Chiptuning TDDi
- Blodiac
- Junior
- Příspěvky: 285
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pelhrimov
- Kontaktovat uživatele:
- Honzajs
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Skalice
K té otázce životnosti, to je asi vždy problém. Ale zajímálo by mne, jaký je rozdíl např. mezi motory o stejném objemu a různém výkonu. Kolik je tam jiných mechanických dílů ? Podle mě se to liší mezichladičem vzduchu, turbem s proměnou geometrií lopatek a jiným SW v jednotce. Možná jiný vstřiky (průměr?). Ale spojka, klouby a převodovka bude stejná. Nebo se mýlím ? Co na to naši odborníci? a co na to Jan Tleskač ?
- Honzajs
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Skalice
Čím? Větší krouťák na zubech ? Já bych to viděl tak na spojku a pak celek ojnice, klika, tam pokud bude aušus, mohlo by to jít do kytek.chmelko píše:tak hlavne prevodovka dostava u silneho motoru po čuni, takže by som ju videl ako jedneho s prvých adeptov na poruchu,,
No dobře, ale přece pokud máš motor 66kW a 80 kW, tak NEBUDE mít jiný ojnice, kliku, převodovku, spojku. Já si pořád myslím, že existuje jeden motor a ten se liší výkonem, který je dán turbem, vstřiky a nastavením řídící jednotky.
Zatím mi to nikdo nevyvrátil a v podstatě se tady polemizuje o tuningu a nikdo o tom moc neví (včetně mě). Bylo by dobrý, aby někdo kdo se vrtá v motorech řekl, v čem se liší v jedné objemové třídě výkonové verze motoru. Posunulo by nás to dál

- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2977
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Já se teda v motorech nevrtám, ale tohle jsem našel na stránkách Fordu:
1.6 Duratorq TDCi 66 kW (90 k):
Řadový čtyřválec / DOHC / 16ventilový / hlava a blok válců z lehkých slitin / vysokotlaký systém přímého vícebodového vstřikování paliva typu common rail / turbodmychadlo s fixní geometrií/ mezichladič / elektronicky řízená škrticí klapka / dvouhmotový setrvačník
1.6 Duratorq TDCi 80 kW (109 k)
Vznětový / řadový čtyřválec / DOHC / 16 ventilů / hlava
a blok válců z lehkých slitin / vysokotlaké vícebodové přímé vstřikování paliva common-rail / turbodmychadlo s variabilní geometrií s mezichladičem a funkcí overboost / DPF - filtr pevných částic / elektronicky řízená škrtící klapka / dvouhmotový setrvačník
Takže když necháme stranou filtr pevných částic, tak z mechanických věcí má silnější motor variabiní geometrii lopatek turba, toť vše.
1.6 Duratorq TDCi 66 kW (90 k):
Řadový čtyřválec / DOHC / 16ventilový / hlava a blok válců z lehkých slitin / vysokotlaký systém přímého vícebodového vstřikování paliva typu common rail / turbodmychadlo s fixní geometrií/ mezichladič / elektronicky řízená škrticí klapka / dvouhmotový setrvačník
1.6 Duratorq TDCi 80 kW (109 k)
Vznětový / řadový čtyřválec / DOHC / 16 ventilů / hlava
a blok válců z lehkých slitin / vysokotlaké vícebodové přímé vstřikování paliva common-rail / turbodmychadlo s variabilní geometrií s mezichladičem a funkcí overboost / DPF - filtr pevných částic / elektronicky řízená škrtící klapka / dvouhmotový setrvačník
Takže když necháme stranou filtr pevných částic, tak z mechanických věcí má silnější motor variabiní geometrii lopatek turba, toť vše.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
- Honzajs
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Skalice
Jo, to jsem zjistil taky, ale je otázkou, zda třeba nepoužívají rozdílný ložiska, teoreticky jiný spojky (keramika to asi nebude).
Zřejmě by to šlo zjistit z katalogu náhradních dílů, pokud to má rozdílný objednací čísla....
Podle mě je to o tom (bavíme se o úpravě dat v ŘJ, žádným prasočipu) že po úpravě dat (za předpokladu že jsou upraveny hodnoty všechny a v rozumné míře) při normálním používání FF to životnost asi nijak významně nezkrátí. Pokud ovšem budu jezdit jak hovado, do prokluzu s plným rejdem a nechladím turbo po doběhu atd..... tak ten motor + ostatní odstřelím taky, ať s úpravou nebo bez.
pokud čipem změním jeden parametr tak je to normální prasárna.
Musím říct, že u nás ve firmě jezdí především WV TDI a některý s úpravou ŘJ a v poho. No a pak taky máme jednoho střelce, který to sice nemá upravený, ale jezdí jako prase a v servise je furt (turbo, převodovka, vstřiky, klouby) a určitě to není tím, že by ten jeho pasát by šit.
Zřejmě by to šlo zjistit z katalogu náhradních dílů, pokud to má rozdílný objednací čísla....
Podle mě je to o tom (bavíme se o úpravě dat v ŘJ, žádným prasočipu) že po úpravě dat (za předpokladu že jsou upraveny hodnoty všechny a v rozumné míře) při normálním používání FF to životnost asi nijak významně nezkrátí. Pokud ovšem budu jezdit jak hovado, do prokluzu s plným rejdem a nechladím turbo po doběhu atd..... tak ten motor + ostatní odstřelím taky, ať s úpravou nebo bez.
pokud čipem změním jeden parametr tak je to normální prasárna.
Musím říct, že u nás ve firmě jezdí především WV TDI a některý s úpravou ŘJ a v poho. No a pak taky máme jednoho střelce, který to sice nemá upravený, ale jezdí jako prase a v servise je furt (turbo, převodovka, vstřiky, klouby) a určitě to není tím, že by ten jeho pasát by šit.
- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2977
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Sorry za OT, ale teď koukám, že máš v podpise RED TANGO. Nechceš se k nám přidat
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... &start=540


Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2977
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
- fplisek
- Zkušený
- Příspěvky: 1254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Pokud vím, tak motory TDDI a TDCI jsou na chlup stejný, je tam rozdíl v řídící jednotce a ve vstřikovacím čerpadle, převodovky jsou myslím taky stejné (sám mám v TDDI motor z TDCI 85kW), takže si myslím, že čip TDDI na nějakých 81kW by na motor, spojku nebo převodovku neměl mít až takový drastický následky, další věc je čerpadlo a turbo
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie


- HonzaV
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: okr. Litoměřice
Zjišťoval jsem zda-li je rozdíl mezi turbem na TDCi 1.8 100k a 115k -podle objednacího čísla jsou turba stejná. Trochu mě to vyvedlo z míry, protože turbo na 115k má variabilní geometrii a na 100k nemá. Kdysi mi Foki ukazoval, jaký je tam na 1 pohled rozdíl, ten 100k nemá podtlakový ventil s hadičkou vedoucí k turbu. Tak mě napadá, jestli náhodou ta turba nebudou stejná a jedno má zapojený podtlak a druhé ne.
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 120kW, 2014
dříve Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 85kW, 2008
Ford Focus kombi 1.8 TDCi, 74kW, 2003
dříve Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 85kW, 2008
Ford Focus kombi 1.8 TDCi, 74kW, 2003
- Honzajs
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Skalice
No to je teda gól, pokud mamají stejný objednací číslo, měly by být stejné.
A nezapojený podtlak řídí proměnu geometrie?
Z hlediska výroby je opravdu možné, že s ohledem na snížení výrobních nákladů dělají 1 typ turba a hotovo.
Něco podobného je i u mobilů, resp. smartphone s OS Wokna, kde třeba bývá neaktivovaný GPS čip a pod.
A nezapojený podtlak řídí proměnu geometrie?
Z hlediska výroby je opravdu možné, že s ohledem na snížení výrobních nákladů dělají 1 typ turba a hotovo.
Něco podobného je i u mobilů, resp. smartphone s OS Wokna, kde třeba bývá neaktivovaný GPS čip a pod.
- Honzajs
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Skalice
Koukal jsem na to turbo a kdesi od motoru tam vede hadička a končí na vzduchové "turbíně" kde je podtlakový převodník (píst převádí podtlak na přímočárý pohyb) a odtud jse táhlo k výfukovému turbu, kde to cosi šteluje. že by to byla nějaká škrtící klapka ? Moje TDCI nemá mít proměnnou geometriiHonzaV píše:Zjišťoval jsem zda-li je rozdíl mezi turbem na TDCi 1.8 100k a 115k -podle objednacího čísla jsou turba stejná. Trochu mě to vyvedlo z míry, protože turbo na 115k má variabilní geometrii a na 100k nemá. Kdysi mi Foki ukazoval, jaký je tam na 1 pohled rozdíl, ten 100k nemá podtlakový ventil s hadičkou vedoucí k turbu. Tak mě napadá, jestli náhodou ta turba nebudou stejná a jedno má zapojený podtlak a druhé ne.

- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Ktery vyrobce ti do prospektu napise porovnani dvou motoru s vypisem 10000 soucastek a objednacich cisel? Ten prospekt je akorat k tomu, aby ti rekl v cem je to a to auto lepsi, ne abys tam mel detailni rozborKonik píše: Takže když necháme stranou filtr pevných částic, tak z mechanických věcí má silnější motor variabiní geometrii lopatek turba, toť vše.

- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2977
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti