Ztrata vykonu pri jizde
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 06.06.2024 11:59
Ff mk2 chyba P0299
Zdravim, hledal jsem na forum ale nenašel, mam problem s fordem. Mk2,1,6 80 kw 2006 r.v. auto za studena tahne az od 2 500 otacek ale po zahrati uz ani turbo nejede. Turbo je po repase,dpf vykuchane a egr zaslepeny. Diag pise P0299 kapacita plniciho turbo/kompresoru nedostatečna. Uz si nevim rady. Nevim jak vymena solenoidu. Sel jsem pod auto ze ho vymenim, ale vsiml jsem si ze jsou na nem zapojene jen ty 2 krasni hadicky. Jedna vede k turbu, ta nasava, druha nevim, ale myslim ze i ta 3 by tam nekde mela byt? Dekuji za pomoc
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 460
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Ff mk2 chyba P0299
Regulacia turba po starte zide dole a zostane tam?
https://www.youtube.com/shorts/TZ5szr1r ... ture=share
https://www.youtube.com/shorts/TZ5szr1r ... ture=share
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 06.06.2024 11:59
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Tak regulace sejde dolu takže nejaky dalsi navrh?
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27.06.2025 19:47
Focus 2008 1.6TDCI 80kw - nepravidelné problémy s výkonem
Zdravím,
Brouzdal jsem po různých webech, tématech atd zde i v zahraničí, ale nedaří se mi rozklíčit tajemství mého aparátu TDCI.
Problém č.1 je hrubý, klapavý chod na volnoběh. Teplý/studený, na tom nezáleží..
Po problémech se zdecháním po startu jsem vyměnil palivový filtr, tím jsem vyřešil zdechání ale hrubej chod ne.
Problém č.2 je výkon, výkon a ještě jednou, výkon.
Je to fakt hrozně zdechlý auto. Nečekal jsem zázraky, ale že budu muset podřazovat na jedničku, abych vypadl normálním tempem z křižovatky.. protože to dvojku z 1000-1200 neroztáhne ani snad z mírnýho kopca?
Do těch 2000ot je to prostě hnus. Pak to dostane druhej dech a letí to jako střelený. Ale pozor, jen do 3000ot, pak jak když utne.
Dálnicu s tím ani nezkouším, posledně mi to při akceleraci při zařazování začalo skomírat a i při plným plyně jsem ztrácel rychlost. To jsem nejel ani stovkou
Turbo slyšet jde, ale nekouří. Oleje to sní okolo litru mezi výměnama.
Ale nedělá to vždycky. Občas to jede úplně v pohodě, občas to musím tlačit silou vůle.
Mám nějaký diagnostický věci, ale hodnotám nerozumím a vlastně ani moc nevím, po čem jít.
Proto bych vás rád poprosil o naleštění křišťálových koulí..
Vím, že se to tu určitě všude možně řešilo, ale nedokázal jsem najít shodu v symptomech - pokud se však nejedná o kombinaci více závad..
Hlavně jde o
Focus 1.6Tdci 80Kw DPF rv2008
Měnil jsem tam pár věcí jako např. Termostat, palivovej filtr, hadice k PCV, membránu PCV.
Jedinou poruchu mi to hlásí P2458.
Nájezd 312kkm
Brouzdal jsem po různých webech, tématech atd zde i v zahraničí, ale nedaří se mi rozklíčit tajemství mého aparátu TDCI.
Problém č.1 je hrubý, klapavý chod na volnoběh. Teplý/studený, na tom nezáleží..
Po problémech se zdecháním po startu jsem vyměnil palivový filtr, tím jsem vyřešil zdechání ale hrubej chod ne.
Problém č.2 je výkon, výkon a ještě jednou, výkon.
Je to fakt hrozně zdechlý auto. Nečekal jsem zázraky, ale že budu muset podřazovat na jedničku, abych vypadl normálním tempem z křižovatky.. protože to dvojku z 1000-1200 neroztáhne ani snad z mírnýho kopca?
Do těch 2000ot je to prostě hnus. Pak to dostane druhej dech a letí to jako střelený. Ale pozor, jen do 3000ot, pak jak když utne.
Dálnicu s tím ani nezkouším, posledně mi to při akceleraci při zařazování začalo skomírat a i při plným plyně jsem ztrácel rychlost. To jsem nejel ani stovkou

Turbo slyšet jde, ale nekouří. Oleje to sní okolo litru mezi výměnama.
Ale nedělá to vždycky. Občas to jede úplně v pohodě, občas to musím tlačit silou vůle.
Mám nějaký diagnostický věci, ale hodnotám nerozumím a vlastně ani moc nevím, po čem jít.
Proto bych vás rád poprosil o naleštění křišťálových koulí..
Vím, že se to tu určitě všude možně řešilo, ale nedokázal jsem najít shodu v symptomech - pokud se však nejedná o kombinaci více závad..
Hlavně jde o
Focus 1.6Tdci 80Kw DPF rv2008
Měnil jsem tam pár věcí jako např. Termostat, palivovej filtr, hadice k PCV, membránu PCV.
Jedinou poruchu mi to hlásí P2458.
Nájezd 312kkm
- crocodile028
- Nováček
- Příspěvky: 91
- Registrován: 02.07.2022 19:30
- Bydliště: 725 27
Re: Focus 2008 1.6TDCI 80kw - nepravidelné problémy s výkonem
Chyba odkazuje na problém s dobou strávenou regenerací DPF.
V jakém stavu to DPF je? Jsou koncovky výfuku zevnitř čisté, lehce šedé nebo černé?
Kontrolka motoru svítí trvale nebo ne?
Připadá mi to celé jako systém, který se neumí ujednotit v průchodu spalin ven...a tak to dělá ty nepravidelné výkyvy ve výkonu...
V jakém stavu to DPF je? Jsou koncovky výfuku zevnitř čisté, lehce šedé nebo černé?
Kontrolka motoru svítí trvale nebo ne?
Připadá mi to celé jako systém, který se neumí ujednotit v průchodu spalin ven...a tak to dělá ty nepravidelné výkyvy ve výkonu...
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27.06.2025 19:47
Re: Focus 2008 1.6TDCI 80kw - nepravidelné problémy s výkonem
Kontrolka právě nesvítí..
vůbec to nehulí, koncovky ti zítra zkontroluju.. Měřil jsem akorát tlak před DPF a ten se pohyboval do cca 7kpa dle plynu.
vůbec to nehulí, koncovky ti zítra zkontroluju.. Měřil jsem akorát tlak před DPF a ten se pohyboval do cca 7kpa dle plynu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27.06.2025 19:47
Re: Focus 2008 1.6TDCI 80kw - nepravidelné problémy s výkonem
Tak jsem bílým ubrouskem vytřel koncovku výfuku a byl to takovej suchej černej popílek. Nutno však podotknout, že to pápne asi 1,5L/10tis km oleje. Možná přes turbo, nevím, jde vidět, že ve spojích hadic lehounce líná olej.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host