Baterie / autobaterie / nabijecka
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1843
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Mě to je "jedno kdy", když jí koupím, napíšu na ní FIXou datum, aby to bylo dobře vidět. O nic jinýho nejde.
A protože nekupuju v baterky v Kaufu, tak v době koupě není třeba už 2 roky stará. A -dokonce- je i zformovaná. Tedy- tehdá- nevím, jestli se to ještě teď dělá/ musí dělat.
A - asi bych se měl zamyslet- v tom autě je už druhá baterka. Ale věřím, že ta první- FORD- by ještě benzíňáka natočila. Občas ji dobiju a ven šla proto, že jsem nechtěl řešit zábavné věci ráno v zimě.
A protože nekupuju v baterky v Kaufu, tak v době koupě není třeba už 2 roky stará. A -dokonce- je i zformovaná. Tedy- tehdá- nevím, jestli se to ještě teď dělá/ musí dělat.
A - asi bych se měl zamyslet- v tom autě je už druhá baterka. Ale věřím, že ta první- FORD- by ještě benzíňáka natočila. Občas ji dobiju a ven šla proto, že jsem nechtěl řešit zábavné věci ráno v zimě.
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1843
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
ad jakou:
VARTA Silver Dynamic 74Ah koupě 2015
Ve čtvrtek (r. 2025) jsem večer v autě nechal zapnutou vyhřívací dečku- v kufru. Každá zásuvka je trvale pod napětím V pátek asi 14:00 auto nereaguje ani na DO, otevření klíčem OK. Na pólech baterie naměřeno asi 5,4 V. Použitím LIDL boosteru alespoň zareagoval centrál a otevřel jsem kufr a tu dečku odpojil. Mám 3 nabíječky. Chytré ani ťuk (celkem logicky), ale ta hloupá 8A začala tlačit full. Když napětí BAT vylezlo po chvíli na 10 V, použil jsem tu velikou LIDL (tady jsem ji ukazoval). Umí až 17A.
Nabíjel jsem asi 5hodin a pak tím autem odjel do Prahy. Startovalo to normálně. Dneska (pondělí) jsem úplně v poho nastartoval. Sice garáž, ale cca +1°C.
Přemýšlel jsem, jakou baterii výhledově. Pokud by se nějak moc nezměnily parametry, opět bych šel do VARTA Silver Dynamic 74Ah
VARTA Silver Dynamic 74Ah koupě 2015
Ve čtvrtek (r. 2025) jsem večer v autě nechal zapnutou vyhřívací dečku- v kufru. Každá zásuvka je trvale pod napětím V pátek asi 14:00 auto nereaguje ani na DO, otevření klíčem OK. Na pólech baterie naměřeno asi 5,4 V. Použitím LIDL boosteru alespoň zareagoval centrál a otevřel jsem kufr a tu dečku odpojil. Mám 3 nabíječky. Chytré ani ťuk (celkem logicky), ale ta hloupá 8A začala tlačit full. Když napětí BAT vylezlo po chvíli na 10 V, použil jsem tu velikou LIDL (tady jsem ji ukazoval). Umí až 17A.
Nabíjel jsem asi 5hodin a pak tím autem odjel do Prahy. Startovalo to normálně. Dneska (pondělí) jsem úplně v poho nastartoval. Sice garáž, ale cca +1°C.
Přemýšlel jsem, jakou baterii výhledově. Pokud by se nějak moc nezměnily parametry, opět bych šel do VARTA Silver Dynamic 74Ah

- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 839
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Varta už není, co byla dřív. Já se na ní vykašlal a koupil alternativu od prodejce baterií Čepek. Před třemi lety jednu do mondea, Endurance 64 Ah. A před rokem jednu Endurance 77 Ah do Galaxy . Baterie má i víčka na kontrolu a měření hustoty elektrolitu. Váha baterie hodně napoví, kolik mají články olova. Ford-Varta 70 Ah EFB měla 19,8 kg a Endurance 77 Ah měla 18,5 kg.A to není EFB.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 16.04.2024 15:18
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Ahoj,
jak to tu tak pročítám, tak se mi také baterie v mém FF4 po šesti letech pomalu odporoučí.
Po 1,5 dni stání mi ukazovala po otočení klíčku 11,9 V.
Při starování se to zhouplo až na 10,1 V.
Při jízdě auto začalo dobíjet na cca 15,1 V, po asi 15 kilometrech se to ustálilo na konstatních 14,9 V.
Jo a už mi delší dobu nefunguje start/stop a teď se k tomu ve většině případů přidal i parkovací asistent.
jak to tu tak pročítám, tak se mi také baterie v mém FF4 po šesti letech pomalu odporoučí.
Po 1,5 dni stání mi ukazovala po otočení klíčku 11,9 V.
Při starování se to zhouplo až na 10,1 V.
Při jízdě auto začalo dobíjet na cca 15,1 V, po asi 15 kilometrech se to ustálilo na konstatních 14,9 V.
Jo a už mi delší dobu nefunguje start/stop a teď se k tomu ve většině případů přidal i parkovací asistent.

Ford Focus MK4 Combi, 1.0 EB 92 kW, r. v. 2019
Ford C-Max, 1.0 EB 74 kW, r. v. 2013
Ford C-Max, 1.0 EB 74 kW, r. v. 2013
-
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 24.07.2017 18:59
- Bydliště: ValMez
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Dobrý den, před cca 5 lety jsem kupoval baterii Exide Premium 85Ah/ 800A. Baterie je nyní již na cca 70-80% kapacity dle měření i samotného projevu (při teplotách pod -5°C horší starty, problikávání světel). Jinak spokojenost.
Mám ji nainstalovanou ve Ford Galaxy, r.v 2008, motor 2.2. TDCi, 129kW, v autě je z výroby poměrně dost energeticky náročné elektroniky (vyhřívání předního/ zadního skla, vyhřívání sedaček, elektrický příhřev kabiny, ...). Auto je většinou v režimu kratší jízdy do 10km - jezdím s tím do práce - cca 1-2x / měsíc cesta delší než 30km.
Baterku dobíjím přes rok cca 1x/ měsíc, v zimě cca 1x/ týden, v případě nižších teplot i častěji. Nabíječka CTEK MXS 5.0.
Zvažuji koupi úplně stejné baterky. Chci se ale zeptat, vzhledem k typu provozu, mělo by smysl jít do baterky Exide EFB 12V 75Ah 730A EL752? Případně, dá se u současné baterky nějak obnovit kapacita?
Mám ji nainstalovanou ve Ford Galaxy, r.v 2008, motor 2.2. TDCi, 129kW, v autě je z výroby poměrně dost energeticky náročné elektroniky (vyhřívání předního/ zadního skla, vyhřívání sedaček, elektrický příhřev kabiny, ...). Auto je většinou v režimu kratší jízdy do 10km - jezdím s tím do práce - cca 1-2x / měsíc cesta delší než 30km.
Baterku dobíjím přes rok cca 1x/ měsíc, v zimě cca 1x/ týden, v případě nižších teplot i častěji. Nabíječka CTEK MXS 5.0.
Zvažuji koupi úplně stejné baterky. Chci se ale zeptat, vzhledem k typu provozu, mělo by smysl jít do baterky Exide EFB 12V 75Ah 730A EL752? Případně, dá se u současné baterky nějak obnovit kapacita?
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24337
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
CTEK ma prepinac recon, ktery se pouzije na baterii odpojenou od auta a mozna se neco z kapacity vrati zpet ... pokud baterii dobijis tak casto, tak klidne muzes pouzit tu s nizsi kapacitou (75Ah vs. 80Ah)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 24.07.2017 18:59
- Bydliště: ValMez
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Režim Recon používám, ale nemá se používat moc často. Cca 1x za půl roku.
Baterku dobijim tak často, protože většinou jezdím krátké vzdálenosti a není moc času na nabití.
Bude v něčem výhodnější ten jiný typ EFB? Dočetl jsem se,že je pro auta se systéme start/ stop (nemám) nebo s krátkými nájezdy a s hodně elektronické výbavy. Je to tak, prosím?
Baterku dobijim tak často, protože většinou jezdím krátké vzdálenosti a není moc času na nabití.
Bude v něčem výhodnější ten jiný typ EFB? Dočetl jsem se,že je pro auta se systéme start/ stop (nemám) nebo s krátkými nájezdy a s hodně elektronické výbavy. Je to tak, prosím?
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13380
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 1 host