Chiptuning TDDi

Muzika,spoilery,světla,podvozek.....
Odpovědět
Uživatelský avatar
Blodiac
Junior
Junior
Příspěvky: 285
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pelhrimov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Blodiac » 29.11.2007 21:21

byl bych 110 klidně, ale s těmi 122 bych mel obavy
FoFo red combi 1.8TDDi Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
Honzajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Skalice

Příspěvek od Honzajs » 30.11.2007 18:26

K té otázce životnosti, to je asi vždy problém. Ale zajímálo by mne, jaký je rozdíl např. mezi motory o stejném objemu a různém výkonu. Kolik je tam jiných mechanických dílů ? Podle mě se to liší mezichladičem vzduchu, turbem s proměnou geometrií lopatek a jiným SW v jednotce. Možná jiný vstřiky (průměr?). Ale spojka, klouby a převodovka bude stejná. Nebo se mýlím ? Co na to naši odborníci? a co na to Jan Tleskač ?
Ford Focus kombi II/ 11/2007 1.6 TDCi Collection,RED TANGO
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 30.11.2007 18:29

tak hlavne prevodovka dostava u silneho motoru po čuni, takže by som ju videl ako jedneho s prvých adeptov na poruchu,,

Uživatelský avatar
Honzajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Skalice

Příspěvek od Honzajs » 01.12.2007 16:55

chmelko píše:tak hlavne prevodovka dostava u silneho motoru po čuni, takže by som ju videl ako jedneho s prvých adeptov na poruchu,,
Čím? Větší krouťák na zubech ? Já bych to viděl tak na spojku a pak celek ojnice, klika, tam pokud bude aušus, mohlo by to jít do kytek.
No dobře, ale přece pokud máš motor 66kW a 80 kW, tak NEBUDE mít jiný ojnice, kliku, převodovku, spojku. Já si pořád myslím, že existuje jeden motor a ten se liší výkonem, který je dán turbem, vstřiky a nastavením řídící jednotky.
Zatím mi to nikdo nevyvrátil a v podstatě se tady polemizuje o tuningu a nikdo o tom moc neví (včetně mě). Bylo by dobrý, aby někdo kdo se vrtá v motorech řekl, v čem se liší v jedné objemové třídě výkonové verze motoru. Posunulo by nás to dál :lol:
Ford Focus kombi II/ 11/2007 1.6 TDCi Collection,RED TANGO
Obrázek

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2977
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Konik » 01.12.2007 17:16

Já se teda v motorech nevrtám, ale tohle jsem našel na stránkách Fordu:
1.6 Duratorq TDCi 66 kW (90 k):
Řadový čtyřválec / DOHC / 16ventilový / hlava a blok válců z lehkých slitin / vysokotlaký systém přímého vícebodového vstřikování paliva typu common rail / turbodmychadlo s fixní geometrií/ mezichladič / elektronicky řízená škrticí klapka / dvouhmotový setrvačník

1.6 Duratorq TDCi 80 kW (109 k)
Vznětový / řadový čtyřválec / DOHC / 16 ventilů / hlava
a blok válců z lehkých slitin / vysokotlaké vícebodové přímé vstřikování paliva common-rail / turbodmychadlo s variabilní geometrií s mezichladičem a funkcí overboost / DPF - filtr pevných částic / elektronicky řízená škrtící klapka / dvouhmotový setrvačník

Takže když necháme stranou filtr pevných částic, tak z mechanických věcí má silnější motor variabiní geometrii lopatek turba, toť vše.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Uživatelský avatar
Honzajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Skalice

Příspěvek od Honzajs » 01.12.2007 18:43

Jo, to jsem zjistil taky, ale je otázkou, zda třeba nepoužívají rozdílný ložiska, teoreticky jiný spojky (keramika to asi nebude).
Zřejmě by to šlo zjistit z katalogu náhradních dílů, pokud to má rozdílný objednací čísla....
Podle mě je to o tom (bavíme se o úpravě dat v ŘJ, žádným prasočipu) že po úpravě dat (za předpokladu že jsou upraveny hodnoty všechny a v rozumné míře) při normálním používání FF to životnost asi nijak významně nezkrátí. Pokud ovšem budu jezdit jak hovado, do prokluzu s plným rejdem a nechladím turbo po doběhu atd..... tak ten motor + ostatní odstřelím taky, ať s úpravou nebo bez.
pokud čipem změním jeden parametr tak je to normální prasárna.
Musím říct, že u nás ve firmě jezdí především WV TDI a některý s úpravou ŘJ a v poho. No a pak taky máme jednoho střelce, který to sice nemá upravený, ale jezdí jako prase a v servise je furt (turbo, převodovka, vstřiky, klouby) a určitě to není tím, že by ten jeho pasát by šit.
Ford Focus kombi II/ 11/2007 1.6 TDCi Collection,RED TANGO
Obrázek

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2977
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Konik » 01.12.2007 18:52

Sorry za OT, ale teď koukám, že máš v podpise RED TANGO. Nechceš se k nám přidat :?: :wink: http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... &start=540
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Uživatelský avatar
Honzajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Skalice

Příspěvek od Honzajs » 01.12.2007 19:16

není to moje FF, je to firemní :cry:
já bych jinak jezdil tak MHD :cry:
Ford Focus kombi II/ 11/2007 1.6 TDCi Collection,RED TANGO
Obrázek

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2977
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Konik » 01.12.2007 19:17

To nevadí, můžeš vstoupit i se služebákem.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Uživatelský avatar
fplisek
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1254
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ohrazenice okr. Třebíč, Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fplisek » 01.12.2007 23:46

Pokud vím, tak motory TDDI a TDCI jsou na chlup stejný, je tam rozdíl v řídící jednotce a ve vstřikovacím čerpadle, převodovky jsou myslím taky stejné (sám mám v TDDI motor z TDCI 85kW), takže si myslím, že čip TDDI na nějakých 81kW by na motor, spojku nebo převodovku neměl mít až takový drastický následky, další věc je čerpadlo a turbo
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW + Bluefin, K&N, IC z FoFoII, Silver, 17" Wolf, Eibach, RS nárazník, xenony, nivelace, ostřiky, ST vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, 4x el. okna, digi klima, BC, el. šíbr, tempomat, alarm: Galerie
Obrázek

Uživatelský avatar
HonzaV
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: okr. Litoměřice

Příspěvek od HonzaV » 02.12.2007 09:18

Zjišťoval jsem zda-li je rozdíl mezi turbem na TDCi 1.8 100k a 115k -podle objednacího čísla jsou turba stejná. Trochu mě to vyvedlo z míry, protože turbo na 115k má variabilní geometrii a na 100k nemá. Kdysi mi Foki ukazoval, jaký je tam na 1 pohled rozdíl, ten 100k nemá podtlakový ventil s hadičkou vedoucí k turbu. Tak mě napadá, jestli náhodou ta turba nebudou stejná a jedno má zapojený podtlak a druhé ne.
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 120kW, 2014
dříve Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 85kW, 2008
Ford Focus kombi 1.8 TDCi, 74kW, 2003

Uživatelský avatar
Honzajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Skalice

Příspěvek od Honzajs » 02.12.2007 09:36

No to je teda gól, pokud mamají stejný objednací číslo, měly by být stejné.
A nezapojený podtlak řídí proměnu geometrie?
Z hlediska výroby je opravdu možné, že s ohledem na snížení výrobních nákladů dělají 1 typ turba a hotovo.
Něco podobného je i u mobilů, resp. smartphone s OS Wokna, kde třeba bývá neaktivovaný GPS čip a pod.
Ford Focus kombi II/ 11/2007 1.6 TDCi Collection,RED TANGO
Obrázek

Uživatelský avatar
Honzajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Skalice

Příspěvek od Honzajs » 02.12.2007 16:31

HonzaV píše:Zjišťoval jsem zda-li je rozdíl mezi turbem na TDCi 1.8 100k a 115k -podle objednacího čísla jsou turba stejná. Trochu mě to vyvedlo z míry, protože turbo na 115k má variabilní geometrii a na 100k nemá. Kdysi mi Foki ukazoval, jaký je tam na 1 pohled rozdíl, ten 100k nemá podtlakový ventil s hadičkou vedoucí k turbu. Tak mě napadá, jestli náhodou ta turba nebudou stejná a jedno má zapojený podtlak a druhé ne.
Koukal jsem na to turbo a kdesi od motoru tam vede hadička a končí na vzduchové "turbíně" kde je podtlakový převodník (píst převádí podtlak na přímočárý pohyb) a odtud jse táhlo k výfukovému turbu, kde to cosi šteluje. že by to byla nějaká škrtící klapka ? Moje TDCI nemá mít proměnnou geometrii :?:
Ford Focus kombi II/ 11/2007 1.6 TDCi Collection,RED TANGO
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 02.12.2007 17:43

Konik píše: Takže když necháme stranou filtr pevných částic, tak z mechanických věcí má silnější motor variabiní geometrii lopatek turba, toť vše.
Ktery vyrobce ti do prospektu napise porovnani dvou motoru s vypisem 10000 soucastek a objednacich cisel? Ten prospekt je akorat k tomu, aby ti rekl v cem je to a to auto lepsi, ne abys tam mel detailni rozbor :wink:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2977
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Konik » 03.12.2007 15:36

No to máš pravdu. Honzajs se ptal, jestli někdo neví, čím se liší dvě výkonové verze motorů, tak jsem našel aspoň tohle :roll:
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Odpovědět

Zpět na „Focus - tuning - 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host