2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
-
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 20.02.2023 18:31
- Bydliště: Vysočina
2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
Zdravím.
2.0 TDCi Ecoblue 2019. Jak vám teď v tomhle horším počasí startuje? Když bylo tepleji, chytalo na brnknutí. Ale teď jak je venku pod 4 stupně, při startu si lehce poškytává a pak chytne (ještě se nestalo, že by nechytl). Startér protočí pětkrát a pak chytne... Baterka je nová, tou to nebude. Naftu beru kvalitní a klíček nechávám otočený v poloze po startu klidně o deset sekund dýl, než zhasne kontrolka žhavení...
Nemá někdo stejný problémy nebo netuší někdo, čím by to mohlo být?
Díky moc.
2.0 TDCi Ecoblue 2019. Jak vám teď v tomhle horším počasí startuje? Když bylo tepleji, chytalo na brnknutí. Ale teď jak je venku pod 4 stupně, při startu si lehce poškytává a pak chytne (ještě se nestalo, že by nechytl). Startér protočí pětkrát a pak chytne... Baterka je nová, tou to nebude. Naftu beru kvalitní a klíček nechávám otočený v poloze po startu klidně o deset sekund dýl, než zhasne kontrolka žhavení...
Nemá někdo stejný problémy nebo netuší někdo, čím by to mohlo být?
Díky moc.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
Mam sice zkusenost s pred FL motory, ale ja zaznamenaval horsi starty diky nedostatecnemu nabiti baterky. To auto ma inteligentni dobijeni a i kdyz je baterka nova tak se muze stat, ze prijedes s nizkym % nabiti a pak to hur startuje. Auto pri tomto rezimu dobijeni vlastne nedobiji a zacne dobijet treba az pri brzdeni nebo pokud poklesne kapacita na 20% (tohle procento nevim presne).
Zkus nabit baterku do plna a pak studenej motor zkus natocit. Pokud naskoci okamzite tak to muze byt timto zpusobeno. Takze ja nabijim preventivne minimalne 1x za mesic i kdyz se s autem jezdi pravidelne.
Zkus nabit baterku do plna a pak studenej motor zkus natocit. Pokud naskoci okamzite tak to muze byt timto zpusobeno. Takze ja nabijim preventivne minimalne 1x za mesic i kdyz se s autem jezdi pravidelne.
-
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 20.02.2023 18:31
- Bydliště: Vysočina
Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
Díky za nápad. Zkusil sem dobít, ale je to furt stejný. Starter točí, párkrát se zakucká a pak naskočí.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24343
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
pises, ze zapnes zapalovani a chvili cekas a az potom startujes ... zkus po nasednuti rovnou startovat; auto by si melo nazhaveni ridit samo a start spustit pozdeji
jak se to chova pri tomto postupu?
jak se to chova pri tomto postupu?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 20.02.2023 18:31
- Bydliště: Vysočina
Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
Omlouvám se za pozdní reakci, musel sem počkat, až auto vychladne
.
Sednu do auta, otočím klíčkem na polohu před start, na zhasnutí kontrolek nečekám a hned startuju. Zvuk jsem nahrál a uložil tady:
https://drive.google.com/file/d/177aKw2 ... sp=sharing
Měl by jít normálně přehrát.
Motor si párkrát zakucká a nastartuje. Někdy to trvá i o 5 sekund déle.
Je to normální chování "moderních dieselů", nebo je něco špatně?
Díky za rady.

Sednu do auta, otočím klíčkem na polohu před start, na zhasnutí kontrolek nečekám a hned startuju. Zvuk jsem nahrál a uložil tady:
https://drive.google.com/file/d/177aKw2 ... sp=sharing
Měl by jít normálně přehrát.
Motor si párkrát zakucká a nastartuje. Někdy to trvá i o 5 sekund déle.
Je to normální chování "moderních dieselů", nebo je něco špatně?
Díky za rady.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019
- Martin89
- Junior
- Příspěvky: 483
- Registrován: 21.06.2020 17:03
- Bydliště: ČB
Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
Aditivuješ naftu? Takhle by to znít nemělo...
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24343
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
po dobiti baterie je dobre udelat jeste reset BMS
zkousel si diagnostikou vycist chyby? nekdy se zacinaji loucit zhavici svicky chybou, ktera se neukaze v palubaku, ale jen diagnostikou v jednotce PCM
zkousel si diagnostikou vycist chyby? nekdy se zacinaji loucit zhavici svicky chybou, ktera se neukaze v palubaku, ale jen diagnostikou v jednotce PCM
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 20.02.2023 18:31
- Bydliště: Vysočina
Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
Aditiva nedávám. Občas ale beru Vervu Diesel.
Dneska cestou z práce venku 3° nad nulou, 9 hodin stálo na místě a nastartovalo na brnknutí. Je to jak kdy.
Baterku o víkendu ještě znova dobiju a udělám reset BMS. Teď jsem reset neudělal.
Koukal jsem na Forscan a v PCM mám akorát:
Potom je tam ještě IPMA a PSCM
Dneska cestou z práce venku 3° nad nulou, 9 hodin stálo na místě a nastartovalo na brnknutí. Je to jak kdy.
Baterku o víkendu ještě znova dobiju a udělám reset BMS. Teď jsem reset neudělal.
Koukal jsem na Forscan a v PCM mám akorát:
Kód: Vybrat vše
===PCM DTC P0825:00-28===
Code: P0825 - Gear Lever Push/Pull Switch Circuit (Shift Anticipate)
Status (-28):
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Powertrain Control Module
Freeze Frame #1:
-EVENT_TIME: 172389822 s (Tue Jul 30 14:54:48 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 126241 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 13.0 V - Control Module Voltage
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 27 °C - Outside temperature
-LOAD: 32.55 % - Calculated Load Value
-ECT: 88 °C - Engine coolant temperature
-RPM: 827 1/min - Engine Revolutions Per Minute
-MAP: 97.0 kPa - Manifold absolute pressure sensor
-VSS: 14.0 km/h - Vehicle Speed
-IAT: 40 °C - Intake Air Temperature
-MAF: 11.11 g/s - Mass Air Flow
-RUNTM: 1590 s - Time Since Engine Start
-MIL_DIST: 0.0 km - The distance travelled since the MIL was activated.
-FLI: 74.51 % - Fuel Level
-BARO: 96.0 kPa - Barometric pressure
-VPWR: 13.08 V - Control Module Voltage
-AAT: 27 °C - Ambient Air Temperature
-APP_D: 0.00 % - Accelerator Pedal Position D
-APP_E: 0.00 % - Accelerator Pedal Position E
-FRP_ABS: 30070.0 kPa - Fuel Rail Pressure (Absolute)
-FRP: 30070.0 kPa - Fuel Rail Pressure
-EOT: 93 °C - Engine Oil Temperature
-FUEL_TIMING: 2.04 ° - Main injection timing relative to top dead center
-FUEL_RATE: 0.01 L/h - Engine Fuel Rate
-TQ_DD: 2.00 % - Requested torque output of the engine by driver
-TQ_ACT: 14.00 % - Calculated torque output of the engine
===END PCM DTC P0825:00-28===
Potom je tam ještě IPMA a PSCM
Kód: Vybrat vše
===IPMA DTC C1001:97-68===
Code: C1001 - Vision System Camera
Additional Fault Symptom (:97):
- Component Or System Operation Obstructed Or Blocked
Status (-68):
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
- Test not complete
Module: Image Processing Module A
Freeze Frame #1:
-EVENT_TIME: 180739304 s (Mon Nov 04 05:12:50 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 132009 km - Total Distance
-MODULE_VOLTAGE: 14.8 V - Control Module Voltage
-OUTDOOR_TEMPERATURE: -2 °C - Outside temperature
-VEHICLE_SPEED: 87 km/h - Vehicle Speed
-ECU_POWER_SUPPLY: 14.4 V - ECU Power Supply Voltage
-ECU_INTERNAL_TEMPERATURE: -2 °C - ECU Internal Temperature
===END IPMA DTC C1001:97-68===
Kód: Vybrat vše
===PSCM DTC C1B00:49-08===
Code: C1B00 - Steering Angle Sensor
Additional Fault Symptom (:49):
- Internal Electronic Failure
Status (-08):
- Previously Set DTC - Not Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
Module: Power Steering Control Module
Freeze Frame #1:
-STEER_FEEL: Normal - Steering Personalization Status
===END PSCM DTC C1B00:49-08===
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019
-
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 20.02.2023 18:31
- Bydliště: Vysočina
Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
Tak svíčka se doteď v diagnostice neprojevila. Včera na mě ale cestou z práce vyskočilo na palubovce pečený kuře, který nemělo na jízdu žádný vliv.
Dojel jsem domů a na Forscanu chyba P2002. Chybu sem smazal a dneska se zatím neprojevila.
Zkusil jsem vyjet informace o DPF, viz screenshot. Je normální, že DPF_DP i DPF_INP je vždycky stejná hodnota? zkoušel jsem tomu i šlápnout a vždycky je to stejné. Nebo nemůže to mít souvislost s těma horšíma startama teď v zimě?
Dnes po dojetí z práce zkusím ještě statickou regeneraci.
Díky za rady.
Dojel jsem domů a na Forscanu chyba P2002. Chybu sem smazal a dneska se zatím neprojevila.
Zkusil jsem vyjet informace o DPF, viz screenshot. Je normální, že DPF_DP i DPF_INP je vždycky stejná hodnota? zkoušel jsem tomu i šlápnout a vždycky je to stejné. Nebo nemůže to mít souvislost s těma horšíma startama teď v zimě?
Dnes po dojetí z práce zkusím ještě statickou regeneraci.
Díky za rady.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019
-
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 20.02.2023 18:31
- Bydliště: Vysočina
Re: 2.0 TDCi Ecoblue 2019 horší start v zimě
Tak statická regenerace přes Forscan skončila tak, že nedoběhla. Hodilo to chybu a mezi DTC přibyla chyba "p026e - charge air cooler electric coolant pump performance" a nešlo nastartovat. Tak sem chybu smazal a auto jede.
DPF_SOOT_PCT_OL padlo na 18%
DPF_SOOT_PCT_CL padlo na 0%
dpf_regen_pct 23,14%
dpf_dp a dpf_inp pořád stejný.
DPF_SOOT_PCT_OL padlo na 18%
DPF_SOOT_PCT_CL padlo na 0%
dpf_regen_pct 23,14%
dpf_dp a dpf_inp pořád stejný.
Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů