Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 04.12.2012 10:06
Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
Ahoj Chlapi,
zkusím se zeptat tady, protože to vypadá, že to bude na dlouhý lokte a pokud se to už někomu stalo, tak mi dokáže pomoct okamžitě.
V poslední době mi moje Mondeo Mk5, 2.0 tdci, 110Kw bez jakýhokoliv varování chcípne za jízdy. Zvláště při předjíždění je to velmi nepříjemné a co si budeme povídat i velmi nebezpečné. Prostě auto cukne a chcípne. Vyřadím, sešlápnu spojku a zmáčknu startovací tlačák a napoprvý to nikdy nechytne, na podruhý už jo a auto jede zase normálně a zase je na pár stovek km klid.
Když se mi to stalo podruhý, tak jsem s tim byl v servisu(autorizák ford), napíchli to na diagnostiku a dvakrát se jim ukázala chyba "nízký tlak(stav, kurňa teď si nejsem jistej) paliva". Samozřejmě při jejich testovacích jízdách se to neprojevilo. Doporučili mi výměnu palivového filtru s tím že by to mohlo pomoct, ale jistí si nebyli. Tak se stalo, ale po ujetí cca 600 km auto chcíplo zase, při plynulém předjíždění kamionu na dálnici. Jen pro info, palivem to nebude, při všech třech situacích byla nádrž naplněna naftou od různých zavedených značek. Co by ještě možná stálo za zmínku, všechna chcípnutí se projevila když byl dojezd cca 180 km, možná to má nějakej vliv, možná je to jen náhoda.
Věřím, že to bude nějaká pytlovina, jako kdysi, když mě podobně zlobilo mk3 mondeo a nakonec to byl snímač vačkového hřídele za cca 400 Kč....ale teď mě drásá, že se na to auto nemohu spolehnou a doslova se s ním bojím předjíždět!!!
Né že bych to někomu přál, ale doufám, že se někomu již to samé stalo a dokáže mi pomoci....nerad bych se dopracoval ke stavu, že metodou pokus omyl povyměňujeme celej motor, abychom pak zjistili, že to byla ňáká prkotina za pár korun.
Předem díky za tipy a odpovědi.
zkusím se zeptat tady, protože to vypadá, že to bude na dlouhý lokte a pokud se to už někomu stalo, tak mi dokáže pomoct okamžitě.
V poslední době mi moje Mondeo Mk5, 2.0 tdci, 110Kw bez jakýhokoliv varování chcípne za jízdy. Zvláště při předjíždění je to velmi nepříjemné a co si budeme povídat i velmi nebezpečné. Prostě auto cukne a chcípne. Vyřadím, sešlápnu spojku a zmáčknu startovací tlačák a napoprvý to nikdy nechytne, na podruhý už jo a auto jede zase normálně a zase je na pár stovek km klid.
Když se mi to stalo podruhý, tak jsem s tim byl v servisu(autorizák ford), napíchli to na diagnostiku a dvakrát se jim ukázala chyba "nízký tlak(stav, kurňa teď si nejsem jistej) paliva". Samozřejmě při jejich testovacích jízdách se to neprojevilo. Doporučili mi výměnu palivového filtru s tím že by to mohlo pomoct, ale jistí si nebyli. Tak se stalo, ale po ujetí cca 600 km auto chcíplo zase, při plynulém předjíždění kamionu na dálnici. Jen pro info, palivem to nebude, při všech třech situacích byla nádrž naplněna naftou od různých zavedených značek. Co by ještě možná stálo za zmínku, všechna chcípnutí se projevila když byl dojezd cca 180 km, možná to má nějakej vliv, možná je to jen náhoda.
Věřím, že to bude nějaká pytlovina, jako kdysi, když mě podobně zlobilo mk3 mondeo a nakonec to byl snímač vačkového hřídele za cca 400 Kč....ale teď mě drásá, že se na to auto nemohu spolehnou a doslova se s ním bojím předjíždět!!!
Né že bych to někomu přál, ale doufám, že se někomu již to samé stalo a dokáže mi pomoci....nerad bych se dopracoval ke stavu, že metodou pokus omyl povyměňujeme celej motor, abychom pak zjistili, že to byla ňáká prkotina za pár korun.
Předem díky za tipy a odpovědi.
Ford Mondeo Mk V kombi, 2.0 TDCi, 110 kW, manuál, r.v. 2015
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 04.12.2012 10:06
Re: Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
Nikdo další(děkuji djdekl, mechanikem zamítnuto) nic? Neříkejte mi, že jsem první s takovou závadou? Jinak auto je opět v servisu, opět tam byla načtena jedna chyba a to nízký tlak paliva.
Mechanik opět neví a snažil se mi naznačit, že by to MOŽNÁ mohl být začínající vstřik a nebo palivové čerpadlo. A že to teda může vymontovat a poslat na kontrolu, ale s tim že to na 99% označí jako vadné a bude se to muset vyměnit. Takovejhle přístup mi přijde jako kdybych přišel s děckem do nemocnice s bolestí břicha a oni mu rovnou vzali ledvinu a kus jater, aniž by někdo prověřil jestli to nejsou prdíky.
Auto se jinak nijak nestandartně nechová, startuje normálně, nekouří, výkon za všech podmínek normální...jen prostě někdy chcípne, žádný jiný kontrolky se přitom nerozsvítí(krom žlutýho klíčku-->podívejte se do manuálu-->navštivte autorizovaný servis).
Mechanik opět neví a snažil se mi naznačit, že by to MOŽNÁ mohl být začínající vstřik a nebo palivové čerpadlo. A že to teda může vymontovat a poslat na kontrolu, ale s tim že to na 99% označí jako vadné a bude se to muset vyměnit. Takovejhle přístup mi přijde jako kdybych přišel s děckem do nemocnice s bolestí břicha a oni mu rovnou vzali ledvinu a kus jater, aniž by někdo prověřil jestli to nejsou prdíky.
Auto se jinak nijak nestandartně nechová, startuje normálně, nekouří, výkon za všech podmínek normální...jen prostě někdy chcípne, žádný jiný kontrolky se přitom nerozsvítí(krom žlutýho klíčku-->podívejte se do manuálu-->navštivte autorizovaný servis).
Ford Mondeo Mk V kombi, 2.0 TDCi, 110 kW, manuál, r.v. 2015
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
- Martin89
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 21.06.2020 17:03
- Bydliště: ČB
Re: Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
Podle kódu chyby bych hledal na zahraničních fórech. Po ČR tolik MK5 nejezdí.
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017
-
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 19.10.2016 10:26
Re: Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
Měl jsem stejný problém na Scánii (vím, Mondeo to neníČukov píše: 24.08.2021 09:05 Nikdo další(děkuji djdekl, mechanikem zamítnuto) nic? Neříkejte mi, že jsem první s takovou závadou? Jinak auto je opět v servisu, opět tam byla načtena jedna chyba a to nízký tlak paliva.


No a Mondeo mi asi předloni také cukalo, z prvu nesvítila ani žádná kontrolka, pak kontrolka motoru, ale s popisem závady jsem jel do sevisu "na jistotu" pro novou trubku od turba, která praskla

Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 04.12.2012 10:06
Re: Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
Drobet to tady zase oživím....furt mi vrtalo hlavou, že se závada projevovala až při malém dojezdu, takže jsem posledních víc jak 3000 km tankoval vždy, když jsem měl dojezd víc než 450 km a světe div se, žádný problém. Aby nakonec djdekl neměl pravdu
Jestli to bude tím, pošlu ti flašku.
Dobře pustíme se pokusné fáze 2....začnu jezdit na celé nádrže a uvidím jestli se to pět projeví pří nízkém dojezdu.

Dobře pustíme se pokusné fáze 2....začnu jezdit na celé nádrže a uvidím jestli se to pět projeví pří nízkém dojezdu.
Ford Mondeo Mk V kombi, 2.0 TDCi, 110 kW, manuál, r.v. 2015
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 04.12.2012 10:06
Re: Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
Jeee, na tohle jsem úplně zapomněl....i když už pěkně dlouho spokojeně jezdím. Abych to shrnul...vše nasvědčovalo tomu, že je problém v podávacím čerpadle jak naznačoval djdekl, protože auto stále chcípalo jen při malém dojezdu, takže bylo vyměněno, ale bohužel se djdekl na žádnou flašku těšit nemůže....nebylo to tím. Hned po jeho výměně auto s plnou nádrží(jako na potvoru poprvé s plnou nádrží) zdechlo znovu....ani sem nedojel domu ze servisu. No, další na řadě bylo vstřikovací čerpadlo a tam už jsme zakopanýho psa našli...vevnitř je taková přužina a ta byla prasklá. Čerpadlo bylo zevnitř docela jetý a vzhledem k tomu že auto používám denně k dojíždění do práce docela dálku, tak jsem nechtěl experimentovat s nějakou repasí a nechal tam dát čerpadlo nové a od té doby ani jeden problém.
Doufám, že moje anabáze v budoucnu někomu pomůže a vynechá minimálně jednu slepou uličku na rozdíl ode mě
Doufám, že moje anabáze v budoucnu někomu pomůže a vynechá minimálně jednu slepou uličku na rozdíl ode mě

Ford Mondeo Mk V kombi, 2.0 TDCi, 110 kW, manuál, r.v. 2015
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13441
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
Podla taxi mechanika Alana ta prasknuta pruzina v cerpadle je celkom casta vec. Spominal to az pri dost vysokuch najazdoch.
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 04.12.2012 10:06
Re: Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
V době kdy auto začlo zlobit mělo najeto cca 170 tis. km. Než se na to přišlo co to dělá, tak jsem s tim ujel dalších 8 tis. No a teď tam mám cca 202 a zatim bez problémů.
Ford Mondeo Mk V kombi, 2.0 TDCi, 110 kW, manuál, r.v. 2015
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
Minulost: Ford Mondeo Mk III kombi, 2.0 TDCi, 96 kW, manuál, r.v. 2003
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 24.03.2024 12:11
Re: Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
ahoj.mam podobny problem. auto chcipne dam neutral otocim klucom a zase jede. niekedzy 2000km niekdy 300km. vymenil sem regulator tlaku paliva snimac tlaku paliva cerpadlo v nadrzi a stale ten isty problem. pruzina v cerpadle je ok. sem z toho na nervy a nevim co dal. nekdo tvrdi ze elektika alebo nektery vstrek. dik za kazdu radu.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24440
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Chcípání za jízdy Mk5 2.0 tdci 110Kw
kdyby to byl vstrik, tak bych cekal chybu v jednotce PCM ... je tam nejaka?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů