combi 2003 TDCi 85 KW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
No ak si to necital, tak "nevies" Praveze bol megane na to ze ma o 50k menej velmi zdatnym superom a ST mierne natieral v zakrutach (obrazok 13). ST zas vyhravalo na rovine, kde tazilo z vykonu a aj lepsie posadeneho krutaku. A myslim ze neporovnavali neporovnatelne, benzin s turbom, diesel s turbom, sportove verzie, +/- rovnaka cenaQuickie píše:A zase uplne priepastne rozdiely Nechápem ako môže niekto robiť takéto porovnávacie testy.
V globale to vyhralo ST, svojim GT zameranim, rychlostou a user-friendly nastavenym podvozkom a zvukom. Podvozkovo bol nekompromisnejsie nastaveny Megane, brzdou ciastocnou bol motor (podotykam ze o 50k menej ) a "zvuk".
Podla mna pekne napisane, pekne vypichnute body pre jednotlive auta (aj ked "skryte" v clanku) a na zaver aj porovnanie spotreby...
Ale bez ingliš sa to neoplati citat...
- _djproces
- Zkušený
- Příspěvky: 1437
- Registrován: 18.04.2008 00:05
- Bydliště: POcity :) SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co je lepší benzín nebo nafta ?
ved uz sa nevadte. je to hlupa tema a vzdy budu zastanci a odporcovia
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host