2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Odpovědět
nnixonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 20.02.2023 18:31
Bydliště: Vysočina

2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Příspěvek od nnixonn » 19.11.2024 18:58

Zdravím.
2.0 TDCi Ecoblue 2019. Jak vám teď v tomhle horším počasí startuje? Když bylo tepleji, chytalo na brnknutí. Ale teď jak je venku pod 4 stupně, při startu si lehce poškytává a pak chytne (ještě se nestalo, že by nechytl). Startér protočí pětkrát a pak chytne... Baterka je nová, tou to nebude. Naftu beru kvalitní a klíček nechávám otočený v poloze po startu klidně o deset sekund dýl, než zhasne kontrolka žhavení...
Nemá někdo stejný problémy nebo netuší někdo, čím by to mohlo být?
Díky moc.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Příspěvek od Raada » 20.11.2024 16:01

Mam sice zkusenost s pred FL motory, ale ja zaznamenaval horsi starty diky nedostatecnemu nabiti baterky. To auto ma inteligentni dobijeni a i kdyz je baterka nova tak se muze stat, ze prijedes s nizkym % nabiti a pak to hur startuje. Auto pri tomto rezimu dobijeni vlastne nedobiji a zacne dobijet treba az pri brzdeni nebo pokud poklesne kapacita na 20% (tohle procento nevim presne).

Zkus nabit baterku do plna a pak studenej motor zkus natocit. Pokud naskoci okamzite tak to muze byt timto zpusobeno. Takze ja nabijim preventivne minimalne 1x za mesic i kdyz se s autem jezdi pravidelne.

nnixonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 20.02.2023 18:31
Bydliště: Vysočina

Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Příspěvek od nnixonn » 22.11.2024 17:40

Díky za nápad. Zkusil sem dobít, ale je to furt stejný. Starter točí, párkrát se zakucká a pak naskočí.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24343
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Příspěvek od ZaQik » 23.11.2024 07:51

pises, ze zapnes zapalovani a chvili cekas a az potom startujes ... zkus po nasednuti rovnou startovat; auto by si melo nazhaveni ridit samo a start spustit pozdeji
jak se to chova pri tomto postupu?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

nnixonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 20.02.2023 18:31
Bydliště: Vysočina

Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Příspěvek od nnixonn » 24.11.2024 12:22

Omlouvám se za pozdní reakci, musel sem počkat, až auto vychladne :D.
Sednu do auta, otočím klíčkem na polohu před start, na zhasnutí kontrolek nečekám a hned startuju. Zvuk jsem nahrál a uložil tady:
https://drive.google.com/file/d/177aKw2 ... sp=sharing

Měl by jít normálně přehrát.
Motor si párkrát zakucká a nastartuje. Někdy to trvá i o 5 sekund déle.
Je to normální chování "moderních dieselů", nebo je něco špatně?
Díky za rady.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019

Uživatelský avatar
Martin89
Junior
Junior
Příspěvky: 483
Registrován: 21.06.2020 17:03
Bydliště: ČB

Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Příspěvek od Martin89 » 24.11.2024 20:32

Aditivuješ naftu? Takhle by to znít nemělo...
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24343
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Příspěvek od ZaQik » 25.11.2024 08:22

po dobiti baterie je dobre udelat jeste reset BMS
zkousel si diagnostikou vycist chyby? nekdy se zacinaji loucit zhavici svicky chybou, ktera se neukaze v palubaku, ale jen diagnostikou v jednotce PCM
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

nnixonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 20.02.2023 18:31
Bydliště: Vysočina

Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Příspěvek od nnixonn » 25.11.2024 16:23

Aditiva nedávám. Občas ale beru Vervu Diesel.
Dneska cestou z práce venku 3° nad nulou, 9 hodin stálo na místě a nastartovalo na brnknutí. Je to jak kdy.
Baterku o víkendu ještě znova dobiju a udělám reset BMS. Teď jsem reset neudělal.

Koukal jsem na Forscan a v PCM mám akorát:

Kód: Vybrat vše

===PCM DTC P0825:00-28===
Code: P0825 - Gear Lever Push/Pull Switch Circuit (Shift Anticipate)

Status (-28):
 - Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Powertrain Control Module

 Freeze Frame  #1:
-EVENT_TIME: 172389822 s (Tue Jul 30 14:54:48 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 126241 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 13.0 V - Control Module Voltage
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 27 °C - Outside temperature
-LOAD: 32.55 % - Calculated Load Value
-ECT: 88 °C - Engine coolant temperature
-RPM: 827 1/min - Engine Revolutions Per Minute
-MAP: 97.0 kPa - Manifold absolute pressure sensor
-VSS: 14.0 km/h - Vehicle Speed
-IAT: 40 °C - Intake Air Temperature
-MAF: 11.11 g/s - Mass Air Flow
-RUNTM: 1590 s - Time Since Engine Start
-MIL_DIST: 0.0 km - The distance travelled since the MIL was activated.
-FLI: 74.51 % - Fuel Level
-BARO: 96.0 kPa - Barometric pressure
-VPWR: 13.08 V - Control Module Voltage
-AAT: 27 °C - Ambient Air Temperature
-APP_D: 0.00 % - Accelerator Pedal Position D
-APP_E: 0.00 % - Accelerator Pedal Position E
-FRP_ABS: 30070.0 kPa - Fuel Rail Pressure (Absolute)
-FRP: 30070.0 kPa - Fuel Rail Pressure
-EOT: 93 °C - Engine Oil Temperature
-FUEL_TIMING: 2.04 ° - Main injection timing relative to top dead center
-FUEL_RATE: 0.01 L/h - Engine Fuel Rate
-TQ_DD: 2.00 % - Requested torque output of the engine by driver
-TQ_ACT: 14.00 % - Calculated torque output of the engine
===END PCM DTC P0825:00-28===

Potom je tam ještě IPMA a PSCM

Kód: Vybrat vše

===IPMA DTC C1001:97-68===
Code: C1001 - Vision System Camera

Additional Fault Symptom (:97):
 - Component Or System Operation Obstructed Or Blocked

Status (-68):
 - Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
 - Test not complete

Module: Image Processing Module A

 Freeze Frame  #1:
-EVENT_TIME: 180739304 s (Mon Nov 04 05:12:50 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 132009 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 14.8 V - Control Module Voltage
-OUTDOOR_TEMPERATURE: -2 °C - Outside temperature
-VEHICLE_SPEED: 87 km/h - Vehicle Speed
-ECU_POWER_SUPPLY: 14.4 V - ECU Power Supply Voltage
-ECU_INTERNAL_TEMPERATURE: -2 °C - ECU Internal Temperature
===END IPMA DTC C1001:97-68===

Kód: Vybrat vše

===PSCM DTC C1B00:49-08===
Code: C1B00 - Steering Angle Sensor

Additional Fault Symptom (:49):
 - Internal Electronic Failure

Status (-08):
 - Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Power Steering Control Module

 Freeze Frame  #1:
-STEER_FEEL: Normal  - Steering Personalization Status
===END PSCM DTC C1B00:49-08===
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019

nnixonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 20.02.2023 18:31
Bydliště: Vysočina

Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Příspěvek od nnixonn » 23.01.2025 11:51

Tak svíčka se doteď v diagnostice neprojevila. Včera na mě ale cestou z práce vyskočilo na palubovce pečený kuře, který nemělo na jízdu žádný vliv.
Dojel jsem domů a na Forscanu chyba P2002. Chybu sem smazal a dneska se zatím neprojevila.

Zkusil jsem vyjet informace o DPF, viz screenshot. Je normální, že DPF_DP i DPF_INP je vždycky stejná hodnota? zkoušel jsem tomu i šlápnout a vždycky je to stejné. Nebo nemůže to mít souvislost s těma horšíma startama teď v zimě?
Dnes po dojetí z práce zkusím ještě statickou regeneraci.

Díky za rady.
fosscan.png
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019

nnixonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 50
Registrován: 20.02.2023 18:31
Bydliště: Vysočina

Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě

Příspěvek od nnixonn » 23.01.2025 17:31

Tak statická regenerace přes Forscan skončila tak, že nedoběhla. Hodilo to chybu a mezi DTC přibyla chyba "p026e - charge air cooler electric coolant pump performance" a nešlo nastartovat. Tak sem chybu smazal a auto jede.

DPF_SOOT_PCT_OL padlo na 18%

DPF_SOOT_PCT_CL padlo na 0%
dpf_regen_pct 23,14%
dpf_dp a dpf_inp pořád stejný.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2018 >“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů